Jump to content

Recommended Posts

W dniu 27.11.2020 o 21:52, Ares napisał:

To były dobre silniki.

pozwolisz ,że Cię  poprawię...to w dalszym ciągu  są dobre silniki

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, d9Jacek napisał:

pozwolisz ,że Cię  poprawię...to w dalszym ciągu  są dobre silniki

Jasne:) Nawet bardzo , ja napisałem "były" ponieważ do moich zastosowań się obecnie nie nadają. Nie zmienia to faktu ,że to na wskroś udane konstrukcje i można je dalej z powodzeniem używać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, w dalszym ciągu są dobre :D, dlatego też odpaliłem mojego TeeDee .010 i niczego nie żałuję :D. Na początku popracował około 2 minuty na "wolnych" obrotach a później dałem mu rozwinąć skrzydła i na obrotomierzu pojawiły się szalone liczby :D. Co ciekawe wcale nie jest taki głośny jak się spodziewałem, do tej pory uszy bolały mnie po Coxie Space Bug Jr. (którego wrzucałem tu jakiś czas temu) a kręcił się tylko do 15 000 RPM - może miałem akurat taki dzień, bo dzisiaj nie czułem dyskomfortu, a wręcz była to muzyka dla uszu :D. Na filmie po kolei, pierwszy start tego silnika, chwila wolnych obrotów i pełna moc.

 

Zapraszam :):

 

 

 

Paliwko 20% nitro, śmigło 3 x 1.25, maksymalnie około 27 800 RPM :D.

 

  • Upvote 3
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie zrobiłeś coś, czego robić nie wolno. Ale jak się bardzo chce i musi, to wtedy wolno - jak to w życiu ;):D
To teraz pomyśl o modelu dla tego maleństwa :)


 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, MASK napisał:

No właśnie zrobiłeś coś, czego robić nie wolno. Ale jak się bardzo chce i musi, to wtedy wolno - jak to w życiu ;):D
To teraz pomyśl o modelu dla tego maleństwa :)

 

Trudny wybór, ale stwierdzam że dobry :), w Stanach jest tego raczej jeszcze dość sporo :P.

Jak się uporam ze wszystkimi planami to może, tylko jeszcze trzeba poćwiczyć na Coxowym "CzarDrillu" bo z tego co widzę ma ciut podobną charakterystykę co ten model (polecam opis pod filmem, który zacytuję) ?:

 

Cytat

NANO II - 2nd Trim Flight 2.7x3N Prop / 2.2oz RTF 
Best pass this vid:  39,244 rpm  / 112 MPH
Best pass vid 3:  41.5k rpm / 118 MPH   
Static 31,815 rpm / 90.3k mph PS / 2.46 oz thrust
5 mins. 10sec / 10cc tank / 35% nitro
2ch plane / 15.5in span 28 Sq. In. wing
Will try the 2.56 x 4N next

 

 

 

 

  • Upvote 1
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

....Paliwko 20% nitro, śmigło 3 x 1.25, maksymalnie około 27 800 RPM :D...

 

A nie mówiłem że się spodoba ?? Chociaż raz warto spróbować !!??

Chociaż paluchy jak widać trochę ucierpiały ....???

I inna jeszcze wersja modelu na COXa 010

 

 

wraz z "multiinstalacją"  :

 

 

oraz fajny filmik z testowania tego samego modelu na różnych silnikach -kamera na skrzydle !

 

 

Edited by kaszalu
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
35 minut temu, kaszalu napisał:

....Paliwko 20% nitro, śmigło 3 x 1.25, maksymalnie około 27 800 RPM :D...

A nie mówiłem że się spodoba ?? Chociaż raz warto spróbować !!??

Chociaż paluchy jak widać trochę ucierpiały ....???

A no warto :D. Teraz kusi żeby spróbować "dokręcić" go do 30 000RPM, ale nie tak łatwo dostać inne śmigło i małą ilość paliwa z większą ilością nitro :D.
Akurat to jakaś skórka, tyle że przy pierwszym odpaleniu troszkę sobie wymroziłem tuż za śmigłem, bo fabrycznie sprężynka była przełożona przez jej blokadę do końca iglicy i nie trzymała na bogatej mieszance więc troszkę robiłem to sam i chyba stąd tak to się uwidoczniło :). I teraz wszyscy myślą, że to silnik :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakiś zastój w temacie, wszyscy na elektryki przeszli czy co?
Na początek dwa zrzuty:

1049847087_TACH049.thumb.JPG.2dfbd07423495830226274afd0d31574.JPG

 

991695885_TACH0491.thumb.JPG.1da043d1b301f325605a3838fda8006c.JPG

Zmniejszam swojego Tachionka (link) do rozpiętości 600 mm (z 910mm), tak aby dał sobie z nim radę Cox 049. Model projektuję pod druk 3D. Zobaczymy co z tego wyjdzie :D

Tak przy okazji zapytam: jakie używacie serwa do swoich modeli z z Coxami?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie wygląda, ciekawe jak wyjdzie z masą takiej drukowanki (nie mam z tym styczności to nie wiem :)).

