Jump to content
Sign in to follow this  
konradgeb

Co sądzicie o jena 1ccm

Recommended Posts

Nie wiem jak się odnieść do oceny tego silnika, Jena to Jena jak w dobrej kondycji to pali bez problemu, trwała, uruchamia się w dwie strony ,posiadały rozrusznik sprężynowy, ot malutki motor minionych czasów. Jak byłem bardzo młody to Jena 1 napędzała moją silnikówkę F1C w mniejszej formie, później zastąpiła ją MK17. Wszystko zależy do czego chcesz użyć. No i jest to silnik samozapłonowy czyli potrzebuje stosownego paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

..czyli eteru, nafty i oleju - gotowe paliwo  raczej obecnie nie do kupienia w sklepie, samemu trzeba sobie zmieszać w odpowiedniej proporcji ( kupując oczywiście wcześniej składniki co w przypadku eteru nie jest proste, chyba że tatę zaangażujesz  !)  :)

 

Różne mieszanki poniżej:

30%eter dietylowy
25%rycyna
45%nafta
 

lub

20 % rycyna
40 % olej napędowy
40 % eter

Edited by kaszalu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiadam ten silnik najpewniej użyje eteru z samostartu . Niestety wygięła się sprężyna rozruchowa.

 

+jakie składniki dodawało się do paliwa dla zwiększenia mocy?

post-20570-0-40659300-1558883367_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze się czujesz?

Po pierwsze KMD ma 2,5 raza większą pojemność a po drugie jest konstrukcją o 3 dekady młodszą i bardziej zaawansowaną technicznie z zacięciem wyczynowym...w porównaniu do popularnej Jeny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwas siarkowy.

Edit:

Kwas azotowy.

:blink:  :blink:  :blink: .................Paweł, żartujesz ?????? azotyn amylu lub izo amylu, nitrobenzen

Jakie silniki samozapłonowe (pojemność 2,5) pan poleca do pierwszego modelu na uwięzi?(akrobat)

jest jeszcze jedna istotna uwaga dotycząca  Jeny 1 ....jest to silnik zsany tłokiem a więc otwór zsący tuleji cylindrowej MUSI leżeć w osi gaznika . Inaczej  bedą kłopoty z uruchomieniem silnika lub wcale go nie  uruchomisz

 Rozrusznika spręzynowego mozesz skutecznie użyć  tylko w przypadku w miarę świezego  i prawidłowo  wyregulowanego silnika.... generalnie mimo pewniej niezaprzeczalnej  urody  tego silnika  -jakośc  była kiepska

Jakie silniki samozapłonowe (pojemność 2,5) pan poleca do pierwszego modelu na uwięzi?(akrobat)

Pan Paweł jest specjalistą od uwięzi .więc może ma inne zdanie ...ja bym polecił jeden z dwóch......RYTM  ew KMD ew  któryś z MVVS-ów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jacku celowo wybrałem taki kwiatek :-))

Patrz:

Miniaturowe silniki spalinowe, Wiesław Schier, WKiŁ Warszawa 1976, wydanie drugie, str. 266, drugi akapit.

To tak w celu przypomnienia jakie pomysły mieli nasi starsi koledzy :-))

BTW

Konradzie KMD jak najbardziej, ale ten z czarną głowicą z początku produkcji, potem były tylko gorsze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

W książce miniaturowe silniki spalinowe znalazłem rozwiązanie problemu paliwa samozapłonowego przez zastąpienie eteru benzyną apteczną czy myślicie że kmd na tym zadziała?

 

 

+znalazłem kmd w starym modelu z lat 80.

post-20570-0-77444400-1558893215_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

W książce miniaturowe silniki spalinowe znalazłem rozwiązanie problemu paliwa samozapłonowego przez zastąpienie eteru benzyną apteczną czy myślicie że kmd na tym zadziała?

 

 

+znalazłem kmd w starym modelu z lat 80.

 

W książce miniaturowe silniki spalinowe znalazłem rozwiązanie problemu paliwa samozapłonowego przez zastąpienie eteru benzyną apteczną czy myślicie że kmd na tym zadziała?

 

 

+znalazłem kmd w starym modelu z lat 80.

raczej nie .... nie kombinuj

nie masz eteru 2-etylowego to uzyj samostartu, łatwo dostepny relatywnie tani, olej mix rycyny + syntetyk do 2T, reszta olej napędowy...i silnik bedzie Ci hulał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli problemem jest brak eteru to jest na allegro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie - kolega modelarz od Jeny ma 13 lat i prosi o przystępne i jasne informacje aby wykorzystać silnik który posiada lub zastosować jakiś inny, dostępny - nie piszcie mu porad o kwasie siarkowym, azotowym i innych takich  bo narobi sobie kłopotów  lub zniszczy silnik, a zakup eteru samodzielnie też raczej będzie mu trudno zrealizować ! ! :rolleyes:

Pytanie jeszcze do czego chce go używać - może prościej będzie odstawić Jenę na półeczkę jako eksponat ( lub pobawić się nią dla przyjemności później po zdobyciu jakichś doświadczeń) nabyć gotowe paliwo i prosty silnik żarowy który będzie łatwy w obsłudze ( może być np. używany lub nowy OS MAX 10 LA; OS MAX 15 LA;  COX 0,8cm3 ), pewnie odpali , będzie równo pracował i nie zniechęci kolegi przedwcześnie do silników spalinowych z powodu walki z trudnym rozruchem  ?

Jest w pobliżu miejsca zamieszkania  jakaś czynna modelarnia lotnicza gdzie można by uzyskać pomoc ? Warto sprawdzić i to wykorzystać, na pewno nie odmówią pomocy !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie - kolega modelarz od Jeny ma 13 lat i prosi o przystępne i jasne informacje aby wykorzystać silnik który posiada lub zastosować jakiś inny, dostępny - nie piszcie mu porad o kwasie siarkowym, azotowym i innych takich  bo narobi sobie kłopotów  lub zniszczy silnik, a zakup eteru samodzielnie też raczej będzie mu trudno zrealizować ! ! :rolleyes:

Pytanie jeszcze do czego chce go używać - może prościej będzie odstawić Jenę na półeczkę jako eksponat ( lub pobawić się nią dla przyjemności później po zdobyciu jakichś doświadczeń) i nabyć prosty silnik żarowy który będzie łatwy w obsłudze ( może być np. używany lub nowy OS MAX 10 LA; OS MAX 15 LA;  COX 0,8cm3 ), pewnie odpali , będzie równo pracował i nie zniechęci kolegi przedwcześnie do silników spalinowych z powodu walki z trudnym rozruchem  ?

Jest w pobliżu miejsca zamieszkania  jakaś czynna modelarnia lotnicza gdzie można by uzyskać pomoc ? Warto sprawdzić i to wykorzystać, na pewno nie odmówią pomocy !

в принципе,да.. :)  :)  :)

 

młody Kolega Konrad, uzyskał , moim zdaniem, wyczerpujace informacje...

Kolega Paweł info o kwasach  podał jako kuziozalne lub joke ....patrz wszystkie posty powyżej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie obawiałem się, że weźmie sobie kolega Konrad wszystkie te porady na poważnie do serca i ..... :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z rozruchem silnika pomoże mi doświadczony modelarz jedynym problemem było paliwo.(silnik pójdzie do modelu na uwięzi). Może napisze o tym nowy temat jak go skończę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Warszawie masz tytlu doświadczonych modelarzy uwięziowych, że na pewno sobie poradzisz :-))

BTW

Ja też tam bywam średnio co drugi weekend :-))

Jakby coś to podam Ci namiary na PW.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.