Jump to content
a2j

Latające Skrzydło FliteTest Arrow z podkładów pod panele

Recommended Posts

W piątek wieczorek skończyłem skrzydło, nadajnik fpv trafił na klapkę zamykającą tylną część kadłuba.

post-19241-0-67578500-1552294022_thumb.jpg

 

Po otwarciu jest do niego wygodne dojście.

post-19241-0-55867900-1552294094_thumb.jpg

 

W przedniej części kadłuba wydzielone miejsce na kamerę oraz otwierany właz dla baterii.

post-19241-0-31216500-1552294226_thumb.jpg post-19241-0-98905200-1552294252_thumb.jpg

 

Do tyłu trafił odbiornik a skrzydło otrzymało ozdobne pasy z góry żółte a od spodu czarne.

post-19241-0-31338700-1552294301_thumb.jpg

 

Oblot wkrótce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po oblocie, skrzydełko lata poprawnie, wyraźnie wolniej i leniwiej reaguje na stery. Filmu nie ma jako dowód zdjęcie z lotniska.

 

post-19241-0-04871200-1561548024_thumb.jpg

 

Powiększenie skrzydła wpłynęło na efektywność napędu i pomyślałem by włożyć większy silnik (2212 1400kV), śmigło (8x4) i akumulator (2200mAh).

Wymiana silnika to tylko śrubki i lutowanie więc banał, akumulator wzdłuż kadłuba nie wyważał modelu więc umieściłem go w poprzek.

 

W ostatnią sobotę odbył się lot po przeróbkach. Skrzydło jest żwawsze, lot poziomy na mniej niż 1/2 gazu i wyraźnie dłuższy czas lotu. Jedynie co mnie martwi to dość gorący stojan silnika. Nie był nowy i niestety miał przygodę, czy to może być powód dużej temperatury?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to za taśma zbrojona którą masz na natarciu i ogólnie wszędzie ? :)

Taśma klejąca zbrojona włóknem szklanym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pagoda ma niezłe pokrycie w przestrzeni 3d. Jeśli miałbyś jednak problemy z wizją to przesuń vtx jak najbliżej kamery i pochyl antenę do przodu o 20-30°.

 

Przy takim setupie to raczej long range nie będziesz latał. Ale może kiedyś się przyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego ma pochylić pagodę? Czy nie zrobi sobie martwego pola z tyłu pod modelem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak lata przy nodze to chyba nie ma znaczenia.

 

W locie antena będzie cały czas poziomo i przy nawrocie nie będzie martwego pola. Martwe pole w pagodzie i koniczynce jest na szczycie i dole anteny. Antena będzie cały czas widoczna. Przy oddalaniu się od bazy, przy nawrocie (bez ostrych zakrętów) i powrocie. Skrzydełka, szczególnie te bardziej obciążone latają przy dużym kącie natarcia. Przy typowych samolotach może się to nie sprawdzić, nie wiem.

 

Ale to moje wytłumaczenie. U mnie poprawiło się o 10%. Identyczne warunki, wysokość, setup.

 

Jeśli ktoś by to zweryfikował na swoim sprzęcie to podzielcie się doświadczeniami.

 

Nie chcę was wprowadzać w błąd. U mnie się to sprawdza.

 

Pagoda:

https://www.maartenbaert.be/quadcopters/antennas/pagoda-antenna/

Realnie wygląda to tak:

 

pagoda2-rad-meas-3d.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

20-30st to praktycznie lot harrierem... Delta może taki kąt trzymać, typowe latające skrzydło raczej już nie.. 

Tyle pochylenie pomóc nie powinno, powód musi być inny, niż uwzględnienie kąta natarcia. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może umiejscowienie (ciągła widoczność anten) i mimo wszystko poziome ułożenie anteny w locie? Jak Twoje lata na mniejszym kącie natarcia to pochyl mniej i sprawdź. Ale samo pochylenie może i mało zmienia, nie wiem tego.

 

Moje mocno przeciążone skrzydełko lata na 22°. Ustawiłem FC w locie i sprawdziłem na ziemi kąty.

 

Profil to któryś z MH, nie pamiętam, ale o dużej "grubości".

 

 

Przepraszam Cię, nie chciałem przejąć Twojego tematu. A tylko podzielić się moimi doświadczeniami.

 

Zrobiłeś fajne skrzydełko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejnym krokiem w rozbudowie mojego skrzydła jest zabudowa kontrolera lotu z GPS i zabawa z inav.

Przypominam że skrzydło to powiększone do 1m FT Arrow.

Aktualne wyposażenie:

Silnik: 2212/10T 1400KV

Śmigło: 8X4

ESC: 30A

Odbiornik: Frsky X4R

Serwa: TowerPro SG-92 Carbon 9g

VTX: Eachine TX526

kamera: caddx Turbo S1

Kontroler lotu: Matek F411-WSE

GPS: Beitian BN-220

LED-y: Matek

Pakiet: Turnigy 2200 mah 3S

 

Waga: skrzydło gotowe do lotu (z pakietem): 642g

Kilka fotek:

IMG-1026.jpg.3e6f092a035e60d682fe5aee25f6c8b4.jpg

 

IMG-1028.thumb.jpg.64b6818754e43f3478788813513bcf3b.jpg

 

IMG-1029.jpg.53b7b86c8d7b54a71f75fc05d7c15534.jpg

Wiem, brzydal jak nie wiem co ale to platforma testowa, zamierzam zlecić wycięcie rdzeni skrzydeł i przeniesienie sprzętu.

