Jump to content
mmarkow

PULSAR 4000PRO - Cztery metry radochy :)

Recommended Posts

Ludzie latają na becu 10a w modelu 55cc przy pięciu serwach 25kg.. I daje to radę, więc już dajcie se spokój..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoria z BEC niestety jest nie trafiona. W modelu był BEC 10A Castle Creations, a przeglądając logi z feralnego lotu nie stwierdzilem zaniku napięcia.

 

Model zachowywał się tak jakby w trakcie lotu włączył się butterfly pomimo pracującego silnika.

Butterfly mam zaprogramowany na drążku gazu.

 

Pulsar jest moim 3 szybowcem, który w ten sposób był zaprogramowany i jeszcze takiej sytuacji nie miałem.

Dlatego tak bardzo mnie ona zaskoczyła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

ok. 1:03 min klapy (w butterfly) wchodzą nierówno. Najpierw idzie do końca prawa a potem lewa. To AVA Pro (latająca z Bielikiem) a więc model zbliżony do Pulsara. Żeby było śmieszniej też z zewnętrznym BEC 10A Castle. Oba serwa dostają taki sam sygnał. Na stole oba "chodzą" równo. Wymieniłem serwa na mocniejsze - to samo. Dopiero wymiana kabli prądowych "wyrównała" ruch serw. Prądy na serwach "na stole" dochodzą do 2A. 

 

W Jantarze na słabej baterii i napięciu 11.3 V (mam ustawiony alarm dla napięcie poniżej 11.0V) i włączeniu butterfly aparatura się drze, ze napięcie jest poniżej 11.0 V. 

 

W czasie crashu Pulsar miał wychylone klapy (z prawdopodobieństwem tak na 95% - tu pewności nie mam).


 

Model zachowywał się tak jakby w trakcie lotu włączył się butterfly pomimo pracującego silnika.

Butterfly mam zaprogramowany na drążku gazu.

 

 

Też mam butterfly na drążku tylko zabezpieczony "Flight Mode" i nie ma opcji, żeby się włączył przy pracującym silniku. Silnik też zresztą jest na drążku - tym samym. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam butterfly zabezpieczony w "Flight Mode".

 

Najprawdopodobniej z powodów, o których mowa była już wcześniej i to na co zwrócili uwagę koledzy na lotnisku

- długie odcinki płaskich przewodów,

- anteny w środku modelu ułożone chaotycznie,

- i być może większy poziom/zagęszczenie/moc innych sygnałów z urządzeń nadawczych w pobliżu,

były przyczyną kraksy.

 

Czyli mówiąc/pisząc krótko - mój pośpiech, niewiedza i zaniedbanie przyczyniły się do rozbicia modelu.

 

Co ciekawe w innych swoich modelach miałem/mam wszędzie skrętkę 0,35, odbiorniki przytwierdzone pewnie do kadłubów, anteny wywalone na zewnątrz i ustawione w V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja tam nie wierze w źle ułożone kabelki ;) Jedynie w złe loklizacje układu esc/bec/odbiornik. A co sie stało - wygląda na to ze źle ustawiony miałeś fail save albo źle zaprogramowaną aparaturę. Bo w normalnym przypadku nie ma opcji włączenia silnika przy BF. Lub na odwrót

 

A co do zasilania i "olbrzymich prądów" - ja latam na becu 3A. Spadnie albo nie spadnie. Się zobaczy :) Na razie żadne oznaki nie działania sie nie pojawiły. A nawet próbowałem dość radośnie latać, bo model na to pozwala ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latam od kilku lat z regulatorem Turnigy Plush 60A z wbudowanym BEC-em 3A modelem o rozpiętości 330 cm. Wytracałem wysokość schodząc pionowo z włączonym BF, lądowałem też z włączonym BF na trawie i zbożu różnej wysokości, a także wiele razy na ścierniskach. Siły na serwach i związany z tym pobór prądu były pewnie nie małe, bo raz mi urwało nawet dźwignię/orczyk przy serwie. Mimo to ten 3A BEC daje radę i nigdy nie miałem najmniejszych problemów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uderzyć w stół a cZyNo się odezwie.

