Jump to content

Recommended Posts

Cześć,

 

Od jakiegoś czasu posiadam Arduino i pomyślałem, że fajnie byłoby zbudować własny quadrocopter, poskładać części, zaprogramować Arduino żeby móc sterować nim przez iPhone po WiFi a później może zmienić komunikację na radiową (projekt dla zabawy). Arduino posiadam, będę musiał dokupić moduł Wifi za grosze oraz jakiś żyroskop, ale o tym będe myślał później. Na początku chciałbym zapytać się o samą konstrukcję quadrocoptera. Trochę poszperałem w internecie, obejrzałem sporo filmów i przeczytałem sporo artykułów i wybrałem następujące części.

 

Części

2x ramię czerwone do ramy F450 - http://abc-rc.pl/F450-ramie-czerwone

2x ramię białe do ramy F450 - http://abc-rc.pl/F450-ramie-biale

1x Rama - center plate do F450 - http://abc-rc.pl/F450-center-plate

1x Rama - podwozie do F450 - http://abc-rc.pl/Podwozie-nogi-f450-f550

 

2x Silnik Emax Multi-copter MT2213-920KV CCW - http://abc-rc.pl/EMAX-MT2213-CCW

2x Silnik Emax Multi-copter MT2213-920KV CW - http://abc-rc.pl/MT2213

4x Regulator ESC BLHeli do dronów i multikopterów 20A - http://abc-rc.pl/Emax-ESC-BLHeli-20A

 

Śmigła GEMFAN-DJI 10x4,5 2x CW + 2x CCW - http://abc-rc.pl/GEMFAN-DJI-10x4-5-pomar

 

Akumulator ABC-POWER 2200mAh 3S 30C Li-pol 11,1V - http://abc-rc.pl/ABC-Power-2200mAh-3S-30C

Ładowarka cyfrowa IMAX B6 AC - http://abc-rc.pl/Ladowarka-IMAX-B6-AC

 

Śrubki Socket M3x8 16 szt. do F450 - http://abc-rc.pl/M3x8-F450

Śrubki Socket M2,5x6 52 szt. do F450 - http://abc-rc.pl/M2-5x6-F450

Zestaw 9 in 1 narzędzi do lutowania - http://abc-rc.pl/Zestaw-9in1-lutowniczy

 

Cena powyższych elementów: 760 zł

 

Pytania

Pytania na początek mam następujące:

  1. Czy ta konfiguracja ma sens? Czy trzeba/można w niej coś zmienić? 
  2. Zastanawiam się na ile minut lotu starczy ten jeden akumulator 2200? Czy istnieje możliwość "scalenia" dwóch takich i od nich podłączenie całej aparatury? - podejrzewam, że tak, tylko zapewne trzeba użyć jakiejś złączki czy coś?
  3. Jakie okablowanie, wtyczki, gold-piny, itp. potrzebuję aby połączyć te wszystkie silniki, ESC, baterie?

 

Dzięki za pomoc ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam też się interesuję  tym samym tematem i powiem ci że można zrobić to o wiele taniej podsyłam ci linka miłego oglądania jak rozwiniesz tekst pod którymś filmem znajdziesz wszystko czego użył w tym projekcie.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Exu
      Witam 
       
      Poniżej przedstawiam moją ofertę śmigieł i akcesoriów z którymi mogę się rozstać 
       
       
      Na zdjęciu pierwszym są pokazane ceny poszczególnych przedmiotów. 
       
      Dla uściślenia rzeczy przekreślone (jeśli takie występują) na czerwono są sprzedane i niedostępne. 
       
      Koszty wysyłki pokrywa kupujący
       
      Wysłanie zakupionych rzeczy max 2 dni robocze od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie (nie ma możliwości wysyłki towaru za pobraniem)
       
       
      Dodatkowe informacje:
       
      Kołpak EG wymiary (pomarańczowy) 
      http://www.nastik.pl/kolpak-5548-p-3365.html
      Kołpak Turbo wymiary (czerwony)  to również ośka 4mm podstawa 45mm - niestety nie mogę znaleźć tego modelu w Internecie
      Figurka pilota - nowa 
      Skrzydło wraz z serwami do EG - nowe (zakurzone) niedocinane lotki, serwa nowe (chyba tower pro - niebieskie)    
      Led czerwone - odcięta końcówka 3 diod dołączona w pudełku  
      Led zielone - nowe
       
       
      - Odbiór osobisty, wysyłka.
      - Cena na zdjęciu
       
      Wysłanie zakupionych rzeczy max 2 dni robocze od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie (nie ma możliwości wysyłki towaru za pobraniem)
       
       
       

       

       

       

       

       

    • By M.Ch.
      Sprzedam śmigła:
      APC E:
      8x4 - nowe 8 PLN 12x6 lekko używane - stan idealny 13 PLN 13x4 nowe  15 PLN 18x10 raz użyte na hamowni - stan idealny 32 PLN  
      XOAR PJN:
      12x6 lekko używane - stan idealny 28 PLN 12x6 nowe 33 PLN 13x5 nowe  34 PLN 13x5 nowe 34 PLN Powyższe Xoary świetnie się zastępują - na 12x6 model jest szybszy, na 13x5 jest więcej ciągu! 
       
