Jump to content

Recommended Posts

Nie, na każdą stronę po serwie w płacie.

Montować będę standardowo lub umiejscowie serwo w otworze w żeberku wzmocnionym sklejka i małą rewizją od spodu, co sądzicie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem rozwiazanie rozsądne, żeberko jest dość wysokie przy dzwigarze i serwo się z powodzeniem zmieści.Ja miejsce w 1.5 m/m żeberku pod serwo, podkleiłem sklejeczką 1m/m.Przewód serwa chyba będzie krótki i dobrze by było go przedłużyć bez wtyków i lutować w środku płata.Wtenczas będą małe przelotki- otwory na kabelek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myslałem o poprowadzeniu kabla w słomce w miejsce bowdena jak na planach, aczkolwiek mozna by zostawić nadniar kabelka miedzy żeberkami w razie czego a reszte przewlec, kable bedę łączył na pewno na stałe, mam nauczkę z Dromadera przy wymianie serw kabel na złączce się rozpią i bez rozcinania foli sie nie obyło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mala aktualizacja, centropłacik sklejony doszły kosmetyczne modyfikacje w sirodku plata wkleiłem tez rurki ze słomek na przewody serw płat prawy i lewy czekają na szlifowanko i dalsze prace ale i tak przymierzyłem jak to będzie wyglądać w całości.

post-5808-0-77274200-1548190110_thumb.jpg

post-5808-0-94256400-1548190133_thumb.jpg

post-5808-0-16812200-1548190154_thumb.jpg

post-5808-0-85117800-1548190175_thumb.jpg

post-5808-0-93154600-1548190197_thumb.jpg

post-5808-0-18532500-1548190239_thumb.jpg

post-5808-0-33605200-1548190276_thumb.jpg

post-5808-0-97629300-1548190292_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, mam małe pytanko do was, czy takie zamocowanie dźwigni lotki bedzie ok ? Tak jak teraz mamy coś przybliżonego do oryginału ,czy może raczej w standardzie od spodu lotki bedzie lepiej? dźwignia ustawiona jest pod kątem do serwa ale równo względem lotki.

post-5808-0-76973100-1548449395_thumb.jpg

post-5808-0-93422400-1548449406_thumb.jpg

post-5808-0-62210800-1548449418_thumb.jpg

post-5808-0-41679100-1548449436_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłeś taj jak ja,ale czy się nie mylę, że serwo zamocowałeś za wysoko i dzwignia znajduje się w obrysie profilu a powinna przecież wystawać. U mnie dzwigienka od dołu jest zakryta kawałkiem balsy tak żeby miała ruch do przodu i do tyłu.Dodatkowo jest to " mięsko" dla pokrycia. Cały ruchomy element dzwigni z popychaczem /częściowo/ można zakryć osłonką. Myślę że lepszy wariant od spodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serwo celowo zamontowałem aby dzwignia była schowana w obrysie, w miejscu gdzie popychacz bedzie ,,wychodził ze skrzydła" chciałem wkleic kawałek balsy i do tego oslonkę zeby było go jak najmniej widać, dzięki kawalkowi balsy z folią nie bedzie problemów tak myślę ( kombinowalem raczej tak aby schować popychacz niż prowadzić go od spodu )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brawo Dawid :) .

Każda próba wykonania jak w oryginale zasługuje na pochwałę.

Pamiętaj o maszynach prostych.

Można zwiększyć siłę minimalizując wymiary końcowe.

Staram się to osiągnąć w P47(nie lubię, jak jest, jeśli tego tam nie było).

Nie lubię gdy mi coś niepotrzebnie wystaje.

Tak trzymaj :) .


Można tak

post-21519-0-93503600-1548493475_thumb.jpg

post-21519-0-19347700-1548493503.jpg

To tylko przykłady.

Ty decydujesz jak to rozwiążesz. :)

Pozdrawiam.

 


Nie skojarzyłem, że to na Twoich planach było to rozwiązanie(dziwne, że zrezygnowałeś, zamierzając wszystko zmieścić w skrzydle, ale to Ty tu decydujesz).

Chce zastosować takie właśnie rozwiązanie u siebie, nie wiem tylko czy drut, czy wzmocniony bowden.

Oba mam i się z nimi siłuje, zobaczymy kto lepszy.

post-21519-0-93503600-1548493475_thumb.jpg

post-21519-0-19347700-1548493503.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie widzę sensu w napędzie z drugiego rysunku a to z pierwszego nieraz się stosowało do napędu lotek jednym serwem.

