Jump to content
Sign in to follow this  
AMC

MPX serii EVO - czy ktoś jeszcze takiej używa?

Recommended Posts

Witam  :) ,

jak w tytule tematu. Używam Royal Evo 12 Multiplexa  już ponad 10 lat bez żadnych niespodzianek. Ale pojawił się problem z niezależnym obsłużeniem dwóch silników Twin Stara II. Chciałbym uzyskać takie sterowanie tymi silnikami, aby na lewym drążku mieć współbieżną pracę obydwu (mode 2) , a  lewy potencjometr suwakowy jako balans - w pozycji środkowej oba silniki równo współbieżnie, a w pozycjach skrajnych wyłączony jeden lub drugi.

Jak dotychczas nie udało mi się przeskoczyć obwarowań logiki narzuconej przez fabryczne przyporządkowania. Mam angielską instrukcję, ale to niewiele mi dało. Może Ktoś mi coś podpowie  :( ... 

Będę wdzięczny i zobowiązany. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam  :) ,

jak w tytule tematu. Używam Royal Evo 12 Multiplexa  już ponad 10 lat bez żadnych niespodzianek. Ale pojawił się problem z niezależnym obsłużeniem dwóch silników Twin Stara II. Chciałbym uzyskać takie sterowanie tymi silnikami, aby na lewym drążku mieć współbieżną pracę obydwu (mode 2) , a  lewy potencjometr suwakowy jako balans - w pozycji środkowej oba silniki równo współbieżnie, a w pozycjach skrajnych wyłączony jeden lub drugi.

Jak dotychczas nie udało mi się przeskoczyć obwarowań logiki narzuconej przez fabryczne przyporządkowania. Mam angielską instrukcję, ale to niewiele mi dało. Może Ktoś mi coś podpowie  :( ... 

Będę wdzięczny i zobowiązany.

Mam zmiksowane silniki z kierunkiem - jeżeli przenieść to na suwak, to chyba powinno działać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam zmiksowane silniki z kierunkiem - jeżeli przenieść to na suwak, to chyba powinno działać ?

Na Evo 12 ? Ból jest taki, że przy definiowaniu niestandardowych mikserów wyświetla komunikat ostrzegawczy, że będą one działały NA WSZYSTKICH POZOSTAŁYCH MODELACH. Mało tego, bo to jeszcze można obejść ustawieniami tych pozostałych, to nie ma dowolności definiowania tych mikserów albo ja nie wpadłem na to, jak to uzyskać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Evo 12 ? Ból jest taki, że przy definiowaniu niestandardowych mikserów wyświetla komunikat ostrzegawczy, że będą one działały NA WSZYSTKICH POZOSTAŁYCH MODELACH. Mało tego, bo to jeszcze można obejść ustawieniami tych pozostałych, to nie ma dowolności definiowania tych mikserów albo ja nie wpadłem na to, jak to uzyskać.

Andrzeju, źle interpretujesz ten komunikat. Producent zdefiniował w każdym radiu jakieś domyślne ustawienia dla mixerów. I załóżmy, że taki mikser ma zdefiniowane działanie wspólne wysokości i gazu, a Ty dodasz do tego kierunek to znaczy, że zmieniłeś te ustawienia domyślne dla tego mixera. I teraz jeżeli używasz tego mixera w innych modelach to ta zmiana tez tam nastąpi. Oczywiście jeżeli domyślnie dodasz ten kierunek wartości 0% to nic się nie stanie. No i nic się nie stanie w modelach gdzie mikser nie jest używany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrzeju, źle interpretujesz ten komunikat. Producent zdefiniował w każdym radiu jakieś domyślne ustawienia dla mixerów. I załóżmy, że taki mikser ma zdefiniowane działanie wspólne wysokości i gazu, a Ty dodasz do tego kierunek to znaczy, że zmieniłeś te ustawienia domyślne dla tego mixera. I teraz jeżeli używasz tego mixera w innych modelach to ta zmiana tez tam nastąpi. Oczywiście jeżeli domyślnie dodasz ten kierunek wartości 0% to nic się nie stanie. No i nic się nie stanie w modelach gdzie mikser nie jest używany.