 

1 serwo BlueBird pobiera do 1.5A w peaku. Pomnóż przez 6 i BEC YEP leży i kwiczy. YEP podaje że BEC ma niby 5A. Uhmmmmmmmm...... nawet "zapomnieli" podać czy te 5A to ciągłe czy w peaku. Chwalą się to pewnie w peak'u czyli ciągłego ze 2 może 2.5 A. W pulsarze były BlueBird 105HV - zakres pracy 6 do 8.5V. Co się dzieje jak BEC daje 5.5V (YPE 40)? Serwa będą działać ino prund rośnie i to znacznie. BlueBirdy spoczynkowo pobierają ok. 0.2 A przy 7.4V.  P = U * I więc spodziewany prąd przy 5.5V rośnie o blisko 50%. Pewnie dwa max 3 serwa na raz wystarczą żeby zatkać tego BECa. Serwa HV w instalacji 5.5V to zły pomysł.

 

 

W zboczówkach butterfly na failsafe też bym nie ustawiał po to gupi pomysł. W F5J może uratować model.

Bzdury wyssane z palca

miałem w swoich modelach z 10 regulatorów YEP i nigdy nie było problemu

co do poboru prądu w takim szybowcu to fantazja Cie poniosła naprawdę wysoko

w modelu 3D o rozpiętości 1.8m i wadze 4.2kg mam taki 150A który według ciebie może ma w peaku te 5A a obsługuje 5 mocnych cyfrowych 15kg serw i nic sie nie dzieje chyba jakieś czary

może najpierw pomierz w realu takie sprawy i nie powielaj farmazonów

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i jeszcze warto rozprawić się z mitem serw hv które niby pobierają więcej prądu przy niższym napięciu.

Bystry czytelnik przeczyta dane techniczne serw na których jest napisane ze im mniejsze napięcie tym serwo działa wolniej i dysponuje mniejszym momentem. Wiec można z tego wnioskować ze prąd wcale nie rośnie. Tak samo było z normalnymi serwsmi i pakietami niklowymi. Było wiadomo kiedy są rozładowane, bo model reagował nacdrazki słabo. Wiec nie widzę powodu żeby dawać serwa hv na beca. Szvzegolnie gdy model zasilany jest pakietem 3s :)

No i ja mam serwa co w peaku pobierają 8A a w locie co najwyżej 1A. Cuda panie, cuda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może zmienić tytuł tematu na Cztery metry smutku... ;)

Myślałem że takich "gazet" co bujają się po niebie nie ma jak uszkodzić a tu odnoszę wrażenie że to raczej normalka

Albo takie liche te modele albo tacy jacyś piloci nieogarnięci :) (sam czasem taki jestem  :D )

Wielka szkoda,ale takie hobby .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie chrupią przy kiepskim przyziemieniu. Szybsze to prawie strzelają ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tak ! Szybsze to dają efekty strzelania :) .

Akurat podczas latania na Kowarach u Bogusia udało mi się podczas termicznego przelotu nad drzewami zahaczyć o najwyższe drzewo skrzydłem i po paru obrotach wylądować pionowo w ziemię. Efekt łamania bagnetu był jak strzał,poniósł się po całej przełęczy  a towarzystwo skoczyło na równe nogi oczekując masakry z modelu  :D  .

A tak naprawdę niewiele więcej się stało i model w następnej kolejce latał ponownie -bagnet pożyczył Boguś .

Share this post


Link to post
Share on other sites

.......Może zmienić tytuł tematu na Cztery metry smutku.....

       Dobry pomysl Rafal z zmiana tematu  :lol: 

       

Share this post


Link to post
Share on other sites

widzę, że bardziej przeżywacie to niż ja :)

tytuł jest dobry i wszystko jest tak jak być powinno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

widzę, że bardziej przeżywacie to niż ja :)

 

Bo nie wrzuciłeś zdjęć i wszyscy myślą, że model nadaje się tylko na bardzo drogą podpałkę ;) A tu pewnie wystarczy jeden wieczór i nie ma śladu uszkodzeń ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może nie jeden wieczór ... trochę pracy trzeba w niego włożyć by znów latał  :)

 

Tak jak już wcześniej pisałem tylko z centropłatem sobie nie poradzę.

