Jump to content
qpa

Modelarze, lotnicy, motocykliści!

Recommended Posts

Oczywiście zlecałem, nie mam w swoim garażu narzędzi żeby zrobić wał. ale może kiedyś :) Korbowód jest nowy firmy DUELLS, blachy wycięte na laserze, przeciwwagi są wyszkiełkowane w środku a z zewnątrz lekko zatoczone. Samo punktowanie blach to poziom expert, ale robi to chłopak który się na tym doskonale zna. Wał złożony z biciem poniżej dopuszczalnego. Będę składał powoli dwa silniki a może nawet trzy to mogę podrzucić kilka zdęć z placu boju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki, Jakub.

Jesli o mnie chodzi, zdjecia zawsze mile widziane, jesli to nie sprawi zbytniego klopotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Macie Koledzy jakieś sposoby na gruz w zbiorniku? Sprawdzona chemia? Wiem, że najlepiej nasypać do środka nakrętek, podkładek i wytrzepać. Potem po wypłukaniu wypadało by czymś zabezpieczyć wnętrze, przynajmniej  zastopować dalsze postępy korozji. Musi wytrzymać paliwo do cwajtaktów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standard, zbiornik, nakrętki, betoniarka a potem TAPOX Fertan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, qpa napisał:

TAPOX Fertan

 

Fajna chemia ale ciut za droga na obecne potrzeby. Bo to zbiornik od Komara. :) Wystarczyło by mi coś jak Fosol, tylko żeby zastopować dalszą korozję i nie wchodziło w reakcję z paliwem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem ze 20 zbiorników na niemieckich specyfikach i nie widzę różnicy w działaniu od naszych polskich. 

 

Błażej masz dwa wyjścia budżetowe - kupić zbiornik bez rdzy, lub usunąć rdzę nakrętkami i betoniarką a potem zalać do pełna :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kto twierdzi, ze sa roznice?

Blazej pytal o sprawdzona chemie, wiec podalem link to produktu, ktory ja uzywalem. Samo zabezpieczenie kosztuje podobnie, jak Tapox, ktory tez u nas dostepny, ale czy jest polski, albo niemiecki, tego nie wiem i szczerze mowiac, wcale sie nad tym nie zastanawialem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to przepraszam, było dodać komentarz że Ty używałeś taki i taki i zdał egzamin, bardziej Twój post wyglądał jak pytanie przez ten znak zapytania na końcu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, to wszystko jasne. Nie widze powodu do przepraszania. Zdaje sobie sprawe z faktu, ze na rynku dostepne sa tansze (Blazej chcial tanio) preparaty, ale nie mam pojecia, czy warte polecenia, wiec wyszlo, jak wyszlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarku a ile ten Twój preparat kosztuje bo wydaje mi się, że amazon jakieś głupoty wypisuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blazej, ja wrzucilem pierwszy link z brzegu nie patrzac na cene. Ale fakt, ze ten Wagner do najtanszych nie nalezy.

Najlepiej porownywac ceny przeliczajac je na 1 litr praeparatu. Na zbiornik do Komara (ja szacuje jego pojemnosc na mniej od 10 litrow) bedziesz potrzebowal jakie cwierc litra, a to kosztuje troche ponad 20 Euro. Ale czy zbiornik od Komara jest wart takiej ceny preparatu, sam bedziesz wiedzial najlepiej. Dosyc dawno to bylo, ale pamietam, ze placilem w eBay ponizej 30 Euro z wysylka za 0.5 litra z utwardzaczem i wystarczylo na zabezpieczenie starego zbiornika od H-D. Ten preparat Wagnera sprzedawany jest takze w Kauflandzie, a wiec byc moze dostepny takze w Polsce.

 

Zdaje sobie sprawe z tego, ze istnieja tansze specyfiki, ale ja takowych nigdy nie probowalem, co naturalnie nie musi oznaczac, ze moglyby byc wyraznie gorsze. O, tutaj jeden z pierwszych, wyplutych przez wyszukiwarke przykladow:

https://www.rostio.de/rostio-tankentroster-1-liter-plus-tank-schutzemulsion?gclid=CjwKCAjwhMmEBhBwEiwAXwFoEaM_5BTULGGr9wECsqUP5c29FMCCjeBHsW5ogQX4Tr8jlUCwDtGjNBoCzcMQAvD_BwE

 

Duzo tez zalezy od stopnia zardzewienia zbiornika i dokladnosci czyszczenia. Ja to robilem rozbitymi kawalkami szklanych butelek, ale obracajac recznie, nie w betoniarce,  co troche wysilku kocztowalo.  Dopiero potem ktos mi powiedzial, by zbiornik ze szklem wetknac do bagaznika auta i jezdzic z tym jakis czas do pracy, codziennie obracajac zbiornik na inna strone. Ale nie mam pojecia, czy to faktycznie funkcjonuje. Betoniarka wydaje mi sie bardziej efektywna. :)

 

Teraz zupelnie co innego :):

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę zrewidować zbiorniki do innych motongów które chciałbym za tego życia przywrócić do użytku i może wtedy zainwestuje w jakąś chemię i hurtowo je zabezpieczę. Generalnie tak się w życiu układało, że nie miałem nigdy większych problemów z rdzą w zbiornikach. Obecnie NTV mimo 32 lat na karku ma zdrowy baniak a Bielizna ma plastikowy. :) 

A może by tak potraktować go Cortaninem?  Oczywiście po odgruzowaniu w betoniarce. :)

 

A teraz z innej beczki. Drgnęło w temacie baterii LiFePo do NTV. Przyszedł jakiś czas temu BMS

113037.jpg.46c280b060cca494890e147fac90f4fb.jpg 

 

teraz dotarły ogniwka

 

113103.jpg.bd167a8fa709689e1f860b14b00ebab5.jpg

 

wyglądają na oryginały. Poprosiłem sprzedawcę o możliwie najlepsze dopasowanie ogniw względem siebie. Zobaczymy. BMS i ogniwka będę upakowywał w bryle takiego akusa

 

113157.thumb.jpg.13de91c1715d485799609e9d0a0b6a06.jpg

 

Już widać, że nie będzie łatwo. W motocyklu siedzi na styk, może z 5mm będę mógł pójść w górę. Pierwsze przymiarki wyglądają tak

 

113345.jpg.e12557f7c2edb1cde0d52028bb4f8f2a.jpg

 

już widać, że nie da się upchnąć 4s4p, zostaje 4s3p. Pojemnościowo i tak wydoli a prądowo aż nadto. :) 

Ogniw trochę więcej bo docelowo będzie kilka akumulatorów. Będzie np. jeden 4s1p do GasGas'a supermoto mojego kolegi.

Ale niestety prace znów przystopują bo z fabryki będę miał dużo wyjazdów. Kolejny już na początku przyszłego tygodnia.

 

A i jeszcze w temacie Komara. Przyszły graty.

 

113753.jpg.f41013433b1185390fdaf0c35953533d.jpg 

 

Ale widoczna tutaj jedna część od niego nie będzie do niego. Będzie miała zastosowanie w modelarstwie. Ciekawe czy ktoś zgadnie co i do czego. :D

Komarek też doczeka się swojego rozdziału bo to jest całkiem ciekawa historia. Ale to w swoim czasie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Granacik napisał:

A może by tak potraktować go Cortaninem?

 

 

Wyciąg z kory zwiąże resztki rdzy a potem pewnie będzie zapychać kranik/filtr, imo wyczyść - zatankuj - zapomnij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.