Jump to content
kaszalu

Taki żarcik , czyli historia pewnej transformacji.....

Recommended Posts

Konwersja elektryka na spalinę, to zawsze dobry kierunek :)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak myślę !! :)

Ten dźwięk  - szczególnie 4 takta - i ten "żużlowy" zapach .... symfonia i poezja :wub::D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten dźwięk  - szczególnie 4 takta - i ten "żużlowy" zapach .... symfonia i poezja :wub::D

No nie wiem, człek jedzie na łono natury, odpocząć od hałasu, pooddychać czystym powietrzem, a tu tak pierdziawka...  :rolleyes:

E tam, fajnie jest, fajnie wygląda i fajnie lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.........model teraz wygląda jak podniebny hot rod..........

 

Bogusław

 

- jeden z naszych lotniskowych kolegów ocenił go podobnie i wkleił mi na zachętę  w innym wątku w trakcie realizacji projektu  taką fotkę !!  :D  :D  :D  :P

27067076-102151487556231-651ef6d,0,920,0

 

W sumie podobny ..... :lol:

post-3419-0-95952000-1522185005_thumb.jpg

post-3419-0-36510800-1522185186.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cub Transformers nadal żyje, dzielnie pełniąc służbę w powietrzu już prawie 9 miesięcy od oblotu ! :)

Wylatane kilka niezłych godzin :o

Z elaporem nic się na razie nie dzieje, spalina z pianką odpowiednio wzmocnioną ( opis przeróbki powyżej) żyje w zgodzie !!

Daje to jak widać nowe możliwości rozwojowe.

Poniżej zdjęcia z ostatnich lotów listopadowych na łączce w Fordonie w towarzystwie Graupnerowego "Terrego" - elektrycznego, piankowego elaporowca również przerobionego na napęd spalinowym COXem !  B)

post-3419-0-80070400-1542791213_thumb.jpg

post-3419-0-11228000-1542791231_thumb.jpg

post-3419-0-48415700-1542791244_thumb.jpg

post-3419-0-20882200-1542791959_thumb.jpg

post-3419-0-55481100-1542791980_thumb.jpg

post-3419-0-75824200-1542801764_thumb.jpg

Edited by kaszalu
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie - witamy w klubie piankowo - spalinowym !!  :)

Jakie doświadczenia z lotów ?

Edited by kaszalu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg tego co mówił pilot to pełna kultura! Jedyny minus to olej na modelu ale taki urok żarówki:) a spalanie tego ASP pozwala na latanie od wschodu do zachodu słońca;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie - odpada też ładowanie i "puchnięcie" pakietów !! :D

W zamian za to trzeba wozić trochę czyściwa .... :rolleyes:

Ale ten nie zapomniany klang silnika i "żużlowy" zapach - sama przyjemność !!! B)

Życzę dalszych wspaniałych lotów !!

Andrzej

Ps.

Niech kolega założy na wylot tłumika rurkę silikonową albo jakąś inną i wyprowadzi ją pod prawą goleń podwozia - tak na ok 1/3 wysokości golenia ( zamocować !!).

Silnika to za mocno nie przytłumi ale znacznie ograniczy osiadanie oleju na modelu !

post-3419-0-22725600-1543242628.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w Cubie to działa - widać każdy egzemplarz "Transformersa" to inny przypadek !  :)

Nie pozostaje nic innego jak wycierać do skutku  :rolleyes: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja popełniłem ten chaniebny czyn i transformowałem elektryka na spaline, pacjentem był Zlin 526 AFS zbudowany ze styroduru i styropianu powleczony tkaniną szklaną na kadłubie i papierem japońskim na skrzydle na lakier. Pomalowany taką samą  farbą co przedpokój :lol: (biała)

Rozpiętość 110 mm silnik ASP 15 z tylnym wydechem. Niestety silnik jeszcze nie dotarty.

 

post-3617-0-27546600-1547835898_thumb.jpg

 

post-3617-0-06758100-1547835907_thumb.jpg  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

NO PIĘKNIE - WITAMY W KLUBIE PIANKOSPALINOLOTÓW !!  :P  :D  :D  :D

Z niecierpliwością czekam na pierwsze loty i opisanie swoich doświadczeń !

Jeżeli jeszcze możesz, to zalaminuj cienko od wewnątrz komorę silnika i zbiornika, lub inaczej zabezpiecz ją od wpływu paliwa ( choćby ta biała farbą, zawsze coś tam kapnie ...)

A farba przedpokojowa jak najbardziej przydatna - sam używam takich resztek do moich produkcji :).

Pozdrowienia,

Andrzej

Edited by kaszalu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki, to model do latania za stodołą  :lol: miał być do treningu budowy z pianek. wnętrze już zabezpieczone żywicą statecznik także, zastanawiam się czy nie pomalować kadłuba jakimś lakierem, to paliwo rozmyje ten czerwony kolor.  Szykuje kampanie wiosenna z oblatywaniem to zdaje się będzie już trzeci model w kolejce.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By sbogdan1
      Co prawda model już nie dostępny w sprzedaży detalicznej, mimo to jakiś czas temu udało mi się kupić
      w Czechach nówkę sztukę. Model przynosi sporo frajdy. Tradycyjnie lotnisko RC Team Kęty
       
       
    • By Andrzej Klos
      Koledzy,
      Mam juz od wielu lat (>12) Multiplex Royal Evo 9, ktory zostal upgraded oczywiscie do 2.4GHz i SX-9.  Chodzi jak zloto zadnych problemow i bardzo je lubie.  Jednak chcialbym aby do mnie gadal a szczegolnie mowil mi ile mi zostalo Voltow w baterii.  Jest to wyswietlone na ekranie ale latajac EDF nie ma czasu aby spojrzec, musze prosic kolege.  Po wymianie emails z Multiplex okazalo sie, ze Royal Evo 9 nie bedzie gadac, trzeba miec Royal Evo 12 i do tego maja dodatkowy modul gadajacy.  Wyglada to nie bardzo, prowizorka.
       
