Jump to content

Recommended Posts

Dzieki za sugestje Guys. Po urlopie bedziemy sie dalej wglebiac w temat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche mnie nie bylo, bo albo wieje albo pada albo wieje i pada albo robota...

 

Dzisiaj wykorzystalem przeblysk slonca miedzy ulewami i przetestowalem nieszczesny re-arming w powietrzu. Jeszcze wczesniej zmienilem tylko "small angle" i jak mozna bylo sie spodziewac nie pomoglo, bo niby dlaczego mialoby pomoc...

 Teraz zmienilem "extra arming  safety" na wylaczony plus to co Pan w video kazal zrobic. No i poszlo bezbolesnie??. Moge sobie rozbrajac i uzbrajac w locie do woli.

 

Przy okazji przetestowalem kupiony jakis czas temu zestaw vtx/rtx od Matek-a. Latalem blisko i na oryginalnych antenach. Odsunalem tylko vtx jakies pol metra dalej od anteny nadajnika RC w modelu.

 Na razie moge powiedziec tylko, ze dziala. Ciekawe, bo po polgodzinnym locie nadajnik video zjadl tylko 138 mAh z osobnej baterii 3S. Latalem blisko, wiec obraz byl ale zdarzaly sie zalkocenia, jakies glicze itp...

 

 Ktoregos dnia polece dalej, to sie okaze, ale spektakularnego sukcesu sie nie spodziewam...

IMG_20201011_153022.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udalo sie wczoraj wczesniej wrocic z pracy, wiec spakowalem model i pojechalem zrobic obiecane testy. Ogolnie tego wypadu nie moge zaliczyc do najbardziej udanych. Wialo dosyc silnie na zbocze (lepiej zrobilbym biarac jakis szybowiec?).

 Najpierw GPS nie mogl odnalezc satelit. Nie chcialo mi sie czekac wiec odpalilem bez. Przy wyrzucie jakims dziwym trafem zaczepilem o pstryczek i rozbroilem samolot??. Na szczescie zmienione wczesniej parametry FC pozwolily na ponowne wlaczenie silnika.

 No i teraz moj system video...  Cos to 1,2 GHz jakos po grudzie... Juz wiem, ze przynajmniej na oryginalnych antenach daleko nie dolece. Do tego strasznie te V-dipole kaprysne jesli chodzi o pozycjonowanie. Kazdy maly ruch glowa i tym samym zmiana ulozenia anteny, wplywal na jakosc obrazu.

 

 Nie wiem, sprobuje to przetestowac jeszcze w innym modelu, innej konfiguracji z roznymi antenami, ale troche stracilem wiare...

 

Przegladalem nagranie z DVR. Chcialem przeprowadzic wnikliwa analize? ale na razie mi sie nie chce...

ps:

skrecilem filmik na okrase; nagranie z DVR Fatsharka. Porazka jakas...

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogoda pod psem ostatnio. Mialem troche czasu i checi i wytyralem nastepny model. Niestety nie na konkurs, bo sie nie nadaje i prace byly juz dosyc zaawansowane...

 

...Byl taki plan i nadzieja, ze aerodynamice sie przyjrzy ktos kto ma pojecie; ale jakos nie wyszlo?. Pomyslalem, ze moze sam policze ale tez nie wyszlo?. W koncu powstala nastepna wersja na bazie intuicji i wieloletniego modelarskiego doswiadczenia??.

 

Predator, bo o nim mowa? jest kolejnym latajacym skrzydlem. Postanowilem, ze bedzie mniejszy od Explorera. 1.2 m rozpietosci. Troche zmieniona geometria w stosunku do poprzednikow i inny profil, ktory sam w sobie jest dobry,  tylko nie wiem jeszcze czy akurat w tym przypadku...

 Jest jednak kilka ciekawostek i zmian:

Zdecydowalem zalaminowac skrzydla w worku. Kadlub jest tez wzmocniony tkanina, czyli dorobilem sie full laminata ?. W kadlubie jak zwykle nie za duzo miejsca, dlatego odbiornik rc i gps umiescilem w koncowkach skrzydel. Troche to moze dziwny pomysl ale zobaczymy... Przede wszystkim bede mial miejsce na kombinowaniem z video.

No i postanowilem zadebiutowac z Lionami. Zmontowalem pakiecik 4S z Samsungow INR 18650 3000 mAh. Jak to bedzie dzialac, to jest plan, zeby podwoic pojemnosc...

Silnik  RaceStar 1400 kV, moj ulubiony ze wzgledu na cene?... Mam taki, troche mniejszy w Gimzi 2 Evo i sie sprawdza nadzwyczaj dobrze

Kontroler lotu  Matek F411 WSE

 

Video jest kwestia otwarta. Na pewno bede sie jeszcze bil z tym nieszczesnym setupem 1.2 GHz... Jak nic z tego nie bedzie, to jest nadzieja moze jeszcze w FatSharku?

 

Tak czy tak oblot bez gratow video. W razie draki mniej szukania i zbierania...Napisze jak poszlo.

