Jump to content
Sign in to follow this  
Stuki2

Pakiet do silnika urnigy Aerodrive SK3 - 4250-410kv Brushless Outrunner Motor

Recommended Posts

Załóżmy że wsadzisz regiel 60A, pewnie byłby za mały, to pakiet musi dawać przynajmniej 60A. Wydajność pakietu liczy się pojemność wyrażona w Ah razy liczba C

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie Turnigy dlux 70A SBEC: https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=16366

 

Czyli wezmę najprawdopodobniej Turnigy 3600mAh 4S 20C Lipo Pack: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9467

 

zastanawiam się jeszcze nad Rhino 4000mAh 4S2P 25C Lipoly Pack: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7656

 

i B-Grade 4000mAh 4S 20C Lipoly Battery: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=18502

 

Tylko nie wiem jak z jakością tych pozostałych dwóch.

 

PS. Dzięki za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy do jakiego modelu instalujesz silnik. Z moich obserwacji jeśli silnik jest na 4-5s to zawsze lepiej sprawdzał się na wyższym napięciu i mniejszym śmigle niż na mniejszym napięciu i większym śmigle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik będzie napędzał pół-makietę Spitfire mk IX w skali 1/8. Przewidywana waga modelu to +- 3200 - 3500 g. Chciałbym śmigło z 4 ostrzami o średnicy 38 cm, niestety nigdzie nie mogę takiego znaleźć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to już podałeś więcej potrzebnych informacji. Teraz to po pierwsze musisz sprawdzić wymiary wnęki na pakiet. Z wielkością - pojemnością pakietu związany jest sposób latania; inaczej latasz górnopłatem trenerkiem, motoszybowcem, a inaczej szybkim spitfire gdzie przepustnica raczej w granicach wychyleń dużych i maxymalnych. może więc być potrzebny pakiet o większym C niż 20 by nie przegrzewać pakietu zwłaszcza w lecie.

Na HK wyczytałem, że śmigło 2łopatowe 15 lub 16 cali - nie ma śmigieł o 4rech ostrzach - tylko 2, 3, 4 lub więcej łopatowe. Nie zawsze zastosujesz skalowe śmigło więc lepiej pogódź się ze śmigłem 2 lub 3 łopatowym. Ja stosowałem zasadę, że 3 łopatowe jest pomniejszone o 0,78 śmigła 2łopatowego. Ale koledzy z forum nawet o 1cal mniejsze. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło mi właśnie o 4 - łopatowe (z ang. 4-blade prop. przetłumaczyłem na ostrza). Na hobbyking największe 4-łopatowe jakie znalazłem ma średnicę 254mm wydaje mi się że powinno starczyć (chociaż może być za małe). Jest śmigło z 3 łopatami które też powinno pasować: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28103__MA_Style_Electric_3_Blades_Propeller_14x7_1pc_.html

Model buduję sam od podstaw i właśnie chcę zamówić elektronikę żeby dopasować wszystko puki jeszcze mogę wprowadzać poprawki w wyciętych elementach. Za twoją radą chyba wezmę ten drugi pakiet: Rhino 4000mAh 4S2P 25C Lipoly Pack.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro budujesz od podstaw to nie spiesz się z nabywaniem elektroniki. Wymiary pakietów są podane więc przestrzeń możesz już rozplanować. Ważna jest też masa pakietu - 4000 starczy na dłuższe loty ale np. 3000 jest lżejszy więc może lepiej tylko zmieniać pakiety.

według mnie śmigło 3łopatowe 14 calowe jest za duże do tego silnika - ja obliczyłem, że 12 cali na 4s i 11cali na 5s. jeśli masz miernik to łatwo zmierzysz pobory prądu ale niezależnie od tego chyba każdy z nas ma po kilka rozmiarów śmigieł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrzebuję już serwomechanizmy do spita bo chciałbym dokładnie otwory we wręgach dopasować i graty do deprona, także zamówienie i tak muszę złożyć.

