Jump to content
Sign in to follow this  
Dabalwwy

TowerPro SG-5010 360 Zasilanie

Recommended Posts

Witam

Postanowiłem zrobić z serwa sg5010 wyciągarkę rc . Przerobiłem serwo mechanicznie później Podłączyłem zasilanie bezpośrednio do silnika i zasilałem je z płytki arduino akurat była pod ręka gdzie prąd jest stabilizowany 5v 0,5A i wszystko było ok. później zrobiłem testy terenowe i do zasilenia użyłem powerbanku i niestety silnik nie wytrzymał podejrzewam ze powodem był za duży amperaż . Teraz pytanie czy jeśli użyje stabilizatora LDO 5v 0,5A będzie wszytko śmigać zasilane pakietem 2S?? nie chce przy testach uwalić drugiego serwa 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik pobierze tyle prądu ile będzie potrzebował, prędzej ten stabilizator usmażysz.

Możesz dać bezpiecznik polimerowy, który odetnie silnik przy przeciążeniu, ale raczej potrzebujesz mocniejsze serwo przerobić

Share this post


Link to post
Share on other sites

stabilizowane ale do 0,5A potem zaczyna napięcie spadać, możne nawet lekko wcześniej, jak masz miernik to zobacz jak się zachowuje ten zasilacz do arduino.

Takie serwo pewnie potrafi pobrać kilka amper w porywie dla tego przy słabym zasilaczu nic mu nie było za to powerbank potrafił oddać większy prąd w dodatku przeciążyłeś serwo, a tak poza tym co to za wyciągarka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak masz mierzydełko jakieś to podepnij serwo do jakiegoś mocniejszego zasilacza(choćby ten powerbank) przez amperomierz i zobacz jaki prąd pobiera pod obciążeniem.

Powerbank ma jaką wydajność prądową?

Mam gdzieś podobne serwo zerknie i dam znac.

 

tower pro 995mg, czyli nieco mocniejsze po zablokowaniu ponad 2A przy szybkim ruszaniu ok 1,5A.

Z drugiej strony skoro tamto padło to pomyśl nad jakimś mocniejszym serwem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, najlepiej to podłącz przez amperomierz i zobacz jaki prąd pobiera ale jak pisałem wcześniej, może byś przeciążone i bezpiecznik ci będzie tylko je wyłączał, nie spalisz ale będzie działać kiedy mu się zachce :P napisz co to za wyciągarka bo ciekawy jestem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzę jak będę w domu. Taka tam wyciągarka dla samochodu rc 1:10 trochę słaba ale takie akurat miałem serwo wcześniej przerobione na silnik.
 

post-2005-0-20119600-1537025904_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taka tam wyciągarka dla samochodu rc [...]

 

Eeee... Całkiem fajnie wykombinowałeś  :) 

Krzysiek dobrze naprowadza - jakiś ogranicznik prądu będzie tu konieczny. Scalone stabilizatory liniowe zwykle taki posiadają integralnie, niektóre nawet z regulacją limitu. Są też taniuteńkie przetwornice VC DC/DC z regulacją napięcia wyjściowego, regulacją limitu ogranicznika prądu i sygnalizacyjną LED dojścia do tego limitu. Jak zasilasz z 2S, to byłoby OK. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

silnik w takim serwie to pewnie ma mocy ciągłej ułamek wata...  w serwie w porywach pracuje na sporo większej mocy ale 90% czasu to postój -i średnia jest zachowana. dłuższa praca przy prądzie 0,5A może już być ryzykowna.

 

jako, że często najprostsze rozwiązania są najlepsze...  daj w szereg z silnikiem serwa  żarówkę samochodowa 12V 5W (od postojówek)     -żarówka powinna stabilizować około  0,3A  -gdy silnik serwa będzie miał większe obciążenie -to zwolni a żarówka będzie się rozświecać -gdy "wyciągarka" na luzie -to żarówka przygaśnie i więcej mocy pójdzie  na to serwo... 

 

pewnie potrzebna będzie troszkę mocniejsza żarówka jakieś 9V 0,5A     lub 12V 10W jeśli znajdziesz...     generalnie będzie ograniczać prąd -a napięcie zasilające serwo będzie spadać przy wzroście obciążenia. 

