Jump to content
Brozy

Zasilanie dwóch silnikow benzynowych

Recommended Posts

Mam pytanie do forumowiczów a mianowicie jak podłączyć(zasilanie) do dwóch  silników benzynowych. Jeden kill switch, jedna bateria czy do każdego oddzielne. Jestem początkujący w tym temacie więc prosze o wyrozumiałaość. Za porady z góry dziękuję 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Każdy silnik z swoim zasilaniem układu zapłonowego, swoim zbiornikiem i wyłącznikiem zapłonu, tak bym zrobił. W prawdzie można zastosować duży zbiornik paliwa i zasilać dwa silniki ale zbiornik im bliżej silnika tym lepiej . Nie wiemy jaki układ silników , jaki model , czy w gondolach na skrzydłach, czy tandem, jak rozłożyć masy. Bezpieczniej jest jednak wszystko rozdzielić na dwa niezależne zespoły napędowe. Nie mam doświadczenia w takich układach ale logika tak mi podpowiada a i bezpieczeństwo pracy będzie dużo większe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do zbiornika to jeden w kadłubie, silniki w gondolach na skrzydłach 2x 33cm Torq Pro. Samolot to An-28 Bryza 1R. Oczywiśćie każdy ma swój układ zapłonowy ale pytanie dotyczy czy można połączyć te dwa uklady do jednego kill switcha. I jak dopiać zasilanie? Pod kill switcha jedena bateria czy dwie do każdego układu zapłonowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że za bardzo liczysz na to, że ktoś rozwiąże Twój problem ;). Wszystko zależy od tego, jaką koncepcję budowy modelu przyjmiesz. Bo prawda jest taka, że możesz zrobić i tak, i tak. Czy można zapiać oba zapłony do jednego wyłącznika? Odpowiedź na to pytanie zawiera się w pytaniu czy chcesz zastosować osobne akumulatory do każdego silnika. Bo jeśli jeden, to dlaczego by nie użyć jednego wyłącznika (kill switcha)? A jeśli dasz dwa akumulatory, to muszą być dwa wyłączniki.

Kolega Nielot już wyraził swoje zdanie - jeśli będą dwa osobne silniki, z osobnymi zbiornikami i akumulatorami, tu musisz dać dwa kill switche. Niestety, w ten sposób (zgodnie z teorią) maleje niezawodność całości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za sugestie.

A tak nawiasem mówiac to do tego chyba jest forum aby pomagać w rozwiązywaniu problemów mniej doświadczonym a nie tylko chwalic się jakie to mamy modele. Dzięki za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie myśl, że od razu 20.000 forumowiczów rzuciło się by czytać Twój temat. Nie każdy zagląda tu co godzinę. Ludzie pracują i czasem sprawdzą wiadomości raz na 3 dni czyli wypadnie, że mogą przeczytać np. dziś wieczorem. Pewnie z chęcią by Ci pomogli, ale z taką roszczeniową postawą najzwyczajniej to oleją tym bardziej, że mało kto lubi pomagać osobom z takim profilem jak Ty bo to zupełny brak szacunku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam zamiaru nikogo obrażać i nie jestem roszczeniowy, zadałem pytanie i czekałem na odpowiedź. Wydaje mi sie że zadałaem je dosyc precyzyjnie a odpowiedzi raczej nie rozwiązały mojego problemu. A Twoja myśl przewodnia w profilu pokazuje jednak że to Ty nie za bardzo masz co do powiedzenia na ten temat i piszeż aby tylko coś napisać. Tak wiec dzięki za Twoją radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ja dałem jakąś radę ? Nawet mi to w głowie nie było, może gdybyś miał profil uzupełniony i bym wiedział do kogo piszę to bym się choć trochę pofatygował :) 

 

Pozdrawiam !

