Jump to content
Chuck Yeager

P51D Mustang czyli narodziny legendy :-)

Recommended Posts

Pięknie to wszystko wygląda Łukaszu, czyściutka robota .Skrzydło widzę robisz zgodnie z planami, czyli będzie jednoczęściowe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, skrzydło będzie zgodnie z planami jednoczęściowe. Wiem, że to kawał skrzydła będzie ale póki co spokojnie zmieści mi się do auta a ja nie chcę dokładać niepotrzebnie wagi.

Wiem, że niby  400-500 g, które kosztowało by mnie zrobienie skrzydeł demontowalnych to niby niedużo przy tej skali ale pół kilo tu, 300 g tam a 200 jeszcze gdzie indziej i np  zakręcie na podejściu przeciągnięcie gotowe...). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrek dziękuję,   widziałem twoje modele na żywo w Bobrownikach  tam to jest dopiero co podziwiać. 

No i jeszcze jedno - zanim ja zrobię Mustanga to ty popełnisz jeszcze ze 2 jety makietowe co najmniej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie da rady. Żona nakazała mi się ograniczać. Kazała mi zrobić jeden duży i potem trochę przerwy ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Małe postępy. W przerwach pomiędzy setkami pytań jakimi zasypuje mnie syn podczas wspólnej zabawy w modelarni staram się też coś zrobić przy swoim modelu.

Oto postępy z ostatnich 3 tygodni:

 

Odcięta, przedłużona i pokryta została chłodnica oleju. Brakuje jeszcze małego fragmentu pokrycia stanowiącego przejście chłodnicy w skrzydło do którego będzie przytwierdzona ale to wymaga zbudowania skrzydła ?. Powstanie jeszcze wypukła "obramówka" wlotu, żeby całość wyglądała bardziej makietowo.

DSC_0201.thumb.JPG.5c5dd3b21b88e53a70a89c5696915c5e.JPG

 

Powstają napędy sterów i koła ogonowego w kadłubie tak, żebym wkrótce mógł zacząć jego pokrywanie balsą. Koło się już chowa i skręca a testy z użyciem radia przebiegły pomyślnie. Linki otrzymały sprężyny naciągowe co powoduje, że linki są cały czas napięte w każdej pozycji. Koło może pracować swobodnie w każdej fazie chowania tak aby nic nie zablokowało steru kierunku.

DSC_0234.thumb.JPG.6e8943df381792a2e53322799f1f1088.JPG

 

Popychacze do sterów i chowania koła będą z rurek węglowych o grubszych ściankach. 

Okucia wykonuję sam na tokarce i mam taki patent, który umożliwia pewne wklejenie ich w rurkę, tzn wykonuję dwuczęściowe okucie, którego zewnętrzna część nachodzi na rurkę na długości ok 2,5 cm  (oczywiście na kleju) a wewnętrzny pręt jest nagwintowany i łączy się tym gwintem z zewnętrzną obsadką a jednocześnie jest też wklejony do wnętrza rurki na żywicy na długości ok 6 cm. 

 

Tak to wygląda na przykładach przed wklejeniem i po dla 2 różnych napędówDSC_0236.thumb.JPG.90b575c145754e6afa257c0d9be95b2d.JPG

 

DSC_0235.thumb.JPG.576286dbb991f052a6f3c2e568b8dcb4.JPG

 

DSC_0232.thumb.JPG.6febbadf394c5ebf0a8dc7f0493e4699.JPG

  • Upvote 1
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.