Jump to content
Pioterek

2600 FPV Powerzone + Pitlab&Zbig Autopilot z OSD

Recommended Posts

Obecnie po zmodyfikowaniu podwozia mam z powrotem śmigło 11x5,5, które daje ciąg statyczny przy naładowanych pakietach 2,2 kg. 

 

A ja w dalszym ciągu podtrzymuję stwierdzenie, że model w mojej ocenie nie bardzo nadaje się do rzutów z ręki - ale każdy użytkownik 2600 FPV  sam pewnie sobie wyrobi własne zdanie. :)

 

Filmy z 2600 FPV wychodzą stabilne, mam już kilka, ale na razie zbieram materiał, żeby zrobić jakąś składankę z kilku najciekawszych ujęć

 

 

post-5634-0-90114100-1469098920_thumb.jpg

 

post-5634-0-35064900-1469099786_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ale to bardzo dziękuję za informację o ciągu, przystępuję do pomiarów. Jak to mierzysz? Zapewne wprost na podwoziu, bo masz je dobrze zrobione. Za niecałych 5$ kupiłem "10KG Scale Load Cell Weight Weighing Sensor +HX711 Weighing Sensors AD Module"

 

http://www.ebay.com/itm/281925026200?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

i na tej podstawie buduję hamownię z automatycznym zdejmowaniem charakterystyk, ale na razie mierzę wagą "rybacką" (mało dokładna, trzeba kalibrować) kładąc samolot na wózku-pchaczu pożyczonym od 2-letniego synka. Opory toczenia są nieduże.

 

Co do puszczania z ręki to każdy lata jak może jeden lepiej drugi gorzej itd ale naturą samolotu albo szybowca jest dynamika i zmienność, do rzadkości należą takie które latają tylko z jednego miejsca. Może szybowiec "Bocian" wykorzystywany tylko w szkoleniu podstawowym? Mój 2600 chce zwiedzać świat :) Zmontowałem wreszcie katapultę i może ten sposób startów też będzie wypróbowany?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo ale to bardzo dziękuję za informację o ciągu, przystępuję do pomiarów. Jak to mierzysz? Zapewne wprost na podwoziu, bo masz je dobrze zrobione. Za niecałych 5$ kupiłem "10KG Scale Load Cell Weight Weighing Sensor +HX711 Weighing Sensors AD Module"

 

http://www.ebay.com/itm/281925026200?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

i na tej podstawie buduję hamownię z automatycznym zdejmowaniem charakterystyk, ale na razie mierzę wagą "rybacką" (mało dokładna, trzeba kalibrować) kładąc samolot na wózku-pchaczu pożyczonym od 2-letniego synka. Opory toczenia są nieduże.

 

Co do puszczania z ręki to każdy lata jak może jeden lepiej drugi gorzej itd ale naturą samolotu albo szybowca jest dynamika i zmienność, do rzadkości należą takie które latają tylko z jednego miejsca. Może szybowiec "Bocian" wykorzystywany tylko w szkoleniu podstawowym? Mój 2600 chce zwiedzać świat :) Zmontowałem wreszcie katapultę i może ten sposób startów też będzie wypróbowany?

 

Pomiar ciągu robię prosto - stawiam model na twardej posadce, za ogon zaczepiam smycz i do elektronicznej wagi wędkarskiej. Gaz na max i ile uciągnie to przyjmuję że to ciąg statyczny - jest to jakieś przybliżenie ale zupełnie mi wystarczające do oceny napędu.  Budowa hamowni choć chwalebna i celowa dla napędów wyczynowych, myślę, że dla modelu FPV to trochę przerost formy nad treścią. Ja zawsze badam ciąg napędu w zabudowanym i gotowym modelu a nie w warunkach idealnych.

 

Start jest prostszą częścią lotu - potem przychodzi lądowanie i w byle jakim terenie modelu nie posadzisz. 2600 FPV nie nadaje się do "zwiedzania świata" bardziej  do zwiedzania miejsc z lądowiskami modelarskimi -  jest za duży. Kolega klubowy ze swoim Pingwinem 1,6 m spacerował po górach Słowackich nosząc go przytroczonym do plecaka - i wtedy faktycznie zwiedzał z modelem świat. :)

 

 

Film Kolegi - azajac

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Start jest prostszą częścią lotu - potem przychodzi lądowanie i w byle jakim terenie modelu nie posadzisz.

Co do lądowania również mam inne doświadczenia i pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. Mogę jedynie pozadrościć Ci lotniska. Ja mam na codzień do dyspozycji tylko polną drogę pomiędzy uprawnymi polami, która nawet nie jest prosta. Dopóki ląduję na niej precyzyjnie, a nie w zbożu, żyję w zgodzie z okolicznymi rolnikami i tak jest od lat. Jak to wygląda widać na filmiku poniżej.