 

 

post-10390-0-70065700-1525807486_thumb.jpg

 

 

A może ktoś jest chętny zmierzyć się z centropłatem?

Jeśli tak to zapraszam na prv. Co do warunków to z pewnością się dogadamy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przesadzaj wszystko da sie naprawic.Zastanawiam sie na co czekasz MP juz niedlugo  :D jak bylem mlody to w modelarni tuz przed zawodami siedzielismy po nocach co niektorzy trzymali na recach modele w Nysce bo jeszcze farba nie wyschla ,jak jechalismy na zawody F4B (Makiety na uwiezi ). :rolleyes:

Ten Wekend i nastepny i calego pokleisz  i widzimy sie w Wroclawiu :lol: Marku nie mazgaj sie biesz sie do roboty i pokaz wszystkim ze te 4m radochy Wskrzesiles  :P LICZYMY NA  CIEBIE  :)  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No. Ja siedzę w hotelu i kleje :)

Ale to już końcówka. Właśnie wsadzam serwa ośmiosmperowe. Żeby się dymiło i kurzyło ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po moich zabawach z modelem F5J polecam ten regulator: http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-dualsky-brak-p-384.html

Lekki, pewny, a do tego nie odcina napięcia tylko je obniża. Jedyna wada to wyższe napięcie niż 5V - chyba 5,2V - tak więc dałem diode Shotkyego (bo mam czułe serwa MKS6100 - i teraz mam napięcie 4,8V) A skąd wiem - a no stąd że wystartowałem modelem i chyba włożyłem nie do końca naładowaną baterię. Ostrzeżenie z telemetrii mam ustawioną dość agresywnie na 4,7V i czasami mi pika w czasie lotu. No ale wystartowałem, niestety było noszenie no i poleciałem na 350m w góre. I tam radosnie zaczęła pikać telemetria. Więc spokojnie bez zbytniego nerwa zacząłem obniżać lot, na rozsądnej wysokości przystąpiłem do szybszego niż zwyczaj lądowania no i ...wylądowałem. Cało. System pokazywał napięcie 4,2V. Więc jak widać nic nie zostało odcięte a regulator działał jak należy. I to 3/5A calkowice wystarcza do 3,6-4m modelu z 6cioma serwami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki zaangażowaniu forumowego kolegi artur25 PULSAR niebawem ponownie będzie uprzyjemniał mi weekendowe wypady na łączkę :)

 

Artur - dziękuję :)

 

Model powoli będę uzbrajał, tym razem w typowe, sprawdzone i dobrze mi znane graty.

 

Jak zrobię fotki to coś wstawię ;)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Konrad_P
      ZAPROSZENIE NA ZAWODY - ZGRUPOWANIE KARY NARODOWEJ

      Organizator: Konrad Piwowarski
      Termin: 25-27 czerwiec 2021
      Kategoria: F5J - Seniorzy, seniorzy 65+, juniorzy
      Lokalizacja: Stary Jawor 51°04'40.6"N 16°08'52.9"E
      Google map 51.077956, 16.148016
      Wpisowe: 90 zł
      Posiłki: Sobota obiad i niedziela obiad koszt około 25 zł za jeden posiłek.
      Rejestracja poprzez PW lub maila rejestracja@f5j.pl 
       
      UWAGA
      Osoby które źle się czują lub mają temperaturę nie będą mogły wziąć udziału w zawodach. 
       
      Zawody oficjalnie zaczynają się w sobotę 26 czerwca o godzinie 10.00. O godzinie 9.30 będzie spotkanie pilotów przed zawodami i omówimy kwestie stref i bezpieczeństwa epidemiologicznego na zawodach.
       