 

IMG_20201115_140800.jpg

IMG_20201115_140633.jpg

IMG_20201115_140926.jpg

IMG_20201115_140643.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj po poludniu, w okolicznosciach mokrej, belgijskiej pogody oblatalem Predatora. Na razie VLOS. Wszystko odbylo sie bezbolesnie i bez przykrych niespodzianek. Dwa kilkuminutowe loty. Dwa starty. Jeden normalny, jeden auto  Dwa ladowania na trzy punkty??.

 

Model bez osprzetu FPV wazy gotowy do lotu 630g. Mocy mu nie brakuje, chociaz nie bylem zszokowany predkoscia. Na pelnym gazie lata dosyc szybko ale do rakiety mu brakuje. W/g motocalca do moich zalozen powinienem zastosowac smiglo 6x3. Mam pol szuflaty roznych ale w tym rozmiarze znalazlem tylko jakies stare Graupnera do spaliny. W  dodatku musialem wywazac i jakos troche swiszczy w locie... Bedzie trzeba cos podobnego APC dokupic, bo na stanie tylko wieksze albo mniejsze kwadratowe.

 

Ogolnie nadzieja jest. Czekam na kamere i gps, ktore utknely gdzies na francusko-belgijskiej granicy. Jak dojda, zamontuje wszystko i sprobujemy dluzej polatac, odczytac testy, porobic analizy i wyciagnac wnioski..

 

...Moje lotnisko znowu zamkniete. Do Holandii moge albo nie (nikt tak naprawde nie wie) wiec wybralem sie na wycieczke po okolicy i odkrylem fajny placyk na terenie budowy nowego kompleksu przemyslowo-spedycydyjnego. Hangary powstaja jak grzyby po deszczu ale moze jeszcze ze dwa lata jakas przestrzen sie uchowa..?

 

 

Predator FPV maiden f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To znowu ja?

 

Wczoraj pojechalem do modelarskiego po smigielko. Oczywiscie, troche glupio jechac 40km po kawalek plastiku za 3 euro, wiec kupilem jeszcze kilka rezerwowych, dwa tanie serwa, akumulator, jakis drucik, klej i cos tam jeszcze. Wynioslem ze sklepu mala siateczke, ledwo wypelniona na dnie i wyliczylem, ze wydalem 3.8 % z poborow??. Na szczescie nie przekroczylem cienkiej czewonej, piecioprocentowej granicy przyzwoitosci?. Ale do rzeczy...

 

Pogoda nawet w miare. Zabralem dwa modele.

IMG_20201206_135428.thumb.jpg.f4e49937e1062417403291733dd8608a.jpg

 

Na rozgrzewke poszedl Evo2 z nowa wieksza o 0.4Ah bateria. Niesmialym celem bylo pobicie wlasnego rekordu przelotu. Niestety wiatr sie jak na zlosc zerwal wiekszy niz bylo przewidziane i troche ciezko nam szlo (zawsze staram sie wracac z wiatrem). Do tego nie bylem pewny co do pojemnosci nowego akumulatora, wiec po 11 km zawrocilem. Po wyladowaniu okazalo sie, ze zostal  mi duzy zapas energii i moglbym spokojnie powalczyc, bo video mialem nawet dobre. No ale troche zabraklo jaj. Poza tym mam jeszcze traume po ostatnim niedoleceniu...

 

Predatora wzialem, zeby sprawdzic kalibracje sensora poboru pradu i mozliwosci przelotowych. No i wiadomo. Zasiegu wizji.

Model wyposazony w kamerke Ratel, nieszczesny system video 1.2 i antenki, strojone oczywiscie od QLRS.

 

Co do video. Potwierdzilo sie, ze chyba nic z tego nie bedzie. Chce jeszcze sprobowac z obiema antenami kierunkowymi. Ale to bedzie juz taka ostateczna zniewaga...Ten VTX pobiera dwa razy mniej pradu niz tej samej mocy inny, ktory mam od dawna i testowalem wczesniej..? Zreszta na tamtym zasieg byl nie wiele wiekszy...

 

Z innych dzisiejszych niespodzianek: cos mi gogle zaczely w pewnym momencie pikac i pikac. Moze akumulator? Dziwne, bo za duzo nie latalem. Zobacze po naladowaniu.

Do tego Crossfire jakos szybko przechodzil na pelna moc. Wczesniej nie zwrocilem na to uwagi. Problemow zadnych nie mialem ale sprawa do zweryfikowania. Za to pierwszy lot z R9M bez problemow. RSSI sobie spada powoli ale zadnych przykrych niespodzianek.

 

Jesli chodzi o Predatora. W sumie jestem zadowolony. Lata duzo szybciej. Zuzycie energii porownywalne a moze troche mniejsze ( w Evo mam video z osobnego accu). Czujnik poboru pradu/zuzycia energii  oszukuje  o ok 100 mAh, wiec wyniki sa miarodajne. Wystarczy drobna korekta.

