Jump to content
marijuz2

Gdzie kupić silnik żarowy?

Recommended Posts

Witek ; teraz pewnie bedzie ruskie przyslowie i zmiana tematu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, yarun napisał:

nikt nic nie zjadł tylko wiedzę bierze się z potwierdzonych źródeł czyli książek 

 

Jakoś nikt na nic się nie powołał  

 

natomiast słyszałem co nie co o tobie Witku od jednego z kolegów i pozostawię to bez komentarza 

Nie wiem co słyszałeś ale pomówić kogoś o cokolwiek tak jak zalać hejtem jest bardzo łatwo

8 godzin temu, yarun napisał:

 

piepsz farmazony  

Nie piepszę ? farmazonów tylko wy usiłujecie udowodnić mi A kłamstwo , B głupotę bez jakichkolwiek dowodów w sprawie czytaj nikt nie wie , nie ma wiarygodnego źródła informacji ale ja nie mam racji

Wiesz Jarku najbardziej mi to przypomina pajdokracje - skoro 3 mówi coś co albo nie jest stanem faktycznym albo nim jest ale nie ma na to dowodów to jest to prawdą (konsomolską)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie przeczytałem cała dyskusje i muszę przyznać ciekawa ? oczywiście dziękuję bo każda opinia jest cenna. Nie mam tyle doświadczenia co Wy. Cały czas szukam. Patrzyłem też linki, które podesłaliście. Nie boje się używek ale raczej kupię nowy.  Znalazłem jeden w Polsce nowy ASP 32A za 380zl. Nowe też są do wyboru OS max ale jak wcześniej pisałem bardziej taki silnik widzę w ładnym akrobacje. Był przez chwilę pomysł żeby go zelektryfikowanć ale to jednak nie to samo. Niby wygoda itd. ale klimat już nie ten. Nie wiem co mnie tak na tego ASP wzięło nawet mi się podoba choć nie wiem jak pracuje i jaka jego trwałość. Być może to błąd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, luki28 napisał:

Panowie przeczytałem cała dyskusje i muszę przyznać ciekawa ? oczywiście dziękuję bo każda opinia jest cenna. Nie mam tyle doświadczenia co Wy. Cały czas szukam. Patrzyłem też linki, które podesłaliście. Nie boje się używek ale raczej kupię nowy.  Znalazłem jeden w Polsce nowy ASP 32A za 380zl. Nowe też są do wyboru OS max ale jak wcześniej pisałem bardziej taki silnik widzę w ładnym akrobacje. Był przez chwilę pomysł żeby go zelektryfikowanć ale to jednak nie to samo. Niby wygoda itd. ale klimat już nie ten. Nie wiem co mnie tak na tego ASP wzięło nawet mi się podoba choć nie wiem jak pracuje i jaka jego trwałość. Być może to błąd. 

Nie ma nic gorszego jak zbierasz się z gratami na lotnisko, jedziesz 30-60 km a potem się męczysz wkurzasz , a to ma być przyjemność. Polecam OS 46 LA bo możesz go potem do jakiegoś akrobata 140 cm rozpiętości zamontować, części są dostępne. ASP i MVVS już nie produkują małych silników a ściąganie części czy ich dorabianie to naprawdę jest problem. Potem kolega X nie ma czasu albo jest na urlopie , część trzeba sprowadzić z drugiego końca świata i masz miesiąc uziemienia. Części do OSa jeszcze są, przy kraksach co najwyżej plastikowy dekiel wymienisz za 30 dychy, zespół tłok cylinder kosztuje ponad stówę, gaźnik nawet mniej. To moja dobra rada - kiedyś też byłem świerzakiem i się uczyłem wszystkiego od zera a latania na misia ?. Jak chcesz kupić ASP (kiedyś złośliwcy mówili na nie another spare parts) lepiej weź 52 FS - pali połowę tego co 2 suw, zapala bez problemów i mniej hałasuje. Tu masz ostatnią wersję mvvs a z tłumikiem "gratis" https://www.ebay.com.sg/itm/Motore-MVVS-3-5cc-per-aereo-Categoria-Combat/164701352235 , tamten antyk nie ważne ile ma lat (40 czy 50) niech wszystkowiedzący sobie kupią i pieją nad nim peany.