      Latamy do godziny 19.30 włącznie czyli ostatnia kolejka skończy się o godzinie 19.40.
      W niedzielę pierwsza kolejka zaczyna się o godzinie 9.00 i latamy maksymalnie do godziny 15.00
      Co do rund finałowych to organizator podejmie decyzję dopiero w niedzielę rano ale prawdopodobnie zamiast rund finałowych zrobimy dodatkowe kolejki.
      Podobnie do zeszłego roku będą przypisani na sztywno helperzy (pomocnicy) pilota. Latamy podobnie jak w zeszłym roku trzy pełne kolejki i 30 min przerwy. 
       
      Osoby które będą chciały przyjechać już w piątek to będzie taka możliwość. Lotnisko będzie otwarte już od godziny 10.00. Będzie możliwość spania na lotnisku we własnych namiotach lub samochodzie.
       
      W zawodach może wziąć udział każdy pilot (bez znaczenia jakim modelem lata) ponieważ nie będzie wymagana żadna licencja FAI a jedynie ubezpieczenie OC z opcją modelarską.
       
      UWAGA
      Każdy pilot biorący udział w zawodach bierze na własną odpowiedzialność wszystkie szkody w mieniu i ciele jakie wyrządzi podczas swojego latania. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki jakie zostaną spowodowane przez pilota.
      W zawodach będzie można używać dowolnego firmware Altisa to znaczy, że dopuszczam wersję 5.8 z włączoną opcją Emergency.
       
      NA KONIEC
      Zawody odbędą się jedynie wówczas gdy zgłosi się co najmniej 18 pilotów. Jeśli ilość zgłoszonych pilotów będzie mniejsza niż 18 to zawody w tym formacie się nie odbędą.
       
      Lista startowa będą zamknięta 23 czerwca o godzinie 22. Po tym terminie nie będą przyjmowane już nowe zgłoszenia zawodników. Listy startowe drukuje we czwartek 24 czerwca o godzinie 9.00
       
      PS
      Bardzo proszę nie odkładać swoich zgłoszeń na czwartek 24 tylko w miarę możliwości jak najszybciej się decydować. Bardzo mi to ułatwi organizację zawodów.
       
       
    • By TommyTom
      Cześć,
      otrzymałem wczoraj od kolegi Piotra z Niemiec zaproszenie do zabawy/zawodów F5J organizowanych w formule on-line.
      Podobną formację organizował w 2020 kolega #Czaro dla konkurencji F3K. Dla wtajemniczonych, mocno wkręcił się wtedy Joe Wurts.
      Chętnych zaproszam do współzawodnictwa w konkurencji F5J. Można wystartować samodzielnie na swojej łączce lub w grupie zaprzyjaźnionych lataczy.
      Poniżej szczegóły w oryginale + tłumaczenie na PL
      Najbliższe spotkanie 25 kwietnia 2021
       