 

A co myślisz o tym śmigle: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__4351__4_Blade_EP_Propeller_10x8_25_254x209_6mm.html

i spinner: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14809__Aluminium_Prop_Spinner_64mm_2_50inch_4_Blade.html

spinner w skali powinien mieć 80mm ale do tego śmigła będzie za duży.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam pojęcia czy będzie dobre. Trzeba by najpierw przeszukać net by dowiedzieć się jakich śmigieł używają inni bo hK nie podaje rozmiaru 2 łopatowego, a to podstawa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak model ma ważyć ponad 3kg i chcesz takie wielkie śmigło i to 4łopatowe to moim zdaniem dolna granica parametru C to 35-40. Bez względu na to, czy pojemność będzie 3000 czy 4000mAh (moim zdaniem, sensowne minimum).

 

Tu masz 4łopatowe śmigło do Spitfire FMS 1,4m. Może szukaj w tym kierunku. Zwróć uwagę na mocowanie. FMS ma chyba jeszcze 3łopatowe.

Rozumiem, że sprawdziłeś, że ten silnik pociągnie Ci 15 calowe, 4łop. śmigło na 5S? Bo z komentarzy pod produktem to wcale nie jest takie pewne.

Oni tam piszą o 15-16 calowych, ale 2łopatowych. Ten silnik może pracować na granicy swoich możliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak model ma ważyć ponad 3kg i chcesz takie wielkie śmigło i to 4łopatowe to moim zdaniem dolna granica parametru C to 35-40. Bez względu na to, czy pojemność będzie 3000 czy 4000mAh (moim zdaniem, sensowne minimum).

 

Tu masz 4łopatowe śmigło do Spitfire FMS 1,4m. Może szukaj w tym kierunku. Zwróć uwagę na mocowanie. FMS ma chyba jeszcze 3łopatowe.

Rozumiem, że sprawdziłeś, że ten silnik pociągnie Ci 15 calowe, 4łop. śmigło na 5S? Bo z komentarzy pod produktem to wcale nie jest takie pewne.

Oni tam piszą o 15-16 calowych, ale 2łopatowych. Ten silnik może pracować na granicy swoich możliwości.

 

To faktycznie poszukam jakiegoś pakietu 35C i na razie zostanę przy śmigle 4 łopatowym 250 mm. Najwyżej później będę kombinował dalej bo za to które mi podesłałeś musiał bym zapłacić ponad 100 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

250mm? Może 350? Nie pomyliłeś się? Pytam, bo najpierw chciałeś 380mm... 250mm to zaledwie 10 cali, a to za mało do takiego modelu, chyba, że uzyskasz obroty dobrze powyżej... 10tys(?) tylko będzie musiał szybciej latać niż na większym śmigle.

Śmigło 13 cali już by dało radę, no i wybór masz większy.

A musi mieć te cztery łopaty? Rozumiem, że zmierzasz w stronę makiety?

 

Jak już masz ten silnik i chcesz pakiety 5S to, moim zdaniem, warto byłoby wypróbować śmigło 14x8x4. Silnik powinien je pociągnąć.

A cena? Cóż, sam to przerabiałem. Jak się chce makietowo, to niestety to kosztuje.

Tu masz śmigło, które podałem wcześniej za znacznie lepszą cenę. Kompletne, z piastą i kołpakiem (choć kołpak nie makietowy). Możesz w tym sklepie kupić łopaty i piastę a kołpak dobrać/dorobić. Kompletny napęd FMS (silnik plus śmigło 14 cali czterołopatowe) jest moim zdaniem wart rozważenia.

 

Może jeszcze inni Koledzy coś podpowiedzą, co Ci podpasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W temacie: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/44465-spitfire-mkix/page-9&do=findComment&comment=523101 autor użył do podobnego modelu śmigła dwułopatowego 13" więc wydawało mi się że czterołopatowe 10" wystarczy. Cena za śmigło które podałeś już do przyjęcia, także jeśli nie znajdę czegoś podobnego taniej to chyba je wezmę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zwróć tylko uwagę na mocowanie na wale. FMS robi mocowanie sześciokątne. Można pokombinować i to połączyć z innym silnikiem (ja silnik FMS połączyłem ze śmigłem APC), ale najbardziej naturalne jest połączenie z silnikiem FMS, który na wale ma już ten sześciokątny kołnierz. Po prostu jest to komplet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.