Jump to content
Matijus

Fox 2m

Recommended Posts

9 to lepiej niż 12 ;) im szybszy model tym mniejszych wychylen wymaga

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 to lepiej niż 12 ;) im szybszy model tym mniejszych wychylen wymaga

Ok dziękuję zmienię i dam znać jak wyszło :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to wszystko można policzyć - to tak przy okazji ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to wszystko można policzyć - to tak przy okazji ;)

Nawet nie wiedziałem, zawsze na oko się dawało i było ok ;p poszukam coś na Internecie z tym liczeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podstawy geometrii wystarczą. na upartego linijka i ołówek to wszystko co jest potrzebne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Był, jest  - program do obliczania wychyleń  sterów jeśli się nie mylę. Postaram się odkopać w necie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podstawy geometrii wystarczą. na upartego linijka i ołówek to wszystko co jest potrzebne

Wystarczy tak jak pisze kolega, ale wcześniej trzeba wiedzieć czego oczekujemy :) to są jak by nie było podstawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak podstawy, ale nie oszukujmy się, teraz aparatury pozwalają na zmniejszenie wychyleń dlatego tak nowi (w tym ja) kulejemy. Wcześniej przyznaję się bez bicia zmniejszałem tylko na aparaturze niewiele ale jednak i jakoś to szło. Aż przyszedł taki szybowiec i du... kicha ;)  Póki co narazie nie sprawdziłem jak jest na zmniejszonej dźwigni, nie miałem kiedy przez pracę. Pewnie dopiero w weekend to sprawdzę.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obliczone wychylenia ,przemyślane ustawienia. Na pewno przydatne akcje. Tak obojętnie zapytam; jakie masz obciążenie mocy mierzone statycznie ? Jeśli masz zaawansowaną telemetrię czy planujesz pomiar w locie dla danego śmigła ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Różnica w ograniczeniu wychylenia przez zmianę długości dźwigni i przez zmianę w aparaturze jest tym większa im tańsze serwo. Na logikę - skracając dźwignię, nie zmieniamy zakresu ruchu serwa, więc sterowanie będzie bardziej precyzyjne - duże ruchy serwa -> małę ruchy powierzchni sterowej. Ograniczając w aparaturze, ograniczamy zakres ruchu serwa i długi zakres ruchu drążkiem aparatura musi przetłyumaczyć na bardzo krótką drogę ruchu orczyka serwa. Nie wszystkie srewa dobrze sobie z tym poradzą, bądą wystarczająco precyzyjne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obliczone wychylenia ,przemyślane ustawienia. Na pewno przydatne akcje. Tak obojętnie zapytam; jakie masz obciążenie mocy mierzone statycznie ? Jeśli masz zaawansowaną telemetrię czy planujesz pomiar w locie dla danego śmigła ? 

Niestety nic nie mierzyłem, telemetria narazie to odległy świat, ledwo co kupiłem aparaturę (jeszcze ją spłacam) a niestety czujniki do Futaby kosztują. Co do dźwigni została zmniejszona, zobaczę jutro jak to wyszło o ile pogoda pozwoli.  Dzięki Adam za wytłumaczenie, skomplikowane to nie jest wręcz banał, ale nigdy o tym tak nie myślałem ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś zrobiłem oblot po zmianie dźwigni, jest o niebo lepiej. Tak więc dziękuję wszystkim za rady, ogólnie Fox dziś zaliczył pierwsze ciężkie lądowanie. Środek ciężkości ten co był zaznaczony okazał się mocno do tyłu przez co każdy ruch lotek kończył się korkociągiem, udało mi się wylądować z poważnymi problemami. Całe szczęście ucierpiała tylko estetyka, bo w dwóch miejscach odprysnela tylko farba (I tak będę go malować na oryginalne kolory tego numeru) po zmianie ść lata wyśmienicie. W 10ciu minutach lotu 2minuty na silniku ale kręcąc akrobacje, tak więc wysokość szybko spadała. Teraz ląduje za pierwszym razem bez problemu a zrobiłem już z 5 pakietów. Dziękuję jeszcze raz za każdą rade i pomoc:)

 

PS. Kolpak turbo dziś dotarł ale nie zdążyłem założyć jeszcze.

