Jump to content
Miguel

Mocowanie ESC i akumulatora - szukam pomysłów

Recommended Posts

Witam  :)

Szukam pomysłów na przymocowanie akumulatora i ESC. Aktualnie próbuje coś z tym zrobić w moim FunCubie. Jakie są Wasze metody na to? Rzepy mnie trochę zniechęciły - często odklejały się. Może jakieś rzepy które są opaskami? Największy problem przy ESC to moim zdaniem zachowanie chłodzenia, nie chcę go owijać, ale przyklejać również nie, bo coś czuje że może mu się zrobić za gorąco, gdy przykleję go płaską częścią (z radiatorem) do dołu. Zaś druga część jest tak "pofalowana" przez elementy elektroniczne, że niezbyt będzie chciał się trzymać. Dzięki za pomoc  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu masz stronkę jak koleś zrobił sobie tuning w modelu, dość pomysłowe patenty.

http://www.morganmill.com/RC/FunCub_Parts.html
Możesz podpatrzeć i może coś wybierzesz. Moim zdaniem przerost formy nad treścią no ale OK.
To nadal jest kawałek ,,styropianu,,
Jedno jest pewne, przy mocniejszym przyziemieniu nie ma takiej opcji aby coś nie puściło.
Jeśli ESC jest dobrane na limicie to nawet najlepsze chłodzenie nie pomoże, kwestia czasu i będzie dym

a co z tym związane, to reakcja łańcuchowa. Jeśli jest z zapasem to nie przejmowałbym się tylko umocował 

na rzepie bądź jakaś opaska. Tak samo lipol byle nie latał luźno.

Chyba nie masz zamiaru upalać latadło do granic wytrzymałości robiąc

rakietę balistyczną. Najprostsze rozwiązania są najlepsze... rzep, opaska super glu ;) też się przyda ;)


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opaski rzepowe przewinięte przez półeczkę z balsy lub depronu. Sama półeczka przymocowana na stałe do samolotu. Dodatkowo na półeczce małe kawałki taśmy dwustronnej piankowej. Na tyle małe aby wypozycjonowac pakiet i żeby sie nie przesuwał. 

Regulator mocuję takimi jakby klamrami z balsy do modelu, lub podobnie jak pakiety, tyle, że na trytki. Mam też zupełnie luzem a zamocowane jest kapką kleju na kablach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W moich piankach przyklejam rzepy i łapię po obwodzie rzadkim CA.Trzyma mocno i nic się nie odkleja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za pomoc  :)  Pomysł z półeczką i trytytkami wyjątkowo mi się spodobał odnośnie mocowania ESC, chyba spróbuje go  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By mass
      Cześć, mam pewien problem dotyczący pracy silnika w moim quadrocopterze. Podczas lotów w końcówce przedniego sezonu dron dziwnie się zachowywał - mianowicie mogłem się bez problemu nim wzbić dość wysoko, ale podczas opadania jakby tracił moc na silnikach i bardzo szybko opadał robiąc kilka twardych lądowań. Od tamtego czasu nim nie latałem i teraz wiedząc, że było coś nie tak poświęciłem mu więcej uwagi na przegląd wszystkich podzespołów. Wymieniłem pakiet 3S na nowy, dokupiłem śmigła, ponieważ poprzednie były już nieco postrzępione i wgrałem od nowa firmware do APM, przeprowadziłem konfigurację i wykonałem kalibrację ESC.
       
      Wczoraj chciałem wykonać próbny lot i zauważyłem dziwne zjawisko. Mianowicie po uzbrojeniu jeden z silników wyraźnie wolniej się kręci, po odjęciu gazu zatrzymuje się jako pierwszy - reszta równocześnie. Przy kręceniu nim w palcach nie czuć, żadnego oporu ani bicia. Wróciłem do domu i wykonałem jeszcze raz kalibrację ESC i tutaj zauważyłem dziwną sprawę - podczas kalibracji wydaje mi się, że ten silnik pracuje prawidłowo - prędkość obrotów podczas obserwacji nie różni się od pozostałych, wszystkie silniki zatrzymują się razem. Natomiast przy uzbrajaniu nadal ten silnik kręci się wolniej.
       