 

https://www.youtube.com/watch?v=G4V9iEde62c

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja też uważam że ląduje się nim precyzyjniej niż mniejszymi samolotami bez klap. Tu się konfiguruje hamulce aerodynamiczne z klap i lotek, można też lądować z dużym opadaniem, można wytracać wysokość wyślizgami i esowaniem - wszystko to robi chętnie. Tak jak z airbusem A380 - rozmiar staje się problemem po wylądowaniu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale Koledzy to latają w pierwszej lidze  - a ja dopiero się uczę :) .  

 

Zdjęcie modelu z nowymi kołami i kamerą Mobius i odbiornikiem RC przeniesionym na ogon modelu.

 

post-5634-0-79711800-1469631893_thumb.jpg

 

i start wiatrakowca

 

post-5634-0-30579500-1469633732_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

A ja w dalszym ciągu podtrzymuję stwierdzenie, że model w mojej ocenie nie bardzo nadaje się do rzutów z ręki 

 

Jako że na mojej łączce ten szkodnik nawłoć kanadyjska wyrosła już chyba na metr, to intensywnie zgłębiałem temat takich startów. Powerzonowi przybyło kilka zmarszczek na nosie a mi kilkaset pogryzień komarów i jest konkluzja: trzeba dać do startu +5 milimetrów wychylenia steru wysokości i wtedy z ręki zbiera się świetnie, praktycznie bez utraty wysokości. Dałem tę korektę na przełącznik, bo trymowanie jest nieprecyzyjne i zajmuje za dużo czasu, a zwłoka grozi przeciągnięciem. Większy problem mam z lądowaniem, na nawłoci ląduje się źle, bo jest twarda i sztywna, i są między jej egzemplarzami spore dziury. Gorsze to niż wysoka trawa czy nawet trzcina.

 

Właściciela wątku te rozważania zapewne nie zainteresują, ale innym może się przydać informacja o technice startu z ręki. Piękny jest ten samolot :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że na mojej łączce ten szkodnik nawłoć kanadyjska wyrosła już chyba na metr, to intensywnie zgłębiałem temat takich startów. Powerzonowi przybyło kilka zmarszczek na nosie a mi kilkaset pogryzień komarów i jest konkluzja: trzeba dać do startu +5 milimetrów wychylenia steru wysokości i wtedy z ręki zbiera się świetnie, praktycznie bez utraty wysokości. Dałem tę korektę na przełącznik, bo trymowanie jest nieprecyzyjne i zajmuje za dużo czasu, a zwłoka grozi przeciągnięciem. Większy problem mam z lądowaniem, na nawłoci ląduje się źle, bo jest twarda i sztywna, i są między jej egzemplarzami spore dziury. Gorsze to niż wysoka trawa czy nawet trzcina.

 

Właściciela wątku te rozważania zapewne nie zainteresują, ale innym może się przydać informacja o technice startu z ręki. Piękny jest ten samolot :)

 

 

Każda informacja o 2600 FPV jest tu mile widziana  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrze jak uniknąłeś "falowania" obrazu podczas lotu z włączonym napędem ? W moim Sky Cruiserz-e również jest zamontowany Mobius i to zjawisko występuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powerzone 2600 jest na tyle duży że zjawisko falowania obrazu nie występuje. Sprawdziłem to zarówno w lotach z gimbalem jak i bez niego. No chyba że to jakieś inne zjawisko za to odpowiada, nie tylko wielkość samolotu. Nie wyważam śmigła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrze w tym filmie model lata na autopilocie czy z nadajnika RC? Poznaję te tereny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrze w tym filmie model lata na autopilocie czy z nadajnika RC? Poznaję te tereny.

 

 

Pitlab ma trzy tryby lotu: Manual, Autopilot i Lot Autonomiczny. Ja najczęściej latam w trybie Autopilota (sterowanie z RC z stabilizacją) i film był zrobiony w tym trybie. Trybu Lotu Autonomicznego używam najczęściej do szybkiego powrotu modelu do pozycji Home.

Piotrze jak uniknąłeś "falowania" obrazu podczas lotu z włączonym napędem ? W moim Sky Cruiserz-e również jest zamontowany Mobius i to zjawisko występuje.

 

Falowanie obrazu nie występowało w tym modelu, bo to jak pisali Koledzy duży model. Falowanie można próbować ograniczać siłą stabilizacji modelu. Natomiast miałem drgania obrazu z którymi poradziłem sobie dając podkładki wibracyjne.

 

post-5634-0-07680300-1478418409_thumb.jpg

 

post-5634-0-88609000-1478418654_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale Koledzy to latają w pierwszej lidze  - a ja dopiero się uczę :) .  

 

Zdjęcie modelu z nowymi kołami i kamerą Mobius i odbiornikiem RC przeniesionym na ogon modelu.

