Jump to content

Recommended Posts

Tak se to wymyśliłem i nie ukrywam, że mile widziany jest kompan, współlatacz, towarzysz podróży :)

18-19.04 Zielona Góra - Zarezerwowane

09-10.05 Łososina Dolna - Rozważane

05-06.09 Szczecin - Zarezerwowane

13-14.06 Policka - Rozważane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na stronie rc-szczecin.pl są biuletyny dla zawodów w Łososinie i w Szczecinie. Zapisy też są uruchomione. Zapraszamy do rejestracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy możesz dorobić jeszcze listę zarejestrowanych uczestników. Fajnie popatrzeć przed zawodami z kim się będzie latało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby my byli tylko we dwa to tak.:);)

 

 

1 minutę temu, Wiesiek1952 napisał:

Lista będzie jak się zaczną rejestrować. Tak jak w ubiegłym roku. 

Sie kurde zaczęli więc gdzie ta lista:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

No przecież kurde żartowałem. No ale jak zrobił to wielkie dzięki. Sie będę przyglądał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Się zapisuje a nie przygląda. Narcyz się znalazł

 

Wysłane z mojego SM-J701F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś się właśnie dowiedziałem, że na zawodach w ZG mogą startować tylko Polacy (muszą być pisani przez duże P). Niemcom, Czechom, Litwinom, Żydom, LGBT i innym popaprańcom wstęp na tak wysokiej rangi imprezę jest zabroniony. 

 

Kurde w jakim kierunku idziemy!? Zacząłem się bardzo poważnie zastanawiać czy nie wycofać się z udziału w tych zawodach.Tego rodzaju ograniczenia są sprzeczne z zasadami Unii Europejskiej, której jeszcze jesteśmy członkiem. Ze zdrowym rozsądkiem też są sprzeczne i z pewnością bardzo służą rozwojowi modelarstwa i F5J w PRLu.

 

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak ustalisz punktacje do PP gdy w jednej grupie będzie np 4 obcokrajowców i 2 Polaków. Albo nawet i 1 zagraniczny który wygra grupę wylatując maxa a reszta wylata do 5min? Kolejkę dla Polaków zgodnie z regulaminem musisz normalizować do 1000pkt. Oczywiście można ale czy taka punktacja jest obiektywna i ma sens? A co wtedy z finałami? Jeden wynikający z formuły Open czy dwa Open i dla Polaków (przez duże P)?

To taki psikus formalno-organizacyjny gdy są podziały na grupy. Przypuszczam że koledzy z Zielonej mają w tym zagadnieniu doświadczenie z organizacji zawodów innych klas - i zapewne stąd taka a nie inna decyzja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ubiegłym roku były „obce elementy” i jakiś się dało rozliczyć do PP. Nie chce pytać jak mniejszości narodowe i płciowe oraz popaprane mają nie być rejestrowane jeżeli posiadają licencję POL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie są właśnie uroki latania w grupach i bez względu na kategorię . Jeśli taki następuje problemem staje się  podział na Open i  Polskę bo jak przeliczyć komuś punkty jak jest sam w grupie ??? A jak ma się do grupy 2,3,4 osobowej .

Żeby taki podział zrobić trzeba by losować dwie odrębne imprezy  Jedna tylko z polskich zawodników a drugą tylko z zagranicznych  i łączyć  dla każdej rundy  grupę Polaków z grupą pilotów zagranicznych i tworzyć z tego  dopiero grupę  1P +1Z  , 2P +2Z, 3P + 3Z itd

i to samo we wszystkich kolejkach . To co musi być zachowane to taka sama liczba grup dla obu  Polskich i zagranicznych pilotów  czyli również odpowiednia proporcja ilości zawodników .  Taką imprezę da się podzielić  problemem może być tylko konieczność dwukrotnego rozegrania finału raz open i raz polskiego .

 

Co do określania narodowości , orientacji , czy religii proponował by wstrzemięźliwość , bo można kogoś nie potrzebnie urazić .

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, TommyTom napisał:

W ubiegłym roku były „obce elementy” i jakiś się dało rozliczyć do PP. Nie chce pytać jak mniejszości narodowe i płciowe oraz popaprane mają nie być rejestrowane jeżeli posiadają licencję POL.

 

Tomku, da się - ale nie zawsze to ma sens. Szczególnie dla osób dla których są najważniejsze punkciki, a nie rywalizacja czy podnoszenie umiejętności. Zróbcie nowy regulamin klasy (jako zawodnicy macie takie prawo-byle by wam nie wyszedł taki dziwoląg jak gdzie indziej :D) że zawody PP jeśli są w formie open, to wyniki do PP są przepisywane bez normalizacji do 1000pkt za kolejkę. I po sprawie.  Ale to już Wasza bajka. Elegancko i bez komplikacji.