      Kołpaki 63mm z podstawką alu, stan bdb. Cena 29 PLN/szt.
       
      Odbiór osobisty w Warszawie. 
       
      Wysyłka paczkomat 12 PLN.

    • By artwszol
      Cześć!
       
      Zawsze chciałem zrobić jakąś relację z budowy, ale nigdy nie miałem okazji. Może obawiałem się też reakcji bardziej doświadczonych modelarzy, ale w końcu się zdecydowałem i oto jest.
      Jakiś czas temu od kolegi dostałem kadłub razem z usterzeniem do szybowca 'rekreacyjnego', ale coś na kształt klasy F3F/F3B. Leżał chwilę, w końcu zabrałem się za projektowanie i budowę skrzydeł.
       
      W pierwszym etapie wziąłem się za geometrię skrzydła. Kolega mówił, że skrzydełka miały rozpiętość 2,3m. Postanowiłem zrobić je jednak odrobinę większe. Zdecydowałem się na 2,5m. Cięciwę przykadłubową mam narzuconą przez kadłub, więc nie poszaleję. Chciałem zrobić skrzydła półeliptyczne lub kształtem do nich zbliżone. W ruch poszedł AutoCAD. Zaprojektowałem więc coś na kształt obrysu eliptycznego.

      Nie zwracajcie uwagę na różne końcówki skrzydła, bo chciałem zostawić sobie brak zaokrąglenia, żeby mieć z czego ściągać wymiary.
       
      W kolejnym etapie dobrałem profil skrzydła. Po wstępnej selekcji rozważyłem następujące opcje: AG24, HS1.7/9, MH32, SD7003 i SD7037. Wrzuciłem to do XFLR5. Masę modelu oszacowałem na około 1.7 kg. Znając geometrię zdefiniowałem analizę profilu typu 2 (polecam ). Wpisuje się tam dane modelu i program oblicza parametr Re.sqrt(Cl). Najwierniej oddaje zmiany charakterystyk modelu w locie i pod wpływem zmiany liczby Reynoldsa

      Zdecydowałem się na wybór profilu AG24. Dlaczego? Otóż ze względu na niską krytyczną liczbę Reynoldsa i dużą doskonałość. Liczba Reynoldsa na końcówce dla krytycznego kąta natarcia wynosi 40000, gdzie cięciwa końcówki to 6cm. Krytyczna liczba Re dla profilu to około 45000 i jest najniższa wśród pozostałych profili.
       
      Wrzuciłem wszystko, razem z geometrią, kadłubem i usterzeniem, do XFLR5. Zrobiłem szybką obwiednie obciążeń i na podstawie obliczeń programu wyeksportowałem sobie rozkład momentu gnącego wzdłuż rozpiętości. Na tej podstawie obliczyłem wymiary dźwigara i dobrałem wielkości pasów dźwigara:

      Zaznaczyłem na czerwono miejsce, gdzie moment gnący jest zbyt duży jak na ten dźwigar. Nie martwię się tym, gdyż nie brałem pod uwagę wpływ pokrycia, dźwigara tylnego oraz przede wszystkim bagnetu do łączenia skrzydełek, który akurat będzie w miejscu, gdzie dźwigar 'nie domaga'.
       
      Konstrukcja skrzydła będzie składała się z rdzenia styropianowego, pasów dźwigara, dźwigara tylnego, krawędzi natarcia oraz z balsowego pokrycia. Na to wszystko pójdzie folia.
       
      Zabrałem się do roboty. Umówiłem się z kolegą, który ma ploter i poświęciliśmy chwilę czasu, żeby to wszystko wyciąć.

      Z największymi segmentami nie było problemu. Pojawił się on z końcówkami. Drut niszczył tą najcieńszą część. Po kilku próbach i manewrach z temperaturą drutu, udało się wyciąć. Całość robi wrażenie:

       
      Wyciąłem jeszcze sobie podkładkę pod skrzydła, żeby ich nie zwichrować podczas budowy. Po miesiącu przerwu kupiłem w końcu drewno i zrobiłem dźwigar. Najgorsze było to, że jest on stopniowany, ale łączenie nie było trudnością. Na tą chwilę zrobiłem jeden z czterech pasów dźwigara. Resztę będę robił pewnie po weekendzie.

       
      Jak zrobię kolejne etapy to będę tu pisał. Chętnie przyjmę rady dotyczące budowy, stosowanych materiałów, klejów itp. Mimo tego, że robiłem już skrzydła identyczną metodą, to tamte miały dużo grubszy profil i były trapezowe, więc dość proste w budowie.
       
