Jump to content
mmarkow

PULSAR 4000PRO - Cztery metry radochy :)

Recommended Posts

Dzięki zaangażowaniu forumowego kolegi artur25 PULSAR niebawem ponownie będzie uprzyjemniał mi weekendowe wypady na łączkę :)

 

Artur - dziękuję :)

 

Model powoli będę uzbrajał, tym razem w typowe, sprawdzone i dobrze mi znane graty.

 

Jak zrobię fotki to coś wstawię ;)

Napiszesz jakie wyposażenie zastosujesz? Rozumiem że całkowicie odmienne od po poprzedniej wersji.Pytam ponieważ w moim nowy K 3600 chcę zastosować te same serwa jak ty uprzednio.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik dam trochę cięższy Mega ACn 16/25/4CE - akurat taki mam.

Serwa na SK i SW Dymond D60, lotki i klapy Hitec HS-125MG lub 85MG.

Hitec-i HS-85MG miałem w Idealu 3.2 i sprawdziły się idealnie.

PULSAR jest ponad połowę lżejszy więc nie powinno bić problemów.

Regiel YEP40A - zostawię ten co był, a BEC-a dam Dualsky VR-3.

 

Szału nie ma ... lecę po taniości i na tym co już mam ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik dam trochę cięższy Mega ACn 16/25/4CE - akurat taki mam.

Serwa na SK i SW Dymond D60, lotki i klapy Hitec HS-125MG lub 85MG.

Hitec-i HS-85MG miałem w Idealu 3.2 i sprawdziły się idealnie.

PULSAR jest ponad połowę lżejszy więc nie powinno bić problemów.

Regiel YEP40A - zostawię ten co był, a BEC-a dam Dualsky VR-3.

 

Szału nie ma ... lecę po taniości i na tym co już mam ;)

Dziękuję za odpowiedz, ale moje pytanie miało ukryty kontekst a mianowicie taki , czy za nieszczęśliwy lot mogły odpowiadać serwa Blue Bird BMS-105HV ?  Widzę że całkowicie z nich zrezygnowałeś a teoretycznie powinny się sprawdzić. Natomiast zasilający je regulator napięcia miałeś raczej z górnej półki.

Pozdrawiam Andrzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natomiast zasilający je regulator napięcia miałeś raczej z górnej półki.

Z górnej półki, bez obrazy, ale to ten regulator nie jest. :)  ;)  Z tymi regulatorami jest tak, że któryś tam z serii jest trefny. Słyszałem już kilka historii, że przyczyną nieszczęścia był właśnie ten regulator, choć wiem, że sobie ludzie je chwalą.

Serwa o które pytasz są stosowanie przez wielu zawodników i w F5J jak i innych klasach i problemów z nimi wielkich nie było. 

W Marka przypadku mam wrażenie, że wystąpiło kilka nieszczęśliwych elementów na raz i dla tego model spadł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko może nawalić nawet z najwyższej półki i czasem tak się dzieje, tylko z mniejszym prawdopodobieństwem niż w przypadku niskiej półki :)

 

Nie ustaliłem co nawaliło, więc się nie będę w tym temacie wypowiadał (w domyśle - nie podejmę decyzji za Ciebie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko może nawalić nawet z najwyższej półki i czasem tak się dzieje, tylko z mniejszym prawdopodobieństwem niż w przypadku niskiej półki :)

 

Nie ustaliłem co nawaliło, więc się nie będę w tym temacie wypowiadał (w domyśle - nie podejmę decyzji za Ciebie).

Dziękuję Tobie i Kondratowi za odpowiedzi, bo po części rozwiały moje wątpliwości -głównie co do wybranych serw.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marku drogi, jak już się oswoisz z modelem i trochę go nalatasz to zachęcam do ponownego spotkania na zawodach ef5jot.

Jeźeli Wroclaw nie przyniósł Tobie farta, to jeszcze w tym roku są zawody w Bielsku i Szczecine. Bardzo chętnie widzielibyśmy Ciebie, nawet jeżeli potraktujesz to jako spotkanie towarzyskie a nie koniecznie rywalizację.

Powodzenia z ulotnieniem Pulsarka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Tomku za zaproszenie :)

 

Licencję mam, model złożę, Altis też jest więc może do Bielska przyjadę jak czas pozwoli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Tomku za zaproszenie :)

 

Licencję mam, model złożę, Altis też jest więc może do Bielska przyjadę jak czas pozwoli.

