Skocz do zawartości

Projekt - Odciąg wiórów - dobór podzespołów


majsterkowicz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Jestem studentem mechaniki na Politechnice Lubelskiej, a wraz z rozpoczęciem nowego semestru przyszedł przedmiot zwany 'Programowaniem obróbki skrawaniem CAM'. Jako, że na pracę inżynierską wykonałem warsztatowy ploter do wycinania, grawerowania i frezowania - przyda się urządzenie do odciągu wiórów.

Przeanalizowałem ceny odkurzaczy przemysłowych, a także odciagów wraz z separatorami odśrodkowymi i doszedłem do wniosku, że lepiej jest zainwestować w podzespoły i wykonać urządzenie samemu.

Natchniony wieloma projektami - od tych baaardzo amatorskich, aż po niemal profesjonalne

- postanowiłem i ja co nieco zaprojektować i dostosować urządzenie do własnych potrzeb.

 

Wspomniałem o przedmiocie programowania CAM - prowadzący zapowiedział, że jedna osoba z naszego zespołu, która wykona dość dobrze projekt, zaprogramuje odpowiednią ścieżkę, będzie mogła liczyć na darmowe wykonanie elementu (no, ewentualnie po zakupieniu półfabrykatu, jeśli uczelnia uzna go za zbyt kosztowny ;) ). Mając to na uwadze, zamodelowałem więc winik sprężarki odśrodkowej V1, który to chciałbym wykonać.

large.jpg

Model CAD dostępny jest na tej stronce => link.

 

Wymiary wirnika są następujace:

Średnica podstawy: 110mm

Średnica korony (wlotu): 60mm

Wysokość całkowita: 50mm

Masa (wg programu CAD): 312g

 

Teraz pytanie do Was, drodzy Koledzy: