Jump to content
przemo

Infineon I3D po mojemu czyli powrót do drążków i dłubania w piwnicy w wolnym czasie

Recommended Posts

Cześć wszystkim ... dawno mnie nie było, kilka lat odpocząłem od modelarstwa ale w tym roku coś we mnie pękło i chyba nadszedł czas żeby wrócić i coś znowu podziałać w tym temacie. Z racji że nie latałem 2 czy tam już 3 lata to trzeba by sobie jakoś przypomnieć wymachiwanie drążkami. Z racji że na I3D nauczyłem się latać na lotkach nie pozostaje mi nic innego jak zbudować ten model raz jeszcze ale troszeczkę po mojemu czyli nie będę się kurczowo trzymał planów :) Model latał wolno, stabilnie i przewidywalnie więc w moim przypadku idealnie nadał się do nauki lotu na lotach więc przypomnienie sobie jak to się robi nie powinno sprawić problemu.

 

Co nie co o założeniach do projektu:

  • budulec EPP 8 mm grubości, węgiel na wzmocnienia troszeczkę sklejki i jakieś amatorskie malowanie w moim wykonaniu ;)
  • napęd to jeszcze nie wiem ale będę coś szukał między 200 a 250 W.
  • Zasilanie 3S pojemność 1500 mah choć na pierwszym modelu latałem z 2200 mah i model dawał radę.
  • Serwa to zależy co w szafie leży 
  • rozpiętość jakieś 82 cm 
  • waga RTF ... ???

Na sam początek fotki planów, które już coś "pokryklałem" ołówkiem ;) 

 

post-8897-0-14563100-1497013562_thumb.jpg

 

post-8897-0-66937000-1497013555_thumb.jpg

 

EDIT ... podrzucam plany modelu

 

Infineon A0 Full Plans.pdf

 

CDN ... jak tylko zakupie budulec ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waga wyjdzie w okolicach 600g. Przy takim silniku będzie stawał dęba. Nie za mocny? 150W będzie ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież to depron i tylko 82cm rozpiętości, to dlaczego ma być taki ciężki - 600g?!??!

Szybkie przeszukanie sieci pokazuje że powinien ważyć około +/- 250g (oczywiście na mniejszych bateriach, a nie takich kobyłach). Z nazwy wynika, że to model a`la 3D, czyli z reguły doboru silników do modeli 3D wynika że wystarczy 200W mocy silnika na każdy funt wagi (do lotu), czyli 453g.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież to depron ...

Buduje z EPP ... wcześniejszy model miałem z 6 mm EPP i był ciut wiotki ale latał a tym razem zaryzykuje i dam 8 mm EPP.

 

Wydaje mi się że przy płycie 8 mm Epp wyjdzie więcej ale to budowa zweryfikuje ... co do silnika to może i przesadzone ale z tego co pamiętam w pierwszym modelu wykorzystałem silnik 313 W ibm (bo taki był w przysłowiowej szafie) i model dawał na nim rade w sensie że silnik nie chciał potargać modelu ;) ... tak mi się teraz wymyśliło że dam słabszy ... wstępnie wpadł mi w oko EMAX GF2215/25 zakres wagi modelu od 300 do 1100 g i 950 kv. Model kiedyś tam zniknie ale silnik powinien pozostać na dalsze dłubania ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak szukasz w miarę uniwersalnego silnika do parkflyerków to polecam ten 

https://abc-rc.pl/silnik-abc-power-a2212-1000kv-195w

Jak dobre tanie winko - jest tani i dobry :D

Na śmigle APC 10x4,7 SF w modelu o wadze około 400g daje rade się już w "czyde" pobawić, u Ciebie przy około 600g to zawisu na połowie gazu pewnie nie będzie, ale do trochę spokojniejszego latania da radę.

 

U mnie takie silniczki latały w shokflajerkach (serii "Waryjot" od nr 1 do nr 3), przez pewien czas w Sbachu od Rcfactory, a teraz jeden z nich napędza Gupika Mk2 (i radzi sobie tam nieźle - model idzie do góry jak rakieta).

Przez trzy lata eksploatacji udało mi się "zabić" jedną sztukę (a przygody różne się zdarzały i kretobicia), poszły łożyska, a przy tej cenie silnika szukanie łożysk na wał 3,17mm trochi się nie opłaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dość ciekawy silnik muszę przyznać ... wrzucę go do listy i rozważę zakup ... cena naprawdę kusząca :) używałeś w nim to śmigło SF ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, bardzo dobrze z tym śmigłem działa.