 

Z małych sukcesów to udało mi się z odbiornika X4R wydobyć sygnał SBUS a po Smart port odesłać z kontrolera telemetrie do radia.

Dzięki temu mam pełną telemetrie a z bajerów uruchamiając na radiu skrypt lua, można mieć taki ekran w taranisie. Z działającym na żywo sztucznym horyzontem i parametrami lotu.

 

IMG-1030.jpg.f55caa69329a73507228645c3ea2266d.jpg

 

Oblotu jeszcze nie było, na razie kilka rzutów na łące - sprawdzenie SG i ustawień lotek.

 

Jedyny mankament to ciepły silnik po paru minutach lotu, jak był w samolocie z przodu to tego problemu nie było.

Tu pracuje jako puscher i mniej powietrza go opływa i stąd pytanie są jakieś patenty na to?

Czy podmienić silnik?, bo nowy nie jest. Swoje wylatał, śmigieł na nim trochę połamałem :D.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co złego w tym, że się grzeje?

Dobrze dobrany silnik powinien być ciepły, jak po pracy ciągłej w modelu jest zimny, to znaczy, że jest za duży i bezsensownie masę w modelu wozisz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się że użyłem nie tego słowa, raczej powinienem powiedzieć gorący. Ciężko utrzymać go w palcach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorób mu takiego "scoopa' jak w formułach 1 i skieruj powietrze w dół - przed silnik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie przesadzajcie z tym opływem, to powietrze przecież.

Śmigło masz za duże. Max 7 cali możesz użyć. Dlatego Ci się grzeje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, robertus napisał:

Śmigło masz za duże. Max 7 cali możesz użyć. Dlatego Ci się grzeje.

Skoro grzeje się za bardzo to pewnie za duże, choć z tabelki wynika, że jest ok ;)

Jeśli silnik jest po przejściach to może łożyska już nie dają rady?

 

abc-power 1000kv

Share this post


Link to post
Share on other sites

No chyba, że kolega taki delikatny, że 40-50st to parzy. :)

Parzy to takie 70-80, co juz jest dużo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na watomierzu 1/2 gazu to ciut ponad 5A a full gaz to ok 11A więc go nie katuje.

Zmierzę temperaturę po locie bo może przesadzam.

Podejrzewam łożyska bo to budżetowe wyposażenie, silnik chyba wymienię, myślę o podobnym np emax 2212 1400kv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co myślicie o tym silniku, bo tego emax-a nie umiem znaleźć w PL

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By marcino774
      Witam!
      Z okazji rozpoczynających się wakacji postanowiłem zbudować sobie jakieś elektryczne latadło.
      Chciałem aby było to coś prostego w budowie, zapewniające dużo zabazwy, a jednocześnie  łatwe w naprawie, bo poniekąd bedzie to model do nauki.
      Wybór padł na Tiny Trainer od Flite Test. Wyposażenie jakie dobrałem:
       
      Serwa:   (Dokładny model jeszcze nie wybrany, ma mieć ok. 5g) - (2 lub 4szt. w zależności czy zdecyduję się na wersję z lotkami.)
       
      Silnik:    (Tu właśnie pojawia się problem, nie wiem co wybrać. Proponowany to: "2200kv 250 size motor")
                     Oczywiście należy dodać piastę, konektory oraz pop-saver.  (jeśli nie ma w zestawie)
       
      Regulator:  http://www.modelarski.com/produkt-Regulator_Redox_12A,13456.html     - Redox 12A
       
      Pakiet:   http://www.modelarski.com/produkt-Akumulator_LiPo_Redox_500_mAh_7,4V_20C_,11722.html    - LiPo Redox 500 mAh 7,4V 20C   lub   http://modelarski.com/produkt-Akumulator_LiPo_Redox_1100_mAh_7,4V_20C_,11786.html - LiPo Redox 1100 mAh 7,4V 20C (lepiej kupić 2x 500mAh czy 1x 1100mAh?)
       
      Odbiornik:   FS IA6
       
      Śmigło:   http://modelarski.com/produkt-%C5%9Amig%C5%82o_GWS_5x3,268.html - 5x3 (proponowane)
                      http://modelarski.com/produkt-%C5%9Amig%C5%82o_GWS_5x4,3,269.html - 5x4
                      http://modelarski.com/produkt-%C5%9Amig%C5%82o_GWS_6x3,1064.html  -  6x3
       
      Zależy mi żeby wyposażenie było najlepiej z jednego lub dwóch sklepów żeby nie płacić kilka razy za wysyłkę.
       
      Wszystko mam zamiar kleić na Hot Glue oraz taśmę tak jak koledzy z USA, a piankę jaką chce wykorzystać to FOAM-X. (ponoć najbardziej zbliżone do tych z FT)
       
      Powinno być dobre ale chętnie przeanalizuję wszystkie propozycje. Jak tylko przyjdzie mi pianka zacznę budowę oraz mam nadzieję relację
      pod tym postem.
       
      Pozdrawiam i życzę tyle samo lądowań co startów. 
       
       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.