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Dabalwwy
      Witam

      Postanowiłem zrobić z serwa sg5010 wyciągarkę rc . Przerobiłem serwo mechanicznie później Podłączyłem zasilanie bezpośrednio do silnika i zasilałem je z płytki arduino akurat była pod ręka gdzie prąd jest stabilizowany 5v 0,5A i wszystko było ok. później zrobiłem testy terenowe i do zasilenia użyłem powerbanku i niestety silnik nie wytrzymał podejrzewam ze powodem był za duży amperaż . Teraz pytanie czy jeśli użyje stabilizatora LDO 5v 0,5A będzie wszytko śmigać zasilane pakietem 2S?? nie chce przy testach uwalić drugiego serwa 
    • By AMC
      Witam Szanownych Kolegów !
      Stało się ... Zostałem szczęśliwym posiadaczem silniczka ASP 160. To czterosuwowy, dwucylindrowy bokserek przeciwbieżny 26 ccm. Kupiłem u Nas na forumowej giełdzie używany, ale z dobrych rąk - jest w świetnej kondycji i szkoda byłoby to zaprzepaścić. Toteż godzi się dobrze go nakarmić czystą strawą.
      Czyste paliwko dobrej jakości to nie problem - paliw i filtrów paliwa w sklepach pod dostatkiem, wystarczy wykonać poprawną instalację, co nie jest trudne. Ale wypadałoby także dać mu czyste powietrze, pył krzemionki, którego w powietrzu sporo (gdzieniegdzie bardzo dużo, niektórych krztusi razem z całą resztą tego syfu, którym oddychamy na co dzień) nie jest wskazany. Inne cząstki stałe - też nie. A tu w sklepach nie mogę znależć żadnego filtru powietrza ani żadnych stosownych przewodów dolotowych. Przeszukałem cały dział o spalinkach - też nic. O co chodzi ? Czemu nie stosujecie filtrowania tak silnie przecież zanieczyszczonego powietrza ? Wszyscy wiemy, jak działają pasty ścierne. Wielu z Was sygnalizuje problemy z regulacją silników do lotu - zmienne warunki zasilania silnika, zwłaszcza ciśnienie powietrza, ale także wilgotność nie ułatwiają tych zabiegów. Także wiele osób zżyma się na niską trwałość silników. Długi dolot z filtrem dalekim pomógłby tu pewnie bardzo, nie wspomniawszy o dynamicznym doładowaniu, które też w jakimś stopniu można by uzyskać poprzez dobór długości przewodu/-ów dolotowych i pojemności samej komory filtru (o konfuzorach dynamicznego poboru nie wspomnę, vide motocykl Kawasaki ZZR 1100 sprzed ćwierć wieku - znam z praktyki i działało znakomicie). Miejsca zwykle dość, bo samolot jest dość długi, ciężar prawie żaden a i tak wynagrodzony inaczej i może sakiewka na dłuższą metę mniej odchudzona ?
      Widać za mało wiem, albo mam jakieś utrwalone skrzywienia z praktyki, bo dopuszczenie do pracy silnika na niefiltrowanym powietrzu jest dla mnie nie do przyjęcia.
    • By majsterkowicz
      Witam wszystkich!
       
      Jestem studentem mechaniki na Politechnice Lubelskiej, a wraz z rozpoczęciem nowego semestru przyszedł przedmiot zwany 'Programowaniem obróbki skrawaniem CAM'. Jako, że na pracę inżynierską wykonałem warsztatowy ploter do wycinania, grawerowania i frezowania - przyda się urządzenie do odciągu wiórów.
      Przeanalizowałem ceny odkurzaczy przemysłowych, a także odciagów wraz z separatorami odśrodkowymi i doszedłem do wniosku, że lepiej jest zainwestować w podzespoły i wykonać urządzenie samemu.
      Natchniony wieloma projektami - od tych baaardzo amatorskich, aż po niemal profesjonalne
      - postanowiłem i ja co nieco zaprojektować i dostosować urządzenie do własnych potrzeb. 
      Wspomniałem o przedmiocie programowania CAM - prowadzący zapowiedział, że jedna osoba z naszego zespołu, która wykona dość dobrze projekt, zaprogramuje odpowiednią ścieżkę, będzie mogła liczyć na darmowe wykonanie elementu (no, ewentualnie po zakupieniu półfabrykatu, jeśli uczelnia uzna go za zbyt kosztowny ). Mając to na uwadze, zamodelowałem więc winik sprężarki odśrodkowej V1, który to chciałbym wykonać.

      Model CAD dostępny jest na tej stronce => link.
       
      Wymiary wirnika są następujace:
      Średnica podstawy: 110mm
      Średnica korony (wlotu): 60mm
      Wysokość całkowita: 50mm
      Masa (wg programu CAD): 312g
       
      Teraz pytanie do Was, drodzy Koledzy:
      Jaki silnik dobrać do napędu takiego wirnika 1F, czy 3F? Jaka moc? Posiadam w szufladzie silnik szczotkowy Graupner klasy 540 na napięcie 7.2V, ale jakoś nie przekonuje on mnie swoją mocą (choć mogę się mylić). Kilka miesięcy temu wykonałem tekturowy model pompy próżniowej oraz obudowy do separatora, który napędzałem w.w silnikiem zasilany z zasilacza. Napięcie dane na silnik to 5V, prąd rozruchowy sięgał do 20A, ale podczas pracy redukował się do około 3-4A. Śmiem stwierdzić, że z wciąganiem mąki oraz separowaniem jej od powietrza - to to dało sobie radę, ale jak będzie z wiórami drewnianymi? - Domyślam się, że nie byłoby już tak kolorowo. A szkoda.
       