Na takim zestawieniu latały "Waryjoty"

nr 1 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/45101-pzl-waryjot-aka-3d-batix-diablo/?hl=waryjot

nr 2 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/46308-ultron-3d-czyli-waryjot-ii-w-skr%C3%B3cie-wa-ii/?hl=waryjot

i nr 3 (ten co prawda był oblatany na emaxie, bl2215/25 ale później wpakowałem tam tego "żółtka" i jakoś nie było dużych różnic w osiągach) 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/48471-ultimate-nac-czyli-waryjot-nr3/?hl=waryjot

To może być dla Ciebie wskazówka bo to też dwupłat, a i wagowo pewnie w okolicach Twojego wyjdzie,

Robiąc go popełniłem błąd, bo dodałem profile KFm4 - przez co co prawda trzymał się powietrza świetnie, ale był zbyt wolny i "mułowaty"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeglądnąlem temat Waryjota nr 3 ... bardzo ładnie Ci wyszedł dwu płacik ... co do sinika to jednak decyzja padła na EMAX XA2212 980 kv ... ciąg 880 g śmigło 10x4,7 SF nadmiar mocy będzie miał do mojego pianko lota w sam raz. Mi w zasadzie chodzi o to żeby model był powolny i nie latał za szybko ... jakoś mam z tego tytułu wielką frajdę ;) wrzucam foto mojego pierwszego I3D bo po kiedyś tam na bazie tego modelu powstały co najmniej dwa inne modele w tym jeden do lotów w zimie na nartach sklejkowych ;) 

a o to pierworodny ;) 
post-8897-0-16376900-1497118640_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro oczekuje paczki do kuriera z materiałem budulcowym, więc coś zacznę ciąć i w końcu kleić.

Wyposażenie się delikatnie wyklarowało :

  • - silnik emax XA 2212, 181 W, 980 kv 
  • - śmigło 10x4.7
  • - ESC 20A 
  • - Serwa 4 x towerpro SG 90 
  • - zasilanie 3s 1800 mah i 1500 mah (tutaj dzięki uprzejmości użytkownika Wojtek Sz będzie na czym latać, a przynajmniej próbować ;) Wojtku wielkie dzięki za wypożyczenie lipoli na wtórny start ) funduszy brakło ale od czego ma się przyjaciół ;)

Malowanie wstępnie planuje coś ala Red Baron ... tak żeby było "oczojebnie" :P
 

post-8897-0-37815800-1497294534.jpg

 

post-8897-0-86686800-1497294536_thumb.jpg

 

przy okazji przypomnę sobie obsługę aerografu no i poćwiczę przed kolejnym modelem ;) 

 

 

tradycyjne ...

 

 

 

... CDN ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Materiał doszedł więc i praca nad modelem poszła do przodu :P 
Wręgi w kadłubie z racja na użycie grubszego EPP uległy delikatnej dyslokacji 

post-8897-0-65214600-1497368541_thumb.jpg

 

Wyciąłem wręgę silnika ze sklejki 4 mm (taką miałem pod ręką i przynajmniej nakrętki kłowe nie wystają po wbiciu w sklejki)

post-8897-0-13258500-1497368531_thumb.jpg

 

Środkowa podłużna wręga została wzmocniona prętem węglowym 2 mm ale jakoś nie zrobiłem zdjęcia ... musicie wierzyć na słowo :P

Posklejanie kadłuba to dosłownie 15 minut, a następnie zabrałem się za klapkę na pakiet. Podzieliłem górne poszycie na trzy części choć na zdjęciu widać dwa ;) ... zawias klapki zrobiony na Uhupor ... najlepsze zawiasy do modeli EPP według mnie. Identyczne zawiasy będą przy sterach.

post-8897-0-05366000-1497368563_thumb.jpg

 

Tak to się otwiera 

post-8897-0-24305700-1497368570_thumb.jpg

 

Wręga silnika została wklejona na kleju dwu składnikowym epoksydowym

post-8897-0-74258700-1497368549_thumb.jpg

 

i wręga już po wyschnięciu kleju i wycięciu otworów na kable i przy okazji wentylacja elektroniki ... sądzę że będzie wystarczająca 

post-8897-0-96258900-1497368577_thumb.jpg

 