 

zacznij od samochodowej 12V 5W bo tania i najłatwiej kupić...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pierwszej wersji serwo miało być zasilane bezpośrednio z napięcia ESC bez kabla sygnałowego a polaryzacja zmieniana przełącznikiem 3 pozycyjnym on-off-on. Bo wykonuje to dla kolegi który ma apke 2ch. Ale chwilę pomyślałem i zrobię to inaczej . Puszczę napięcia przez sterownik serwa wtedy będę miał już kabel sygnałowy i poprostu zrobię przełącznik na jednym kanale też 3 pozycyjnym którym będzie się wybierać obsługę wyciągarki lub np.ruch kół. Ma to jakiś sens??

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeden kanał jazda przód /tył. drugie kanał  kierownica lewo/prawo   i nie bardzo wiem jeśli aparatura 2 kanały to  pod jakie kanały chcesz jeszcze podłączyć wyciągarkę ? 

 

sterownik serwa =    potrzebny kanał 

esc kół ewentualnie  może być ten sam kanał co wyciągarka jeśli będzie przełączane  co ma pracować -

 

ale przełączanie wyciągarka/ruch kół =kolejny  kanał

 

I jeszcze jeden kanał -kierowanie kołami.

 

 jak nie liczyć wychodzi minimum 3.

 

prościej  bez przełączników  1 kanał naped  2 kanał serwo kierunku 3 kanał wyciągarka.

 

jedyne obejście braku trzeciego kanału -jeśli działa napęd samochodu (samochód jedzie) to przekaźnik w modelu  przełącza sygnał kierunku    na serwo kierunku.

jeśli samochodzik nie jedzie -brak wysterowania silnikiem napędowym -to przekaźnik puszcza -i przełącza sygnał z kanału kierowania na wyciągarkę...  

w czasie jazdy na kanale kierunku  jest sterowanie kierunkiem -a w czasie postoju wyciągarka

 

poplątane to -prościej kupić apke z większa ilością kanałów....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przełącznik będzie służył do przełączania wyciągarka/ruch kół. Na sterowniku serwa usunąłem potencjometr zastąpiłem go dwoma rezystorami więc sygnał z ruchu kół prawo lewo będzie w wyciągarce powodował zwijanie lub rozwijanie linki. Wiem że w tym momencie nie będzie można skręcać ale to taki kompromis powiedzmy :)

To nie mój model tylko znajomego :) wiem że 2ch to trochę cienko

Share this post


Link to post
Share on other sites

daj tak jak piszę -cewkę małego przekaźnika z 2 lub  3 stykami przerzutowymi równolegle z silnikiem napędowym.  

 

jak silnik  kreci -jest na nim prąd to przekaźnik zamyka. na styki ruchome   sygnał i + (czerwony przewód) z odbiornika.

 

na styki ktore załacza jesli wysterowany silnik daj odpowiednio sygnał i +  do serwa kierunku.

 

A na styki na które   odpadają  te przerzutowe jeśli silnik napędowy stoi daj + i sygnał  idące na wyciągarkę.

 