To Wy jako zawodnicy rozwijacie tą klasę. Działajcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to po zastanowieniu ani jeden sposób (z normalizacją wyników po usunięciu zagranicznych zawodników) ani drugi (z punktami w formule Open) nie są dobre dla poprawnej i rzeczywistej punktacji do PP. Zakładając że pojawią się dobrzy zawodnicy to w jednym rozwiązaniu mocno po punktach dostaną średni i słabeusze, a w drugim głównie słabeusze. A jak nie przyjadą dobrzy zawodnicy z zagranicy tylko średni...to średni nic nie wnoszą istotnego. Więc decyzja organizatora jest OK ? Tylko swojaki na P.

A jeśli Wy będziecie się wypinać na organizatorów, to niedługo nikt nie będzie robił Wam zawodów  :D Podziękować że chcą, jeździć na krajowe zawody i nie marudzić.

 

PS Ja też nie przepadam za zawodami do PP (z powodów ogólno-rozwojowych) ale jeszcze na nie jeżdżę.

PS2 "słabeusze" - to zawodnicy początkujący, bez dużego obycia na zawodach...żeby nie było

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko Jurek zauważ, że dyscyplina się tak na dobrą sprawę dopiero rozwija w naszym kraju. Sam jesteś orędownikiem uczenia się od najlepszych i tak na wstępie zamykanie im możliwości startu i nie dania naszym pilotom możliwości spróbowania, było nie było w dość luźnych zawodach jakimi jest PP jest moim zdaniem złe. Oczywiście trzeba dziękować organizatorom za chęci  i podjęty trud ale moim zdaniem można to jakoś pogodzić. Już sam najwyższy:ph34r: stwierdził, że dopuszcza żeby w zawodach w naszym kraju mogli startować zagraniczni zawodnicy (z licencjami zagranicznymi) to nie bądźmy bardziej papiescy od niego.

Moim zdaniem jest to wygoda dla organizatora ale z ogromną stratą dla naszych krajowych pilotów. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By sbogdan1
      Minęło już sporo czasu od kiedy ten model pojawił się w sprzedaży na naszym rynku. Ale do rzeczy...
      W momencie kiedy ukazała się informacja o nowym produkcie z firmy Multiplex postanowiłem że muszę go mieć.
      Niestety osiągalny był tylko w Niemczech oraz Austrii. Jakimś cudem po jakimś czasie pojawił się w  RC4MAX.
      Nie zastanawiałem się zbyt długo i decyzja zapadła bardzo szybko, kasa, samochód i jazda do sklepu osobiście.
      Nie obyło się bez wątpliwości patrząc na cenę ( w rachubę wchodził tylko KIT ) oraz wagę modelu + rozpiętość skrzydeł.
      W pierwszej chwili pomyślałem że to będzie cegła przynajmniej tak wychodziło z opisu, 1,80 kg. Jak na piankę waga mogła by być niższa 
      Z drugiej strony mówię sobie...chyba MPX wie co stworzył, tym bardziej że protoplastą jest znany chyba wszystkim STINGREY
      na którego podobieństwo został zrobiony. Oczywiście są pewne niuanse w podobieństwie ale generalnie sylwetka jest bardzo 
      identyczna. Tak więc zakupiłem model i powoli kompletowałem podzespoły, oczywiście nie jest to nic odkrywczego a przebieg
      składania nie jest jakimś wyczynem. Produkty z MPX składa się jak klocki LEGO, wszystko przemyślane dopasowane.
      Czysta przyjemność w składaniu klejeniu etc...
      Jak dla mnie model jest śliczny o ile można tak powiedzieć, oczywiście to dość subiektywne stwierdzenie, niemniej mi się bardzo 
      podoba a podobno o gustach się nie dyskutuje. Jeśli chodzi o właściwości lotne to stwierdzam że posiada bardzo dużą doskonałość.
      Można nieźle zaszaleć w powietrzu i tak samo pobujać się leniwie. Wszelakie akrobacje, szybkie przeloty,
      ciasne zakręty tuż nad ziemią na małej prędkości nie są problemem, tzw zwalenie na skrzydło nie grozi. 
      Niejednokrotnie podchodząc do lądowania potrafi przelecieć bardzo długi odcinek tuż nad ziemią.
      Największa frajda lądowanie na BF z wysokości powiedzmy 100/150m  pion w dół i model przysiada jak listek tuż do nogi.
      Zapewne jeszcze napiszę o tym modelu, myślę że jest warto zainwestować w ten model o ile ktoś nie ma ciśnienia na konstrukcyjny lub laminatowy.
      Mi sprawił wiele radości i pomimo że mógłbym zafundować sobie coś większego bardziej doskonalszego, na obecną chwile nie mam takiego ciśnienia.
      Jeśli już ktoś posiada ten model zapraszam do dyskusji przemyśleń. Nie będę ukrywał że kilka usprawnień dokonałem, ale to już następnym razem.
       

       
      .
       
