Jump to content
Sign in to follow this  
enter1978

Extra 330 multiplex

Recommended Posts

Mimo że przesiadłem się na duże modele benzynowe , mam dwa modele elektryczne , jeden to edge 540 1420mm który to model bardzo lubię i mam extrę va-models której nie lubie wcale ale często nią latam bo czymś trzeba ćwiczyć i często gęsto przywalić o ziemię , aby duże ładne modele jak najdłużej były ładne.

Mała extra va-models jest zużyta do granic możliwości , ale ostatnio gdy latałem edgem i zrobiłem Knife Edge Spin ale bardzo model rozkręciłem w efekcie fatalnie przeszedłem do odwróconego korka,   bardzo szybko bezbłędnie wyprowadziłem model i byłem dumny jak Paw że model mnie nie zaskoczył i wiedziałem co robię, pomyślałem że to efekt treningu i masa czasu poświęcona na znęcanie sie nad małą piankowa extrą.

Extra niby jest cała ale to trup , po wielu naprawach teraz to juz podchodzi pod cegłę, postanowiłem że pora extre va-models wysłać na emeryturę i kupić cos nowego , używanego , taniego ale niezbyt styranego , bo taka pianka może nie za duża ale też jest potrzebna.

W dziale giełda jeden z forumowiczów sprzedawał extre multiplexa więc ją odkupiłem :).

Dziś dotarła, co prawda kolega zapomniał zapakować kabinkę i dośle w przyszłym tygodniu , ale model mi się bardzo podoba, niezniszczona , ładna i podobno świetnie lata, bo miałem kiedyś extrę 300 multiplexa i ten wcale fajnie nie latał.

Ale mam pytanie co do silnika, bo w modelu jest dedykowany silnik PERMAX BL-O 3520-0920  na temat którego nie ma za wiele informacji.

Znalazłem tyle że jest zasilany do 14V to znaczy że jak by model miał za mało drygu to nie da rady go zasilić 4S?

Ktoś ma ten model bądź silnik i coś o nim napisze?

 

43e7f8ab2fdfba69.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten model , więc uronię tu swoje spostrzeżenia odnośnie tego modelu. 

4S - raczej bym odradzał , po pierwsze zrobi się cegłolot, po drugie silnik musi kręcić 14 cali - czyli takim jak kazał producent , to przez pękaty kadłub.

 

wyposażenie jakie mam: 

http://pfmrc.eu/index.php/topic/66745-ufznalazłem/?p=684427

 

założyłem jej dodatkowo SFG - to baaaaaardzo poprawiło właściwości lotne tego modelu :)

Ogólnie model nie jest ideałem ,ale jestem zadowolony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat mam wiecej pakietów 3s niż 4s , tyle że to małe pakiety , jeden SLS 1600mah  30C, jeden gens 1800mah 40C i jeden gens 2600mah 60C, ten 2600mah będzie pewnie najodpowiedniejszy, a SLS pewnie jest za mały a to kurcze nowiutki akumulator , ani razu jeszcze nie latał.

A pochwalisz się jak zrobiłeś SFG, jak duży jest stabilizator i jak go przymocowałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć

Też mam tą Extrę z Multiplexa , jak i kilku kolegów w klubie.

Póki co są to nasze nowe zabawki kupione w wersji RR czyli z pełnym wyposażeniem ;)

Latamy na pakietach 3S 2600/2700 mAh i ze śmigłem fabrycznym 14x7.

Ciągu w zupełności wystarcza na zawis na śmigle jak i kręcenie beczek w pionie na wznoszeniu.

Serwa fabryczne też dają radę jak i sztywność płatowca pozwala na ostrzejsze polatanie ( miałem MX2 z Ripmaxa który giął się przy szybkich beczkach blokując lotki co w połączeniu z kiepskimi serwami zakończyło jego żywot...)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serw z modelem nie dostałem, nie ten przedział cenowy :).

Ale mam nowe serwa MG 90S , troszkę przymałe w fabryczne miejsca (zmodyfikuje się) wole kupić dodatkowy akumulator za wartość dedykowanych serw , ale miałem takie serwa w extrze 300 multiplexa 1200mm , i dwa lata się tym bydłowałem i nic się złego nie działo , dawały radę , o dziwo mimo że ta extra 300 słabo latała to nigdy mi nie upadła nie uszkodziła się , nawet nie wiem jak to wytłumaczyć , bo Va-models o wiele lepiej latała , przynajmniej na początku :), a ile kretów zaliczyła to się w głowie nie mieści.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym jednak dał coś lepszego niż serwa TP. Ten model jest jednak trochę inny niż ta extra 300.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra.