U mnie na razie cicho, ale TeeDee 0.010 odpalany u kolegi w sobotę przy chyba -5 bez problemu kręcił 28k RPM :). No i mam nadzieję, że może w wakacje powstanie jakiś kolejny Coxowy model i u mnie, ale może nie powinienem uprzedzać faktów, bo nie wiadomo jak to będzie :).


Ja na razie za dużo tego nie miałem a w "CzarDrillu" przegiąłem stosując 9-gramowe serwa :P. Także może inni podpowiedzą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie dobrze się sprawdzają takie 

MG-90S z metalowymi trybami oraz jednym łożyskiem

 

  • Waga : 13,4 g.
  • Wymiary : 22,8 x 12,2 x 28,5 mm.
  • Moment : 1,8kg (4.8V), 2,2 kg (6V)
  • Prędkość : 0,1 sek./60° (4,8V), 0,08 sek./60° (6V)
  • Napięcie pracy : 4,8V - 6,0 V
  • Temperatura pracy : 0 - 55 stopni

TOWER PRO SERWO MG 90S DIGITAL

Edited by kaszalu
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 19.02.2021 o 03:29, MASK napisał:

Jakiś zastój w temacie, wszyscy na elektryki przeszli czy co?


Tak przy okazji zapytam: jakie używacie serwa do swoich modeli z z Coxami?

 

Zastój jest bo jest zima, a odpalanie COXów na mrozie nie należy raczej do przyjemności.

Do doboru serw używam zasady: moment >= masa modelu * 2, czyli dla typowej masy modelu z COXem 250g szukam serw o momencie co najmniej 500gcm, zwykle są to w moim przypadku tanie TP 5g 600-700gcm. Nie przypominam sobie żeby mi takie serwo kiedykowliek nawaliło, chyba posiadam nadal wszystkie takie serwa jakie kiedykowliek kupiłem, i tylko przekładam je do coraz to nowszych modeli w miarę jak stare są złomowane.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie MG90S trzeba niestety uważać, w zasadzie większość tych serw to podróbki różnej jakości, pewnie oryginalne są niezłe, ale ja na kilka zamówień z różnych miejsc zawsze miałem coś innego i niektóre chodziły gorzej niektóre lepiej ale żadne nie miały np. łożyska kulkowego, była tylko brązowa tuleja ślizgowa. Do takiego Tachionka to pewnie lepsze będą 9g, ale znowu do wolniejszych modeli szedłbym właśnie w coś mniejszego tak jak napisał Piotr szczególnie jak trzeba więcej niż 2 :).

 

2 godziny temu, jethrotull napisał:

Zastój jest bo jest zima, a odpalanie COXów na mrozie nie należy raczej do przyjemności.

Odpalanie zawsze należy do przyjemności! :P

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki chłopaki. Zastanawiałem się nad HS-55 albo HS-53, ale widzę, że HS-40 też dałoby radę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tower Pro MG- 90 to złom unikaj tych serw przynajmniej z obecnej produkcji.Kupiłem 6 i 5 polecialo do kibla.Bzyczom,niencentrują,mega luzy na trybach. Porażka

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie zależy jaka partia się trafi - u mnie na razie wszystkie OK !🤔

Latają nawet na sterach w spalinowym FunCubie  z Saito Fa 30 -  chyba nie można generalizować !!

 

Edited by kaszalu

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By czarobest
      Od jakiegoś czasu robię sobie model pod Cox'a Rangera .049. Ponieważ nie dostałem od twórcy modelu "SkyDrill" żadnej odpowiedzi w kwestii kupna samych planów, postanowiłem zrobić coś czego jeszcze nie robiłem ale miałem ochotę czyli "zaprojektować" (może to za dużo powiedziane ) własny model. I tak powoli powstaje "CzarDrill" (nazwa dzięki Jarkowi ).
       
      Będzie to dolnopłat o rozpiętości około 60cm, profil skrzydła to NACA2412 przy kadłubie i NACA2410 na końcówce. Waga na razie nie znana . 
      Trochę chyba przesadziłem przy kupnie wyposażenia i wziąłem serwa 9g, wystarczyłyby pewnie jakieś mniejsze 5g, ale i te jakoś upchnę. Obawiam się tylko jak będą wyglądały otwory na orczyki w płacie - niestety muszą być od góry z racji lądowania modelu na brzuchu. Na razie chyba tyle, oczywiście na zdjęciach wszystko w fazie roboczej, część rzeczy będzie jeszcze lekko poprawiana, a kabinki (nie wychodziły mi na początku i ciągle coś z nimi psułem, musiałem robić 2 razy każdą ) które widać na końcu będą wzmocnione itp. Model będzie kryty folią, a mini osłona silnika którą spróbuję wykonać z laminatu malowana aerografem co będzie moją pierwszą próba malowania lakierem dwuskładnikowym przez aerograf. No i czy to poleci to się okaże, ale w razie katastrofy też pokażę .
       