Zamknięcie klapki zrobione z drutu 2 mm i kawałka bowdena. Magnes neodymowy zabezpiecza "skobel" przed otwarciem 

post-8897-0-66766400-1497368585_thumb.jpg

 

Podwozie wygięte z drutu 3 mm, koła będą 70 mm więc dość duże ale do startu z trawy w sam raz ... wklejanie podwozia. Podwozie zrobione na szufladkę więc w każdej chwili mogę podwozie zdemontować

post-8897-0-39079100-1497368594_thumb.jpg

 

Silnik zamontowany 

post-8897-0-80403200-1497368601_thumb.jpg

 

No i wymyśliłem sobie że podwozie okleje EPP dla lepszego wyglądu ... i to co dzisiaj udało mi się zrobić ;)

post-8897-0-77517000-1497368505_thumb.jpg

 

... CDN ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisano wczoraj, 20:06

Jutro oczekuje paczki do kuriera z materiałem budulcowym, więc coś zacznę ciąć i w końcu kleić.

Napisano dziś, 16:51

Materiał doszedł więc i praca nad modelem poszła do przodu  :P

-----------------------------------------------------------------------------------

Jak  Ty to robisz?

Wyczarowałeś to co na zdjęciach. Tępo niesamowite.

Oby tak dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Napisano wczoraj, 20:06

Jutro oczekuje paczki do kuriera z materiałem budulcowym, więc coś zacznę ciąć i w końcu kleić.

Napisano dziś, 16:51

Materiał doszedł więc i praca nad modelem poszła do przodu  :P

-----------------------------------------------------------------------------------

Jak  Ty to robisz?

Wyczarowałeś to co na zdjęciach. Tępo niesamowite.

Oby tak dalej.

 

I jeszcze zdążyłem obiad ugotować :P ... paczka z modelarni przyszła dość szybko ... ja sam jestem w szoku jak tam się uwijają :) ale żeby nie było tak różowo czekam na dwie paczki jedna z płaskownikami i druga też z płaskownikami i klejem bo jednak EPP chłonie CA jak szalone a kupiłem sobie tylko jeden klej. Paczek tyle się uzbierało bo do końca nie przemyślałem pewnych spraw. Idzie długi weekend dla większości czyli nie dla mnie więc będzie przestój z budową ;) ale do końca czerwca chce Infineona ulotnić ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy spam w postaci zdjęć z budowy ...

 Ze sklejki 2 mm wyciąłem ramki,, które będą wklejone w model i do nich będą przykręcone serwa.

post-8897-0-11158800-1497632384_thumb.jpg

 

tutaj jeszcze razem ale już są porozcinane na pojedyncze ramki

post-8897-0-73405700-1497632390_thumb.jpg

 

Od spodu modelu zamknąłem komorę na elektronikę i postąpiłem analogicznie jak z klapką na lipola.

 

post-8897-0-99880700-1497632541_thumb.jpg

 

Musiałem wszystko do siebie przymierzyć ;)

 

post-8897-0-53932500-1497632398_thumb.jpg

 

Przy okazji zrobiłem otwory wentylacyjne w komorach na wyposażenie ... u góry komora lipol na dole elektronika 

post-8897-0-39035900-1497632589_thumb.jpg

 

Z racji że czekam na kółko ogonowe, ponieważ doszedłem do wniosku że warto jednak je zrobić co mnie ciut przyhamowało z dalszym klejeniem więc nie ma co marnować wolnego i jakże cennego czasu to zabrałem się za malowanie modelu. Na razie poszedł górny płat. Malowanie na Czerwonego Barona ... detale wyciąłem z taśmy malarskiej papierowej. Była pod ręką i nadała się idealnie do tego zadania ;)

 

post-8897-0-42041500-1497632597_thumb.jpg

 

sam moment wycinania

post-8897-0-81059400-1497632565_thumb.jpg

 

Potem aerograf w dłoń i do dzieła ... próbowałem przy okazji preshading'u ... ciut jeszcze chyba za mocno potraktowałem czarnym ale traktuje to jako lekcję więc następnym razem będzie lepiej ;) 
post-8897-0-68033900-1497632574_thumb.jpg

 

post-8897-0-14117400-1497632583_thumb.jpg

 

płat schnie ;) 
post-8897-0-30246100-1497633085_thumb.jpg

 

zapominam zważyć model za każdym razem ale już chyba poczekam do końca budowy ...

