Jump to content

Recommended Posts

Zbieram szczękę z podłogi. Jesteście w tym wszystkim super mistrzami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czad!

Wygląda super!

Jako brat młodszy z grupy maluchów i neofita w sprawie podwozi b.chetnie bym poznal metodę chowania podwozia. Mógłbym poprosić o jakieś bliższe zdjecia?

Dzięki z góry! I pozdr.

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiście model posiada w pełni funkcjonalne podwozie i oświetlenie (światła pozycyjne, stroboskop na stateczniku i reflektory lądowania). Niestety nie ma instalacji do pobierania i zrzutu wody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaką wagę do lotu prognozujesz?

Dzisiaj zważyłem model. 7,5 kg co daje obciążenie 94 g/dm2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj odbył się oblot na lotnisku w Ornecie.  Model wystartował bez żadnych problemów. Nawet  żadne trymowanie nie było potrzebne. Z własności lotnych modelu jestem bardzo zadowolony. Teraz kolej na oblot z wody. Zdjęcia i film będą niebawem.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo majestatycznie i makietowo. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ściema- to prawdziwy samolot, nie żaden model :) Gratulacje!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uprzejmie donoszę, że model został oblatany z wody na zawodach makiet wodnosamolotów w Starym Dworze. Pierwsza kolejka startów była jednocześnie pierwszym startem modelu z wody. Okazało się, że boczne pływaki bardzo utrudniają start. Udało się zjechać modelem do wody na kołach,a po locie wyjechać na plażę. Niestety nie wiem, czy ktoś filmował.

_________________
Pozdrawiam Filip

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje!
 

Okazało się, że boczne pływaki bardzo utrudniają start.

 
Jesli przyczyna nie byly porywy wiatru bocznego, jest to typowy objaw przy zbyt nisko umieszczonych plywakach bocznych. Powinny one znajdowac sie na takiej wysokosci, by podczas startu calkowicie wychodzily z wody duzo wczesniej, anizeli kadlub "wejdzie" na stopien, a wiec juz przy umiarkowanych predkosciach, jak tylko kadlub bedzie w stanie samoczynnie sie ustabilizowac. Im plywaki dalej od kadluba, tym wyzej powinny byc umieszczone.
 
Ja zawsze dobieram wlasciwa wysokosc polozenia plywakow bocznych dopiero podczas probnych startow z wody. Ale w tym celu ich zamocowanie musi pozwalac na mozliwosc przesuniecia plywakow w gore badz w dol. Troche to klopotliwe, szczegolnie w makiecie, gdyz wyglad modelu odgrywa tutaj szczegolna role. To niestety jedno z typowych ustepstw odnosnie wygladu odpowiadajacego oryginalowi na korzysc polepszenia wlasciwosci na wodzie. Wprawdzie na zdjeciach modelu nie wyglada na to, by plywaki byly wyraznie za nisko, ale wylacznie na podstawie zdjec trudno jest to ocenic.

 

A tak z ciekawosci: czy mozna poprosic o informacje na temat wagi modelu i zastosowanych silnikow?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje!

 

 

Jesli przyczyna nie byly porywy wiatru bocznego, jest to typowy objaw przy zbyt nisko umieszczonych plywakach bocznych. Powinny one znajdowac sie na takiej wysokosci, by podczas startu calkowicie wychodzily z wody duzo wczesniej, anizeli kadlub "wejdzie" na stopien, a wiec juz przy umiarkowanych predkosciach, jak tylko kadlub bedzie w stanie samoczynnie sie ustabilizowac. Im plywaki dalej od kadluba, tym wyzej powinny byc umieszczone.

 

Ja zawsze dobieram wlasciwa wysokosc polozenia plywakow bocznych dopiero podczas probnych startow z wody. Ale w tym celu ich zamocowanie musi pozwalac na mozliwosc przesuniecia plywakow w gore badz w dol. Troche to klopotliwe, szczegolnie w makiecie, gdyz wyglad modelu odgrywa tutaj szczegolna role. To niestety jedno z typowych ustepstw odnosnie wygladu odpowiadajacego oryginalowi na korzysc polepszenia wlasciwosci na wodzie. Wprawdzie na zdjeciach modelu nie wyglada na to, by plywaki byly wyraznie za nisko, ale wylacznie na podstawie zdjec trudno jest to ocenic.