      No i oczywiście trochę fotek:
       
       
       
      Zdjęcia są też w albumie tutaj - https://photos.app.goo.gl/fTFMMDS2pcsqhqVCA
       
      PS: Dla tych czekających na coś z Zero: po pierwsze wybaczcie że tak to trwa, po drugie model powstanie, ale trochę mnie chyba przerósł psychicznie. W każdym razie przy okazji kupna serw do tego kupiłem sobie mechanizm chowanego podwozia co mnie, mam nadzieję, trochę zmotywuje do pracy






















    • By czarobest
      Nie wiem czy jest sens, ale pokażę efekt mojej małej renowacji motorka Cox Tee Dee .051.
      Problem był z odkręceniem wszystkiego, mimo piskania WD-40 nie dawałem rady, jednak dorobiony kluczyk i pomoc małego młotka oraz palnika poskutkowała i udało się odkręcić tylny dekiel oraz cylinder. Problem był następnie z odkręceniem głowicy, ale w tym przypadku pomogła odwrotność tego co wcześniej czyli niska temperatura - trochę czasu w zamrażalniku i poszło po kliku uderzaniach młotkiem w kluczyk 
      Potem generalnie po prostu nieco go odświeżyłem, wypełniłem lekko ubytek we wlocie Multibondem 1632 (Tutaj pytałem jak: http://pfmrc.eu/index.php/topic/77840-wype%C5%82nienie-ubytku-w-aluminium/), dorobiłem blokadę iglicy z puszki po napoju i całość wyczyściłem i nieco oszlifowałem.  Niestety z obudową cylindra (i cylindrem zarazem) nie mogłem za bardzo nic zrobić, bo musiałbym jakoś to potem pomalować. Efekt jest chyba całkiem okej, mnie na żywo bardzo się podoba  (na zdjęciach widać trochę więcej...). Teraz aż szkoda mi go nieco używać, ale jak będzie chwila to sobie go poodpalam, a potem pewnie dobuduję mu jakiś model (jeszcze nie wiem jaki, ale może coś na uwięzi? Choć nie wiem jeszcze jak to działa  ) 
      Nie ma żadnych nowych części, choć pewnie powinienem zmienić podkładki pod głowicą - myślę jednak, że nie zrobi to wielkiej różnicy.
       
      Wszystkie zdjęcia można zobaczyć tutaj - https://flic.kr/s/aHsmvTLKXz
      Tutaj wrzucę tylko kilka. 
      Przed:
       
       
       
      Po:
       
       
       
      I porównawcze: 
       
       
       
      Czy jest sens się tak bawić z takim motorkiem to nie wiem, ale mnie na pewno sprawia to dużą przyjemność . 
    • By młodszypilotamatormodelarz
      Czołem,
      RANGER FPV VOLANTEX zaprezentował model samolotu dedykowanego do lotów FPV
      RANGER FPV występuje w różnych wersjach: z mocnym kadłubem i śmigłem pchającym lub dwoma silnikami ze śmigłami ciągnącymi oraz wersja tradycyjna piankowa ze śmigłem pchającym.
      VOLANTEX to również quadkopter SWIFT oraz motoszybowiec, modele samochodów i motorówek

       
    • By TheKuba1414
      Witam, długo już zastanawiam się nad tym samolotem, nie chcę Rangera EX bo jest dla mnie za duży i nie wykorzystam jego możiwości, Samolotu na razie nie mam, mogę mieć go na święta ale robię teraz zamówienie z HK i chciałbym zamówić wyposażenie do niego, mam prośbę o pomoc w jego doborze. Na początku miałby służyć do latania rekreacyjnego, może jakieś proste akrobacje - potem bym może wsadził FPV.
      Pakiet 3s 5000mah - tu wolałbym żeby taki został, na pewno nie chcę 4s.
      Silnik - ktoś takiego używał na RC Groups z takim samym pakietem, byłby dobry?
      Regiel  - silnik ma maksymalne ampery podane 30 i 55, na RC Groups ten człowiek właśnie go używał.
      Serwa - tu właśnie nie wiem, mógłby ktoś podać coś z HK najlepiej o podobnym rozmiarze do "dziewiątki"? 
      Śmigło w modelu jest 8x4, mogę ewentualnie zmienić na 8x6. Lotki na dwóch serwach, aparaturę mam swoją.
       
      Z góry dziękuję.
       
      PS: Proszę u usunięcie poprzedniego tematu.
    • By TheKuba1414
      -Już do usunięcia-
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.