    • By Karol_IMAC
      Cześć,
       
      Lotnisko Modelarskie Kargowa powraca do organizacji pikników dla modelarzy lotniczych.
      Tytuł "Lubuski Piknik Modelarski" pojawia się z tego względu, że to nasz region i liczymy na kolegów właśnie z woj lubuskiego.
      Póki co wiemy, że przyjadą koledzy z Zielonej Góry, Zbąszynia, Świebodzina i Sulechowa.
      Planowany termin pikniku to 07.09.2019 od godziny 10:00 do kiedy paliwa i akumulatorów starczy.
       
      Liczymy, że pojawią się też koledzy z innych regionów. Może dolnyśląsk? W końcu z Legnicy drogą S3 to jest 1,5h jazdy.
       
      Wkrótce podam więcej szczegółów.
       
      Pozdrawiam
      Karol
    • By Artur Lis
      Cześć Wszystkim
       
      Dotychczasowej swojej działalności, robiłem modele f3j , f3b , f3f , pół makiet i makiet szybowców i nadal je robię.
      Przez ostatnie czasy bardzo mnie zafascynowała klasa modeli f5j.
       Która mnie tak bardzo zainspirowała! wszystko zaczęło się od tematów ,  na forum f5j i w sieci .
      Postanowiłem zrobić swój  model F5J.
      Przenalizowałem tonę Internetu , wzorowałem się na innych modelach f5j, postanowiłem zrobić swój model .
      Model ( Wzór ) na którym zrobiłem foremnik , co zdjęcia to udokumentowały .
      Jak widać, do tej pory powstał foremnik z niego będę robił dalszą odbitkę już gotowego kadłuba modelu.
      Ten co, na zdjęciu jest biały  to model wzornika .
      Przód zrobiłem pod kołpak  45mm ,  by nie mieć  problemu z doborem silnika , chodzi tu o napęd który byłby bardziej uniwersalny
      pod względem wymiarów .
      Sam kadłub dł -62cm , bez belki kadłubowej .
      To tyle na początek
       
      Pozdrawiam
       
      AL 






    • By Japidan
      Witajcie
       
      Ja również wrzucę swoje 3 grosze do tematu F5J.
       
      Chwilę temu strasznie spodobała mi się AVA. Piękny duży drewniak. Powstał pierwszy prototyp jako składak z kupionego kadłuba i rurki wędkowej. Trochę nim polataliśmy i stwierdziłem, że zrobię kolejną wersję PRO.
       
      Po kilku mocno przepracowanych miesiącach powstała ZECCORA.
       

       
       
       
      Pierwsza sztuka ulotniona. Oblot możecie zobaczyć tutaj:
      https://www.facebook.com/aviarcplanes/

       
      Trochę danych
      Profil AG35-37 Długość skrzydła 3661mm Cięciwa 266mm Węglowy keson Węglowy dźwigar Waga skrzydła do lotu 812g (z serwami) Klapy + lotki Nakładki węglowe na żebrach
        Kadłub węglowy z formy Kadłub pusty 115g Waga kadłuba do lotu 685g Razem na gotowo: 1497g
       
      Model w fazie testowej - trzeba by było zaliczyć jakieś zawody
       
      Trochę fotek w ramach relacji z budowy latadła
       
      Zaczęło się od próchna

       
      I przygotowania stołu ze wzniosami.
      Niestety przez warunki panujące w modelarni dechy wygięły się w lekkiego banana, co skutkowało lekkim bananem na uszach. Różnica około 3-5 mm pomiędzy końcówkami uszu.
      Na szczęście modelarnia zmieniona, stół naprawiony i ustawiony do porządku.


       
      Ustawianie żeberek. 

       
      Jak widać dźwigar po całości mocno skręcony i dociśnięty po klejeniu.


       
      Posklejane skrzydełko (a w tle napompowana rura )

       
      Jest i kadłub


       
       
      I spasowany kadłub

       
      Rura również powstała 


       
      Próby kesonowe 

       
      Wklejanie i docinanie kesonu


       
      Łączenie skrzydeł


       
      Gdzieś w międzyczasie powstał statecznik


       
      Klejenie folii - Oracover forever


       
      I tak w skrócie powstał pierwszy zestaw ZECCORA...

       
      ...a po jego zbudowaniu SATYSFAKCJA
       
      Dzięki za uwagę i w razie czego zapraszam.
      Daniel
       
       
       
       
    • By mmarkow
      Od chwili złożenia zamówienia do dnia dzisiejszego upłynęło dokładnie 16 dni.
       
      Nie sądziłem, że w tak krótkim czasie uda mi się ogarnąć temat i kupić model.
       
      Nie sądziłem również, że będzie to model nowy.
       
       
      W tym miejscu chciałbym bardzo serdecznie podziękować naszemu forumowemu koledze z Monachium za pomoc w wyborze i późniejszym zakupie.
       
      Dzięki Piotr   
       
       
       
       
      UNBOXING
       
      Nie będę się w tym miejscu za bardzo rozpisywał. Napiszę jedynie, że model dotarł w całości bez najmniejszych uszkodzeń.
       
       
      Profesjonalne zabezpieczenie godne zawartości 
       

       

       

       

       

       

       
       
      CDN.
       
       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.