Skocz do zawartości

FSR STANDARD FORMUŁA ASP


Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

U mnie to trochę potrwa, bo by przekazać coś ludziom trzeba im to zaprezentować. Ja jestem tematem zainteresowany tak ze postaram się powoli ruszyć z tematem. Liczę ze uda mi się w miarę szybko odwiedzić Mirka to już będę więcej wiedzial i pomacam sprzęt.

Pytanko szybkie. Z czego jest, gdzie kupić/z czego zrobić pasek do odpala silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowa to jedna ze stron medalu z mojej perspektywy bo trzeba jeszcze mieć gdzie i co ważniejsze z kim pływać. Ja mam zaczętego FSR'a ale największy problem jest taki że ciężko znaleźć miejsce i chętnych do pływania. Jestem z okolic Warszawy a "centrum" zawodów i chętnych do pływania to Wrocław i okolice. Co jest dodatkowym kosztem każdej wyprawy aby z kimś popływać. Zabawa w pojedynkę to nie ten sam fun co w grupie. Oczywiście nie dla każdego. Fajnie jakby można było ustalić więcej takich miejsc jak Jawor aby więcej osób można było zarazić tym hobby. Sama decentralizacja zawodów była by wg mnie swoistym krokiem do promocji klasy FSR (Standard) w Polsce. Dodatkowo jakby znalazły się osoby z różnych zakątków naszego pięknego kraju aby można było się zgadywac na wspólne pływanie czy pomoc przy budowie co by również mocno ułatwiło "ruszenie" klasy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akwen, to jest problem, ale trzeba się rozejrzeć czy w pobliżu nie ma czegoś dogodnego.

- O! Jest Kazuń Bielany. Zobacz jakie atrakcyjne rozlewisko i to całkiem blisko. A jakby się przyjrzeć z niskiego lotu, to jest tam blisko... Szkoła Podstawowa Nr 2. Jest też Pensjonat Spokojna Jesień. Moim zdaniem zbieg sytuacyjny nieprzypadkowy. To może być wyzwanie właśnie dla Ciebie. Możesz spróbować tam zainicjować małe centrum FSR. 5 km? Hm...  B)

A jeszcze bliżej - Port na Narwi, przy drodze 85. Wow!    :huh:

 

ps. Panowie, śnił mi się dzisiaj Ajaks, sklejkowy. Przez całą noc.  :o

 

post-17179-0-47950300-1480931597_thumb.jpg

post-17179-0-31211200-1480932591_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kol. Mirku to co wrzuciłeś do programu to nie jest AJAKS. To jest autorski projekt, który nawet chyba został kiedyś zamieszczony w MODELARZU

 

AJAKS to jest ta druga konstrukcja. Konstruktor Jan Sewerniak z Wrocławia. Ja tą łódkę wyprodukowałem tzn przygotowałem rysunki pod laser, wypaliłem wykonałem poligrafię  spakowałem itp.Ten szkielet stoi aktualnie na poczesnym miejscu jako reklama wyrobu, w sklepie na ul. Zawalnej we Wrocławiu. Zestaw wygląda tak jak powyżej, z tym że teraz jeszcze w cenie jest dodany komplet listewek potrzebnych do montażu.

 

A swoją drogą jakie to ludzie mają sny... :) W sumie mało skomplikowane, bo jeszcze możesz zostać szczęśliwym posiadaczem tego wspaniałego stateczka :D Zostało jeszcze kilka. Niedługo trzeba będzie wypalić nowe, ale w szafie jeszcze mi kilka zostało. Trzymałem dla zaprzyjaźnionej modelarni, ale póki co na razie nie mają funduszy... i " na szybkiego" pobudowali łódki od LUDKA

 

Miałem zacząć przegląd dostępnych konstrukcji. Grzesiek zaczął beze mnie. Jego łódka pływa bardzo dobrze jest szybka i stabilna. Jak z dostępnością? o to trzeba pytać właściciela.

