Jump to content
krewetki

Autotest aparatury

Recommended Posts

Witajcie.

Czy aparatury mają w swoim oprogramowaniu autotest?

Kupuje właśnie używanego FrSky'a X9D Plus i chciałbym go przetestować przy sprzedawcy bez modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto testu całego radia niema. W menu Ustawienia Radia są dwa ekrany do testowania drążków, trymerów i potencjometrów.

 

Tu fragment instrukcji:

 

Diagnostyka
Dwie następne strony służą do diagnostyki przełączników i wejść analogowych, pokazują one co
oprogramowanie radia odczytuje z klawiszy i potencjometrów. To jest pierwsze miejsce, do którego należy
się udać jeśli masz kłopot ze źle reagującymi drążkami / potencjometrami / przełącznikami. Jeśli coś tu jest
źle (niejednoznaczne centrowanie drążków lub odczytywanie punktów krańcowych, migotanie wartości,...) to
możesz być pewien, że problem jest związany ze sprzętem, a nie z błędną konfiguracją modelu.
Strona analogowa prezentuje także ustawienie kalibracji baterii. Powinno być ono prawidłowe od nowości,
ale jeśli nie, przesuń kursor do tego pola i skoryguj je tak aby wyświetlana wartość odpowiadała napięciu
mierzonemu woltomierzem na zaciskach baterii.
 
 

plOpenTXdlaFrSkyTaranis.pdf

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam wielką prośbę do kogos z Krakowa o pomoc w przetestowaniu aparatury FrSky X9D Plus.

Mam ostatnie parenaście dni gwarancji i chciałbym wychaczyć ewentualne usterki :)

 

Tomku, to co opisałeś powyżej ja zrobie. Dzięki Ci za to i za instrukcje :)

 

Pomoże ktoś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie płynie do Ciebie nowa aparatura?

Poczekasz aż dopłynie to będziesz mógł obie porównać w działaniu na miejscu ;-)

 

Możesz wziąć ze sobą jakieś zasilanie do odbiornika i 8 sprawdzonych serw ;-) (tak naprawdę jedno wystarczy). Kupiłem kiedyś x8r, w którym okazało się, że nie działa 7my kanał.

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety z uzywanym Taranisem nie jest kolorowo. Musisz zrobic range test. Najlepiej uruchomic jakies jedno serwo i idziesz w dal, a druga osoba macha drazkami.

 

Mi niestety padl wewnetrzny modul XJT na plytce - po tym jak uszkodzila/naderwala sie antena od ciaglego skladania. Po uszkodzeniu zasieg byl na 30 m. Niestety to cichy zabojca - bo to sie dzieje bez zadnych wczesniejszych objawow. Tzn jednego dnia jest OK - a nastepnego bam i zasiegu nie ma. Radio normalnie dziala - ale po podlaczeniu miernika mocy do wlutowanego na nowo gniazda SMA mam 0.01mW... Teraz mam modul zewnetrzny.

 

Tzn ogolnie to trwaly sprzet i nic nie powinno sie z nim dziac. To tylko tak dla przestrogi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W menu jest sprawdzenie drążków i przełączników a w templates powinieneś mieć testservo.

Ustawiacz je na kanale od 1 do 8 i tuptuptup z odbiornikiem w pole. Apararura na balkonie. Jak serwo przestanie zmieniać swoje położenie to znaczy koniec linku.

Dla taranisa przy widoczności anten powinno to być ok 1,5km do 2km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie płynie do Ciebie nowa aparatura?

Poczekasz aż dopłynie to będziesz mógł obie porównać w działaniu na miejscu ;-)

 

Możesz wziąć ze sobą jakieś zasilanie do odbiornika i 8 sprawdzonych serw ;-) (tak naprawdę jedno wystarczy). Kupiłem kiedyś x8r, w którym okazało się, że nie działa 7my kanał.

 

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

 

Niestety albo stety juz nie plynie. Aparature kupilem uzywana i wczoraj sam sobie ja zaokretowalem i przyplynalem z nia do domu - czyli bylem po nia w Katowicach. 

 

Mam aparature iodbiornik wlasnie X8R.  Potrzebuje kogos z serwem i zasilaniem i dobra znajomoscia  FrSky X9D Plus.

Pomoze mi to ktos sprawdzic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chcesz to wpadaj, weekend mam wolny  ;)

 

Dzieki bardzo, ale moze ktos z Krakowa bedzie.