      Pytanie; jaka jest roznica pomiedzy Royal Evo & Cockpit 9 (ktory gada) w funkcjonalnosci?  Zastanawiam sie, czy nie warto przejsc na Cockpit 9.  Chcialem dostac te wiadomosci od Multiplex ale oni tak sa gadatliwi i pomocni jak Skandynawowie (?)  .
       
       
      Przejscie na inna radio raczej nie wchodzi w gre bo mam >12 roznych odbiornikow Multiplex.
       
      Czolem
      A
    • By sbogdan1
      Minęło już sporo czasu od kiedy ten model pojawił się w sprzedaży na naszym rynku. Ale do rzeczy...
      W momencie kiedy ukazała się informacja o nowym produkcie z firmy Multiplex postanowiłem że muszę go mieć.
      Niestety osiągalny był tylko w Niemczech oraz Austrii. Jakimś cudem po jakimś czasie pojawił się w  RC4MAX.
      Nie zastanawiałem się zbyt długo i decyzja zapadła bardzo szybko, kasa, samochód i jazda do sklepu osobiście.
      Nie obyło się bez wątpliwości patrząc na cenę ( w rachubę wchodził tylko KIT ) oraz wagę modelu + rozpiętość skrzydeł.
      W pierwszej chwili pomyślałem że to będzie cegła przynajmniej tak wychodziło z opisu, 1,80 kg. Jak na piankę waga mogła by być niższa 
      Z drugiej strony mówię sobie...chyba MPX wie co stworzył, tym bardziej że protoplastą jest znany chyba wszystkim STINGREY
      na którego podobieństwo został zrobiony. Oczywiście są pewne niuanse w podobieństwie ale generalnie sylwetka jest bardzo 
      identyczna. Tak więc zakupiłem model i powoli kompletowałem podzespoły, oczywiście nie jest to nic odkrywczego a przebieg
      składania nie jest jakimś wyczynem. Produkty z MPX składa się jak klocki LEGO, wszystko przemyślane dopasowane.
      Czysta przyjemność w składaniu klejeniu etc...
      Jak dla mnie model jest śliczny o ile można tak powiedzieć, oczywiście to dość subiektywne stwierdzenie, niemniej mi się bardzo 
      podoba a podobno o gustach się nie dyskutuje. Jeśli chodzi o właściwości lotne to stwierdzam że posiada bardzo dużą doskonałość.
      Można nieźle zaszaleć w powietrzu i tak samo pobujać się leniwie. Wszelakie akrobacje, szybkie przeloty,
      ciasne zakręty tuż nad ziemią na małej prędkości nie są problemem, tzw zwalenie na skrzydło nie grozi. 
      Niejednokrotnie podchodząc do lądowania potrafi przelecieć bardzo długi odcinek tuż nad ziemią.
      Największa frajda lądowanie na BF z wysokości powiedzmy 100/150m  pion w dół i model przysiada jak listek tuż do nogi.
      Zapewne jeszcze napiszę o tym modelu, myślę że jest warto zainwestować w ten model o ile ktoś nie ma ciśnienia na konstrukcyjny lub laminatowy.
      Mi sprawił wiele radości i pomimo że mógłbym zafundować sobie coś większego bardziej doskonalszego, na obecną chwile nie mam takiego ciśnienia.
      Jeśli już ktoś posiada ten model zapraszam do dyskusji przemyśleń. Nie będę ukrywał że kilka usprawnień dokonałem, ale to już następnym razem.
       

       
      .
       
    • By piotrekoka
      Witam
       
      Zaczynam budowę modelu EXTRA 330SC.
      Co do terminu wykonania to oczywiście zależy od wolnego czasu.
       
      Wyposażenie:
      - silnik DUALSKY XM3542EA-11 V3
      - regulator Dualsky 40A V2
      - serwa Hitec HS-82MG
      - śmigło APC 14x7
       
      Dojedzie do tego akumulator 2600mAh 3S, ale to raczej zakup przed oblotem, więc w bliżej nie określonym czasie.
       
      Jeżeli ktoś ma ten model, budował go i wie na co zwrócić uwagę to proszę o informację.






    • By AMC
      Witam Panów,
       
      czy ktoś z Was zetknął się z nagłym objawieniem błędu fabrycznego oprogramowania w nadajnikach multiplexa Evo 9 / Evo 12 ? Objawy są dość wyrażne - brak emisji w.cz., komunikat "No RF" na wyświetlaczu i tyle. Na zamorskich forach doczytałem, że sprawa jest dość znana, a naprawa polega na wgraniu nowego, poprawionego softu. Czy macie jakiekolwiek informacje na ten temat odnośnie sposobu wykonania tej operacji (interfejs na kabelku czy jakoś inaczej...)?
      Z góry dziękuję za jakiekolwiek istotne wskazówki    ...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.