Jump to content
tomek.ekk

Pierwszy spaliniak - ASP 12A

Recommended Posts

Ustawienia w instrukcji maja za zadanie umozliwic uruchomienie silnika. Jego poprawna regulacja to zupelnie inna para kaloszy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale kolega uparty, już w poście #19 pisałem, że silnik jest zalany i inni koledzy wielokrotnie to potwierdzają, a on uparł się na 2,5 obrotu iglicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jestem uparty, bo bardzo chętnie korzystam z porad bardziej doświadczonych tym bardziej, że jest to mój pierwszy spalniak. Ustawiłem tak jak podano: wone na 1 i 3/4, a wysonie na 2. Silnik od czasu do czasu popiardywał. raz pochodził może ze 4 sekundy i na tym koniec. Zmieniałem co kilka prób odpalenia ustawienia śrubki wolnych i 1/10 obrotu raz w lewo... gdy było już sporo za dużo to później od ustawień wyjściowych w prawo. Na poppiardywaniu się skończyło - silnik ma chęć odpalić ale coś nie jest tak.

 

Obawiam się, że bez rozrusznika go nie odpalę. Może kiedy będzie dotarty i ustawiony, to będzie odpalał bez problemu z palca. teraz chyba się to nie uda...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba było kręcić tylko igłą wysokich a wolnych na razie nie dotykać. 

 

Sprawdziłeś szczelność zbiornika i układu ?

 

W którą stronę regulujesz wysokie ? Powinieneś wkręcić na maksa i wykręcić o te powiedzmy 1.5 obrotu czy ile potrzeba.

 

Kiedyś nie było rozruszników ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak ale przecież jeżeli silnik nie chce zapalić i jeżeli ma zapalić na powiedzmy 1/4 gazu, to wtedy chyba winna jest iglica wolnych obrotów? Ja tylką z nią kombinowałem - wysokich obrotów nie ruszałem. Instalacja jest szczelna i reguluje tak jak piszesz. Wkręcam do końca i wykręcam o daną wartość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu wyszedł główny błąd. Wolnych nie powinieneś dotykać. Początkowa regulacja wyłącznie iglicą od wysokich a teraz kompletnie nie wiesz w którym "miejscu" jesteś. Wolna w zasadzie ma większy wpływ na gwałtowne przejście z niskich na wysokie obroty i nie decyduje w takim stopniu o pracy na powiedzmy 1/4 gazu tak jak próbowałeś się męczyć. Widzę, że czeka Cię teraz sporo pracy albo zakup rozrusznika bo silnik "zbłądził".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież wystarczy od nowa przywrócić "fabryczne" ustawienia obu iglic i zacząć próby uruchamiania od nowa tym razem regulując tylko tę od wysokich. Czy się mylę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Się mylisz ... czasem w wielu silnikach na tej od wolnych przestawienie o 1/8 obrotu zrobi diametralną różnicę więc wróć teraz do "fabryki". Rozregulowałeś to z każdej w każdą i według mnie będzie ciężko tak trafić by z palca odpalić bez problemów, ale moje doświadczenie też nie jest duże a opieram się wyłącznie na obecnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamiast od razu kupować rozrusznik zobacz, czy nie masz czegoś by taki łatwo wykonać... ;) ja swojego ASP rozruszałem wiertarką z dotoczoną odpowiednią głowicą pasującą do piasty (silnik większy lesz ten sam problem), teraz używam rozrusznika od skutera na 12v i się sprawdza, a do tak małego silniczka pewnie wystarczy coś mniejszego... Tylko trzeba uważać bo podobno łatwo jest urwać korbowód jak się silniczek zaleje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro ustawię fabrykę tj. 1 i 3/4 wolne oraz 2 wysokie i będę kombinował dalej tylko z iglicą wysokich :) Jak nie ruszy pomyślę nad rozrusznikiem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za pół ceny mogę Ci wysłać w pełni sprawny rozrusznik do max. 15 ccm. Musiałem zakupić mocniejszy z racji przejścia na benzynę i ten leży i się kurzy. To tylko propozycja wynikająca z tematu a nie próba wciskania. 

 

http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=10659&language=pl

 

Jakby nie było zrealizować mogę dopiero pod koniec września jak będe w PL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniczek już odpala "z palca" :-) Ustawienie iglicy wysokich umożliwiające zapłon, to 15 ząbków, a i tak strasznie dymi, więc po końcowych ustawieniach na pewno będzie jeszcze mniej - czyli potrzeba było nie 2 jak podaje instrukcja, a pół obrotu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

"czyli potrzeba było nie 2 jak podaje instrukcja, a pół obrotu..."

W #53-cim poście kolega uzmysłowił sobie to co mu napisałem w #19-tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiedzcie mi jeszcze proszę jak odpowiednio sprecyzować temperaturę silnika, aby go nie przegrzać. Jak na razie palę go na wolnych obrotach czasami robiąc tylko "przegazówkę" :-) Silnik na bogatej mieszance na wolnych obrotach jest lekko ciepły. Kiedy zubożę mieszankę robi się gorący - po przegazówce wręcz parzy w palce. Czy wtedy już powinienem go zgasić i wystudzić czy jest to normalna temperatura pracy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.