 

Nadal dostępne są na rynku kultowe już, wyroby BOHDANA pod nazwą LUDEK 1 i 2 można je nabyć w w firmie PROFIL SERVICE w Łodzi. Tych łódek pływa w Polsce najwięcej. Są wstanie podołać nawet mocniejszym motorkom takim jak MVVS, czy nawet NovaRossi

 

O AJAKSIE już było .łódka drewniana dostępne są plany i zestawy sklejkowe łącznie z instrukcją budowy . Kadłub idealny pod ASP, choć i mocniejsze motorki tez przetrzyma. Ja wiem o kilkunastu gotowych w całej Polsce i kilku za granicą. Jeden jest np na Węgrzech. kilka pojechało do Włoch.

 

Ostatnio dość dużą popularnością cieszy się konstrukcja pod nazwą ORION. To już jest najwyższy poziom SDT. Łódka zbudowana z najlepszych materiałów, z włóknem węglowym włącznie. łódka dla tych , którzy chcą się mocno zbroić w STD... Faktem jest,że te kadłuby są bardzo szybkie i dzielne na wodzie, ale i tak moim zdaniem nie tędy droga.

 

Ja osobiście buduję takiego ORIONA, ale nie aż tak "wypasionego". O tej mojej łódce jeszcze tu będzie dużo :) budowany jest specjalnie do FORMUŁY ASP. A jak pomysł nie wypali to jako zwykły normalny STD. Kadłub jest produkowany przez czeskiego producenta, a także bardzo znanego zawodnika. Firma MaCo. Nad tym kadłubem pracowaliśmy i pracujemy nadal wspólnie jakieś pięć lat. Trzeba było nauczyć tą łódkę pływać ;) . Kawał ciężkiej, ale przyjemnej roboty :)  I teraz po testach, uważam, że to jest najlepszy kadłub do  FSR STD.

Na zdjęciach kolejno

Modele LUDEK 1 i 2, drewniany AJAKS, odbitki ORIONA wykonane z dodatkiem włókna węglowego

c.d.n.

A.C.

post-197-0-06880200-1480935986.jpg

post-197-0-09988100-1480935998.jpg

post-197-0-21273500-1480936749.jpg

post-197-0-53312600-1480937008_thumb.jpg

post-197-0-15535400-1480937025_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Andrzej za pozytywne promowanie mojego STD.A to moje wyroby:Jak ktos by był chętny mogę wykonac pod konkretne zamówienie.Przykładowa jest z węgla.Dostepne mam tkaniny kewlar-węgiel i węgiel oraz szkło.Andrzej tez zajmuje sie produkcją kadłubów jak i różnego rodzaju akcesoriów (stery,wały,łoża,itp) wiec mozliwosci koledzy macie spore .BUDOWAC I PLYWAC.

post-604-0-11788400-1480938774.jpg

post-604-0-47205000-1480938775_thumb.jpg

post-604-0-75461600-1480938776_thumb.jpg

post-604-0-72986600-1480938777_thumb.jpg

post-604-0-56648800-1480941317.jpg

post-604-0-27384200-1480941318.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat niebezpiecznie zbacza w stronę komercji. Nie to było zamysłem . Chodzi o to ,żeby przybliżyć ciekawą dyscyplinę modelarstwa i o nic więcej. Fakt , faktem, że wielu kolegów z branży ma do dyspozycji nadwyżki swoich wyrobów, ale komercyjne sprawy koledzy sobie załatwią poza ekranem... Jak bym chciał swoje wyroby sprzedawać , to bym dał ogłoszenie w dziale "giełda" . I niech tak zostanie.

Z drugiej strony  oczywiście, jeżeli któryś z ewentualnych budowniczych będzie czegoś potrzebował , to na pewno ci starzy wyjadacze pomogą o odstąpią to co maja w nadmiarze. Ale w tym wątku na pewno nie będzie cen za poszczególne detale, ale na pewno będzie jak te detale wykonać tanim kosztem i w prosty sposób.

A.C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem w Model maniaku taki opis:

 

MODELARZ 11/2008 (w kioskach od 20.11.08) zamieszcza pierwszy artykuł pana Jana Sewerniaka (Gratulujemy!!! :o) - od dziesiątków lat instruktora ZPM MDK (aktualnie  oddającemu się urokom życia na emeryturze ;o) stanowiący początek czteroodcinkowego cyklu, poświęconemu budowie modelu ślizgu zdalnie sterowanego klasy FSR 3,5 Standard. 