 

kończę tradycyjnym CDN ...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisza ... spokój ... ale nudzę dalej ...

Dzisiaj model posklejany w całość (prócz górnego płata) ... kółko ogonowej zamontowane ... więc mogę malować dalej.

Powycinałem detale na dolny płat oraz kadłub. Ster wysokości i kierunku pozostaje biały ... a tak mi to wychodzi ...

post-8897-0-09410100-1497785243_thumb.jpg

 

post-8897-0-46105700-1497785251_thumb.jpg

 

post-8897-0-69917500-1497785268_thumb.jpg

 

post-8897-0-23998900-1497785260_thumb.jpg

 

I przerwa bo brakło mi czerwonej farby ... ale kadłub muszę pociągnąć raz jeszcze bo blado wychodzi ... CDN 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy efekt malowania - taki "cell shading" :)

Jak z wagą?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawy efekt malowania - taki "cell shading" :)

Jak z wagą?

Z malowaniem eksperymentuje a w zasadzie można powiedzieć uczę się na własnych błędach ... ale póki co mi się podoba więc może efekt końcowy nie będzie zły ;) farby vallejo ... na chwilę obecną zużyłem na malowanie 17 ml kolory Ferrari Red.

Co do wagi waga pustego płatowca to 300 g ... elektronika w tym pakiet 3s 1800 mah 330 g + jakieś jeszcze 20 g naddatku bo pewnie się takowy zdarzy  suma 650 g RTF. Pakiet mam pożyczony więc ulotnie go na tym pakiecie i zobaczę ... jak go nie ukatrupię to wtedy podejmę decyzję czy zakupić mniejszy pakiet czyli 1500 lub 1300 czy zostać przy tej wielkości ;) a jeszcze chyba nie pisałem, że zwiększyłem ciut rozpiętość górnego płata względem dolnego o jakieś 6 cm jak dobrze pamiętam no i powiększyłem powierzchnię nośną skrzydeł poszerzając je ... liczę na wolny model w powietrzu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łoooooooo faktycznie - wyjdzie Ci taka "podniebna snuja", którą będzie można polatać w tempie spacerowym tak z metr nad ziemią (i się specjalnie przy tym nie stresować ;)).

 

Natomiast jeśli można cuś doradzić w temacie farb, to pod aero polecam też Vallejo, ale z serii Premium RC - http://www.szal-art.pl/farby-wodne-premium-rc-color-60ml-vallejo_1112_4517/ fajne, bardzo tanie farby, "przyjazne w obsłudze" (nawet czerwień i żółć nieźle kryją).

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

O widzisz wychodzi taniej niż te co ja kupuje bo 9.90 PLN za 17 ml a tu 15.70 PLN za 60 ml więc jak jakościowo będzie to samo to bez namysłu się przerzucam na tą farbę. Dzięki ;) Wstępnie planuje model ulotnić w czwartek. Sądzę, że farba do tego czasu dojdzie i dokończę malowanie. Brakuje mi jeszcze orczyków w strach ale to dosłownie godzina pracy i mam gotowe ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnie już fotki z dzisiaj i odpoczywajcie ja nie zanudzam :P ... brak czerwonej farby jest ale czarnej za to jest w nadmiarze więc pomalowałem oznaczenia ... 

 

post-8897-0-75948400-1497800254_thumb.jpg

 

post-8897-0-72073000-1497800263_thumb.jpg

 

post-8897-0-90439600-1497800272_thumb.jpg

 

... CDN 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model dzisiaj poleciał :) ... odbyło się bez kreta ... pilotażu nie zapomniałem ale plecy mam duże ;)

podsumowując ...

 

waga RTF ... 675 g (pakiet 1800 mak 3S)

 

Model lata wolno o co mi chodziło ... popełniłem kilka błędów w stylu ustawiłem tylko wykłon silnika ale o skłonie zapomniałem więc model wzbijał się na silniku do góry ... do poprawki. Model ma tendencję to samego zawracanie pod wiatr. Ustawia się sam pod wiatr bo chyba tak mu lepiej ... przy zakrętach na lotkach trzeba posiłkować się SK. Kiepska reakcja na lotki, znaczy dość wolno reaguje ... wniosek zawias na UHUpor został wykonany za solidnie więc muszę go jakoś zmiękczyć żeby lotka łatwiej się zginała. Lot na pakiecie spokojne ponad 10 minut i napięcie spada do 11.5 V. 