Właśnie to miałem na myśli pisząc o obejściu tych mikserów w innych modelach. To nie jest trudne, można to zrobić właśnie tak jak napisałeś - 0% i z głowy. Natomiast główny problem polega na uzyskaniu tego balansu silników na suwaku. Oczywiście zarezerwowałem na to osobny kanał, czyli do obsługi silników w sumie trzy kanały, ale widać moja logika jakoś nie pasuje do tej usztywnionej niemieckiej, bo nie mogę znależć rozwiązania. Już dwa razy podchodziłem - i nic.

Czy Ty Pawle masz któreś Evo ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrzeju ja mam 9-kę. Ze zmianą przycisków to jest to w innym menu. Kurcze dokładnie nie pamiętam, jak to zmieniałem, ale kojarzę, że były to dwa miejsca. W pierwszym chyba też definiowało się dopuszczalne "przełączniki", a dopiero w drugim menu chyba tym z manetką łączyło się z mikserem. Polecam nie myśleć jak przy programowaniu Futaby czy Graupnera. MPX ma swoją filozofię wg mnie dającą wszystkie możliwe zastosowania, ale jest to pracochłonne. Robiłem kiedyś podobny mikser do Twojego, ale chodziło o różnicowe wychylanie steru wysokości. Ja zrobiłem tylko załącz wyłącz miksowanie jak do lotek, ale działało mi to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrzeju ja mam 9-kę. Ze zmianą przycisków to jest to w innym menu. Kurcze dokładnie nie pamiętam, jak to zmieniałem, ale kojarzę, że były to dwa miejsca. W pierwszym chyba też definiowało się dopuszczalne "przełączniki", a dopiero w drugim menu chyba tym z manetką łączyło się z mikserem. Polecam nie myśleć jak przy programowaniu Futaby czy Graupnera. MPX ma swoją filozofię wg mnie dającą wszystkie możliwe zastosowania, ale jest to pracochłonne. Robiłem kiedyś podobny mikser do Twojego, ale chodziło o różnicowe wychylanie steru wysokości. Ja zrobiłem tylko załącz wyłącz miksowanie jak do lotek, ale działało mi to.

Dzięki za podpowiedż - będę walczył dalej. Używałem trzech menu, ale może w niewłaściwej kolejności. Gdzieś w W-wie jest fajny serwis, z którego porad już korzystałem, gdy nie miałem jeszcze zrozumiałej dla mnie instrukcji. Chociaż tak naprawdę, to szybciej idzie bez niej, ale może się na czymś zaciąć właśnie z powodu tej odmiennej logiki. Tu instrukcja była nieprzydatna, bo potrzeba ustawienia jest niestandardowa i to bardzo.

A przy okazji zapytam : czy 9-tka ma emisję PCM ? W 12-stce się nie dokopałem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na Evo 12 ? Ból jest taki, że przy definiowaniu niestandardowych mikserów wyświetla komunikat ostrzegawczy, że będą one działały NA WSZYSTKICH POZOSTAŁYCH MODELACH. Mało tego, bo to jeszcze można obejść ustawieniami tych pozostałych, to nie ma dowolności definiowania tych mikserów albo ja nie wpadłem na to, jak to uzyskać.

Mam na Evo9 i działa.

Pomagał mi to zrobić lata temu kolega Tomek (ten od Łosi)

 

PS

zanotowałem sobie taką poradę co do sekwencji, ale myślę, że dzisiaj sam tego nie ustawiłbym :(

1) zdefiniować mixer w SETUP/Mixer def

2) przypisać do przełączników w SETUP/Assigment

3) wstawić do kanałów w SERVO/Assigment

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam na Evo9 i działa.

Masz na myśli PCM czy te nieszczęsne miksery ?

Dzięki za podpowiedż, spróbuję tą ścieżką  B) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie dasz rady to postaram się zerknąć do swojego Evo9.

