Jump to content
SlawekADW

Kobuz elektro 2600mm/3500mm

Recommended Posts

7 minut temu, SlawekADW napisał:

To półmakieta. Jakoś mnie drażnią takie zapadnięte pokrycia.

To wiadomo,ale zawsze jest z tego jakieś wyjście,trochę cierpliwości😀.Właśnie skończyłem skrzydła do Foxa rozp.3,20.

F1 (2).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żartowałem oczywiście :) Podziwiam perfekcjonizm i czekam na ciąg dalszy. Najbardziej ciekawi mnie jak ten Kobuz będzie kręcił akrobację. Obserwując modele kolegów zauważyłem, że albo modele są za lekkie i brakuje im prędkości do wykonania ładnych figur, albo mają OK prędkość, ale opadanie kowadła:) Modele termicznych szybowców od skali powiedzmy 1:4 już zaczynają przypominać w locie prawdziwe, z akrobatami jest gorzej. Często oglądałem jak na poznańskim lotnisku trenował m.in. Jerzy Makula i niestety modele nie mają podejścia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobaczymy jak będzie latał. Większych modeli niż max 4 m nie mam gdzie wykonywać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrałem się za ster wysokości. Szkielet i pokrycie. Dźwigarek z półżeberkami sklejone na CA. Pokrycie przyklejone do żeberek na soudal a do dźwigarka na CA średni. Schnie. Niebawem ciąg dalszy.

20210925_103232.jpg

20210925_103814.jpg

20210925_103948.jpg

20210925_104400.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrałem się w zasadzie za dwie rzeczy. Obie teoretycznie upierdliwe ale nie aż tak jak sądziłem. Pierwsza to zakończenie kadłuba. Zrobione w 70 %, trzeba jeszcze przeszlifować i dodać dwa elementy. Potem gruntowanie żywicą i tyle. Teraz wygląda to jeszcze kiepsko ale będzie dobrze.

 Druga rzecz to spływ poziomego i natarcie SW. Metoda wykonania okazała się dość prosta i szybka. Dziś już mi się nie chce szlifować tego na finisz ale jutro może się za to wezmę.

Havel nawalił z tkaniną 48g. Złożyłem zamówienie i nic się nie dzieje...

20210930_195807.jpg

20210930_195914.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokończyłem końcówkę kadłuba. Nie jest makietowo ale i być nie musi. Coś tam się jeszcze podszpachluje. Na chwilę obecną zagruntowane żywicą i schnie.

20211001_181231.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeszlifowałem tył, dziś może się zaszpachluje. Przymierzyłem elementy do siebie, niby pasują. Do wyważenia w  25% cięciwy centropłata potrzeba 720 g w przedniej części kabiny. Oczywiście dojdzie jeszcze laminat itp ale te 720g  nie było maksymalnie z przodu kadłuba tylko na wysokości przedniej części oszklenia. Należy pamiętać że jeszcze dalej będzie napęd, regler. Poza tym serwa, podwozie jest przed SC więc nie będzie źle a do tego jeszcze akumulatory.  Kadłub z takim pseudo wyważeniem waży 1800g. 

 Radek dał mi znać że wyciął pokrycia skrzydeł więc jak je tylko dostanę to na dniach będzie realcja z ich klejenia. Ponieważ to duże elementy  ich montaż będzie musiał być zakonczony maksymalnie szybko ( względy lokalowe) 

 Zamówiłem piankę poliuretanową dwuskładnikową- to do wykonania kabiny. Styrodur obrabia się kiepsko a resztki elektryzują się i czepiają wszystkiego dookoła. Tak być nie może. 

20211002_165518.jpg

20211002_165445.jpg

20211002_165509.jpg

20211002_170954.jpg

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawy posunęły się w pozytywnym kierunku. 

Pianka dwuskładnikowa- że też nie odkryłem wcześniej tej pianki. Kupiłem tą lżejszą czyli mniejszą gęstosć. Ale i tak wystarczająca. Wzrost 30x początkowej objętości. Szlifuje się fajnie. Bardzo wydajna. Szybko się utwardza. Wypełniłem nią kopyto, jutro szlifowanie.

 Radek przysłał pokrycia. W sobotę planuję wykonać jedno ze skrzydeł - chcę je wykonać tak żeby dało się je zdjąć z deski. 

Havel po interwencji mailowej przysłał tkaninę 48g. 

 Oszlifowałem końcówkę kadłuba. W zasadzie przed jego laminowaniem wstrzymuje mnie wnęka podwozia i wręga silnikowa. Trzeba to dopracować. Tu nie pogonię, model robię w kuchni i muszę się liczyć z rodziną.

 Silnik dzięki Milo zamówiony, kołpak do śmigła zamówiłem u Radka. 

Info dla zainteresowanych kolegów (będą wiedzieli o kogo chodzi)- zaktualizowane pliki wysłane dziś do Radka.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokryłem kopyto warstwą żywicy. Po jej utwardzeniu przeszlifowałem i nałożyłem 2x 80g.  Trzeba przeszlifować, pokryć szpachlą, wyszlifować, wypolerować, zdjąć formę negatywową.

20211007_221021.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plan ze zrobieniem skrzydła "nie pyknął"  Pokleiłem listwy 10x4 na dźwigary i 6x4 na dźwigarki pomocnicze. Wyszlifowałem kopyto kabiny. Nic co warto pokazywać na zdjęciach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak tam Sławku prace nad Kobuzem? jesień za oknem a chętni na zakup Kitu się niecierpliwią. Mam wrażenie że Radek nie wystawi na necie zestawu puki nie skończysz skrzydeł:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś może zabiorę się za skrzydła. U mnie prace nad modelami uzależnione są od wielu czynników domowych więc czasem przyśpieszają a czasem zwalniają.

 To nie znaczy że nic się nie dzieje.  Po wyszlifowaniu kopyta położyłem jeszcze warstwę podkładu epoksydowego, wyszlifowałem, położyłem tkaninę 48g i przeszlifowałem. 

Milo załatwił mi silnik SK3 4250-500. Tak będzie napędzał kobuza.

 Radek otrzymał poprawione pliki. zaraz zabieram się za pliki sklejki i przerobie je na inne offsety. Reszta zależy od Radka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 23.10.2021 o 05:38, SlawekADW napisał:

załatwił mi silnik SK3 4250-500. Tak będzie napędzał kobuza.

 

 

Taki wysuwany napęd edf dopiero robiłby wrażenie. Ale przeglądając kombinacje tych napędów rzędu 70-90mm chyba nie realne i nie opłacalne. Silnik, o którym piszesz miałem u siebie w innym modelu kiedyś i pracował przyzwoicie. Będziesz robił wersję z kołpakiem czy wydłużał oś przed dziub?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.