Jump to content
Sign in to follow this  
dorod

Wyciek z silnika po uderzeniu w ziemię

Recommended Posts

Ostatnio po zaliczonym krecie wyczyściłem silnik i zalałem olejem, gdyż idzie zima i nie będę go używał. Leżał sobie na półce, a dzisiaj patrzę i paliwo wyciekło "z wału" w miejscu gdzie łączy się z tym trzpieniem na którym opiera się kołpak i śmigło. Czy ten silnik ma szanse jeszcze działać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Patrzyłem, w czasie czyszczenia. kręciłem przy rozkręconym silniku i wyglądał na prosty... Olej jest różowy i wyraźnie widzę jak się gromadzi pomiędzy tym kołnierzem na wale silnika, a resztą korpusu... Możliwe, że po prostu nalałem za dużo oleju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jacek ma rację, przednie łożysko jest (musi być) smarowane w trakcie pracy motorka i silniczki są tak skonstruowane aby odpowiednia ilość paliwa wydostawała się do przodu, ot i rozwiązanie zagadki...Poza tym Kolego dorod w Twoich zeznaniach od samego początku są pewne nieścisłości - ponoć silnik zalałeś olejem.........a wycieka z niego paliwo????

Ciekawe, co nie??

Jak nie wiesz czy silnik ma szanse działać to nie ma prostszego rozwiązania tego problemu jak próba jego uruchomienia, dowiesz się szybko......, a potem znowu umyjesz i zakonserwujesz sobie motorek. Ha ha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie uczyli ze szczelne jest lozysko uszczelniane a nie kryte. A i tak te szczelnosc mozna de facto wlozyc miedzy bajki.... Jesli byloby inaczej to po grzyba bylyby uszczenienia walow skoro mozna wsadzic lozyska RS i zade nolej nie wyleci.... Sory za litery ale pisze z telefonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha ... czego to się człowiek nie dowie czytając forum ...

Proponuje zamiast takich "na pewno", bo na pewno to kopernik była lesbijką, użyć na ten przykład wujka googla, znaleźć rysunek rozstrzelony z lista części a następnie zając sie poszukiwaniem zaginionego zimmeringu.

Służę pomocą w pierwszym kroku poszukiwaniach :

http://lmgtfy.com/?q=ASP+61+pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Agapit
      Ze stron nastik.pl zniknęła informacja o wymiarach przedmiotowych silników.
      Poniżej pliki z wymiarami dla ASP i O.S. Max.
      Pozdrawiam.
      ASP FS91AR - ASP - Nastik.pdf
      OsMaxDimensions.pdf
    • By radek_lodz
      Witam,
       
      zabieram się powoli za budowę Diablotina w wersji 1.5m.
       
      Posiadam plany, które są dołączone do posta oraz korzystam ze strony : http://ssouvodochody.web2001.cz/diablotin/uvod.htm
       
      W planach oryginalnych boki kadłuba są ze sklejki 3mm topolowej plus wzmocnienie z tejże samej sklejki w obrębie skrzydła.
       
      Na planach, które znalazłem w sieci (dołączone do posta) boki są z dwóch elementów o grubości 3mm oraz 1.5mm. Czy to 3mm to sklejka topolowa czy balsa? TO 1.5mm to sklejka? Robił ktoś ten model z tych planów i wie co jest co? Gdzie sklejka a gdzie balsa?
       
      DIABLOTIN-Kadłub .dxf
    • By Modelarz 2123
      Witam mam problem ze zbiornikiem paliwa. zamontowałem go tak jak w instrukcji ale wydaje mi się że jest on za wysoko w stosunku do śilnika i przez to się zalewa

      gdy wyreguluje silnik na maksymalnych obrotach to jak daje mu mniejsze do dosyć mocno dymi i przy połowie otwarcia przepustnicy zaczyna gasnąć. Jak szybko zwiększam na maksymalne to troche hlapie z gażnika paliwo.

      Nie wiem w jaki sposób to naprawić czy po przez regulację śrubą niskich obrotów coś pomoże
    • By pauletto007
      Cześć.
      Mam świeżo po dotarciu po 4ch zbiornikach silnik 2T jak w tytule. Docierałem na paliwie Model Technics Castor 80/20. Silnik jest zabudowany w modelu Kastora, tak jak tutaj: http://imageshack.us.../p1050496h.jpg/
      Ma dobre przejście z niskich na wysokie zarówno w pozycji poziomej w modelu, jak i gdy kadlub jest pochylony do góry lub do dołu pod kątem 45st. Prawidłowo pracuje również nosem w dół (nie gaśnie). Jest doregulowany wstępnie. Dalej pracuje na tym samym paliwie, na którym był docierany. Problemy się pojawiają, jak go wezmę do pionu nosem do góry, popracuję chwilę i przygasa, aż gaśnie zupełnie. Co może być nie tak, podpowiecie?
    • By pauletto007
      Cześć.
      Zakupiłem w HK silnik ASP 25 A z tylną regulacją. W tej chwili czekam na przesyłkę. Jak tylko przyjdzie to go rozbiorę i dokładnie wypłuczę w benzynie ekstrakcyjnej lub nafcie, żeby się pozbyć ew. opiłków. Zachodzi problem docierania i doboru świecy.
      Instrukcja docierania jest na stronie z Nastika, ale czy ktoś z Was już tam opisaną procedurę stosował do silników ASP?
      Czy świeca OS A3, będzie odpowiednia do tego silnika? Mam aktualnie ponad 2 l paliwa Model Technics Contest 10 (10% nitro). Czy będzie to dobre paliwo na docieranie?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.