Jump to content

Recommended Posts

Czy ktoś z kolegów posiada polską instrukcję do tej aparatury, lub mógłby mnie nakierować mnie na takową!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy w radiu FS-i6X jest funkcja pozwalająca wyłączyć silnik spalinowy? Myślałem, że uda się do tego wykorzystać przełącznik blokujący położenie przepustnicy, ale przy jego użyciu nie można ustawić wychylenia serwa większego niż skrajne położenia ustawione w menu dla drążka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie o tym pisałem, że przy użyciu "throttle hold" nie da się przepustnicy bardziej przymknąć niż minimalne otwarcie przy użyciu drążka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustawiałem to wielokrotnie tylko dawno temu a obecnie nie mam tego nadajnika bo wczoraj sprzedałem ostatnią sztukę ale ta funkcja jest i działa.

Mogę  już dokładnie nie pamiętać ale chyba było tak:

1. EPA kanału gazu skrócone np. -75%  -  +100% . W tym zakresie pracy serwa ustawiamy silnik na wolne obroty do max. obrotów.

2. Gaszenie silnika przypisanym przełącznikiem który dociąga serwo do -100% zamykając przepustnicę. 

3.Trzeba tak ustawić zakres tego gaszenie aby serwo nie "buczało" przy zamkniętej przepustnicy.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie dokładnie tak wszystko ustawiłem i przepustnica się zamyka, ale tylko do położenia wolnych obrotów ustalonego jako maksymalne wychylenie ustalone w menu. Dodam, że minimalne otwarcie jest przy ustawieniu throttle hold value 0%. Przy ustawieniu  throttle hold value 100% jest maksymalne otwarcie przepustnicy. Po przełączeniu rewersu jest wszystko tak samo, tylko w odwrotnym kierunku. Chyba wykorzystam do gaszenia silnika 5 lub 6 kanał i mechanizm sterowania gazem z dwoma serwami, tzw. pływające serwo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli ustawiłeś zakres regulacji silnika na 0-100% ruchu serwa to co się dziwisz że nie ma jak zgasić silnika. W starych analogowych aparaturach robiliśmy to fizycznym trymerem ale t tak serwo musiało mieć zapas ruchu. Andrzej naisał Ci  wyraźnie jak ustawić gaz  -75% obroty jałowe, +100% pełen gaz, -100% gaszenie na pstryku prościej się nie da i drugie  serwo do niczego nie jest potrzebne.

No chyba że to benzyna to jeszcze killswitch do odcięcia zapłonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krzysztof!

   Nie obraź się, ale chyba uważasz mnie za niedouczonego. Przeczytaj uważnie jeszcze raz, co napisałem. Nigdzie nie napisałem, że ustawiłem wartość gazu na 100%. Podałem 0% lub 100% dla THROTTLE HOLD VALUE, nie dla zakresu na drążku. Dokładnie przeczytałem i wszystko zrobiłem tak, jak napisał kolega Andrzej. Tak samo próbowałem już zresztą wcześniej. Wartość podana dla THROTTLE HOLD określa procent zakresu wyznaczonego punktami końcowymi dla drążka, a nie procent całego zakresu ruchu serwa. Tak więc ustawiając wartość throttle hold na 0 lub 100% nie przeskoczy się zakresu ruchu na drążku. Jeżeli w tym radiu jest możliwość gaszenia silnika, to przy pomocy innych ustawień, ale na pewno nie w opisany tu sposób.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało się ustawić gaszenie silnika ? Dzisiaj dostałem radio  ustawiłem i działa. Pomyliłem się tylko z tym skróceniem kanału gazu do -75% bo to ma być na krzywej kanału nie na EPA.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jest to! W ten sposób rzeczywiście działa?. Wielkie dzięki, Andrzej. Zaoszczędziłeś mi dużo pracy, bo już chciałem robić na 2 serwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam 

Mam następujący problem. Przełącznik SWA uruchamia przepustnicę gazu.....? Dodatkowo przypisując do kanału 5 lub 6 któregoś z potencjometrów lub przełączników ogranicza się tylko do VRA,VRB i SWA. Pozostałe nie są pokazywane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uaktywniłeś sobie wszystkie przełączniki ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

🙃w tzw. międzyczasie znalazłem rozwiązanie... uaktywniłem przełączniki....Dzięki. A tak na marginesie. Pod który przełącznik klapy podłączacie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam szanowne grono, z racji że posiadam Flysky Fs-i6x pozwolę sobie tu zadać pytanie, żeby nie zakładać nowego posta odnośnie tej właśnie aparatury.

problem polega na tym, że wolant gazu chodzi gładko a ja potrzebuj, żeby można było popuszczać o "ząbek". Potrzebuję w związku z tym specjalną blaszkę.

Czy wiecie może gdzie nabędę taką blaszkę?

pozdrawiam.

 

A odnośnie problemu z wyłączeniem przepustnicy, widziałem na YT jak facet miał tak ustawione, że jeden z przełączników SW, służył za wyłącznik awaryjny. dopóki go nie przełączył, wolant gazu był nieaktywny. Nie wiem czy to o to chodzi :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, zakupiłem Flysky i6X dziś przyszła i nie mogę sparować. Podłączyłem 5 serw bez silnika no i zasilanie. Naciskam przycisk bindowania i nic się nie dzieje, baterie są nowe napięcie aku także ok. Proszę o pomoc wstawiam zdjęcia i film.  

IMG_20210302_161044.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałaś o zworce , bo jej nie widzę .   I    sprawdz  jaki masz ustawiony sygnał transmisji (AFHDS 2A)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Brak zworki w Rx a przycisk BIND naciskamy się przy wyłączonym nadajniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.