Marek koniecznie będzie fajnie znów Cię spotkać i pogadać. Bielsko to fajna miejscówka. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Konrad_P
      ZAPROSZENIE NA ZAWODY - ZGRUPOWANIE KARY NARODOWEJ

      Organizator: Konrad Piwowarski
      Termin: 25-27 czerwiec 2021
      Kategoria: F5J - Seniorzy, seniorzy 65+, juniorzy
      Lokalizacja: Stary Jawor 51°04'40.6"N 16°08'52.9"E
      Google map 51.077956, 16.148016
      Wpisowe: 90 zł
      Posiłki: Sobota obiad i niedziela obiad koszt około 25 zł za jeden posiłek.
      Rejestracja poprzez PW lub maila rejestracja@f5j.pl 
       
      UWAGA
      Osoby które źle się czują lub mają temperaturę nie będą mogły wziąć udziału w zawodach. 
       
      Zawody oficjalnie zaczynają się w sobotę 26 czerwca o godzinie 10.00. O godzinie 9.30 będzie spotkanie pilotów przed zawodami i omówimy kwestie stref i bezpieczeństwa epidemiologicznego na zawodach.
       
      Latamy do godziny 19.30 włącznie czyli ostatnia kolejka skończy się o godzinie 19.40.
      W niedzielę pierwsza kolejka zaczyna się o godzinie 9.00 i latamy maksymalnie do godziny 15.00
      Co do rund finałowych to organizator podejmie decyzję dopiero w niedzielę rano ale prawdopodobnie zamiast rund finałowych zrobimy dodatkowe kolejki.
      Podobnie do zeszłego roku będą przypisani na sztywno helperzy (pomocnicy) pilota. Latamy podobnie jak w zeszłym roku trzy pełne kolejki i 30 min przerwy. 
       
      Osoby które będą chciały przyjechać już w piątek to będzie taka możliwość. Lotnisko będzie otwarte już od godziny 10.00. Będzie możliwość spania na lotnisku we własnych namiotach lub samochodzie.
       
      W zawodach może wziąć udział każdy pilot (bez znaczenia jakim modelem lata) ponieważ nie będzie wymagana żadna licencja FAI a jedynie ubezpieczenie OC z opcją modelarską.
       
      UWAGA
      Każdy pilot biorący udział w zawodach bierze na własną odpowiedzialność wszystkie szkody w mieniu i ciele jakie wyrządzi podczas swojego latania. Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki jakie zostaną spowodowane przez pilota.
      W zawodach będzie można używać dowolnego firmware Altisa to znaczy, że dopuszczam wersję 5.8 z włączoną opcją Emergency.
       
      NA KONIEC
      Zawody odbędą się jedynie wówczas gdy zgłosi się co najmniej 18 pilotów. Jeśli ilość zgłoszonych pilotów będzie mniejsza niż 18 to zawody w tym formacie się nie odbędą.
       
      Lista startowa będą zamknięta 23 czerwca o godzinie 22. Po tym terminie nie będą przyjmowane już nowe zgłoszenia zawodników. Listy startowe drukuje we czwartek 24 czerwca o godzinie 9.00
       
      PS
      Bardzo proszę nie odkładać swoich zgłoszeń na czwartek 24 tylko w miarę możliwości jak najszybciej się decydować. Bardzo mi to ułatwi organizację zawodów.
       
       
    • By TommyTom
      Cześć,
      otrzymałem wczoraj od kolegi Piotra z Niemiec zaproszenie do zabawy/zawodów F5J organizowanych w formule on-line.
      Podobną formację organizował w 2020 kolega #Czaro dla konkurencji F3K. Dla wtajemniczonych, mocno wkręcił się wtedy Joe Wurts.
      Chętnych zaproszam do współzawodnictwa w konkurencji F5J. Można wystartować samodzielnie na swojej łączce lub w grupie zaprzyjaźnionych lataczy.
      Poniżej szczegóły w oryginale + tłumaczenie na PL
      Najbliższe spotkanie 25 kwietnia 2021
       