      Do tego wszystkiego będę potrzebował regulatora lub też modłułu z łagodnym startem, aby nie było wielkiego piku w amperażu. Jak jeszcze do silnika 1F jestem w stanie coś samemu zrobić (wykonać) z łagodnym startem, tak już do 3F będę musiał coś kupić.
      Żeby nie było aż tak łatwo, całość musi być zasilana poprzez zasilacz sieciowy 230V.
      Szacuję, że do odpowiedniej pracy, taki wirnik musi obracać się z prędkością min 20k obr/min.
       
      Aha, w razie konieczności, mogę bez problemu przemodelować lub też wykonać od nowa model wirnika, aby wymagał mniejszego zapotrzebowania na moc.
       
      Liczę na Waszą pomoc, a wszelkie sugestie i uwagi będą dla mnie pomocne
       
      Pozdrawiam, Łukasz
    • By tomkowz
      Cześć,
       
      Od jakiegoś czasu posiadam Arduino i pomyślałem, że fajnie byłoby zbudować własny quadrocopter, poskładać części, zaprogramować Arduino żeby móc sterować nim przez iPhone po WiFi a później może zmienić komunikację na radiową (projekt dla zabawy). Arduino posiadam, będę musiał dokupić moduł Wifi za grosze oraz jakiś żyroskop, ale o tym będe myślał później. Na początku chciałbym zapytać się o samą konstrukcję quadrocoptera. Trochę poszperałem w internecie, obejrzałem sporo filmów i przeczytałem sporo artykułów i wybrałem następujące części.
       
      Części
      2x ramię czerwone do ramy F450 - http://abc-rc.pl/F450-ramie-czerwone
      2x ramię białe do ramy F450 - http://abc-rc.pl/F450-ramie-biale
      1x Rama - center plate do F450 - http://abc-rc.pl/F450-center-plate
      1x Rama - podwozie do F450 - http://abc-rc.pl/Podwozie-nogi-f450-f550
       
      2x Silnik Emax Multi-copter MT2213-920KV CCW - http://abc-rc.pl/EMAX-MT2213-CCW
      2x Silnik Emax Multi-copter MT2213-920KV CW - http://abc-rc.pl/MT2213
      4x Regulator ESC BLHeli do dronów i multikopterów 20A - http://abc-rc.pl/Emax-ESC-BLHeli-20A
       
      Śmigła GEMFAN-DJI 10x4,5 2x CW + 2x CCW - http://abc-rc.pl/GEMFAN-DJI-10x4-5-pomar
       
      Akumulator ABC-POWER 2200mAh 3S 30C Li-pol 11,1V - http://abc-rc.pl/ABC-Power-2200mAh-3S-30C
      Ładowarka cyfrowa IMAX B6 AC - http://abc-rc.pl/Ladowarka-IMAX-B6-AC
       
      Śrubki Socket M3x8 16 szt. do F450 - http://abc-rc.pl/M3x8-F450
      Śrubki Socket M2,5x6 52 szt. do F450 - http://abc-rc.pl/M2-5x6-F450
      Zestaw 9 in 1 narzędzi do lutowania - http://abc-rc.pl/Zestaw-9in1-lutowniczy
       
      Cena powyższych elementów: 760 zł
       
      Pytania
      Pytania na początek mam następujące:
      Czy ta konfiguracja ma sens? Czy trzeba/można w niej coś zmienić?  Zastanawiam się na ile minut lotu starczy ten jeden akumulator 2200? Czy istnieje możliwość "scalenia" dwóch takich i od nich podłączenie całej aparatury? - podejrzewam, że tak, tylko zapewne trzeba użyć jakiejś złączki czy coś? Jakie okablowanie, wtyczki, gold-piny, itp. potrzebuję aby połączyć te wszystkie silniki, ESC, baterie?  
      Dzięki za pomoc
    • By Guigo
      Witam
      jako zielony jak szczypiorek na wiosnę modelarz RC (... za oknem śnieg. Gdzie ta wiosna?) ma pytanie dotyczące takiego zestawu silnik, regulator, pakiet:
       
      silnik - RAY B2835/16 - Pelikan
      regulator - R-35B air/heli - FOXY
      pakiet - LiPol 2200 mAh 11,1V 26/50C - RAY G3 Air Pack lub LiPol 2200 mAh 7,4V 26/50C - RAY G3 Air Pack
       
      do tego chciałbym dokupić:
      ładowarkę - IMAX B6 lub X-Treme Hyper LiPo X6
      i programator regulatorów air/heli FOXY
       
      Ten zestaw chciałem zastosować w depronowym modelu Miga 29 - waga ok 0,5 kg.
      Jeśli chodzi o odbiornik będzie to HoTT GR-16 Graupnera.
       
      Co wy na to? Co możecie mi doradzić? Zależy mi zarówno jakości ale i aspekt ekonomiczny też gra rolę (wiem wiem Graupner nie jest najtańszy - ale już go posiadam - więc ten temat jest zamknięty)
       
      Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.