      Hallo Zusammen,
      es ist mal wieder soweit. Da wir uns immer noch in der Pandemie und damit Wettbewerbslosen Zeit befinden biete ich fürs kommende Wochenende wieder einen Online Wettbewerb F5J an.
      Das Prozedere ist wie folgt:
      Ihr meldet Euch bei mir unter knut.buendgen@freenet.de unter Angabe von Namen und E-Mail Adresse an. Bitte bis Samstag 20:00 angemeldet sein.
      Ich richte dann den Wettbewerb auf GliderScore ein und sende Euch QR-Codes zu.
      Für die Teilnahme an dem Wettbewerb müßt Ihr dann mit Eurem Mobiltelefon den QR-Code scannen/fotografieren o.ä. und bekommt dann die Eingabemaske für Eure Wertungen. Hier könnt Ihr dann Ausschalthöhe, Flugzeit und Landepunkte auf dem Handy eintragen und an den GliderScore Server senden (Submitt).
      Auswertungen der Runden sehr Ihr sofort, Gesamtauswertung dann auf der Gliderscore HP.
      Geflogen wird nach aktuellen F5J FAI-Regeln.
      Der Umgang mit den QR-Codes ist unterschiedlich und von Euren jeweiligen Mobiltelefonen abhängig.
      Veranstaltungstermin ist Sonntag, der 25.04.2021 und Beginn 1.te Runde ist 10:00.
      Die 2.te Runde dann von 10:30 -11:00, die 3.te Runde dann von 11:30-12:00 usw. .
      Ihr habe also pro Runde 30 Minuten Zeit, Eure Wertung zu fliegen; pro Runde ist nur 1 Versuch erlaubt.
      Insgesamt fliegen wir 6 Runden, also bis 14:00.
      Der Wettbewerb wird auf „öffentlich“ gestellt, d.h., er ist auf der GliderScore HP einzusehen.
      Es handelt sich hier um einen bundesweiten Wettbewerb, der auf vielen verschiedenen Plätzen ausgetragen wird.
      Trotzdem wissen wir aus der Vergangenheit daß hier sehr viel Spaß aufkommt und man mal wieder in der „Community“ fliegen kann.
      Es versteht sich von selbst, daß sämtl. Geltende Corona-Vorschriften einzuhalten sind und die Teilnehmer auf Ihren jeweiligen Plätzen dafür selbst verantwortlich sind.
      Ihr diese Mail gerne an interessierte Piloten, auch Anfänger oder Quereinsteiger weitergeben.
      Eine Beschränkung der Pilotenanzahl ist nicht vorgesehen
       
       
      Cześć wszystkim,
      To znowu ten czas.  Ponieważ wciąż jesteśmy w pandemii, a zatem bez konkurencji, ponownie oferuję konkurs online F5J na nadchodzący weekend.
      Procedura wygląda następująco:
      Rejestrujesz się u mnie pod adresem knut.buendgen@freenet.de podając swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail.  Prosimy o rejestrację do soboty 20:00
      Następnie ustawię zawody na GliderScore i wyślę Ci kody QR.
      Aby wziąć udział w konkursie, musisz zeskanować / zrobić zdjęcie kodu QR lub podobnego za pomocą telefonu komórkowego, a otrzymasz maskę wprowadzania ocen.  Tutaj możesz wprowadzić wysokość, wyłączenia, czas lotu i punkty lądowania w telefonie komórkowym i przesłać je na serwer GliderScore (Submitt).
      Oceny rund są natychmiast bardzo Twoje, a następnie ogólna ocena na Gliderscore HP.
      Stosowane są aktualne przepisy F5J FAI.
      Sposób wykorzystania kodów QR jest różny i zależy od posiadanych telefonów komórkowych.
      Termin imprezy to niedziela 25 kwietnia 2021 r., A pierwsza runda rozpocznie się o 10:00.
      Druga runda to od 10:30 do 11:00, trzecia runda od 11:30 do 12:00 itd.
      Masz więc 30 minut na okrążenie, aby uzyskać ocenę;  Dozwolona jest tylko 1 próba na rundę.
      W sumie lecimy 6 okrążeń, a więc do godziny 14:00.
      Zawody są ustawione jako „publiczne”, tj. Można je oglądać na GliderScore HP.
      To ogólnopolskie zawody, które odbywają się w wielu różnych miejscach.
      Niemniej jednak wiemy z przeszłości, że jest tu dużo zabawy i że w „społeczności” można znowu latać.
      Nie trzeba mówić, że przedewszystkim należy przestrzegać obowiązujących przepisów Coronowych, a uczestnicy są za to odpowiedzialni na swoich miejscach.
      Z przyjemnością przekaż tę wiadomość zainteresowanym pilotom, w tym początkującym lub zmieniającym karierę.
      Nie ma planów ograniczenia liczby pilotów
    • By ŁUKASZ_NOWAK
      Witam wszystkich...
    • By TommyTom
      Cześć, otwieram temat związany z modelami, ustawieniami, regulaminem i tym co jest związane lataniem w konkurencji F5J - motoszybowce z napędem elektrycznym -
       
      Zasadniczo, konkurencja oparta jest na zadanym maksymalnym czasie lotu - 600 sekund oraz lądowaniu w zadany punkt dokładnie w ostatniej sekundzie określonego czasu oraz limitowanym użyciem silnika - max 30 sekund wraz z limitowaną max wysokością wyłączenia silnika.
       