      Hallo Zusammen,
      es ist mal wieder soweit. Da wir uns immer noch in der Pandemie und damit Wettbewerbslosen Zeit befinden biete ich fürs kommende Wochenende wieder einen Online Wettbewerb F5J an.
      Das Prozedere ist wie folgt:
      Ihr meldet Euch bei mir unter knut.buendgen@freenet.de unter Angabe von Namen und E-Mail Adresse an. Bitte bis Samstag 20:00 angemeldet sein.
      Ich richte dann den Wettbewerb auf GliderScore ein und sende Euch QR-Codes zu.
      Für die Teilnahme an dem Wettbewerb müßt Ihr dann mit Eurem Mobiltelefon den QR-Code scannen/fotografieren o.ä. und bekommt dann die Eingabemaske für Eure Wertungen. Hier könnt Ihr dann Ausschalthöhe, Flugzeit und Landepunkte auf dem Handy eintragen und an den GliderScore Server senden (Submitt).
      Auswertungen der Runden sehr Ihr sofort, Gesamtauswertung dann auf der Gliderscore HP.
      Geflogen wird nach aktuellen F5J FAI-Regeln.
      Der Umgang mit den QR-Codes ist unterschiedlich und von Euren jeweiligen Mobiltelefonen abhängig.
      Veranstaltungstermin ist Sonntag, der 25.04.2021 und Beginn 1.te Runde ist 10:00.
      Die 2.te Runde dann von 10:30 -11:00, die 3.te Runde dann von 11:30-12:00 usw. .
      Ihr habe also pro Runde 30 Minuten Zeit, Eure Wertung zu fliegen; pro Runde ist nur 1 Versuch erlaubt.
      Insgesamt fliegen wir 6 Runden, also bis 14:00.
      Der Wettbewerb wird auf „öffentlich“ gestellt, d.h., er ist auf der GliderScore HP einzusehen.
      Es handelt sich hier um einen bundesweiten Wettbewerb, der auf vielen verschiedenen Plätzen ausgetragen wird.
      Trotzdem wissen wir aus der Vergangenheit daß hier sehr viel Spaß aufkommt und man mal wieder in der „Community“ fliegen kann.
      Es versteht sich von selbst, daß sämtl. Geltende Corona-Vorschriften einzuhalten sind und die Teilnehmer auf Ihren jeweiligen Plätzen dafür selbst verantwortlich sind.
      Ihr diese Mail gerne an interessierte Piloten, auch Anfänger oder Quereinsteiger weitergeben.
      Eine Beschränkung der Pilotenanzahl ist nicht vorgesehen
       
       
      Cześć wszystkim,
      To znowu ten czas.  Ponieważ wciąż jesteśmy w pandemii, a zatem bez konkurencji, ponownie oferuję konkurs online F5J na nadchodzący weekend.
      Procedura wygląda następująco:
      Rejestrujesz się u mnie pod adresem knut.buendgen@freenet.de podając swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail.  Prosimy o rejestrację do soboty 20:00
      Następnie ustawię zawody na GliderScore i wyślę Ci kody QR.
      Aby wziąć udział w konkursie, musisz zeskanować / zrobić zdjęcie kodu QR lub podobnego za pomocą telefonu komórkowego, a otrzymasz maskę wprowadzania ocen.  Tutaj możesz wprowadzić wysokość, wyłączenia, czas lotu i punkty lądowania w telefonie komórkowym i przesłać je na serwer GliderScore (Submitt).
      Oceny rund są natychmiast bardzo Twoje, a następnie ogólna ocena na Gliderscore HP.
      Stosowane są aktualne przepisy F5J FAI.
      Sposób wykorzystania kodów QR jest różny i zależy od posiadanych telefonów komórkowych.
      Termin imprezy to niedziela 25 kwietnia 2021 r., A pierwsza runda rozpocznie się o 10:00.
      Druga runda to od 10:30 do 11:00, trzecia runda od 11:30 do 12:00 itd.
      Masz więc 30 minut na okrążenie, aby uzyskać ocenę;  Dozwolona jest tylko 1 próba na rundę.
      W sumie lecimy 6 okrążeń, a więc do godziny 14:00.
      Zawody są ustawione jako „publiczne”, tj. Można je oglądać na GliderScore HP.
      To ogólnopolskie zawody, które odbywają się w wielu różnych miejscach.
      Niemniej jednak wiemy z przeszłości, że jest tu dużo zabawy i że w „społeczności” można znowu latać.
      Nie trzeba mówić, że przedewszystkim należy przestrzegać obowiązujących przepisów Coronowych, a uczestnicy są za to odpowiedzialni na swoich miejscach.
      Z przyjemnością przekaż tę wiadomość zainteresowanym pilotom, w tym początkującym lub zmieniającym karierę.
      Nie ma planów ograniczenia liczby pilotów
    • By ŁUKASZ_NOWAK
      Witam wszystkich...
    • By TommyTom
      Cześć, otwieram temat związany z modelami, ustawieniami, regulaminem i tym co jest związane lataniem w konkurencji F5J - motoszybowce z napędem elektrycznym -
       
      Zasadniczo, konkurencja oparta jest na zadanym maksymalnym czasie lotu - 600 sekund oraz lądowaniu w zadany punkt dokładnie w ostatniej sekundzie określonego czasu oraz limitowanym użyciem silnika - max 30 sekund wraz z limitowaną max wysokością wyłączenia silnika.
       
