Jump to content
widar123

Piper J3C konstrukcja z rurek

Recommended Posts

Pisałem o tym w trakcie pokrywania modelu, ale żeby nie było wątpliwości to proces wyglądał tak: Na początek Koverall po przycięciu odpowiedniego kawałka, układałem np. na skrzydło i w kilku miejscach na krawędziach przyklejałem drobnymi kroplami cyjanoakrylu (tak aby płótno nie przesuwało się), dalej za pomocą pędzla gąbkowego nakładałem MINWAX polycrilic dookoła krawędzi i czekałem jak wyschnie. Obcinałem nadmiar płótna i ostatecznie końcówki przyklejałem CA na całej długości. Po tym zabiegu naprężałem płótno opalarką i na tak przygotowaną powierzchnię nakładałem również pędzlem gąbkowym 2 warstwy MINWAX w odstępach co 15 min. U mnie to wystarczyło, aby skutecznie pokryć wszystkie mikropory. Myślę, że istotna jest w tym kolejność, czyli przed malowaniem powierzchni trzeba ją naprężyć, odwrotne działanie może doprowadzić do mikropęknięć powłoki lakieru MINWAX podczas naprężania i tym samym w trakcie malowania do niepohamowanego potoku niecenzuralnego słownictwa ;)

To tyle z moich doświadczeń, może ma ktoś jeszcze inne spostrzeżenia to może śmiało coś dorzucić.

 

Model był już na spacerku i zaliczył wstępne kołowanie i wyszła kolejna niespodzianka, po kilku odpaleniach silnika jednokierunkowe łożysko od rozrusznika odmówiło współpracy. Po prostu się zblokowało i zabierało w jedną i drugą stronę. Muszę teraz znaleźć jakieś inne lepszej jakości, bo to już drugie z tej samej serii, które wcześniej uszkodziło się podczas prób rozrusznika, ale myślałem że to przypadek.

 

A tak wygląda model na świeżym powietrzu :)

 

finisz15.jpg

 

finisz16.jpg

 

finisz17.jpg

 

finisz18.jpg

 

finisz19.jpg

Dziekuje serdecznie za przypomnienie.

Model sliczny!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oblot miał być w poprzednią sobotę, ale niestety pogoda pokrzyżowała plany, więc mam nadzieję, że w nadchodzący weekend się uda. Dotychczas miałem trochę zawirowań w związku ze zmianą pracy, co opóźniło moje zamiary, ale jestem już na prostej, dlatego czekam tylko na korzystną pogodę i Piper zostanie ulotniony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nitromaniak

Perfekcyjnie wykonany model. Oby oblot odbyl sie bez niespodzianek zgodnie z intencjami pilota. Nie moge sie doczekac filmiku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj po raz pierwszy Piper powąchał powietrze, obyło się bez niespodzianek, więc wszystko poszło zgodnie z planem. Początek filmu do startu nieco się wydłużył, ze względu na drobną korektę regulacji silnika, ale nie chciało mi się już edytować filmu i dlatego poszedł w całości. Niecierpliwi mogą sobie trochę przewinąć ? Po wylądowaniu zauważyłem lekkie przechylenie, więc prawdopodobnie puściła jedna z gum w amortyzatorze podwozia, dlatego to był jedyny lot na dzień dzisiejszy. Najważniejsze że udany i szczęśliwy.

 

Miłego oglądania

 

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdzie jest film?

Film jest, tylko trzeba zezwolić na uruchomienie w przeglądarce Chrome skryptów, które są domyślnie blokowane. W górnym prawym rogu (pole z adresem strony) czerwony alert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Film jest, tylko trzeba zezwolić na uruchomienie w przeglądarce Chrome skryptów, które są domyślnie blokowane. W górnym prawym rogu (pole z adresem strony) czerwony alert.

Gratulacje......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje! No ale czego innego mozna bylo sie spodziewac po takim modelu  :).

 

Ladowanie tez Ci ladne wyszlo, po kregu  :D  :D  :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest nitromaniak

Widac na chrome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyłączam się do gratulacji. Niestety, ja na Firefoxie filmu nie widzę - ani linka ani miniaturki.

no to zmień przeglądarkę....proste :)  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluję!!!

Silnik pięknie brzmi! Mocno pluje?

Dzięki za wstawienie linku, nie zdążyłem sam tego zrobić, ale na kolegów można liczyć. Co do plucia z silnika, to owszem jest znaczne, tym bardziej że silnik chodzi jeszcze na przelaniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By jacek_podwysocki
      Cześć,
       
      Przymierzam się do zbudowania podwozia dla swojego modelu Piper'a w skali 1:6. Podwozie według koncepcji będzie zrobione z drutu stalowego 2mm/3mm lub z rurek stalowych 4mm z drobnymi dodatkowymi stalowymi elementami. Konstrukcja będzie wymagała lutowania i w związku z tym chciałbym dowiedzieć się jak najlepiej podejść do tematu samego lutowania.
       
