Jump to content

Recommended Posts

Jest OK 
Jak bardziej intensywnie polatam to temperaturę mam około 60°C na obudowie silnika.
Przy spokojnym lataniu w granicach 40/45 °C
 

post-14986-0-30444700-1566594182_thumb.jpg
 

 

Zrobiłem Ci jeszcze symulacje na śmigło 13x8 

 

post-14986-0-27425800-1566594733_thumb.jpg

Pakiet zbliżony wstawiłem, ESC Dualskiego, ale to nie istotne

 

Piotr ... Z Gliwic masz niedaleko zawijaj graty i wpadaj do nas lotnisko.
Jakby co pisz do mnie na priv 
Ja jutro się wybieram jak aura dopisze, generalnie latam późnym popołudniem warunki The Best 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziękuję za wyliczenia:)

Nie ma sprawy :)

Aha ja wpisałem 1800 g

Twój FR zapewne waży w granicach 1700 g więc wynik jest ciut lepszy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotr z Gliwic masz niedaleko zawijaj graty i wpadaj do nas lotnisko.

Jakby co pisz do mnie na priv 

Ja jutro się wybieram jak aura dopisze, generalnie latam późnym popołudniem warunki The Best 

Dzięki za zaproszenie ale mam wyjazd weekendowy do winnicy na zachodzie Polski..

FR oczywiście jedzie, mam nadzieję, że polata nad winoroślą:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wrócę jeszcze do działania i uruchomienia BF. - oczywiście Ameryki na nowo nie odkryję, a o tej przydatnej funkcjonalności zostało napisane już
wszystko albo prawie wszystko, w związku z tym skupię się na tym jak ja sobie tą funkcjonalność załączam.
Aparatura którą posiadam daje dowolność miksowania wszystkiego ze wszystkim ... no prawie, czyli jeden wielki mixer, chyba że czegoś nie wiem,
bądź zapomnę co z czym można mieszać lub zostało namieszane ;) Dodam że wszystkie działania, nastawy itp robi się niejako na otwartym organizmie.
Nie ma czegoś takiego jak potwierdź lub wróć, raz kliknięte w przycisk zostaje zapamiętane. Jak namieszamy za bardzo to jest pozamiatane.

Na początku BF uruchamiałem drążkiem gazu, super sprawa, płynna regulacja wychyleń itp. podczas programowania aparatury pierwsze co zrobiłem
to ustawiłem odcięcie gazu na dwu funkcyjnym przełączniku aby przypadkowo nie załączyć silnika, i do tej funkcji przypisałem BF w momencie aktywowania
gazu BF nie działa i odwrotnie. Tak więc podchodząc do lądowania z użyciem BF trzeba było przełączyć pstryczek. Po jakimś czasie stwierdziłem że jest
to dla mnie kłopotliwe a tym samym trzeba pamiętać o zależnościach, działaniu i przełączaniu.
Tak więc funkcja BF wylądowała na prawym sliderze a klapy na lewym, regulacja też jest płynna + wyczuwalny środek na przełączniku co jest dodatkowym
plusem bo wiem w jakiej pozycji znajdują się klapy, no i gaz jest aktywny co w przypadku sytuacji podbramkowej model mogę poderwać w górę.
Oczywiście są też inne sposoby np. gaz na pstryczku a BF na drążku, lub przełączniku trój pozycyjnym. Mi akurat przypadło do gustu tak jak opisałem i jestem zadowolony.

Działanie BF to dość złożona funkcja i nie ma złotego środka aby działał idealnie w każdych warunkach, przy wietrznej pogodzie działa inaczej, natomiast przy bezwietrznej
jego działanie też jest inne. Głównie rozchodzi się o SW który musimy do miksować do BF ( powinniśmy tak ustawić aby ,,oddać,, wysokość )
i tak naprawdę SW jest kluczową sprawą aby wszystko działało jak należy. Można by posiłkować się ustawieniem faz lotu dla zmiennych warunków wietrznych.
Dodam że Model powinien płynnie i łagodnie aczkolwiek zdecydowanie bez pompowania zmierzać pod zadanym kątem w kierunku lądowiska.
Ja dodatkowo mam tak zrobione że jeśli BF mam już na maxa a chcę jeszcze oddać wysokość to robię to płynnie na lewym sliderze od klap. Jak to działa ?
Ląduje na na BF a model chce ponaglić do szybszego zniżania się więc posiłkuję się lewym sliderem od klap, co prawda klapy są już wychylone na maxa, ale do miksowany
SW ma możliwość jeszcze oddać swoje położenie. W ten sposób model może dać fajnego nura w dół którego koryguję SW tuż przed wylądowaniem, wracając slider
od klap do pozycji zerowej lub korygując na drążku od wysokości.