Radia używam jako sterownik serw od czasu do czasu, więc nie wiem czy mam aktualnie do niego pakiet, ale coś by się wykombinowało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie dasz rady to postaram się zerknąć do swojego Evo9.

Radia używam jako sterownik serw od czasu do czasu, więc nie wiem czy mam aktualnie do niego pakiet, ale coś by się wykombinowało.

Dzięki  :) ! Dam znać, jakby co  ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By sbogdan1
      Co prawda model już nie dostępny w sprzedaży detalicznej, mimo to jakiś czas temu udało mi się kupić
      w Czechach nówkę sztukę. Model przynosi sporo frajdy. Tradycyjnie lotnisko RC Team Kęty
       
       
    • By Andrzej Klos
      Koledzy,
      Mam juz od wielu lat (>12) Multiplex Royal Evo 9, ktory zostal upgraded oczywiscie do 2.4GHz i SX-9.  Chodzi jak zloto zadnych problemow i bardzo je lubie.  Jednak chcialbym aby do mnie gadal a szczegolnie mowil mi ile mi zostalo Voltow w baterii.  Jest to wyswietlone na ekranie ale latajac EDF nie ma czasu aby spojrzec, musze prosic kolege.  Po wymianie emails z Multiplex okazalo sie, ze Royal Evo 9 nie bedzie gadac, trzeba miec Royal Evo 12 i do tego maja dodatkowy modul gadajacy.  Wyglada to nie bardzo, prowizorka.
       
      Pytanie; jaka jest roznica pomiedzy Royal Evo & Cockpit 9 (ktory gada) w funkcjonalnosci?  Zastanawiam sie, czy nie warto przejsc na Cockpit 9.  Chcialem dostac te wiadomosci od Multiplex ale oni tak sa gadatliwi i pomocni jak Skandynawowie (?)  .
       
       
      Przejscie na inna radio raczej nie wchodzi w gre bo mam >12 roznych odbiornikow Multiplex.
       
      Czolem
      A
    • By sbogdan1
      Minęło już sporo czasu od kiedy ten model pojawił się w sprzedaży na naszym rynku. Ale do rzeczy...
      W momencie kiedy ukazała się informacja o nowym produkcie z firmy Multiplex postanowiłem że muszę go mieć.
      Niestety osiągalny był tylko w Niemczech oraz Austrii. Jakimś cudem po jakimś czasie pojawił się w  RC4MAX.
      Nie zastanawiałem się zbyt długo i decyzja zapadła bardzo szybko, kasa, samochód i jazda do sklepu osobiście.
      Nie obyło się bez wątpliwości patrząc na cenę ( w rachubę wchodził tylko KIT ) oraz wagę modelu + rozpiętość skrzydeł.
      W pierwszej chwili pomyślałem że to będzie cegła przynajmniej tak wychodziło z opisu, 1,80 kg. Jak na piankę waga mogła by być niższa 
      Z drugiej strony mówię sobie...chyba MPX wie co stworzył, tym bardziej że protoplastą jest znany chyba wszystkim STINGREY
      na którego podobieństwo został zrobiony. Oczywiście są pewne niuanse w podobieństwie ale generalnie sylwetka jest bardzo 
      identyczna. Tak więc zakupiłem model i powoli kompletowałem podzespoły, oczywiście nie jest to nic odkrywczego a przebieg
      składania nie jest jakimś wyczynem. Produkty z MPX składa się jak klocki LEGO, wszystko przemyślane dopasowane.
      Czysta przyjemność w składaniu klejeniu etc...
      Jak dla mnie model jest śliczny o ile można tak powiedzieć, oczywiście to dość subiektywne stwierdzenie, niemniej mi się bardzo 
      podoba a podobno o gustach się nie dyskutuje. Jeśli chodzi o właściwości lotne to stwierdzam że posiada bardzo dużą doskonałość.
      Można nieźle zaszaleć w powietrzu i tak samo pobujać się leniwie. Wszelakie akrobacje, szybkie przeloty,
      ciasne zakręty tuż nad ziemią na małej prędkości nie są problemem, tzw zwalenie na skrzydło nie grozi. 
      Niejednokrotnie podchodząc do lądowania potrafi przelecieć bardzo długi odcinek tuż nad ziemią.
      Największa frajda lądowanie na BF z wysokości powiedzmy 100/150m  pion w dół i model przysiada jak listek tuż do nogi.
      Zapewne jeszcze napiszę o tym modelu, myślę że jest warto zainwestować w ten model o ile ktoś nie ma ciśnienia na konstrukcyjny lub laminatowy.
      Mi sprawił wiele radości i pomimo że mógłbym zafundować sobie coś większego bardziej doskonalszego, na obecną chwile nie mam takiego ciśnienia.
      Jeśli już ktoś posiada ten model zapraszam do dyskusji przemyśleń. Nie będę ukrywał że kilka usprawnień dokonałem, ale to już następnym razem.
       

