Jump to content
Vesla

PWS 50 - relacja z budowy.

Recommended Posts

:-) Na kolegów z forum można zawsze liczyć, dyskusja aż gorąco się robi :-) Dziękuję za zainteresowanie.

 

Tabelka którą przedstawiłem odnosi się do wyliczeń w/g Schiera dla modeli RC.

Na obecną chwilę powiększyłem plan sterów wysokości o 40% (75 to przesada) i dzisiaj takie wytnę. Zobaczę jak bardzo "źle" będą wyglądać ale zdaję sobie sprawę, ze jeżeli chcę go ulotnić to muszę pójść na kompromis. Przy tych sterach zostanie mi jeszcze dołożenie ciężaru na dziobie i wyważenie go w okolicach 20% cięciwy, może nawet cięższy na dziób.

Zdaję sobie sprawę, że przy montażu większego statecznika będę mógł zamontować go bardziej z tyłu.

Taki zabieg też powinien poprawić charakterystyki samolotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacząłbym od wyważania. Ingerowanie w konstrukcję na końcu, jak wszystko inne zawiedzie.

A przede wszystkim od mocniejszego wyrzutu. Byłoby głupio pociąć model, gdyby okazało się, że na starcie wystarczy mu więcej prędkości i radzi sobie dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He he, balsam na moje lenistwo. To też ciekawy wariant. Na ile % cięciwy byś proponował go wyważyć? Byľ na 30%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaryzykowałbym 20%. Z dwojga złego lepiej na mordę. Byle tylko masa modelu nie przybrała 20%.

Ile waży w pełnej gotowości do lotu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym wyważał po trenerkowemu, na 30%. Ale przecież możesz skorzystać z dostępnych w sieli kalkulatorów i policzyć....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 30 to on byl wyważony.

Masa do lotu 600g

Share this post


Link to post
Share on other sites

W trakcie remontu zmienię koła na większe, mam nadzieje, że pozwoli to na start z ziemi (trawy). 60mm koła na to nie pozwalają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie możesz po prostu machnąć modelem mocniej?

Oglądając filmiki też mam wrażenie, że nie nadajesz odpowiedniej prędkości przy wyrzucie. Nie ma prędkości - nie ma latania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W trakcie remontu zmienię koła na większe, mam nadzieje, że pozwoli to na start z ziemi (trawy). 60mm koła na to nie pozwalają.

A musisz startować z trawy?Ktoś Ci zabronił z asfaltu,betonu albo z innej twardej nawierzchni? :)

Taki normalny start to będzie lepsze rozwiązanie,będziesz miał ciut więcej czasu na obserwację i reakcję w sterowaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzysztofie, mocniejsze machanie też poćwiczę. :-)

Olo, konia z rzędem temu kto mi tu w Portsmouth i okolicach znajdzie teren do lotów z jakimś kawałkiem betonki lub asfaltu do startu. Jak to wszystko zagrodzone, prywatne, zakaz, nakaz itp, itd. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzysztofie, mocniejsze machanie też poćwiczę. :-)

Olo, konia z rzędem temu kto mi tu w Portsmouth i okolicach znajdzie teren do lotów z jakimś kawałkiem betonki lub asfaltu do startu. Jak to wszystko zagrodzone, prywatne, zakaz, nakaz itp, itd. :-)

jak to w UK i jeszcze ty masz szczescie ze ci tam tak nie wieje od morza  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wieje, wieje. Najlepsze miejsce do lotow z pieknym asfaltem po srodku jest nad samym morzem. Ja mam place rekreacyjne otoczone drzewami. Tam tylko trawa. No i trzymaj sie ponizej topow drzew. Czasami sa jednak dni bezwietrzne. Tak przez dwie, trzy godziny. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja to zaWsze czekam do wieczora bo nie ma prawie wcale wiatru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dwie, trzy godziny przed zachodem slonca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajny latawiec Ci wyszedł. Szkoda, że dopiero wczoraj znalazłem ten wątek.

 

Wiesiu - sprawdź priva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

KayFranz (Krzysztof) - Dziękuję, odpisałem :-)

 

Samolot naprawiony i wyważony. :-) Czeka na kolejny lot lub kraksę :-)

Wyważyłem go na 25% cięciwy, czyli jest ciężki na nos, a że nos jest krótki to były kłopoty z wyważaniem.

Wyważałem go na profesjonalnej wadze :-) zrobionej z suszarki do bielizny. :-) Improwizacja to podstawa. Zadanie swoje spełniła.

Ogonem się nie zapierał mimo iż na zdjęciach tak to wygląda.

Masa do lotu na obecną chwilę to 740g. Trochę mu się przytyło! (było 600g)

Wymienione ma też koła na większe 85mm i powiększona płoza ogonowa. Mam nadzieję, że pozwolą na start z trawy.

Zmienione też jest śmigło na większe 9x4 (koła dały większy prześwit), śmigło takie jest zalecane na ten pakiet i silnik.

Wymieniona jest końcówka skrzydła (odbudowana od nowa), pomaluję po locie :-)

Zlikwidowałem drgania lotek spowodowane luzami na snapach.

Czekam na odpowiednią chwilę i w powietrze albo.... :-)

 

post-14841-0-23742600-1434829793_thumb.jpg

post-14841-0-22609900-1434829877_thumb.jpg

post-14841-0-16305200-1434829938_thumb.jpg

post-14841-0-26641600-1434829999_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

no z tych kolek to wystartuje ci napewno sam z trawy i nie pekna ci napewno czekam na filmik z oblotu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.