Nie mam na razie kasiory , mogę się jedynie szarpnąć na te serwa https://allegro.pl/oferta/serwo-powerhd-hd-1711mg-medium-7748331603

Parametry lepsze a i pewnie beda pasować w fabryczna miejsca bez przerabiania czegokolwiek.

Nic więcej nie wysupłam, a jestem jeszcze w trakcie montażu benzyniaka , wiosna za pasem trzeba go poskładać do kupy , niby wszystko mam ale nie wiadomo czy nie wyskoczy niespodziewany wydatek o którym np zapomniałem.

Jak te serwa powerhd są godne uwagi to bym je kupił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba jednak to serwo powerhd to nie jest dobry wybór.

Widziałem je rozebrane i tylko część przekładni jest metalowa , połowa trybów to plastik.

Już chyba lepszym wyborem będzie ten redox https://allegro.pl/oferta/serwomechanizm-m160-mg-serwo-redox-metalowe-tryby-7658788305

Przynajmniej cała przekładnia jest metalowa, a i kilka osób z forum używało ich serw tyle że 9 gramowych i dramatu nie było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra.

Nie mam na razie kasiory , mogę się jedynie szarpnąć na te serwa https://allegro.pl/oferta/serwo-powerhd-hd-1711mg-medium-7748331603

Parametry lepsze a i pewnie beda pasować w fabryczna miejsca bez przerabiania czegokolwiek.

Nic więcej nie wysupłam, a jestem jeszcze w trakcie montażu benzyniaka , wiosna za pasem trzeba go poskładać do kupy , niby wszystko mam ale nie wiadomo czy nie wyskoczy niespodziewany wydatek o którym np zapomniałem.

Jak te serwa powerhd są godne uwagi to bym je kupił.

 

PowerHD trochę wolne. Do latania ok ale 3D to słaba opcja. U mnie podobna sytuacja ale ja miałem do naprawy model F3B i poszło dość sporo budżetu na to a chciałem jeszcze jakiegoś akrobata 1.2m ulotnić. Priorytety muszą być dlatego wybrałem naprawę szybowca. Tutaj wolałbym benzyniaka ulotnić.

 

Z serw to co najmniej hitec hs5070mh albo jakieś kst. To już jest wysoka półka cenowa ale raczej się nie rozsypią i są idealnie sprawne to każdego latania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na razie chyba się zdecyduję na te redoxy, metalowe przekładnie, dość szybkie , dość silne i będą pasowały do modelu jak ulał.

Może kiedyś wymienię na coś lepszego .

I tym sposobem na następny weekend będę miał ten model gotowy do lotu i zaczynam sezon :).

Z benzyniakiem 1,8m uporam się pewnie też do przyszłego weekendu, a największy benzyniak 2,2m i elektryk 1,4m stoją zwarte i gotowe do lotu nawet dziś :).

Tak że ja w tym roku nic nie składam nic nie sklejam tylko latam :P, przynajmniej taki jest plan ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model wczoraj oblatany ,jeśli tak to można nazwać, wiało jak diabli i przewracało mi model na ziemi , ale chciałem polecieć i poleciałem tyle że niewiele poustawiałem bo warunki to latania były fatalne.

Wylatałem 2 pakiety, jeden 1600mah latał około 3-4min  i z pakietu wyssane zostało 500mah .

Drugi pakiet to 2600mah latał około 9-10min z pakietu poszło 2000mah.

Zużycie energii jest bardzo zadowalające, silnik oszczędnie obchodzi się z energią a za razem jest mocny i ciągnie jak durny , mierzyłem ciąg po uzbrojeniu modelu i na 3 celach 11,1v,   mam 2150g ciągu przy wadze modelu do lotu 1280g.

Model bardzo chętnie chce stabilnie wisiec na śmigle (mimo silnego wiatru) , ciężko wyczuć było ale podczas powolnego przelotu na tyle wolnego że model juz musiał lecieć z zadarta mordą , leciał stabilnie i nie miał chęci do przewracania sie na skrzydło.

Wszystko wskazuje na to że to fajny model , teraz trzeba poczekać na sprzyjającą pogodę , poustawiać model , wlatać sie trochę w niego i będzie pewnie zabawa.

Mam do niego 3 akumulatory i czwarty w drodze :), więc wystarczy energii na 30 min latania non stop.

Miałem extrę 300 multiplexa i był to bardzo zły model , głównie dla tego że przy małych prędkościach przewracał sie na skrzydło w ogóle z małymi prędkościami latał jak by miał ADHD.

Ta extra 330 może i jest troszkę mniejsza ale wygląda na stabilną w każdej pozycji i przy każdej prędkości.

Ja tam po jednym locie mimo huraganu jestem z modelu bardzo zadowolony, szczególnie że zapłaciłem 200zł za niewiele używany model z zamontowanym ciekawym silnikiem .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.