Do Limanowej jest kawalek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Bravo Sierra 25
      Witam,
      Posiadam takie radio: https://www.radiocontrolledshop.ie/radio-transmitters-rc-model-receivers/12333-radio-controll-models-transmitter-receiver-radiolink-t8fb-24ghz-8-channel-transmitter-with-2x-r8ef-receivers-rlkt081000.html
      Oraz dwie sztuki takiego samego odbiornika: https://www.robotshop.com/eu/en/radiolink-r8ef-8-ch-24ghz-fhss-receiver-t8fb.html?gclid=CjwKCAiA7t3yBRADEiwA4GFlI0teStFFjrIc5TQOOeDKHns7JlCxORcdSdEYzA7HG240pdiyOJ4P6BoCO_oQAvD_BwE
      Mam też dwa modele, jeden to górnopłat, drugi dolnopłat. Pytanie - jak rozwiązać przełączanie się między tymi modelami? Raz chcę latać pierwszym modelem, innym razem drugim modelem. Każdy z tych modeli jest wytrymowany inaczej, ma inne wychylenia sterów ustawione itd. Okazało się, że jak przekładam ten sam odbiornik z jednego modelu do drugiego, to ten model do którego przełożyłem radio trzeba trymować od nowa itd. Jest to uciążliwe. Z kolei jak będę miał te dwa odbiorniki zainstalowane w dwóch różnych modelach, to przed lotem danym modelem, będę musiał parować (bindować, tak się mówi?) się z tym konkretnym odbiornikiem od nowa i od nowa ustawiać wychylenia sterów itd. Nie ma chyba dobrego rozwiązania w tej kwestii. Jak wy to rozwiązujecie? 

      Pozdrawiam. 
    • By Szczery
      Witam wszystkich.
      W necie znaleźć nie mogę wiec zapytam was.
      Wygrzebałem taki pilot od helikoptera. Da się z niego cos zdobić? Czy takim mogę sterować np autem?
      Czego bym potrzebował by samodzielnie poskładać podstawowe klocki które "ruszą" z tym.
      Na początek niee chce nic skomplikowanego i drogiego.
      Na początek minimalny budżet i co się da chce zrobić samemu.
       
      Mam dostęp do lasera, gietarek, spawarek itd wiec podwózkę samemu wykombinuje tylko co z elektroniki potrzebuje
      Proszę o link do tematów które powinienem ms początek przeczytać i ewentualnie jakiś "zestaw" który na początek powinien zagrać



    • By krewetki
      Nie znam sie niestety na aparaturach wiec szukam. 
       
      Ktory z ponizszych modeli oplaca sie kupic, biorac rowniez pod uwage ceny odbiornikow. 
      Przy okazji spytam, ktory z nich posiada DSM2 ?
       
      GRAUPNER MX-16s

      GRAUPNER MX-12

      GRAUPNER MX12-35MHZ

      Hitec Eclipse 7 QPCM

      FlySky FS-i6
       
      Ktorys z DX'ow?
    • By glaptus
      Czołem
      Mam małoletniego adepta latania i pomyśłałem, że fajnie byłoby mu zafundować praktyczna naukę ...na dwusterze
      Mam starego (baaaaardzo starego ) HiTEC'a 4 kanałowego 35MHz z wejściem uczeń-trener 5DIN. Mam nawet oryginalny kabelek. 
       
      I stąd pytanko - czy ktoś z Was ma może do oddania (odsprzedania za budżetową kwotę) HiTECa z wejściem 5 DIN
      Ew jak na śląsku to nawet do wypożyczenia
       
      Z góry dziekuję - młodemu na pewno bardziej sie spodoba niż wersja "na misia" wisząc mu nad plecami
       
       
      Wojtek
    • By jarek ełk
      Witam , mam Absimę CR3 ,  podłączyłem odwrotnie pakiet 2s . Skutki znane większości - dymek , smrodek i tyle..Zamiesciłem post w innym temacie ( uszkodzone Turnigi) ale uznałem ze odręby temat dotyczący konkretnie absimy może będzie skuteczniejszy. To co się spaliło -  widać pogorzelisko - to raczej na pewno kondensator c26 ale wydaje mi się że było coś jeszcze . Za duże zgliszcza jak na sam kondensator. Niepokoi mnie też wygląd modułu nadawczego z miodowymi kropkami , a może to pozostałości po lutowaniu. Po podłączeniu przez usb wyswietlacz nie świeci ale prostakaty z funkcjami podświetlają się na biało i mozna między nimi przechodzić. Piewsze pytanie czy moze ktoś ma absimę i mógłby zajrzeć co w tym miejscu siedzi (na zdjęciu z prawej strony po środku płytki),ewentualnie  oznaczenia częsci,  i czy moduł z nalotami wygląda podobnie.
       
      Pozdrawiam
       

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.