      Brzmi ciekawie
       
      Modelowy lot, punktowany maksymalnie powinien wyglądać tak:
       
      - start na sygnał - wcześniejsze uruchomienie silnika - pkt karne
      - maksymalny czas uruchomionego silnika - 30 sekund
      - po wyłączeniu silnika i upływie 10 sekund pułap nie może być wyższy niż 200 m - za każdy metr pow 200 m pkt karne.
      - utrzymanie sie w powietrzu do 10 minuty od startu
      - lądowanie dokładnie w 600-tej sekundzie od staru.
      - ładowanie jak najbliżej markera - każdy centymetr odległości od markera - pkt karne.
       
      Łatwe? Łatwe. Spróbujcie sami
       
      Im niżej rozpoczynamy lot już bez silnika i im bliżej wyładujemy markera i im bliżej momentu lądowania od 600 tej sekundy zakończenia rundy tym bliżej wygranej !
       
      Problemy:
      Łatwo przekroczyć pułap 200 metrów - jak używa sie mocnego silnika
      Strategia szybkiego wyłączenia silnika lub wożenia sie na włączonym silniku w poszukiwaniu noszenia - może zabraknąć noszenia na 10 min lotu
      Lądowanie w zadanym punkcie dokładnie w zadanej chwili
      Niedobór lub przelot markera w ostatniej sekundzie rundy
       
      Dalej łatwe? Teraz już mniej...
       
      Szybowce do tej konkurencji - głównie termiki 3,5 - 4,0 metra rozpiętości z napędem elektrycznym
      Wymagany logger wysokości - najpopularniejszy Altis V4 - logger odcina zasilanie silnika w 30 sekundzie od uruchomienia i nie pozwala uruchomić silnika ponownie, mierzy maksymalną wysokość po 10 sek od wyłączenia silnika.
       
      Konkurencja fajna - róžnorodnošć zadań i wymagań.
       
      Zacząłem treningi - moje spostrzeżenia:
      Latam Jantarem Themisto 3,5 m
      Ciężko w danych warunkach uzyskać powtarzalne czasy lotu modelem ok 10 minut.
      Lądowanie w punkcie w danej chwili - tu wymagany poważny trening
       
      Pytania:
      Czy dopuszczone przekroczenie pułapu 200 m po wyłączeniu silnika i upływie 10 sek - moment pomiaru loggera, innymi słowy czy w przypadku dobrego noszenia można utrzyma sie na wysokim pułapie celem dolatania reg. 10 minut?
       
      Chętnie poznam Wasze obserwacje w tym temacie.
    • By Artur Lis
      Cześć Wszystkim
       
      Dotychczasowej swojej działalności, robiłem modele f3j , f3b , f3f , pół makiet i makiet szybowców i nadal je robię.
      Przez ostatnie czasy bardzo mnie zafascynowała klasa modeli f5j.
       Która mnie tak bardzo zainspirowała! wszystko zaczęło się od tematów ,  na forum f5j i w sieci .
      Postanowiłem zrobić swój  model F5J.
      Przenalizowałem tonę Internetu , wzorowałem się na innych modelach f5j, postanowiłem zrobić swój model .
      Model ( Wzór ) na którym zrobiłem foremnik , co zdjęcia to udokumentowały .
      Jak widać, do tej pory powstał foremnik z niego będę robił dalszą odbitkę już gotowego kadłuba modelu.
      Ten co, na zdjęciu jest biały  to model wzornika .
      Przód zrobiłem pod kołpak  45mm ,  by nie mieć  problemu z doborem silnika , chodzi tu o napęd który byłby bardziej uniwersalny
      pod względem wymiarów .
      Sam kadłub dł -62cm , bez belki kadłubowej .
      To tyle na początek
       
      Pozdrawiam
       
      AL 






×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.