Na pierwszy rzut wygląda skomplikowanie ale tak naprawdę wszystko jest pod kontrolą slidery, gaz i wysokość, bez zbędnego szukania przełączników.
I najważniejsze że działa a zmienne warunki wietrzne nie stanowią problemu.
Oczywiście zawsze powtarzam, ustawiamy wszystko wg. własnych preferencji i oczekiwań

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę aktualizacji...
Wrócę jeszcze do postu nr 14...
https://pfmrc.eu/index.php/topic/81157-funray/?p=754406

Rozmawiałem dziś z kolegą Motylastym i zeszliśmy na temat SW. To jest to o czym wspominałem w wątku.
Potwierdza to fakt że warto zrobić tuning tego elementu bowiem kolejna osoba miała ten sam przypadek.
Czyli pęknięcie lotki na SW.

Po wczorajszych lotach nastąpił progres w szybkości, przy trzeciej próbie nie wiele brakło jedynie 9 km i było by 200 km/h 
FR daje rady .... tzn dawał ;) czyli blaski i cienie lotniczej pasji.

 

post-14986-0-06542600-1566831724_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wczoraj było ostro , Funray ciął niebo jak przecinak , Bogdan wyciskał z niego wszystko co się da. Naprawdę przejścia z takimi prędkościami robiły wrażenie. A wykres jak bicie serca , niestety ta długa nieruchoma ciągła ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wczoraj było ostro , Funray ciął niebo jak przecinak , Bogdan wyciskał z niego wszystko co się da. Naprawdę przejścia z takimi prędkościami robiły wrażenie. A wykres jak bicie serca , niestety ta długa nieruchoma ciągła ....

To jest odpowiedź.

https://www.youtube.com/watch?v=3ec0ctKijnc

Uwielbiam lombard niestety szara maść już nie pomoże.

Chyba zrobię filmik z FR i tym kawałkiem muzycznym.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie,nic tak nie cieszy jak model rozbity przez , no nie przez siebie :) A tak na serio Boguś no przykro mi, a taki był piękny - amerykanski.

Co do SW, wczoraj znajomy Olo  przytargał mi pokazać jak wygląda jego nowy FunRay  po trzech lotach, SW praktycznie cały urwany na zawiasie,

trochę mnie to zszokowało, pierwszy raz widzę takie niedociągnięcie u Multiplexa , a chyba wiem co mówię, bo mam ich kilka modeli, tak że 

wszelkie uwagi Bogdana w temacie tego modelu warto zabrać  do serca. Sam się cały czas nad nim zastanawiam, bo jakoś lubię piankowe szybowce.     

Share this post


Link to post
Share on other sites

No własnie tak wygląda ten SW o którym piszecie. Model faktycznie nie ma dwucyfrowej liczby lotów, a loty raczej spokojne, bo kupiłem go do nauki latania po przerwie. Na dodatek udało mi się zgubić gdzieś "robaczka" trzymającego popychacz, ale już zamówione. 

J2bVJA.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olek wyrównaj płaszczyzny i montuj zawiasy.
Opis masz powyżej, jest niewielka trudność którą opisałem ale do zrobienia.
Popychacz z drutu 2 mm pasuje idealnie, oryginalne pręciki wywal do kosza.
Po tej modyfikacji będziesz miła święty spokój.
W kolejnej odsłonie FR II dostanie takie popychacze na wszystkie lotki.
Kurna do nauki latania mówisz...hmm no OK skoro już masz to niech będzie.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szlag by to... chciałem ominąć ten "tuning" ale chyba jednak zastosuję jakieś zawiasy :) .

Myślałem że to przypadek u Bogdana ale jak widać to wada tego modelu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olek wyrównaj płaszczyzny i montuj zawiasy.

Opis masz powyżej, jest niewielka trudność którą opisałem ale do zrobienia.

Popychacz z drutu 2 mm pasuje idealnie, oryginalne pręciki wywal do kosza.