 

A tak z ciekawosci: czy mozna poprosic o informacje na temat wagi modelu i zastosowanych silnikow?

Myślę, że problem jest odwrotny. Pływaki boczne są za wysoko i model stoi na wodzie mocno przechylony opierając się na jednym pływaku. Model waży 7,5 kg i jest napędzany dwoma silnikami DUALSKY ECO 3520C KV 720 ze śmigłami czterołopatowymi 12/8. Silniki zasilane są dwoma pakietami 4s1 4000 mAh połączonymi równolegle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Film film dajcie film. Nie wierzę że nikt nic nie nakręcił. W moim sprzęcie też miałem ogromny problem z plywakami bocznymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg mnie problemem jest w tym przypadku ujemna stateczność początkowa modelu, środek ciężkości jest powyżej środka wyporu. Im wyżej nad wodą bedą boczne pływaki to przy przechyle moment przechylający będzie się powiększał.Filip, może dodaj trochę ołowiu jeżeli się da jak najniżej w kadłubie w okolicach SC. W końcu model i tak niewiele waży jak na swoje wymiary więc parę set gram nie powinno stanowić problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę, że problem jest odwrotny. Pływaki boczne są za wysoko i model stoi na wodzie mocno przechylony opierając się na jednym pływaku. Model waży 7,5 kg i jest napędzany dwoma silnikami DUALSKY ECO 3520C KV 720 ze śmigłami czterołopatowymi 12/8. Silniki zasilane są dwoma pakietami 4s1 4000 mAh połączonymi równolegle.

 

Dziekuje za info.

 

To, ze model o takiej konstrukcji stojac na wodzie sie przechyla nie jest niczym niezwyklym. Nalezaloby postarac sie go tak uregulowac, by sie jak najszybciej prostowal, w idealnym przypadku, jak tylko ruszy z miejsca. Plywaki powinny szybko sie podnosic, by nie haczyly o wode i model przy nieco wiekszych predkosciach nie wykazywal tendencji do skrecania. Ale w tym celu plywaki nie moga byc umieszczone za nisko. Przy wolnym plywaniu, oporu plywakow i pewnej tendencji do skrecania w takich konstrukcjach raczej nie da sie uniknac, ale juz przy nieco wiekszych predkosciach zjawisko to nie powinno miec miejsca. Tak ja to widze.

 

Odnosnie przechylu - moze po prostu wypor modelu wyszedl Wam zbyt maly w stosunku do wyporu oryginalu, w wyniku czego model stojac na wodzie posiada zbyt male zanurzenie, a jesli polozenie plywakow zostalo odwzorowane dokladnie wedlug oryginalu, moze to byc przyczyna mocnego przechylu. To by tlumaczylo, dlaczego uwazasz, ze plywaki sa zbyt wysoko. W takich sytuacjach, by nie pakowac do modelu balastu (ktory to w modelach latajacych jest zwykle rozwiazaniem kontraproduktywnym), stosuje sie na spodzie kadluba samozatapialne komory. Gdy model stoi na wodzie, komory samoczynnie wypelniaja sie woda dajac zanurzenie zblizone do oryginalu. Gdy model rusza do przodu, woda pod wplywem roznicy cisnien samoczynnie wyplywa z komor poprzez umieszczone w redanie otwory i model szybko wychodzi na stopien. To jedynie gwoli informacji, bo chyba raczej nie ma sensu przebudowywac sknonczony juz i pieknie wygladajacy model.

 

Tutaj jeszcze dla porownania, model Canadair, ktory raczej nie wykazuje wyraznych anomalii na wodzie:

https://www.youtube.com/watch?v=ywSHDeBZzds

 

Ciekaw jestem obejrzec, jak zachowuje sie Wasz model na wodzie. Moze nie jest z nim zle.

 

Niezaleznie od powyzszego, calkowicie pozbawione tego typu bolaczek sa konstrukcje Dorniera, dzieki zastosowaniu sponsonow. Przez to zankomicie nadaja sie do celow modelarskich. Ja nie namawiam, ale moze sie kiedy skusicie na budowe... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.