PS. kiedyś na forum dałem zapytanie o drukarkę 3d bo sam nie mam ZIELONEGO POJ ĘCIA na ten temat , ile osób tyle opinii a drukarka nie kupiona

 

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nic nie napiesze o ASP ( mialem w domu , ale na nich nie latalem ) , ale osobiscie szedlbym w cos "porzadniejszego".

Jesli Marcin ( a Marcien wie o czym pisze ) potwierdza , ze sa one lepsze od OS , to nawet sie nie zastanawial. Po co kupowac Komara , jak mozna miec Simsona ( moze jestes zbyt mlody , zeby zrozumiec to porownanie ? )

TT bedzie Cie kosztowal tylko troche wiecej , ale bedziesz 10 x bardziej zadowolony z obslugi .

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie znowu dali mi do myślenia. Może macie racje kupić raz a dobrze...? Akurat o komarach, simsonach i nie tylko  mam większe pojęcie. No nic zastanowię się... Znowu nie taki to wielki majątek i raz się żyje...?

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja Tobie gwarantuje co byś nie kupił oczywiscie w dobrym stanie-czy to będzie ASP ,Webra,MVVS czy super tigre ,to przy odpowiednim traktowaniu czyli czystość dla tego motorka dobre paliwo odpowiednia eksploatacja i dobra konserwacja po zabawie oraz jego własciwe przechowywanie da ci taki silnik satysfakcje na długie lata.

  • Upvote 1
  • Dzięki 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup używany samochód w dobrym stanie ? Najlepiej na olxie. Był jeden gość co sprzedawał yamadę 140 tylko docieraną na desce. Jak pojechałem i zobaczyłem to się okazało ,że był to silnik po św. pamięci koledze W. z Katowic i miał na oko co najmniej 100-150 h pracy

  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dbam o wszystkie swoje " zabawki"? a z używka zawsze jest ryzyko dlatego jak kupie to nowy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, luki28 napisał:

Dbam o wszystkie swoje " zabawki"? a z używka zawsze jest ryzyko dlatego jak kupie to nowy...

Ok.Co nowy to nowy,wiadomo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, witold_pi napisał:

I można się prawidłowo nauczyć docierać silnik ?

Pewnie że można nawet trzeba.Byle nie w modelu latając nim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Grzesiek napisał:

Pewnie że można nawet trzeba.Byle nie w modelu latając nim.

Pojazdy mechaniczne też docierasz nie jeźdżąc nimi ?

Przecież w powietrzu ma optymalne warunki, powietrze bez zanieczyszczeń stałych, dobre chłodzenie,itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do os max 46 to zestaw nie kosztuje ponad stówę tylko niemal 3 stówy (a dostępne są tylko ax przynajmniej w riku czyli u dystrybutora na pl) a jak wymieniasz tuleję i tłok to trzeba wymienić również sworzeń korbowód i zabezpieczenia więc koszt wzrasta do około 4 stów również przyda sie wtedy wymiana łożysk poza tym jedna najważniejsza sprawa mam 46ax w modelu akrobacyjnym dragon zaprojektowanym przez Andrzeja Jędrka z naszego forum i model waży ponad 3kg a silnik ciągnie go pionowo do góry na paliwie 80% metanol 20% rycyna więc będzie za mocny do takiej popierdółki jak ten trener nie wiem kto uczył cie dobierania silników do modelu ale idąc tym tokiem myślenia można tam założyć od razu piętnache bo mocy nigdy dość... 

mam również elektrycznego akrobata chciałem tam dać silnik 300w i dupa z latania lekko dodawało się gazu i model pętle kręcił zmieniłem silnik na 150w i wszystko gra więc wnioski można wyciągnąć bardzo szybko 

co do samej dostępności części do os również są problemy raz są raz ich niema japońce też wycofują  się z produkcji silników spalinowych 

więc jeśli chodzi o mnie to nie ma co patrzeć czy to os czy inna marka bo zanim go zajedziesz to części i tak nie będzie więc trzeba brać co jest osobiście asp uważam za chłam bo miałem niezłe przeboje z asp 21m w łódce a szczególnie z tymi gaźnikami w których igły odkręcały sie od drgań więc powtórzę raz jeszcze wszystkie marki silników są dobre tylko zależy to od właściciela i od tego jak o niego dba  

 

docieranie też ważna sprawa mi najlepiej idzie papierem ściernym i pastą diamentową po czymś takim silnik 30s po uruchominieniu usyskuje pełną moc  

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minut temu, bynek napisał:

Pojazdy mechaniczne też docierasz nie jeźdżąc nimi ?