      Nie mam pojęcia co mogło nawalić, czy macie jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem?
       
      Poniżej przedstawiam filmiki pracy silników z uzbrojenia przed lotem i z kalibracji ESC (podczas oglądania proszę zwrócić uwagę na silnik numer 2)
      Połączenie silników zgodnie z dokumentacją ze strony ardupilot:

       
      Filmik z uzbrojenia: https://youtu.be/eHcZgZyioUw
      Filmik z kalibracji: https://youtu.be/bHeL1jfuQ_U
    • By Arcadioosh
      Witam serdecznie,
      Robię własną deskę elektryczną i mam problem z doborem ESC. Kilka danych wejściowych:
      -Będę miał dwa silniki (po jednym na koło), tak więc jeden ESC dual? Czy dwa pojedyncze? Jak dwa pojedyncze to jak je spiąć w jeden układ, tak żeby kontrolować je jednym nadajnikiem?
      -Zasilanie 8s-10s
      -Max natężenie jednego silnika to 34A, czyli w sumie 68A
       
      Coś jeszcze z ważnych informacji jest potrzebne?
       
      Znalazłem coś takiego:
      https://flipsky.net/products/dual-fsesc4-12-100a
       
      ale jest to strasznie drogie, da się coś tańszego zastosować? Wszelkie rady i sugestie mile widziane. Moja znajomość podzespołów RC jest na niskim poziomie, ale staram się to nadrobić.
       
       
       
    • By SATAMAX
      Cześć!

      Zapraszam wszystkich modelarzy oraz początkujących do naszego sklepu modelarskiego. Mamy w ofercie między innymi: auta rc, drony, samoloty zdalnie sterowane, akcesoria modelarskie, materiały do budowy, modele do sklejania oraz wiele innych. 

      Budujemy też pakiety z ogniw  Li-Ion18650 do łodzi zanętowych, rowerów elektrycznych, skuterów elektrycznych, deskorolek i wielu innych gdzie można używać ogniw Li-Ion. 

      W razie trudności ze znalezieniem na stronie konkretnego produktu, prosimy o wiadomość e-mail: satamaxstore@gmail.com - POMOŻEMY JAK UMIEMY

      Serdecznie zapraszamy do kontaktu oraz do odwiedzenia naszego sklepu:
       
      ul. Przędzalniana 90, 93-114 Łódź
    • By Miguel
      Witam,
       
      Jakich firm pakiety LiPo używacie oraz polecacie? Mam na myśli marki, nie pojemności i ilość C.
    • By resset
      Może komuś przyda się poniższe:)

      Jakiś czas temu zakupiłem model Pelikan Alpha 1500. W dołączonej drukowanej instrukcji opisana jest procedura włączania hamulca, jednak regulator, który dostałem ja, zachowuje się inaczej. Dźwięki wydawane są w innych sekwencjach, brakuje powitalnych pięciu krótkich lub długich tonów, "menu" jest dłuższe itp.

      Dlatego napisałem do producenta i wyjaśniono mi, że niektóre egzemplarze wyposażone są w inny ESC i że powinienem mieć w pudełku dodatkową kartkę z instrukcją do tegoż regulatora. Takiej kartki oczywiście nie miałem. Przedstawiciel producenta dołączył do maila wersję PDF owej kartki, którą tutaj zamieszczam.

      P.S.

      Kopia oryginalnej instrukcji w wersji elektronicznej znajduje się np. tutaj: https://www.manualslib.com/manual/937011/Pelikan-Alpha-1500.html. Na stronie 5 znajduje się opis włączania hamulca w standardowej wersji regulatora.
      ALPHA_1500_Regulator_ESC_add-on.pdf
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.