Po tej modyfikacji będziesz miła święty spokój.

W kolejnej odsłonie FR II dostanie takie popychacze na wszystkie lotki.

Kurna do nauki latania mówisz...hmm no OK skoro już masz to niech będzie.

 

 

Opis już wprowadzony do mojego wewnętrznego oprogramowania i powoli się wykonuje (wolne - weekend, więc ciężko coś nabyć) :)

Popychacze też idą do wymiany, choć na moje spokojne loty to wystarczyły, ale wiem, tak będzie stabilniej i pewniej.

Do nauki, ale po przerwie, kiedyś jakoś dawałem radę, potem była jedna przerwa, powrót na EasyGl... (bo mnie Motylasty żyć nie dawał), no i znowu przerwa. Tym razem jednak chciałem coś co kręci lepiej niż EasyGl. i dlatego wybrałem FR.

 

Przy okazji, dziękuję za fajne wskazówki zawarte w tym temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olek będziesz zadowolony po tuningu.
A co do Motyla to masz okazję wywiercić mu teraz dziurę w brzuchu.
Niech się spręża i kupuje FR_a :) przyznał się że myśli nad tym więc czas  przejść do czynu. :)

Aha przypomnij ,,gadzinie,, że podarowałem mu coś co miało go zmobilizować do zakupu modelu.
Możesz mu odświeżyć pamięć że było czarne z węgla i przyklejało się pod spód kadłuba na wysokości kabinki.
No chyba że to wyrzucił ;) 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boguś czy Ty przydzwoniłeś swoim FR? Jeśli tak to opisz szczegóły ku przestrodze.

Ja w czasie latania w winnicy uszkodziłem zębatkę serwa w jednej klapie bo przy przyziemieniu nie zamknąłem BF. Trzeba precyzyjniej lądować, albo dać serwa z metalowymi trybami :rolleyes:

Kolega Olek ten ster wysokości doprowadził do takiego opłakanego stanu chyba jednak zbyt twardymi lądowaniami.. a nie, że samo się tak zrobiło po kilku lotach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie SW już linkowalem ten filmik


 

Miałem podobnie i gdybym w porę nie zauważył po którymś locie miałbym to samo jak Olek i Richard M.
Receptę i lekarstwo przedstawiłem. :)

Czy przydzwoniłem ... hmm no cóż. Przestroga nie latać powyżej 191 km/h ;) i nie zaciągać mocno SW.
Po prostu zbyt nisko zacząłem wychodzenie z pionu i było bardzo na limicie nawet za bardzo.
Można by rzec że był już prawie w locie poziomym, chciałem tak jakby odejść na krąg i podnieść go do góry,

przechył do tego zaciąganie SW i nastąpiła kumulacja. Mój błąd niestety.

Serwa metalowe obowiązkowo na SW i klapy 

Nie uznałby reklamacji, chyba że będzie ogólne ruszenie skierowanie do MPX_a 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na swój SW zaaplikowałem standardową kurację zapobiegawczą, którą stosuję na wszystkie pianki: dwustronnie taśma 3M do zawiasów z HK. Na pewno nie tak profesjonalne rozwiązanie jak trzy zawiasy na stronę zastosowane i opisane wyżej przez Bogusia, ale póki co się sprawdza bardzo dobrze..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrze każdy sposób jest dobry jeśli tylko spełnia swoja rolę. :) Myślę że nie ważne czy to taśma czy zawias.
Przypuszczam że Twoja zapobiegawcza metoda z taśmą spełni swoją rolę i można polecić takie rozwiązanie

póki lotka jest jeszcze cała, nie pęknięta, a jeżeli to nie wytrzyma to wtedy zawias.

Ja dałem zawias po którym już klejeniu, bo ile można kleić. ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Arkos
      Witajcie, sprzedam parę modeli Multiplexa, zapraszam na OLX.
       