 

Zrobilem ponad 40 km i zostalo mi jeszcze, przynajmniej teoretycznie 650 mAh w baterii. Moze tak jak planowalem, podwoje mu kiedys pojemnosc akumulatorow (+ ok 200g). Ciekawe czy zwieksze zasieg dwa razy. Ciezko bedzie...

To tylko takie rozwazania teoretyczne, bo raz, ze nie wolno, dwa, ze z takim kiepskim video, latac tyle kolo nogi nie ma troche sensu...

 

 

Na okrase jak zwykle maly filmik.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Tak bardziej dla rozruszania forum niz merytorycznie😉🙃.

 

Wklejam zdjecie zwlok Explorera w bagazniku.

 

explorer.thumb.jpg.de91a85b18f4d138537f619bdae44905.jpg

 

Hmmm. Byl sen zeby latac wysoko i daleko ale w obecnej rzeczywistosci prawnej nie ma za bardzo jak i jestem zmuszony do latania nisko i blisko.

No i sie narobilo. Zahaczylem o galaz (bardziej lozy niz brzozy) i sie troche polamalem.

 

Ale zeby nie bylo tak smutno, dodam ze nowa platforemka do latania przy nodze juz jest na ukonczeniu. 

Odezwe sie po oblotach...

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrzydełka szkoda :(

a na linku R9 od frsky dalej latasz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od jakiegos juz czasu  przeszedlem na Crossfire, ale mam jeszcze jeden model w czynnej sluzbie na R9 i nie narzekam.

 

Odbiorniki R9 sa w cenie  nano Crossfire, dlatego przestalem je kupowac, zeby zostac przy jednym systemie (nie liczac Hott Graupnera na ktorym latam od lat).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po tym jak poradziłeś sobie z wgraniem oprogramowania do odbiornika FPV od Eachine jestem pewien że lubisz takie tematy.

A temat to open-source-owe oprogramowanie Express LRS które można wgrać do modułu R9M i odbiorników. Jest ponoć lepsze (szybsze) od Crossfire.

Sam posiadam moduł R9M ten z przed 2019 i 3 odbiorniki (dwa drony i skrzydełko) i kusi mnie zmiana oprogramowania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O kurcze. Gdzies mi sie ten Express obil o uszy ale nie wiedzialem, ze to sie da wgrac do R9M. Moze kiedys przy okazji, kupie jeszcze jakis odbiornik FrSky i sie pobawie, albo poczekam az sie pochwalisz jak Tobie poszlo😉😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj dokonalem powtornego i udanego oblotu najnowszego skrzydelka.

 

Pierwsza proba  odbyla sie kilka dni temu, z tym ze skonczylo sie malym krecikiem. Latalem sobie nad lotniskiem, krecilem kolka i inne zeby sprawdzic na co moge sobie pozwolic.Wygladalo, ze wszystko OK Juz konczylem baterie i nagle model spadl. Radio na pewno dzialalo do konca, bo Pani z nadajnika nic nie krzyczala. Lecialem z wiatrem, wcale nie tak wolno jak mi sie zdawalo ale  najprowdopodobniej samolot sie zwyczajnie zwalil. Naprawilem faldy na placie, przykleilem odlamany statecznik, dodrukowalem czub i po sprawie.

 

Dzisial Lascar wyszedl z testow bez szwanku. Przesunalem troche CG do przodu, bo pierwsza proba byla z tylnym ( w granicach widelek oczywiscie). Zmniejszylem wychylenia sterow (jeszcze sa za duze). Model jest dosyc, nazwijmy to, zywy i szybki. Ma tylko 78 cm rozpietosci przy masie 365 g do lotu. Skrzydlo jest zalaminowane w worku. Silnik jest troche za duzy, ale mniejszego akurat nie mialem w szufladzie. RacerStar 2208 2600 kV. Ze smiglem 5x4.5 (najmniejsze jakie mialem) trzeba latac na 1/3 gazu, bo inaczej rwie, ze ciezko za modelem wzrokiem (latajac VLOS) nadazyc.

 

Co do lotow FPV. Hmmm. Model szykowalem do latania po krzakach, ale z obecnie zamontowana kameka Eachine TX 02, ktora przewalala sie w szyfladzie,  nie da sie za bardzo. Ta kamera ma ekstremalnie szeroki kat widzenia i oddala strasznie. Wysoko jeszcze jako tako, ale lecac przy ziemi nie czuje ani odleglosci ani wysokosci. Bede zmuszony cos innego na jej miejsce zamontowac. Do tego jeszcze latajac wczesniej "range" przyzwyczailem sie do latania w Angle i tym podobnych. A tu maly, nerwowy modelik w manualu i troche strach w oczach. Moze z czasem sie wczuje jak wczesniej nie rozbije...

 

Z tego stresu nie wlaczylem DVR. Filmik nastepnym razem.

1618253850833.thumb.jpg.d7c961480fb7032e1dc2bb696ace776c.jpg

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.