Jump to content
Kropka

PWS-5 t2 w 3D

Recommended Posts

Agnieszko

Ogólnie lubie oglądać twoje prace bo wiem ile poszukiwań musiałaś zakończyć żeby dojść do takiego efektu;

1. uwaga co do wyglądu broni; wygląda to trochę tak jakby mapa zabrudzen/zniekształceń miała podobny raster do elementów obok, mnie to trochę razi, broń to element precyzyjny, pewnie ma nieciągłości koloru ale dużo drobniejsze, druga rzecz dotycząca broni to brakuje mi czegoś co ją zabezpieczało w stanie "spoczynku". Strzelec raczej nie trzymał jej w rękach cały czas. Tutaj zdjecie jak to powinno wygladac: http://https://www.alamyimages.fr/photo-image-avion-mitrailleuse-vickers-29311564.html

2. 2 lata temu napisałem coś o śladach eksploatacyjnych; owszem samolot tutaj jest nowy ale i tak nawet po kilku wejściach i wyjściach z kokpitu pojawią się otłuszczenia i wytarcia

3. smigło; chciałem napisać że czarne powinno być lakowane ale widzę że są też anwet w muzeum w Krakowie drewniane; tyle że widać wtedy że mają warstwy, to nie jest blok drewna tylko kompozyt drewnianych sklejanych warstw. Coś mi też kształt tego śmigła podpada, jakiś taki duży skok ma i do tego profil się jakby nie obraca zbliżajac sie do środka.

4. No i najważniejsze na skrzydłach szachownice są w odbiciu lustrzanym (prawe skrzydło górna powierzchnia żle)

5. Na sterze kierunku jakieś napisy widać na niektorych zdjeciach i modelach (białe) https://pl.wikipedia.org/wiki/PWS-5#/media/Plik:PWS-5t2.jpg https://www.mojehobby.pl/products/PWS-5-t2.html

6. pod silnikiem czegoś nie brakuje? wydech?  https://pl.wikipedia.org/wiki/PWS-5#/media/Plik:PWS-5.jpg

6. To już detal ale pneumatyki sie uginają jak samolot stoi na ziemi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za konkretne uwagi!

1. Po naciśnięciu odnośnika, otwiera się spis treści.
2. Ograniczała mnie karta graficzna z 4GB. Wystarczała wyłącznie do podstawowych powierzchni. Od niedawna mam kartę z 8 GB i będzie można dodać kolejne warstwy, na przykład właśnie ze śladami ekspoloatacyjnymi.
3. Śmigło w tym samolocie było kompletnie inne od tego jakie jest w moim, ale ponieważ nie miałam planów śmigła do PWS 5 to śmigło jest wzięte z innego samolotu, wymodelowane zgodnie z planami. Modelowania śmigła wyłącznie z dostępnych zdjęć PWS 5 to ja się nie podejmę.
4. ups, dzięki. Tak to jest gdy temat ogarnia jedna osoba bez kontroli kogoś innego.
5. Żeby zrobić “jakieś napisy”, należy wiedzieć co jest napisane : )
6. Samolot modelowałam pięć lat temu, jako swą drugą pracę lotniczą i ponieważ nieco się posunęłam do przodu z umiejętnościami, można by całość wymodelować od początku, co zważywszy na moją sympatię do tego samolotu nie jest wykluczone

7. Jeśli masz wiedzę jak działało podwozie, gdzie co się ruszało w nim i w jakiej płaszczyźnie to bardzo chętnie zrobię amortyzację podwozia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

re 1;  sorry nie sprawdziłem, wpisz w google "photo-image-avion-mitrailleuse-vickers" wtedy widać "podobne" uzbrojenie na prawdziwym samolocie

re 3; taaa tutaj to zawsze jest problem, mam gdzieś geometrie zebrana z pomiarów śmigła PZL P.11, i to jest jedna prawdziwa geometria jaka mam, to co napisałem to odczucie

re 5; tutaj cos widac: https://www.mojehobby.pl/products/P.W.S.-5-t2-zestaw-model-i-wregi.html#gallery_start

oraz tutaj: http://wp.scn.ru/en/ww1/o/1422/29/0/1

re 7; wiedzy nie mam, pisałem tylko o ugięciu opon w kontakcie z podłożem, patrząc na to co widać to środkowy punkt musi być przegubem, po boku są amortyzowane kolumny (teleskopowo skracające swoja długość)

,szczegółów konstrukcji raczej nie  znajdziemy :(


i jeszcze co do napisow: https://photobucket.com/gallery/user/MARIUSZ_G/media/cGF0aDpQV1MgNS9EU0MwNDUwOF96cHNycXl1emVhdC5qcGc=/?ref=

http://www.konradus.com/forum/read.php?f=1&i=297153&t=277518

Share this post


Link to post
Share on other sites

5. Malowania modelarskie mogę potraktować jako materiał źródłowy jedynie wówczas, jeśli uda się go poprzeć merytoryczną informacją bazującą na wiarygodnych faktach. Jeśli takowego poparcia brak, to nie biorę tego pod uwagę.

 

Odnosząc się konkretnie do podanych przez Ciebie linków z oznaczeniami na sterze kierunku (przy czym źródłowym w tym wypadku chyba można uznać ten: https://www.mojehobby.pl/zdjecia/0/5/0/13629_2_gpm0321k_12.jpg) to odnoszę wrażenie że wartości podane przy WP oraz CU należałoby odwrócić. To przy CU powinno być około 390 (a źródłowego WP się pewnie nigdzie nie znajdzie). Wartości WC i WW się zgadzają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czasem to moze byc jedyna droga; mozna tez pisac do np Muzeum Lotnictwa w Krakowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vYY3NrL.jpg

 

3mme7yw.jpg

 

 

Dla słabo widzących:

 

W.C. 1120

W.W. 735

C.P. 155 I BENZYNY 140 KG

              I OLIWY 15 KG

C.U. 230

 

 

GAJT5Tft.gif

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

 

7. Jeśli masz wiedzę jak działało podwozie, gdzie co się ruszało w nim i w jakiej płaszczyźnie to bardzo chętnie zrobię amortyzację podwozia.

 

Co prawda to RWD 6, ale zasada taka sama:

 

post-8532-0-75003800-1572448984_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Element zaznaczony cyframi 1 oraz 2, łamał się w miejscu oznaczonym kółkiem?

post-17249-0-52760100-1572531239_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

1-1 sztywna rama, w kółkach osie obrotu.

2 to wsuwajaca się goleń w amortyzator.

 

ED:

Prosi się wydech pod silnikiem.

post-8532-0-80442600-1572552769.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.