       
      .
       
    • By piotrekoka
      Witam
       
      Zaczynam budowę modelu EXTRA 330SC.
      Co do terminu wykonania to oczywiście zależy od wolnego czasu.
       
      Wyposażenie:
      - silnik DUALSKY XM3542EA-11 V3
      - regulator Dualsky 40A V2
      - serwa Hitec HS-82MG
      - śmigło APC 14x7
       
      Dojedzie do tego akumulator 2600mAh 3S, ale to raczej zakup przed oblotem, więc w bliżej nie określonym czasie.
       
      Jeżeli ktoś ma ten model, budował go i wie na co zwrócić uwagę to proszę o informację.






    • By kaszalu
      Witam Wszystkich !
      Któregoś pięknego zimowego dnia z paskudną pogodą, mój wzrok padł na dość już "wylatany" i wysłużony model Easy Cub Multiplexa, który po kilku latach wiernej służby w powietrzu, wielu różnych przeróbkach i zastosowaniach odpoczywał sobie spokojnie na półeczce.
      Model miał już za sobą liczne doświadczenia w elektrycznej wersji treningowej lądowej, wodnej oraz transportowej, służącej do wynoszenia na grzbiecie drugiego modelu....
      Pomyślałem sobie - a może sprawdzić jeszcze model w wersji spalinowej, tak dla eksperymentu i zdobycia nowych doświadczeń ? 
      Tak - postanowiłem dać mu szansę i nowe, spalinowe serducho dobrej jakości !! 
      Zobaczcie co z tego wyszło !
       
      Mój filmik
       
      https://www.youtube.com/watch?time_continue=89&v=FipK7EoREBw
       
      i film kolegi forumowego Jerzego_R 
       
      https://www.youtube.com/watch?v=HqwlPPdaOD8
       
      Na początku zdjęć protoplasta rodu w wersji transportowej !
       
      Ps,
      W trakcie operacji dokonałem kilku małych przeróbek , wynikających z doświadczeń przy oblotach tej "transformerskiej" konstrukcji , głównie związanych z poprawieniem stateczności podłużnej i wyważenia.   
      Zostały skrócone skrzydła ( wydłużone wcześniej dla wersji transportowej) a zbiornik paliwa przesunięty został lekko wstecz dla poprawy wyważenia. Wydłużyło to wprawdzie trochę przewody paliwowe, ale zasilanie jest nadciśnieniowe więc istotnych zmian w pracy silnika nie powoduje. No, może chwilę dłużej trzeba pokręcić rozrusznikiem przy odpalaniu - ale to się wyreguluje .
      Jak widać pianka ELAPOR po odpowiednim wzmocnieniu ( w tym przypadku podłużnicami węglowymi i sosnowymi, cienka sklejką i laminatowym , prefabrykowanym w modelu ceownikiem ) i szlachetna spalina   się ze sobą nie gryzą !!
      Poobserwuje zresztą czy coś się z tym złego nie dzieje w trakcie eksploatacji zestawu.
      Moim zdaniem ciekawa alternatywa do wykorzystania !!
       
      Więcej opisu do fotek tu :
       
      http://pfmrc.eu/index.php/topic/44643-lotnisko-bydgoszcz-fordon/page-104

























































×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.