Skocz do zawartości

.


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

 symon5 Tłumik rezonansowy jest tłumikiem wydechu, ale nie tłumikiem hałasu. To nie to samo. Hałas on właśnie wzmacnia (z definicji) i to znacznie. Można znaleźć wiele wyników pomiarów.

Kolego Bubu, Jeżeli sama rura rezonansowa nie tłumi hałasu, to łatwo to sprawdzić, Odłącz rurę od silnika w czasie jego pracy, to zobaczysz czy tłumi hałas, czy nie. Zaręczam Ci, że tłumi i to znacznie. Nie ma czegoś takiego jak tłumienie wydechu... A raczej jest, ale to jest zło konieczne. Nas w ogóle nie interesuje tłumienie wylotu spalin czyli jak rozumiem,właśnie to Twoje "tłumienie wydechu". Za pomocą odpowiednio dobranej rury podnoszę moc silnika. I robię wszystko ,żeby wlaśnie te przeloty w rurze były jak największe.

Ideałem jest tłumik za rurą który jest podobny do tłumika pistoletowego. Najnowsza rura rezonansowa firmy CMB jest tak właśnie zrobiona. przelot na wskroś i tylko mnóstwo otworów w rurce wylotowej w tłumiku i to działa.

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Oj, oj. Coś dziwnie opisujesz zjawisko tłumienia rezonansowego. Tłumik rezonansowy może być wykonany bez dodatkowego tłumienia hałasu bądź (często) z nim. Zjawiska falowe w silnikach są dosyć dobrze opisane, więc nie będę tu powtarzał tych opisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Zjawisko rezonansu nie jest tu tematem. Tematem jest hałas i rurki wszelkiego rodzaju w silniku. Wiec jeszcze raz. Rura rezonansowa jednak tłumi hałas podczas pracy silnika.  Choć znacznie, ale w stopniu niewystarczającym, ale jednak tłumi. I żeby nie przekraczać przepisowych 80 dB trzeba stosować dodatkowe tłumiki jako zło konieczne. I tego się trzymajmy.

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Zjawisko rezonansu nie jest tu tematem. Tematem jest hałas i rurki wszelkiego rodzaju w silniku. Wiec jeszcze raz. Rura rezonansowa jednak tłumi hałas podczas pracy silnika.  Choć znacznie, ale w stopniu niewystarczającym, ale jednak tłumi. I żeby nie przekraczać przepisowych 80 dB trzeba stosować dodatkowe tłumiki jako zło konieczne. I tego się trzymajmy.

A.C.

Tematem jest rurka zamiast tłumika, a nie hałas czy rezonans.

Rura rezonansowa nie została stworzona do tłumienia hałasu, a do poprawienia osiągów silnika i tego się trzymajmy.

Nie jest zatem tłumikiem choć może obniżyć poziom hałasu, ale obawiam się, że może też podwyższyć.

Podobnie jak instalacja centralnego ogrzewania nie jest instalacją wodociągową, choć ktoś może ma kaprys pobierać z niej wodę do herbaty. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura rezonansowa ZAWSZE stłumi poziom hałasu i nie ma innej opcji. Wynika to choćby z doboru parametrów.

Są na to odpowiednie wzory i to jest pewnik. Wspomniany megafon może podnieść moc i owszem może podnieść poziom dB i to w znacznym stopniu. Kiedyś w lepszych czasach

( czyli w czasach mojej młodości ) robiliśmy doświadczenia z różnymi tłumikami. Zapał wtedy był ;)  i megafony tak w małych motorkach (rossi, mvvs, super tiger), jak i większych nam mocy nie podnosiły. Hałas tak...

A,C,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy sprawdziłem to doświadczalnie na wielu motorkach i muszę potwierdzić, że rura rezonansowa tłumi hałas i podnosi parametry silniczka zawsze.

Megafon jak sama nazwa wskazuje zwiększa hałas może też podnieść osiągi silniczka lecz w mniejszym stopniu niż rura rezonansowa.

howgh 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.