      Brzmi ciekawie
       
      Modelowy lot, punktowany maksymalnie powinien wyglądać tak:
       
      - start na sygnał - wcześniejsze uruchomienie silnika - pkt karne
      - maksymalny czas uruchomionego silnika - 30 sekund
      - po wyłączeniu silnika i upływie 10 sekund pułap nie może być wyższy niż 200 m - za każdy metr pow 200 m pkt karne.
      - utrzymanie sie w powietrzu do 10 minuty od startu
      - lądowanie dokładnie w 600-tej sekundzie od staru.
      - ładowanie jak najbliżej markera - każdy centymetr odległości od markera - pkt karne.
       
      Łatwe? Łatwe. Spróbujcie sami
       
      Im niżej rozpoczynamy lot już bez silnika i im bliżej wyładujemy markera i im bliżej momentu lądowania od 600 tej sekundy zakończenia rundy tym bliżej wygranej !
       
      Problemy:
      Łatwo przekroczyć pułap 200 metrów - jak używa sie mocnego silnika
      Strategia szybkiego wyłączenia silnika lub wożenia sie na włączonym silniku w poszukiwaniu noszenia - może zabraknąć noszenia na 10 min lotu
      Lądowanie w zadanym punkcie dokładnie w zadanej chwili
      Niedobór lub przelot markera w ostatniej sekundzie rundy
       
      Dalej łatwe? Teraz już mniej...
       
      Szybowce do tej konkurencji - głównie termiki 3,5 - 4,0 metra rozpiętości z napędem elektrycznym
      Wymagany logger wysokości - najpopularniejszy Altis V4 - logger odcina zasilanie silnika w 30 sekundzie od uruchomienia i nie pozwala uruchomić silnika ponownie, mierzy maksymalną wysokość po 10 sek od wyłączenia silnika.
       
      Konkurencja fajna - róžnorodnošć zadań i wymagań.
       
      Zacząłem treningi - moje spostrzeżenia:
      Latam Jantarem Themisto 3,5 m
      Ciężko w danych warunkach uzyskać powtarzalne czasy lotu modelem ok 10 minut.
      Lądowanie w punkcie w danej chwili - tu wymagany poważny trening
       
      Pytania:
      Czy dopuszczone przekroczenie pułapu 200 m po wyłączeniu silnika i upływie 10 sek - moment pomiaru loggera, innymi słowy czy w przypadku dobrego noszenia można utrzyma sie na wysokim pułapie celem dolatania reg. 10 minut?
       
      Chętnie poznam Wasze obserwacje w tym temacie.
    • By Artur Lis
      Cześć Wszystkim
       
      Dotychczasowej swojej działalności, robiłem modele f3j , f3b , f3f , pół makiet i makiet szybowców i nadal je robię.
      Przez ostatnie czasy bardzo mnie zafascynowała klasa modeli f5j.
       Która mnie tak bardzo zainspirowała! wszystko zaczęło się od tematów ,  na forum f5j i w sieci .
      Postanowiłem zrobić swój  model F5J.
      Przenalizowałem tonę Internetu , wzorowałem się na innych modelach f5j, postanowiłem zrobić swój model .
      Model ( Wzór ) na którym zrobiłem foremnik , co zdjęcia to udokumentowały .
      Jak widać, do tej pory powstał foremnik z niego będę robił dalszą odbitkę już gotowego kadłuba modelu.
      Ten co, na zdjęciu jest biały  to model wzornika .
      Przód zrobiłem pod kołpak  45mm ,  by nie mieć  problemu z doborem silnika , chodzi tu o napęd który byłby bardziej uniwersalny
      pod względem wymiarów .
      Sam kadłub dł -62cm , bez belki kadłubowej .
      To tyle na początek
       
      Pozdrawiam
       
      AL 






×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.