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi to przykład zastąpienia jednego dużego, mocnego serwa dwoma mniejszymi.

Nie ma nic do rzeczy, jeśli chodzi o rozwiązanie napędu lotek.

Podałem jako przykład, że można zastępować i chować, by nie wystawało.

Maszyna prosta, albo jak dwóch kolegów pcha samochód bez paliwa, szkoda, że nie jechało ich czterech :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to już rozumiem ten drugi przykład, wariacji jest dużo na układ dzwigniowy

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do dźwigni steru to tak na 80 procent mi odpowiada ,może lepiej by to wyglądało jeśli zrobił bym dźwignię ze sklejki 1,5 mm cut niższą ale dluga na szerokość lotki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli zamocujesz dźwignię na środku lotki, masz spore szanse na flatter. Jeżeli natomiast zamocujesz na początku lotki, bliżej kadłuba, szanse spadają do zupełnie niewielkich. Taki sposób mocowania to jeden ze sposobów zapobiegania tym niszczącym drganiom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie.

Czyli umieszczenie napędu lotek na ich początku eliminuje, a przynajmniej minimalizuje "trzepotanie lotek".

Czy osiągnięcie wytrzymałości skrętnej lotek, umożliwia mocowanie napędu w środku lotki, tak jak w oryginale(inaczej troszkę burzy moją koncepcję konstrukcji)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli zamocujesz dźwignię na środku lotki, masz spore szanse na flatter. Jeżeli natomiast zamocujesz na początku lotki, bliżej kadłuba, szanse spadają do zupełnie niewielkich. Taki sposób mocowania to jeden ze sposobów zapobiegania tym niszczącym drganiom.

 

Dlaczego mialoby to dzialac? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez jestem ciekaw, do tej pory mocowałem dzwignie lotek mniej wiecej na środku lotki czy to w dromaderze, p 51 czy prostrzych modelach piankowych i nie czułem nic niepokojącego w locie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego mialoby to dzialac? 

Nie mam zielonego pojęcia, nie jestem aerodynamikiem ani konstruktorem lotniczym. Powtarzam to co gdzieś wyczytałem. Natomiast jeśli nie mam racji, wycofuję się rakiem i składam samokrytykę. Dlatego lubię to forum, bo jeśli człowiek nie ma racji, zaraz mądrzejsi go naprostują. Domyślam się jedynie, że w momencie wychylenia powierzchni, dźwignia działa trochę podobnie do wyważenia masowego. Chodzi o miejsce przyłożenia siły. Tak mi się wydaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mechanizm lotki skończony oczywiście dźwignia jak i lotka złożona na sucho, popychacz z drutu 1mm oslonka plus rurka węglowa w ten sposób wyszedł dużo sztywniejszy popychacz niz bym zastosował zwykły bowden, dzwignia lotki ze sklejki 1,5 mm. Osłonka na popychacz może cut za duża ale musiałem uwzględnić ruch popychacza gora dół w czasie poruszania, nie buduje makiety także myślę ze jakoś ujdzie.

post-5808-0-93722200-1548624869_thumb.jpg

post-5808-0-43263800-1548624884_thumb.jpg

post-5808-0-17291600-1548624900_thumb.jpg

post-5808-0-92727100-1548624915_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pracę nad konstrukcja powoli dobiegają końca serwa zamontowane wszystko wyszlifowane, gdzieniegdzie troszkę spachli ale to po sklejeniu calosci, po złożeniu obie połowy płata nie są wzgledem siebie równo w poziomie ale mają lekki wznios ( pomijam centropłat) myślę ze to nie zaszkodzi? Zostało poprowadzić i polutowac przewody serw. Zawiasy po stronie skrzydła obkleić z obu stron klocuszkami z balsy czy tak jak jest zalać CA?

Co do wagi to 253g do tej pory.

Niedługo bedzie można rysować kratownice wzmacniającą konstrukcje wedle podpowiedzi kolegi Grifona.

post-5808-0-23827500-1549050870_thumb.jpg

post-5808-0-10505100-1549050884_thumb.jpg

post-5808-0-40662700-1549050900_thumb.jpg

post-5808-0-14450100-1549050914_thumb.jpg

post-5808-0-01714100-1549050926_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.