Jump to content
Sign in to follow this  
PK999

Sprawdzony filament PETG

Recommended Posts

Hej, potrzebuję namiaru na sprawdzony filament. 

Kończę właśnie rolkę petg z alegra który ma ogromny skurcz i ciągnie straszne nici.

Nie wiem czy wynika to z właściwości plastiku, czy ustawień maszyny. Dlatego proszę o namiar na sprawdzony i dobrze spisujący się filament.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, polecę Ci z własnej praktyki PETG od Spectrum. Z ciekawości podaj jeszcze jaki slicer, jaki to petg i ustawienia dla tego petu, może coś poradzimy na Twoje problemy :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli ciągnie nici tzn że masz za wysoką temperaturę w porównaniu do parametrów retrakcji.

Ja używam e-sun.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za dane. Sprawdzę, chociaż na szybko widzę, że tych producentów ciężko z rolką poniżej 1kg. Drukuję mało, więc wolałbym ćwiartki różnych kolorów niż kilo z jednego smaku.

Aktualnie testuje się namiot, który ma niby pomóc na skurcze. Do tego jeszcze podniosłem temperaturę stołu i obniżyłem temperaturę dyszy.

Tego filamentu zostało mi z 15m więc za dużo już nie przetestuję. Ale też już raczej go nie kupię. Ten petg jest problematyczny, tpu dostałem fabrycznie zawilgocony.

Co do nitek - jakoś bardzo mi to nie przeszkadza. Daje się oczyścić. Na moim bowdenie raczej już tego nie uniknę, bo retrakcja nie jest zbyt precyzyjna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z firm które mają szpule mniejsze niż 1kg ludzie polecają print-me ale sam nie testowałem nigdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melduję postępy. Materiał zamówiony - spróbuję. Tymczasem namiot na drukarkę pomógł na skurcz. Detal pięknie trzymał się stołu. Nitki takie same, może nawet większe. Mimo zmniejszenia temperatury druku do 220st.

Dodatkowo - gorąca dysza zbiera nitki i raz na jakiś czas wkleja gdzieś w detal tego gluta. Ehhh...

Trzeba będzie zrealizować komorę do druku. Tak samo muszę pomyśleć nad zgrabnym ekstruderem bezpośrednim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie

 Podłączę się do tematu jeśli można...

Potrzebuje jakiegoś przyzwoitego profilu do PETG na Simplify3D. Używam  filamentów Spectrum Filaments,  extrudera bezpośredniego na Enderku i czasami jednak dzieją się dziwne rzeczy, jakoś nie mogę trafić w czym problem.  Najczęściej trafia się  niedolanie ( underextrusion) na początku warstwy, kilka milimetrów, czasami na całym wydruku czasami tylko kilkanaście- kilkadziesiąt warstw.Temperatury 240/90, verrtical lift 0,2, coast i clean nozzle  zaznaczone, warstwa 0,25 grubości.

Ktoś podpowie?

Chciałem zrobić fotke ale nie wychodzą... może coś pstryknę w świetle dziennym jutro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, Przemek wstrzymaj się z tą komorą, ja nylon drukuję bez komory to Ty PETG tym bardziej bez komory wydrukujesz. Bez zdjęć ciężko pomóc, ale jak tam pisano wcześniej ustawienia retrakcji do poprawy. Wrzuć zdjęcia i swoje ustawienia.

Piotr z opisu wygląda jak nieskalibrowany ekstruder (jest w necie jak to skalibrować, generalnie po kliknięciu extrude 100mm ma przejść przez ekstruder 100mm filamentu) lub też nieskalibrowane flow. A jak tylko na niektórych warstwach to filament może być też kiepskiej jakości i średnica może być różna na różnych odcinkach filamentu. Ale wrzuć te zdjęcia, bez zdjęć to takie gdybanie. Profilu z s3d nie mogę wysłać tu na forum, jak dasz maila to wyślę.

Tu jeszcze link do strony s3d z typowymi błędami druku https://www.simplify3d.com/support/print-quality-troubleshooting/#gaps-between-infill-and-outline

I polecam grupę fejsbukową Druk 3D Polska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, Przemek wstrzymaj się z tą komorą, ja nylon drukuję bez komory to Ty PETG tym bardziej bez komory wydrukujesz. Bez zdjęć ciężko pomóc, ale jak tam pisano wcześniej ustawienia retrakcji do poprawy. Wrzuć zdjęcia i swoje ustawienia.

Piotr z opisu wygląda jak nieskalibrowany ekstruder (jest w necie jak to skalibrować, generalnie po kliknięciu extrude 100mm ma przejść przez ekstruder 100mm filamentu) lub też nieskalibrowane flow. A jak tylko na niektórych warstwach to filament może być też kiepskiej jakości i średnica może być różna na różnych odcinkach filamentu. Ale wrzuć te zdjęcia, bez zdjęć to takie gdybanie. Profilu z s3d nie mogę wysłać tu na forum, jak dasz maila to wyślę.