      Z mojego rozeznania wynika, że należy w tym przypadku użyć spoiwa do wykonania twardego lutu i palnika, żeby to spoiwo jak i łączone elementy ogrzać. Natomiast nie mam pewności co do samego spoiwa, jakie wybrać? Pytanie czy lepiej wybrać pastę i jeśli tak to z przewagą którego metalu? A może lepiej drut do lutowania twardego? Czy palnik na butan będzie odpowiedni czy koniecznie powinien być acetylenowo-tlenowy z racji wyższych temperatur spalania? Konkretne odnośniki do produktów mile widziane
       
      Tematyka lutowania elementów większych niż przewody jest dla mnie zupełnie nowa także będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi w temacie.
    • By jacek_podwysocki
      Witajcie,
       
      W tym roku postanowiłem, że poza lataniem modelami rc, także zbudować swój pierwszy latający model. Wybór padł na Piper'a Cub J-3.
       

      Źródło: https://hobbystation.co.nz/fms-piper-j3-cub-v2-yellow-1410mm-55-5-wingspan-rtf/
       
      Model: Piper J-3 Cub
      Rozpiętość skrzydeł: 1700mm
      Długość modelu: 1117mm
      Napęd: elektryczny (plan stworzony pod silnik spalinowy)
      Plan: Piper_Cub_170cm_.pdf
       
      Prace rozpocząłem od konwersji przekrojów potrzebnych materiałów z cali na mm i tutaj już pojawiły się pierwsze niespodzianki. Nie wszystkie przekroje dostępne np. na rynku amerykańskim są dostępne u nas, wobec tego kilka elementów konstrukcyjnych będzie miało nieznacznie większe przekroje niż w projekcie. Dla zainteresowanych załączam ściągę do konwersji.Piper_Cub_170cm_.pdf
       
      Kolejnym etapem było wycięcie wszystkich elementów potrzebnych do złożenia lewego skrzydła przy pomocy elektrycznej wyrzynarki włosowej, zacząłem od żeber.
       


       
      Wszystko szło dobrze do momentu w którym doszedłem do żebra W-3. Jak widać na projekcie, ma ono inne wycięcia na dźwigary niż pozostałe żebra oraz otwory są na zupełnie innej wysokości. Przymierzałem je do żeber W-2 i W-1, żeby ocenić, jak powinienem zmniejszyć grubość dźwigarów, żeby weszły w otwory ostatniego żebra. Na poniższym zdjęciu widać nałożone żebra W-1 i W-3 na siebie, gdzie widać, że najbardziej optymalnym umiejscowieniem mniejszego żebra (W-3) byłoby w połowie wysokości żebra W-1. Pytanie do Was, czy to jest okej? Z tego co widziałem na zdjęciach, Piper'y mają skrzydło płaskie u dołu aż do samego końca a tutaj wygląda na to, że będzie ono się zwężało.
       

      Piper_Cub_170cm_.pdf
       
      Pytanie nr 2: na projekcie mam informację, że przedni dźwigar ma być ze zwykłej balsy a tylny z twardej balsy. Czy bardzo zmniejszę wytrzymałość konstrukcji skrzydła stosując zwykłą balsę w obu dźwigarach? A może wystarczy większy (przedni) dźwigar zrobić z sosnowej listewki a tylny ze zwykłej balsy?
       
       

      metric-conversion-chart.pdf
    • By RenoFlo
      Zawody i cała impreza zostały odwołane
       
      Zostaną przeprowadzone w innym terminie
       

    • By michalkamil
      Witam kolegów,
       
      tak się w moim życiu potoczyło, ze mam przed sobą co najmniej pół roku zwolnienia lekarskiego i w dodatku zalecone "coś co Pana zrelaksuję". Wybr padł na niespełnione marzenie z dzieciństwa czyli modelarstwo RC. Mam trochę zdolności manualnych, mocną fascynacje lotnictwem, cierpliwość a przede wszystkim dużo wolnego czasu. To co najbardziej lubię to sam preces składania - samo oblatywanie jest dla mnie drugorzędne
       
      Poniżej mój plan - będę wdzięczny za komentarze bardziej doświadczonych kolegów:
      1. Kupno symulatora i trening
      2a. Kupno jakiegoś modelu odpornego na "błędy dzieciństwa" np. Bixler lub podobny
      2b. Ewentualnie próby na innych bardzej zaawansowanych modelach zanim oblatam punkt główny plany czyli 3.
      3. To co wywołuje we mnie największy dreszcz emocji to dłubanie przy modelach. Wybór padł na Piper J3 Cub. Po pierwsze lubię samoloty cywilne. Po drugie z tego co czytałem jest łatwy w pilotażu.
       
      Chciałbym zakupić jakiś model KIT, o rozpiętości skrzydeł od 1 metra do 2. Najlepiej żeby była to dość dokładna makieta - lotki itp. Nie chcę spędzić tygoni nad dziobaniem nad czymś co nie będzie miało właściwości lotncyh zbliżonych do oryginału.
       
      Stąd pytanie do forumowiczów - czy możecie polecić jakiś dobry kit Pipera J3 do zakupu? Najpierw zaczne sobie od dłubania. Serwa, silnik, podwozie - te tematy chciałbym zgłębiać wraz z postępami prac.
       
      Budżet na punkty 1-3 to 1500-2000 za całość.
      Na radio osobny budżet.
       
      Będę wdzięczny za rady.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.