Jump to content

Recommended Posts

Witajcie.

 

Po kilkumiesiecznym lataniu na symulatorze, mpx extra 300, i parkmasterem, kupilem uzywanego Bandita do dalszej nauki 3D.

Do tej pory udalo mi sie opanowac tylko zawis, latanie nozowe, troche latanie z duzym katem natarcia. Poczatkujacy jednym slowem.

Extra sprzedana, mysle uczyc sie glownie na parkmasterze a w weekendy zaznajamiac sie z Banditem.

 

W tym watku chcialbym sie doradzic jak go wyposazyc i prosilbym o wskazanie ewentualnych bledow montazu.

 

Model zostal zakupiony bez silnika (byl tam emax) i z serwami.

 

1. Pierwsze pytanie to serwa. Na lotkach i kierunku sa serwa HS85MG, na wysokosci jakies TowerPro.

Serw jeszcze nie wlaczalem, ale wydaje sie ze HSy nie maja zadnych luzow.

 

Mam na polce dwa nowe serwa KST145mg.

Myslalem zeby wlozyc je na kierunek i wysokosc a w lotkach zostawic to co jest.

 

Czy takie rozwiazanie byloby OK ?

 

2. Naped.

 

Widze trzy mozliwosci.

 

A. Silnik ktory mam na polce. Uzywany 2h w sumie w szybowcu. Byl slabawy i grzal sie. To Emax gt2820/07. KV850. 140 gram, koszt 0 PLN.

 

B. DUALSKY XM3542EA-6.

Chwalony. Nie mialem dualsky jeszcze.

KV790, 140 gram, 180 PLN.

 

C. Pa Thrust 40. Dedykowany. Drogi.

KV850, choc niektore zrodla podaja 800.

140 gram. 400 PLN.

 

Mam ograniczenia finansowe ktore objawia sie tak ze opcja C wejdzie w zycie miesiac pozniej. I opozni zakup mpx extra330 na ktora tez mam chetke.

Co byscie polecili ?

 

Pozdrawiam.

G.342ffc0b5fbe3670c3bf65b18450b7a2.jpg3ea497c2bef33af820048849adfa10b3.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam napęd na 4 cele. Silnik SK3 (odpowiednik thrusta 40) zaraz Ci go znajdę. I do tego regulator YEP. 
Bandit wtedy chodzi rewelacyjnie.

[edit]
Jak dobrze pamiętam to był ten silnik:

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aerodrive-sk3-3542-800kv-brushless-outrunner-motor.html  

 

Do tego śmigło 12x6, tylko kup dobrego drewniaka - VOX, Xoar albo Turnigy Light electric 
A nie jakieś plastikowe badziewie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczający będzie silnik typu Turnigy 3542/1000  i zasilanie 3S lipo 2200 mAh . śmigło 14/7 .  Model do lotu ma ważyć tylko 1150 gram . Serwa wystarczą wielkości Hs  80 MG .  Chyba , że chce się wyścigówkę  to zasilanie 4S lipo i serwa Hs85 MG .

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Mam ograniczenia finansowe ktore objawia sie tak ze opcja C wejdzie w zycie miesiac pozniej. I opozni zakup mpx extra330 na ktora tez mam chetke.

Co byscie polecili ?

 

Mam tę Extre 330 o której piszesz , i uważam że rozsądne byłoby gdyby oba modele latały na jednych lipolach - mniejsze wydatki .

Osobiście latam na silniku Ray 3548 - 900 kv i latam ze śmigłem 14x7  na 3 s czyli tak jak producent każe  , 4s to znowu mniejsze śmigło , a takiego tam dać nie można.

Kadłub modelu jest zbyt gruby. Ale rób jak uważasz 

 

zobacz jeszcze na silniki : axi 2820/14   i  Ray 3548 - 900 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owiele lepszy od silnika 3548/900 jest silnik 3542/1000 . Kreci śmigłem 14/7 , waży 40 gram mniej a ciagu daje tyle samo . Gdyby były silniki 3548 o 1000 obrotach na Volt to by było super , 900 to trochę zamało co widać na pomiarach silnika 3542/1000 i 3548 /900 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat troche się odsunął w czasie ale wreszcie wyposazanie modelu dobiegło końca.

 

Ostatecznie zamontowałem nastepujace wyposazenie:

 

Silnik dualsky xm3542/06 790 KV

Smigło 14x7 VOX

serwa w lotkach takie jakie tam byly : HS85MG

Serwa w ogonie: KST Daviga DS 213MG, początkowo było KST DS145MG ale były problemy z wyważeniem.

Regiel HK Blueseries 50A 5A ESC.