      Pozdrawiam
    • By mass
      Cześć, mam pewien problem dotyczący pracy silnika w moim quadrocopterze. Podczas lotów w końcówce przedniego sezonu dron dziwnie się zachowywał - mianowicie mogłem się bez problemu nim wzbić dość wysoko, ale podczas opadania jakby tracił moc na silnikach i bardzo szybko opadał robiąc kilka twardych lądowań. Od tamtego czasu nim nie latałem i teraz wiedząc, że było coś nie tak poświęciłem mu więcej uwagi na przegląd wszystkich podzespołów. Wymieniłem pakiet 3S na nowy, dokupiłem śmigła, ponieważ poprzednie były już nieco postrzępione i wgrałem od nowa firmware do APM, przeprowadziłem konfigurację i wykonałem kalibrację ESC.
       
      Wczoraj chciałem wykonać próbny lot i zauważyłem dziwne zjawisko. Mianowicie po uzbrojeniu jeden z silników wyraźnie wolniej się kręci, po odjęciu gazu zatrzymuje się jako pierwszy - reszta równocześnie. Przy kręceniu nim w palcach nie czuć, żadnego oporu ani bicia. Wróciłem do domu i wykonałem jeszcze raz kalibrację ESC i tutaj zauważyłem dziwną sprawę - podczas kalibracji wydaje mi się, że ten silnik pracuje prawidłowo - prędkość obrotów podczas obserwacji nie różni się od pozostałych, wszystkie silniki zatrzymują się razem. Natomiast przy uzbrajaniu nadal ten silnik kręci się wolniej.
       
      Nie mam pojęcia co mogło nawalić, czy macie jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem?
       
      Poniżej przedstawiam filmiki pracy silników z uzbrojenia przed lotem i z kalibracji ESC (podczas oglądania proszę zwrócić uwagę na silnik numer 2)
      Połączenie silników zgodnie z dokumentacją ze strony ardupilot:

       
      Filmik z uzbrojenia: https://youtu.be/eHcZgZyioUw
      Filmik z kalibracji: https://youtu.be/bHeL1jfuQ_U
    • By jacek_podwysocki
      Witajcie,
       
      W tym roku postanowiłem, że poza lataniem modelami rc, także zbudować swój pierwszy latający model. Wybór padł na Piper'a Cub J-3.
       

      Źródło: https://hobbystation.co.nz/fms-piper-j3-cub-v2-yellow-1410mm-55-5-wingspan-rtf/
       
      Model: Piper J-3 Cub
      Rozpiętość skrzydeł: 1700mm
      Długość modelu: 1117mm
      Napęd: elektryczny (plan stworzony pod silnik spalinowy)
      Plan: Piper_Cub_170cm_.pdf
       
      Prace rozpocząłem od konwersji przekrojów potrzebnych materiałów z cali na mm i tutaj już pojawiły się pierwsze niespodzianki. Nie wszystkie przekroje dostępne np. na rynku amerykańskim są dostępne u nas, wobec tego kilka elementów konstrukcyjnych będzie miało nieznacznie większe przekroje niż w projekcie. Dla zainteresowanych załączam ściągę do konwersji.Piper_Cub_170cm_.pdf
       
      Kolejnym etapem było wycięcie wszystkich elementów potrzebnych do złożenia lewego skrzydła przy pomocy elektrycznej wyrzynarki włosowej, zacząłem od żeber.
       


       
      Wszystko szło dobrze do momentu w którym doszedłem do żebra W-3. Jak widać na projekcie, ma ono inne wycięcia na dźwigary niż pozostałe żebra oraz otwory są na zupełnie innej wysokości. Przymierzałem je do żeber W-2 i W-1, żeby ocenić, jak powinienem zmniejszyć grubość dźwigarów, żeby weszły w otwory ostatniego żebra. Na poniższym zdjęciu widać nałożone żebra W-1 i W-3 na siebie, gdzie widać, że najbardziej optymalnym umiejscowieniem mniejszego żebra (W-3) byłoby w połowie wysokości żebra W-1. Pytanie do Was, czy to jest okej? Z tego co widziałem na zdjęciach, Piper'y mają skrzydło płaskie u dołu aż do samego końca a tutaj wygląda na to, że będzie ono się zwężało.
       

      Piper_Cub_170cm_.pdf
       
      Pytanie nr 2: na projekcie mam informację, że przedni dźwigar ma być ze zwykłej balsy a tylny z twardej balsy. Czy bardzo zmniejszę wytrzymałość konstrukcji skrzydła stosując zwykłą balsę w obu dźwigarach? A może wystarczy większy (przedni) dźwigar zrobić z sosnowej listewki a tylny ze zwykłej balsy?
       
       

      metric-conversion-chart.pdf
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.