Model dla mnie super ... taki wesoły autobus w powietrzu :P dla smaczku podsyłam tylko film z mojego pierwszego lądowania po ponad 3 latach przerwy od drążków ;) resztę filmu wrzucę jak dopadnę jakiś program do edycji. Nagrywane kamerką sportową Activcam Sky.
http://youtu.be/Mfz69l62f6E

 

fotki skończonego modelu 

 

post-8897-0-69241400-1498079109_thumb.jpg

 

attachment=133217:DSC04634.JPG]

 

post-8897-0-50459800-1498079143_thumb.jpg

 

post-8897-0-76525600-1498079153_thumb.jpg

 

Kreta nie było więc jestem zadowolony ;) 

 

 

post-8897-0-65406800-1498079121_thumb.jpg

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By mak
      W końcu się zmobilizowałem i dokończyłem artykuł o FrSky ACCESS:
       

      https://77hobby.pl/frsky-access-kompendium-n-50.html
       
      Miłej lektury! ?
    • By mak
      FrSky ogłosił publikację uaktualnienia do protokołu radiowego FrSky ACCST D16. Aktualizacja jest zalecana dla wszystkich użytkowników.
       
      Więcej szczegółów w artykule:
       

       
      https://77hobby.pl/wazne-uaktualnienie-firmware-frsky-accst-d16-v2-n-51.html
    • By karambolis8
      Hej.
       
      Mam Fw-190 ESA z napolskimniebie, ale to chyba jakiś wczesny wypust i stateczników nie mam z EPP, a z jakiegoś dziwnego białego tworzywa, którego kleje się nie bardzo trzymają. O takiej komorowej strukturze

      Przy byle gorszym lądowaniu stateczniki się odklejają co jest mocno upierdliwe.
       
      Przechodząc do meritum. Chciałbym je wymienić na EPP, ale natrafiłem na problem nadmiaru wyboru.
      http://eppshop.eu/pol_m_Plyty-EPP_GRUBOSC-Z-_Grubosc-10mm-154.html
      Czy najlżejsza gramatura 30g/l będzie OK?
       
      Pozdrawiam,
      Adam
    • By desstructo
      Cześć,
       
      chcę zbudować swój pierwszy model samolotu, padło na Hawker Hurricane Mk II (http://napolskimniebie.pl/index.php/sklep/esa-epa-warbirds-ww2/hawker-hurricane-mk-ii-detail) Od 4 lat latam racing kopterami więc ogólną wiedzę posiadam ale o samych samolotach 0. Nadajnik jaki posiadam to Frsky Taranis X9D Plus. Raczej celuję w wersję budżetową
       
       
      Chcę zamontować:
      - Silnik Emax2812 kV1534 (chyba że polecacie inny?)
      - regiel jakiś 20a z bec
      - serwa analogowe czy cyfrowe? Pomocy
       
      i moje główne pytanie dotyczy odbiornika w samolocie jaki powinienem kupić.
      Odbiorniki FrSky które mają wyjścia na wtyczkę do serwa kosztują 100-200zł, mam w domu odbiornik FrSky XSR który ma wyjście tylko na SBUS
       
      moje pytanie brzmi, czy taki odbiornik mógłby być? 
       
      Pomyślałem że mógłbym wsadzić kontroler lotu naze32 3F (też mam), podpiąć go poprzez sbus do odbiornika, a w miejsce gdzie normalnie wpinamy regulatory do FC mógłbym wpiąc serwa. Tylko czy to będzie działać? 
       
       
      nie zależy mi żeby spełniał standardy na zawody, nie będę brał w nich udziału, bardziej zależy mi na spokojnym polataniu po okolicy, planuję też zamontować lekką kamerę fpv do niego
    • By Krzysztof 1
      Witam wszystkich.
      Czy któryś  z kolegów  korzystał już  z odbiornika  Frsky  G-RX8-Eu ( z  wbudowanym
      wariometrem) Jeżeli tak to proszę  o opinię  na temat  zasięgu ,działania wariometru itd.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.