Mały przekaźnik z cewką na 6 lub  9V kupisz za około 10zeta w sklepie z częściami elektronicznymi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobne rozwiązanie dotyczące "obejścia " braku kanałów w radiu za pomocą kryterium ruchu pojazdu zastosowałem z powodzeniem w modelu czołgu do obracania wieży. Jak czołg stoi w miejscu to "kierownica" obraca wieżę lewo-prawo. Podczas ruchu (a więc istnienia napięcia zasilającego silnik, biegunowość nie jest istotna) sterowane są gąsienice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Scislov
      Witam. Ostatnio odbyłem pierwszy lot swoim własnym samolotem zrobionym ze styropianu, który oczywiście jak na pierwszy lot przystało, zakończył się kraksą . Ale może zacznę od początku. samolot ma masę wraz z osprzętem 850g, długość 90cm i rozpiętość 1,20m. Na jego pokładzie znajduje się arduino z modułem wifi oraz standardowe serwa do lotek. Sterowany jest przez przerobiony stary joystick od komputera, w którym również siedzi arduino. Mocy samolotowi dostarcza bateria 2000mAh 3s 40A, regulator esc 30A i silnik 2200KV dla samolotów do 1kg ze śmigłem 9x5. Tak więc, pierwszy lot odbył się w dosyć bezwietrznych warunkach, a samolot startował z ręki, jednak po chwili stabilnego lotu zaczęła się szarpanina z samolotem, był bardzo narwany i ciężko się nim sterowało. W planach było zrobienie kółka i zawrócenie, aby wylądować, jednak nawet próba lądowania na prostej skończyła się prawie że prostopadłym upadkiem na ziemię 😛. Środek ciężkości wydawał mi się dobrze umiejscowiony - na środku skrzydeł. Podejrzewam, że przyczyną takiego lotu było ustawienie w samolocie maksymalnie możliwego wychylenia lotek, ponieważ przed lotem myślałem, że przecież mogę mniej wychylić joystick, ale pewnie wiecie jak to jest podczas pierwszego lotu . Następnym razem zredukuje ich wychylenie, jednak nie wiem o ile %, żeby było dobrze. Pomyślałem, żeby może zaprogramować w samolocie żyroskop do korekcji lotu, aby łatwiej się sterowało, co myślicie? Zdaje mi się również, że trochę brakowało mu mocy, pomimo, że masa samolotu jest mniejsza od masy maksymalnej dla silnika. Jednak podczas pomiaru prądu(na mniejszym śmigle, ponieważ 9x5 zdążyłem połamać), wyszło tylko 12A z maksymalnych 28A, może da się zmieniać moc w regulatorze? Albo śmigło za małe, jakie polecacie? Jakie by było najlepsze? Czekam na wasze rady co trzeba zmienić, poprawić i przestawić, w modelach latających jestem całkowicie początkujący. Jeśli znacie odpowiedzi na pytania to prosiłbym odpowiedzieć na wszystkie, ponieważ potem dyskusja się ciągnie, a odpowiedzi na pozostawione w temacie pytania brak. Pozdrawiam .
      VID_20200511_181558(0).mp4
      A to filmik ze śmigłem 7x3,5.
      VID_20200511_174905(0).mp4 VID_20200512_144722.mp4
    • By Depesz
      Cześć.
       
      Jak w tytule. Silnik nowiutki. Cena dobra. Polecam. LINK.


    • By semp
      Kupię silnik elektryczny 2-2,5kW na10s
    • By Exu
      Witam.
      Mam do zaoferowania nowy silnik Emax GT 5325/11.
       
      Charakterystyczne cechy silników EMAX serii GT.
      ulepszony profil przedniej płyty obudowy, co spowodowało znaczne polepszenie warunków chłodzenia. W praktyce oznacza to, niższą temperaturę pracy i w efekcie wzrost sprawności silnika. cewkami z wysokiej jakości stali krzemowej 0,2mm, które powodują obniżenie temperatury pracy i wzrost sprawności silnika. możliwością dwustronnego montażu silnika bez jego modyfikacji, zapewnia to dodatkowy - opcjonalny wał dołączony do silnika. W opakowaniu znajdziemy również łoże mocujące silnik. zwiększoną średnicą wału co powoduje mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia przy niefortunnych lądowaniach oraz zwiększa precyzję osiowego zamocowania śmigła - co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie drgań. wyższą jakością łożysk, lepiej znoszących wysokie temperatury. większą elastycznością pod względem zastosowania napięcia zasilającego i śmigła zwiększoną sprawnością. nowym - solidnym i przy okazji gustownym opakowaniem chroniącym precyzyjny silnik podczas transportu.  
      Dane techniczne: 
      liczba ogniw zasilających [LiPo]:
      6 - 8
      współczynnik KV [obr./V]:
      260
      ciąg maksymalny [g]:
      7000
      maksymalny pobór prądu [A]:
      80
      moc maksymalna [W]:
      2528
      zalecana średnica śmigła [cale]:
      20 x10
      zalecana masa modelu [g]:
      5000 - 7000
      średnica silnika [mm]:
      63
      długość silnika bez wału [mm]:
      61,7
      średnica wału [mm]:
      8 carbon
      masa silnika [g]:
      570
       
      Koszty wysyłki pokrywa sprzedający
      - Odbiór osobisty, wysyłka.
      - Cena 300zł
       
      Wysłanie zakupionych rzeczy max 2 dni robocze od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie (nie ma możliwości wysyłki towaru za pobraniem)
       

       

       

       

       

       
    • By Szczepen02
      Zapraszam na wczesnowiosenną wyprzedaż!  https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/21mTP/
      oraz silniki https://www.olx.pl/oferta/silniki-emax-mt3506-regulatory-little-bee-20a-dron-kopter-CID99-IDDInEG.html
       
       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.