 

Wybór silnika i smigła był podyktowany tym że chciałbym modelu uzywać do 3D i jeśli wszystko dobrze rozumiem do 3D lepiej mieć duży ciąg przy małej prędkości zaśmigłowej.

Na oryginalny silnik nie miałem kasy, choć jeden z forumowiczów proponował zestaw silnika i regla od PA w bardzo atrakcyjnej cenie.

 

Wyważenie modelu wymaga wepchnięcia pakietu (o wadze niemałej bo 213 G) w polowie do domku silnika. Nie wiem dlaczego tak wyszło.

Wszystkie popychacze wymieniłem na nowe, bo stare miały luzy. Teraz ich budowa jest troche inna, bo snapy miały za małą srednicę pina w stosunku do (wyrobionych) otworów w dzwigniach sterów. Z braku lepszej idei dalem tam przeguby kulowe które są skręcone na twardo z dwigniami.

 

Prosiłbym forumowiczów o zerknięcie na fotki i wskazanie ewentualnych błędów montażu. To mój pierwszy tartak i nie wiem czego się spodziewać. Wszelkie sugestie poprawek mile widziane.

 

post-18394-0-93636300-1508504592_thumb.jpg

post-18394-0-59050300-1508504599_thumb.jpg

post-18394-0-85491300-1508504608_thumb.jpg

post-18394-0-65988400-1508504616_thumb.jpg

post-18394-0-33529700-1508504626_thumb.jpg

post-18394-0-86379300-1508504638_thumb.jpg

post-18394-0-53715700-1508504647_thumb.jpg

post-18394-0-52756600-1508504655_thumb.jpg

post-18394-0-50923900-1508504664_thumb.jpg

post-18394-0-56594100-1508504671_thumb.jpg

post-18394-0-78362800-1508504677_thumb.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maly update.

Model gotowy do lotu wazy 1350G.

Troche sie zalamalem bo producent obiecywal 1200.

 

Nie mam pojecia skad to 15 deko sie wzielo, 50 g to jeszcze bym uzbieral z ciezszego lipo, kolpaka za 30 a nie 130 pln, ale reszta nie wiem skad sie wziela.

 

Mam nadzieje ze bedzie to latac zadowalajaco.

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety wagę się łatwo nabija.... Jak Cię nurtuje sprawdź:

  • srwa
  • regiel

Ta plątanina grubych przewodów do serw też waży. Ja swoje robię w takich modelach cieńsze i na wymiar. Ale fakt 150g nie zbierzesz...

 

Wszystkie śrubki Loctite (pełne właściwości po 24h). Uwaga - z dala od węgla! Niszczy jego strukturę.

 

Kołpak możesz mieć taniej: https://hobbyking.com/cz_cz/2-f3a-carbon-fiber-spinner-ultra-lightweight.html?___store=cz_cz

Tylko seria F3A jest ultralekka.

 

Będzie latał na pewno bdb. Tylko kolory sobie trudne wybrałeś... zielony nie jest dobrym pomysłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bandit oblatał się dzisiaj rano.

 

Warunki były dalekie od ideału, ale też dalekie od masakry. 

 

Film podzielił się na dwie cześci, ponieważ w moim telefonie brakło pamięci...

 

Ogólnie wnioski są takie:

 

Chciałem model zrobić lekko... wyszedł bardzo ciężko.

Mimo to jestem wstępnie bardzo zadowolony. 

 

Dużo osób radziło silnik 170G, ale poszedłem w silnik który wazy tyle co oryginalny, 140G. Gdyby nie bardzo ciężkie akumulatory które posiadam przez przypadek, wogóle nie byłbym w stanie go wyważyc.

Na tym setupie ciag teoretyczny to 2400G przy wadze modelu 1350G.

 

Idąc w silnik 170G można użyc lżejszych pakietów 180G zamiast 218G, i mieć model który waży tyle samo ale ma do dyspozycji 3000G ciągu. 

Obecny setup calkowicie mi wystarczy bo moje umiejetnosci sa żadne, ale jak się odrobie z kasą i oswoje z modelem, to pójde w taka modyfikacje.

 

 

Kołpak możesz mieć taniej: https://hobbyking.com/cz_cz/2-f3a-carbon-fiber-spinner-ultra-lightweight.html?___store=cz_cz

Tylko seria F3A jest ultralekka.

 

 

Kolpak to "Carbon look" za 35 PLN :-)

 

Będzie latał na pewno bdb. Tylko kolory sobie trudne wybrałeś... zielony nie jest dobrym pomysłem.

 

Kupiłem używkę, dość okazyjnie. Sam wybrałbym czerwony.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratuluję oblotu ! Udany to zawsze frajda!

 

P.S. Kołpak F3A węglowy z HK to 8 czy 9 g jak dobrze pamiętam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.