Ta nowa klasa ślizgów powstała we wrocławskim środowisku modelarzy szkutniczych (wywodzących się z naszych emdekowskich pracowni!) i jest aktualnie promowana. Z założenia przeznaczona dla najmłodszych, wyróżnia się z pośród innych klas uproszczoną konstrukcją kadłuba oraz minimalnymi kosztami budowy i eksploatacji modelu (silniki i paliwo do startów w zawodach można otrzymać za nawet za darmo!). 
Artykuł dotyczący ślizgu, nazwanego przez autora AJAKS, to również materiał specjalnie i  szczegółowo opracowany z myślą o młodych modelarzach, którzy dotad nie mieli do czynienia nie tylko z zawodniczymi ślizgami, ale nawet z modelarskimi silniczkami spalinowymi.
W pierwszym artykule znajdują się założenia projektowe, spis potrzebnych materiałów oraz opis wykonania i rysunki wręg. 

 

I zdjęcie przekrojów.

Oraz brakujące parametry podane przez samego konstruktora!

http://www.fsrv.wroclaw.pl/forum/viewtopic.php?f=12&t=815

post-17179-0-94460500-1480974978.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal dostępne są na rynku kultowe już, wyroby BOHDANA pod nazwą LUDEK 1 i 2 można je nabyć w w firmie PROFIL SERVICE w Łodzi. Tych łódek pływa w Polsce najwięcej. Są wstanie podołać nawet mocniejszym motorkom takim jak MVVS, czy nawet NovaRossi

O AJAKSIE już było .łódka drewniana dostępne są plany i zestawy sklejkowe łącznie z instrukcją budowy . Kadłub idealny pod ASP, choć i mocniejsze motorki tez przetrzyma. Ja wiem o kilkunastu gotowych w całej Polsce i kilku za granicą. Jeden jest np na Węgrzech. kilka pojechało do Włoch.

Ostatnio dość dużą popularnością cieszą się konstrukcje pod nazwą ORION. To już jest najwyższy poziom SDT. Łódka zbudowana z najlepszych materiałów, z włóknem węglowym włącznie. łódka dla tych , którzy chcą się mocno zbroić w STD... Faktem jest,że te kadłuby są bardzo szybkie i dzielne na wodzie, ale i tak moim zdaniem nie tędy droga.

c.d.n.

A.C.

Andrzej a to nie komercja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i komercja... Dzisiaj prawie wszystko  w modelarstwie sprowadza się do tego, że wszyscy pytają :GDZIE to kupić  i ZA ILE. Ja może kijem Wisłę zawracam, ale moim zdaniem najważniejsze powinno być pytanie: JAK to zrobić? Znasz mnie Grzesiek i wiesz ,że tzw GOTOWCÓW nie preferuję, mogę się pochwalić, że nigdy w całym swoim modelarskim życiu nie byłem właścicielem innej łódki jak tylko moje własnoręcznie zrobione.

Nikt nigdy modelu mi nie zrobił i NIGDY od nikogo nie odkupiłem stateczka, choć ja parę na zamówienie wykonałem. W innych dziedzinach w samolocikach, czy autkach  jakieś gotowce były ale w łódkach nigdy... Oczywiście , że  z dorobku kolegów, którzy znają się np na  laminowaniu korzystam, ale na tą ich robotę mam wpływ. 

 

To co napisałem powyżej , to wg mnie jest raczej przegląd konstrukcji dostępnych aktualnie. Pewnie, że sama wypraska nie popłynie, i to jest dopiero surowiec do budowy, ale tak jak napisałem  ewentualne zakupy panowie niech omawiają prywatnie :)

c.d.n.

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

STD ,który aktualnie jest u mnie w warsztacie, specjalnie budowany jest do tej "formuły"ASP.

 

Kadłub ORION, ale nie tak "wypasiony" jak ten powyżej, Wersja wykonana z ze zwykłej tkaniny szklanej i żywicy epoksydowej. Do STD w zupełności wystarczy. Nie ma co przepłacać :)
To będzie kolejna, któraś tam relacja z budowy FSRa , ale skoro jest takie życzenie publiczności to proszę bardzo.

 

Od początku,: Żeby w ogóle zacząć taka budowę , trzeba najpierw pomyśleć nad całokształtem tej roboty. Zastanowić się co mamy i czego potrzebujemy do takiej budowy.