      1. FunJet ULTRA 2
       
      2. FunCUB - sprzedane
       
      3. Rockstar
       
      4. Rockstar KIT




    • By sbogdan1
      Co prawda model już nie dostępny w sprzedaży detalicznej, mimo to jakiś czas temu udało mi się kupić
      w Czechach nówkę sztukę. Model przynosi sporo frajdy. Tradycyjnie lotnisko RC Team Kęty
       
       
    • By TommyTom
      Cześć, otwieram temat związany z modelami, ustawieniami, regulaminem i tym co jest związane lataniem w konkurencji F5J - motoszybowce z napędem elektrycznym -
       
      Zasadniczo, konkurencja oparta jest na zadanym maksymalnym czasie lotu - 600 sekund oraz lądowaniu w zadany punkt dokładnie w ostatniej sekundzie określonego czasu oraz limitowanym użyciem silnika - max 30 sekund wraz z limitowaną max wysokością wyłączenia silnika.
       
      Brzmi ciekawie
       
      Modelowy lot, punktowany maksymalnie powinien wyglądać tak:
       
      - start na sygnał - wcześniejsze uruchomienie silnika - pkt karne
      - maksymalny czas uruchomionego silnika - 30 sekund
      - po wyłączeniu silnika i upływie 10 sekund pułap nie może być wyższy niż 200 m - za każdy metr pow 200 m pkt karne.
      - utrzymanie sie w powietrzu do 10 minuty od startu
      - lądowanie dokładnie w 600-tej sekundzie od staru.
      - ładowanie jak najbliżej markera - każdy centymetr odległości od markera - pkt karne.
       
      Łatwe? Łatwe. Spróbujcie sami
       
      Im niżej rozpoczynamy lot już bez silnika i im bliżej wyładujemy markera i im bliżej momentu lądowania od 600 tej sekundy zakończenia rundy tym bliżej wygranej !
       
      Problemy:
      Łatwo przekroczyć pułap 200 metrów - jak używa sie mocnego silnika
      Strategia szybkiego wyłączenia silnika lub wożenia sie na włączonym silniku w poszukiwaniu noszenia - może zabraknąć noszenia na 10 min lotu
      Lądowanie w zadanym punkcie dokładnie w zadanej chwili
      Niedobór lub przelot markera w ostatniej sekundzie rundy
       
      Dalej łatwe? Teraz już mniej...
       
      Szybowce do tej konkurencji - głównie termiki 3,5 - 4,0 metra rozpiętości z napędem elektrycznym
      Wymagany logger wysokości - najpopularniejszy Altis V4 - logger odcina zasilanie silnika w 30 sekundzie od uruchomienia i nie pozwala uruchomić silnika ponownie, mierzy maksymalną wysokość po 10 sek od wyłączenia silnika.
       
      Konkurencja fajna - róžnorodnošć zadań i wymagań.
       
      Zacząłem treningi - moje spostrzeżenia:
      Latam Jantarem Themisto 3,5 m
      Ciężko w danych warunkach uzyskać powtarzalne czasy lotu modelem ok 10 minut.
      Lądowanie w punkcie w danej chwili - tu wymagany poważny trening
       
      Pytania:
      Czy dopuszczone przekroczenie pułapu 200 m po wyłączeniu silnika i upływie 10 sek - moment pomiaru loggera, innymi słowy czy w przypadku dobrego noszenia można utrzyma sie na wysokim pułapie celem dolatania reg. 10 minut?
       
      Chętnie poznam Wasze obserwacje w tym temacie.
    • By Andrzej Klos
      Koledzy,
      Mam juz od wielu lat (>12) Multiplex Royal Evo 9, ktory zostal upgraded oczywiscie do 2.4GHz i SX-9.  Chodzi jak zloto zadnych problemow i bardzo je lubie.  Jednak chcialbym aby do mnie gadal a szczegolnie mowil mi ile mi zostalo Voltow w baterii.  Jest to wyswietlone na ekranie ale latajac EDF nie ma czasu aby spojrzec, musze prosic kolege.  Po wymianie emails z Multiplex okazalo sie, ze Royal Evo 9 nie bedzie gadac, trzeba miec Royal Evo 12 i do tego maja dodatkowy modul gadajacy.  Wyglada to nie bardzo, prowizorka.
       
      Pytanie; jaka jest roznica pomiedzy Royal Evo & Cockpit 9 (ktory gada) w funkcjonalnosci?  Zastanawiam sie, czy nie warto przejsc na Cockpit 9.  Chcialem dostac te wiadomosci od Multiplex ale oni tak sa gadatliwi i pomocni jak Skandynawowie (?)  .
       
       
      Przejscie na inna radio raczej nie wchodzi w gre bo mam >12 roznych odbiornikow Multiplex.
       
      Czolem
      A
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.