Jump to content
Aleksander Ziel

Czy warto zmieniać przyzwyczajenia ?

Recommended Posts

Latałem kiedyś w mod.1, teraz po długiej przerwie wracam do naszego hobby. I pytanie brzmi:

Czy zmienić przyzwyczajenie i zacząć naukę od podstaw w mod. 2 ???

Miał ktoś takie wyzwanie, czy warto się pomęczyć i nauczyć latać na lewym gazie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wszystko zależy czym chcesz latać, ale ogólnie to nie ma najmniejszego sensu zmieniać MODE. Przyzwyczajenia to druga natura człowieka.

Ja latam w MODE 2 i uważam, że gdybym miał tą wiedzę co teraz to z pewnością wybrał bym właśnie MODE 1. Latam szybowcami i uważam że MODE1 jest/byłoby, przynajmniej dal mnie, lepsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie pytam, bo najbardziej lubię rozbijać się sprzętem ze skrzydłami, ale mam od jakiegoś czasu taniego drona i tam jest 2. Zastanawiam się czy to nie ułatwi mi życia, bo inaczej będę latał i na 1 i na 2. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie było tak: nauczyłem się latać na MODE 1, później jakąś tak wyszło że zacząłem latać na MODE 2, po chyba roku znowu zacząłem latać na MODE 1, później przeszedłem na MODE 2 i tak już latam 6 lat. Ale potrafię nadal latać na MODE 1 tylko raczej trenerkami bo mam wyrobione odruchy na MODE 2 i potrzebuję czas na reakcję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja latam w MODE 2 i uważam, że gdybym miał tą wiedzę co teraz to z pewnością wybrał bym właśnie MODE 1. Latam szybowcami i uważam że MODE1 jest/byłoby, przynajmniej dal mnie, lepsze.

możesz to rozwinąć? mnie wydaje się, że mode2 jest idealne do szybowców (ale nigdy nie próbowałem niczego innego) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz to rozwinąć? mnie wydaje się, że mode2 jest idealne do szybowców (ale nigdy nie próbowałem niczego innego) :D

To kompletnie nie ma znaczenia. Nie poprawisz swoich zdolnosci poprzez zmianę MODE.

 

Jak lubisz nagrywac model komórką podczas lotu, albo prowadzic rozmowe telefoniczną to mode 1 nie jest dla Ciebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja żałuje że wybrałem mode 2, choćby dla paru akrobacji mode 1 jest o wiele lepsze. Choć mode 2 jest bardziej przybliżone do prawdziwego samolotu na jednym drążku  masz wysokość z lotkami. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

możesz to rozwinąć? mnie wydaje się, że mode2 jest idealne do szybowców (ale nigdy nie próbowałem niczego innego) :D

W lataniu na łączce dla przyjemności w zasadzie nie odczuwałem problemów związanych z MODE 2 i uważałem, że jest bardziej naturalne niż MODE 1. Problem pojawił się dopiero przy lataniu wyczynowym. Niestety połączenie steru wysokości z lotkami jest słabym rozwiązaniem. Nie wiem jak byś nie sterował to zahaczysz w skrętach czy krążeniu o ster wysokości.

No i jeszcze jeden element który pojawia się przy wyczynie, czyli stres i drżąca ręka. Nie ma problemu przy lotkach czy kierunku, ale przy wysokości jest ogromny. Model wówczas lata jakbyś jeździł po górach.

Separując lotki i wysokość masz szansę spokojnie krążyć lotkami nie dotykając wysokości.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W lataniu na łączce dla przyjemności w zasadzie nie odczuwałem problemów związanych z MODE 2 i uważałem, że jest bardziej naturalne niż MODE 1. Problem pojawił się dopiero przy lataniu wyczynowym. Niestety połączenie steru wysokości z lotkami jest słabym rozwiązaniem. Nie wiem jak byś nie sterował to zahaczysz w skrętach czy krążeniu o ster wysokości.

No i jeszcze jeden element który pojawia się przy wyczynie, czyli stres i drżąca ręka. Nie ma problemu przy lotkach czy kierunku, ale przy wysokości jest ogromny. Model wówczas lata jakbyś jeździł po górach.

Separując lotki i wysokość masz szansę spokojnie krążyć lotkami nie dotykając wysokości.

 

To wszystko przez ten wyczyn :rolleyes:

Mnie super się lata mając lotki i wysokość na jednym drążku, nie wyobrażam sobie inaczej. Lotki z wysokością są tak naturalne że każdy inny mode wydaje się wynaturzeniem :P Jak to dobrze latać tylko i wyłącznie rekreacyjnie :D

Dziękuję za wyjaśnienie.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latam na Mode2 rekreacyjnie. jedyny ból to mam przy wyrzucaniu modelu z ręki, bo robię to prawą ręką. Zazdroszczę wtedy kolegom, którzy latają na mode1 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli zostać przy MODE 1, bo latam rekreacyjnie i olać wszystko, bo tak jest dla mnie bezpieczneiej (nawyki).

no pewnie  , bo i po co zmieniac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli zostać przy MODE 1, bo latam rekreacyjnie i olać wszystko, bo tak jest dla mnie bezpieczneiej (nawyki).

Moim zdaniem tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie :)  Ja jestem "mańkutem" i latam Mode 2. Idealne przy wyrzutach modelu. Robertus ma rację :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem dlaczego MODE1 ma byc lepsze do akrobacji, latam 2 czasem cos uda mi sie wykrecic

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież większość pilotów którzy latają 3D itd. lata na MODE 2, sam lubię pokręcić 3D i jakąś nie mam problemu z opanowaniem beczek, kwestia treningu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haa sama beczka to pikuś, zrób okrąg z beczkami lub pętle na jednej płaszczyźnie na mode 2 bez zmniejszania wychyleń serwa na pstryczku. To taki przykład. większość dobrych pilotów ktorych znam 3d f3a lata na mode 1.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytam co piszecie o wadach i zaletach mode 1/2, ale zupelnie zapominacie, ze jeszcze jest mode 3 i 4.

Jakbym mial latac akrobacje i startowac zawsze z ziemi, to wybralbym mode 4 (latam na mode2). Jezeli chcemy rzucac model z reki, to jednak dobrze miec wysokosc i lotki w jednym drazku

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.