Tu jeszcze link do strony s3d z typowymi błędami druku https://www.simplify3d.com/support/print-quality-troubleshooting/#gaps-between-infill-and-outline

I polecam grupę fejsbukową Druk 3D Polska.

Dzięki za podpowiedź, chyba już wiem co mojej  maszynce dolega. 

Pozdrawiam

Piotr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podrukowałem chwilę z nowych materiałów. Do tego nowym dla mnie slicerem PE.

Nie wiem co przyniosło większą poprawę, ale zdjąłem namiot z drukarki i dłuższe elementy nie wstają od stołu. A same elementy wyglądają "czyściej". To chyba cecha materiału.

Trochę szkoda, bo taka "komora" pozytywnie wpływała na zachowanie czystości na drukarce.

 

post-9007-0-81278900-1561195048_thumb.jpg

 

post-9007-0-46358700-1561195002_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie

 Podłączę się do tematu jeśli można...

Potrzebuje jakiegoś przyzwoitego profilu do PETG na Simplify3D. Używam  filamentów Spectrum Filaments,  extrudera bezpośredniego na Enderku i czasami jednak dzieją się dziwne rzeczy, jakoś nie mogę trafić w czym problem.  Najczęściej trafia się  niedolanie ( underextrusion) na początku warstwy, kilka milimetrów, czasami na całym wydruku czasami tylko kilkanaście- kilkadziesiąt warstw.Temperatury 240/90, verrtical lift 0,2, coast i clean nozzle  zaznaczone, warstwa 0,25 grubości.

Ktoś podpowie?

Chciałem zrobić fotke ale nie wychodzą... może coś pstryknę w świetle dziennym jutro.

Na razie znalazłem takie cuś: trzeba wyłączyć  coast at end jeśli ma się w Marlinie opcję linear advance i jerk control. Dotyczy marlina modyfikowanego przez TH3DStudio, jakiego sobie wgrałem. Dzisiaj zacząłem druk nowego moda do extrudera z PLA.  No i nowy profil obmyślił ja...Jak na razie profil jest rewelka ale nie będę zapeszał :-).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie,

Odświeżę troszkę temat. Wiem że wielu z Was drukuje, chciałbym się poradzić jakich marek używacie filamentu?. Ja drukuje w tej chwili na PLA fiberology, chciałbym spróbować czegoś innego na pewno PLA oraz PET G , mam też próbkę ABS ale jeszcze nie próbowałem druku nim. Jest tyle firm w tej chwili, bardzo dużo noname że nie wiem co wybrać. Wiadomo że patrzę na stosunek cena-jakość. Jednakże chciałbym poznać wasze zdanie co w tej chwili wychodzi najkorzystniej. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam sobie odpowiedziałeś. Nie kupuj no-name. Ja stosuje najtańsze jakie są - ale tylko bezbarwne. Dlaczego? Bo barwniki bardzo istotnie wpływają na temperaturę pracy i wytrzymałość. Miałem szary PLA i było bardzo źle - powyżej 220st w dyszy zbierała sie sadza w postaci zdegradowanego barwnika. Dlatego od tamtej pory kupuję tylko bezbarwne lub tzw transparentne które mają bardzo mało barwnika. Ewentualnie srebrne - bo niewielka ilość barwnika wystarczy do osiągnięcia efektu. Co kupisz to już zależy od zasobności portfela i tego co chcesz drukować. Jak pierdółki to wszystko jedno. Jak części mechaniczne (I modele) to tylko bezbarwne (dowolnego producenta) bo one kleją się najlepiej.

Szczególnie unikaj białego i szarego z powodu bieli tytanowej która służy do barwienia. Czarny ABS od Plastspaw też jakaś masakra śmierdzii trzeba mieć chyba 300st w dyszy aby sie kleił.

Plastspaw brązowy i czerwony PLA ok, specrtrum srebrny petg ok, Devil Design pomaranczowy abs ok, 3dactive - bezbarny pla super. Flsun niebieski i pomaranczowy petg super. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szary do 210 był OK. Ale jak chcesz mieć wytrzymałe części z PLA to drukuje się je powyżej 225stC a wtedy dopiero widać który filament jest OK a który nie. No chyba że drukujesz sobie figurki i pierdółki - to wtedy bez znaczenia. Ja figurki drukuję na 195... bo wtedy wydruk schładza się najszybciej i detale wychodzą fajnie. Stół nie ma znaczenia na jakość wydruku. Zapewnia tylko utrzymanie detalu. Ja drukuję na zimnym... podlewam hegronem i temperatura nie ma znaczenia. 

 

Dokładnie ten 3dActive mam na myśli. Kupuję od nich bezbarwne PLA i idzie jak złoto w 230stC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki spróbuję. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.