 

Dla tych,którzy chcą ,  a nie wiedzą czego potrzebują, ta relacja mam nadzieję będzie przydatna. O kadłubach już było, o silnikach będzie, ale moim zdaniem na początek najlepszy jest właśnie prosty i niezawodny motorek ASP 21 M. I taki będzie miał tu zastosowanie. budowę należy zacząć od rozmieszczenia wszelkich potrzebnych elementów które będą wklejone w kadłub. Najlepiej najpierw wykonać, lub dokupić do posiadanego kadłuba wszystko co potrzebne.

 

Ja to wszystko mam ale o detalach będzie w miarę postępów w budowie.

Jak wykonać łoże pod silnik już pokazałem, więc jeżeli już takie łoże i sprzęgło posiadamy, to możemy zacząć budowę.

Wałów napędowych do takich łódek jest stosunkowo dużo na rynku, więc można posiłkować się "kupnym" , można tez zrobić taki wał samemu z rurki stalowej i pręta z porządnej stali o sr 4mm  jak wykonać dobry i sprawdzony wał pokażę w następnym wejściu.

 

Na razie wklejenie łoza. Jak to wykonać widać na zdjęciach. najważniejsze jest wklejenie łoża wraz z silnikiem idealnie w jednej osi z wałem napędowym, bo od tego zależą osiągi naszej łódki na wodzie. Wszelkie odchylenia od osi powodują olbrzymie opory, a trzeba pamiętać ,że nasz dany motorek nadmiarem mocy nie grzeszy ale daje radę... Najlepiej jest do wklejenia zespołu napędowego, użyć sztywnego łącznika między silnikiem a wałem napędowym o wymiarach naszego sprzęgła. Taki sposób jest wg mojej oceny najlepszy..

 

Łoże wklejamy za pomocą kleju epoksydowego. W zasadzie może być każdy. Jeżeli chcemy szybko, to można użyć "szybkiej" żywicy. W tym przypadku ja użyłem bezbarwnego POXIPOLU  z powodu ,żeby było ładnie i czysto. to jest wstępne klejenie, później i tak wszystko będzie laminowane porządną konstrukcyjną żywicą i tkaniną szklaną. W tych podstawkach pod poduszkami gumowymi wywierciłem otworki po to żeby wzmocnić klejenie.

 

Najlepiej wszystko wklejać razem tak jak ja to zrobiłem . Przypominam ,że wszystko trzeba wklejać w osi. Gdzie to wszystko wklejać -napiszę, bo to nie jest rzecz przypadkowa. Od tej "geometrii" zależy czy nasz stateczek będzie pływał dobrze , czy będzie eksponatem na półce...

Panowie może sobie pomyślą,że się wymądrzam dla niektórych to co pokazuję, to jest elementarz, ale może komuś się przyda :) . Cel już opisałem.

 

Jakby co Koledzy pytają, a ja odpowiadam i inni koledzy z branży,. Znawcy jak się patrzy, którzy tu po tajniacku zaczęli zaglądać, tez -mam taką nadzieję ;) - chętnie coś dopiszą. Proszę się nie wstydzić. Na wszystko jest odpowiedź. Tym razem żadnych kłótni nie przewiduje się...

A.C.

post-197-0-54828400-1481043956_thumb.jpg

post-197-0-71759100-1481043987_thumb.jpg

post-197-0-59775000-1481044006_thumb.jpg

post-197-0-59667500-1481044023_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta Wasza komercja Koledzy, jakby nie patrzeć, to jest potrzebna. Bo gdzie mamy się dowiedzieć o półproduktach i ich cenach, jak nie tutaj w temacie o budowie FSR-V 3,5? Każda budowa zaczyna się od budżetu, potem jest orientacja w planach, materiałach i wykonawstwie. Żeby dokonać właściwego wyboru. Tak więc podawajcie, co macie i za ile (no, może małym drukiem, albo w nawiasie, ale podawajcie) bo MY się rozglądamy. I kombinujemy...

 

Grześku - a ile kosztuje u Ciebie sama skorupa kadłuba z tkaniny szklanej i epoksydu?  :rolleyes:

Andrzeju - a ile kadłub (dół) Oriona?  :rolleyes: I jaki jest długi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.