Przecież w powietrzu ma optymalne warunki, powietrze bez zanieczyszczeń stałych, dobre chłodzenie,itp.

Ale nie masz kontroli temperatury,co jest bardzo ważne w okresie docierania.Dlatego nie jest zalecane.A zresztą rubta co chceta.Mnie tak uczono ok 25lat temu i do dzisiaj to praktykuje i mam motorki w dobrej kondycji i o dlugim życiu.

21 minut temu, yarun napisał:

 

 

docieranie też ważna sprawa mi najlepiej idzie papierem ściernym i pastą diamentową po czymś takim silnik 30s po uruchominieniu usyskuje pełną moc  

Kamil też tak robie ale w zawodniczych CMB 45 na których startuje w FSR,i Ty dobrze o tym wiesz.Ja robie to w docieraku pastą korundową,myje pożądnie i ogień.Ale nie doradzajmy takich agresywnych metod,bo to pierwsza droga do zniszczenia silnika dla człowieka który nie ma doświadczenia i pojęcia jak to zrobić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, yarun napisał:

co do os max 46 to zestaw nie kosztuje ponad stówę tylko niemal 3 stówy (a dostępne są tylko ax przynajmniej w riku czyli u dystrybutora na pl) a jak wymieniasz tuleję i tłok to trzeba wymienić również sworzeń korbowód i zabezpieczenia więc koszt wzrasta do około 4 stów również przyda sie wtedy wymiana łożysk poza tym jedna najważniejsza sprawa mam 46ax w modelu akrobacyjnym dragon zaprojektowanym przez Andrzeja Jędrka z naszego forum i model waży ponad 3kg a silnik ciągnie go pionowo do góry na paliwie 80% metanol 20% rycyna więc będzie za mocny do takiej popierdółki jak ten trener nie wiem kto uczył cie dobierania silników do modelu ale idąc tym tokiem myślenia można tam założyć od razu piętnache bo mocy nigdy dość... 

mam również elektrycznego akrobata chciałem tam dać silnik 300w i dupa z latania lekko dodawało się gazu i model pętle kręcił zmieniłem silnik na 150w i wszystko gra więc wnioski można wyciągnąć bardzo szybko 

co do samej dostępności części do os również są problemy raz są raz ich niema japońce też wycofują  się z produkcji silników spalinowych 

więc jeśli chodzi o mnie to nie ma co patrzeć czy to os czy inna marka bo zanim go zajedziesz to części i tak nie będzie więc trzeba brać co jest osobiście asp uważam za chłam bo miałem niezłe przeboje z asp 21m w łódce a szczególnie z tymi gaźnikami w których igły odkręcały sie od drgań więc powtórzę raz jeszcze wszystkie marki silników są dobre tylko zależy to od właściciela i od tego jak o niego dba  

 

docieranie też ważna sprawa mi najlepiej idzie papierem ściernym i pastą diamentową po czymś takim silnik 30s po uruchominieniu usyskuje pełną moc  

Znowu mylisz silniki 46La i 46ax , ax2 to dwa różne silniki??? , w tej chwili nie ma na stanie tulei i tłoka  jest do 25la (kosztuje ciut mniej) https://riku.pl/towar/p/id/65/, w modelarzu był dokładnie opisany z pomiarami na różnym paliwie i NIE MA SZANS ABY MIAŁ CIĄG >3kG.

Co do silników elektrycznych przelicznik jest prosty 50-100 W na funt czyli 300 W to minimum.

Jasne najlepiej na zimno docierać silnik ABC czy ABN gratuluję rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, bynek napisał:

A wracając do tematu odpowiedniego silnika do modelu kolegi, to proponuje taki 

https://www.ebay.de/itm/RC-NITRO-MOTOR-GP-28/114678136382?hash=item1ab3597e3e:g:yqcAAOSwXIpgJMBI.

I tańszy i bezproblemowy w stosunku do ASP czy MVVS.

Wielkośc pewno wystarczajaca.

A tak pracuje w całym zakresie obrotów.

 

Chyba go upoluję bo takiego nie mam ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.