 

attachicon.gifloty 2600 FPV 12.jpg

 

i start wiatrakowca

 

attachicon.gifwiatrakowiec.jpg

Witaj,

 

Mam pytanko na jakim modelu Aparatury latasz tym modelem oraz jaki maksymalny zasięg masz na tym sprzęcie zamontowanym ? 

Planuję na wiosnę uzbroić sobie ten model i zbieram informacje na temat sprzętu itd. :) 

 

Na filmach wszystko się prezentuje bardzo ładnie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Pripcio
      Hej mam na sprzedaż trochę rzeczy.Nadajnik Eleres max V2 ,odbiorniki eleres 3 sztuki cena 280 zł. Odbiornik video 5.8 GHz z anteną 25 zł.Anteny video do foxa 800 kkcpra 25 zł. Silniki 4 sztuki dys z regulatorami i płytka pdb 110 zł.Rama drona Sparak ( bez słupków) 40 zł . Łoże silnika 7,5ccm 10 zł. Programator afro esc proponować cenę.Kamera Run cam split 2 mini 145 zł. Ceny są do negocjacji w razie pytań proszę pisać 







    • By Goldrest
      Witam jestem tu nowy jak tak samo jak i w latających skrzydłach i elektronice do nich także proszę o wyrozumiałość. Otóż mam taki mały problem zdecydowałem się na przesiadkie z 600mm skrzydła na reptile harrier s1100. Posiadam do niego kontroler lotu matek f411 i to właśnie z nim mam problem, nie mogę ustawić serw I silników żeby działały poprawnie jak daje gałkę prawa od serw w prawo lewo to serwa działają poprawnie ale jak dam góra dół nie działają wcale mogę zmienić opcje w programie ale jak je zmienię to wtedy serwa działaja tak samo przy każdym ruchu gałki w każdą stronę to jest pierwszy problem drugi polega na tym że nie mogę odpalić silników z pilota mogę to zrobić z poziomu speedy bee ale z poziomu pilota nic nie zaskakuje może znajdzie się ktoś kto będzie mógł doradzić o co może chodzić co robię źle byłbym bardzo wdzięczy pozdrawiam 😊
    • By ronim
      Witam czy ktos z was ustawial nano talon z radiem Graupner hott mx20
      Prosze o porady, ma on wbudowany gyro
      Stabilizacja pracuje ale nie moge ustawic manualu tylko silnik ok ustawiony
      Chce ustawic tyb manually prosze o pomoc dzieki za pomoc
      PIOTREK
       

    • By Bodzioch
      Nowy model do FPV w cenie 649zł.
      Więcej na  http://www.modelhobby.nazwa.pl/modele/modele.htm
       

    • By przemo
      Cześć. Witam wszystkich po dość sporej przerwie w obecności na forum ... jak to bywa w życiu, priorytety się zmieniają, więc pewien czas musi upłynąć, żeby znowu priorytety się zmieniły  ... przyszedł czas na coś nowego i padło na quadrocpotera 250. Po przez steam zakupiłem symulator FPV Frerrider (koszt coś 21 PLN) i coś powoli uczę paluchy do machania gajgami na aparaturze ... latania nie nauczy ale z pewnością pokarze który drążek do czego służy i jak może się zachować quad. 
      Wracając do budowy ... w moim przypadku same nowości ... nie jestem dość rozgarnięty w kwestii elektroniki ale sądzę, że dam radę sobie polutować FC z resztą rzeczy ... jak nie to znaczy że się myliłem  Im głębiej w lasy tym coraz więcej niewiadomych  i pytań się pojawia ale najpierw co nie co w sprawie budowanego quada.
       
      Rama: iFlight XL5 V3 240 mm true X FPV
      silniki: emax RS2205 2300 kv
      ESC: emax  30 A Blheli
      FC: Omnibus F4 z wbudowany PDB link do FC
      Pakiet: do celowo 4S 1500 najmniej 45 C, ale na sam początek 3S 1800 mah (takie mam na takim spróbuje unieść quada o ile mi będzie to dane  )
      śmigła: Dalprop 5040x3
       
      Co FPV póki co nie myślę ... ogarnę latanie przy nodze i finansowo się odkuje będziemy myśleć. 
      Parę zdjęć:
       
      Rama

       
       
      Tyle co udało mi się ogarnąć, obecnie czekam na FC

       
      Posiadam aparature Turnigy 9XR z modułem nadawczym turnigy DSSS, chciałbym kupić odbiornik, mniejszy i żeby ogarnął sterowanie quada na tym jednym kablu ... co mi polecicie ?
      Przyznam że pewne kwestie to dla mnie czarna magia ale może z waszą pomocą uda się to jakoś ogarnąć   Piszę jako żółtodziób w tej kwestii więc proszę o wyrozumiałość 
       
      Pozdrawiam przemo 


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.