 

Ps2 już z kołpakiem turbo, lepiej to wygląda a i pewnie chłodzenie będzie lepsze ;) niestety nie udało mi się dorwać białego ale to najmniejszy problem.

post-10523-0-05642000-1534620500_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odsuń kołpak trochę od nosa to średnica się wyrówna i trochę powietrza dodatkowo wleci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odsuń kołpak trochę od nosa to średnica się wyrówna i trochę powietrza dodatkowo wleci.

Niestety nie pokombinuje już na tym silniku, za krótki wał ma aby odsunąć ten kołpak, ew minimalnie jeszcze zeszlifowac mogl bym kadlub, ale sądze że niepotrzebnie. Silnik jak i reszta po lotach chłodne na starym kołpaku a na tym wiecej bedzie powietrza. Wymienię silnik albo tak zostanie jeszcze pomyślę. A średnica prawie jest ok, sam kadłub nie jest okrągły tylko trochę owalny, gdzieniegdzie jest też minimalnie więcej żywicy dlatego tak to wygląda. Jak będę go malować trochę z tym powalcze ale to raczej jak pogody nielotne będą:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie pokombinuje już na tym silniku, za krótki wał ma aby odsunąć ten kołpak, ew minimalnie jeszcze zeszlifowac mogl bym kadlub, ale sądze że niepotrzebnie. Silnik jak i reszta po lotach chłodne na starym kołpaku a na tym wiecej bedzie powietrza. Wymienię silnik albo tak zostanie jeszcze pomyślę. A średnica prawie jest ok, sam kadłub nie jest okrągły tylko trochę owalny, gdzieniegdzie jest też minimalnie więcej żywicy dlatego tak to wygląda. Jak będę go malować trochę z tym powalcze ale to raczej jak pogody nielotne będą :)

Witam,dodatkowo zrobiłem dwa otwory z boku.Co prawda wymieniłem silnik na większy,coś 35...,dorobiłem nowe skrzydła na prof.s3021,z ciekawości :ph34r: ,bo lata na RG15 ,może jakąś termikę się złapie  ;) .Przy okazji poszukuję do niego kabinki.pozdrawiam.

post-453-0-99360700-1534676391_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,dodatkowo zrobiłem dwa otwory z boku.Co prawda wymieniłem silnik na większy,coś 35...,dorobiłem nowe skrzydła na prof.s3021,z ciekawości :ph34r: ,bo lata na RG15 ,może jakąś termikę się złapie  ;) .Przy okazji poszukuję do niego kabinki.pozdrawiam.

A jaka waga tego Foxa? I rozpiętość? Po dzisiejszych lotach przy 29stopniach na słońcu stwierdziłem że nie potrzeba dodatkowych wlotów, silnik temperatury "pokojowej" po locie, pakiet też normalnie tak więc sam kołpak daje radę chłodzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie :) Zabrałem się za przemalowanie foxa na oryginalne kolory tego numeru, Chciałem zrobić trochę kabiny do niego, conieco zdjęć znalazłem, ale pytanie czy ktoś już robił może coś takiego i ma gdzieś zapisane zdjęcia jak to dokładniej wyglądało w środku? Raczej nie zrobię z niego makiety ale troszkę chciał bym odwzorować środek. Był bym wdzięczny jak by ktoś podesłał mi jakieś konkretniejsze szczegóły niż te co są po wpisaniu w google.

post-10523-0-21353600-1536353390.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mała aktualizacja Foxa. Napis miał być szary lecz po dwóch próbach (farba się przegryzała, niby ta sama firma farb itp.) postanowiłem sprawdzić czy z czarną też coś się stanie, i tak zostało. Nie jest idealnie i jeszcze muszę poprawić żółty pasek na stateczniku, i za wysoko zrobiłem ten znaczek czerwony na nim ale już trudno :) . Nie przybliżać zdjęcia bo wyjdą niedoskonałości :D I tak jak na pierwszy raz takiego dokładniejszego malowania jestem zadowolony :)

post-10523-0-08487800-1537902139_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej wygląda od parkietu :lol:  ... Spoko, wyszło bardzo dobrze, jestem fanem "dwumetrówek" i każdy model polskiego szybowca w polskich barwach, nieważne w jakiej skali, to klasa sama w sobie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.