Jump to content
Sign in to follow this  
Guest nitromaniak

Extra 300S Graupner - odbudowa Januszowym sposobem.

Recommended Posts

Guest nitromaniak

 ­UWAGA! To nie jest opis jak nalezy poprawnie odbudowac swoj model po kraksie!

 

 

Witam. 

Na wiosne tego roku troche uszkodzilem moja Extre 300s co widac na ponizszych zdjeciach. 

 

post-21368-0-12345900-1571356018_thumb.jpg

 

post-21368-0-14185500-1571356089_thumb.jpg

 

post-21368-0-72763000-1571356052_thumb.jpg

 

post-21368-0-21621900-1571356113_thumb.jpg

 

post-21368-0-70756400-1571356127_thumb.jpg

 

Jeszcze w maju wygladala tak:

 

post-21368-0-37523400-1571356147_thumb.jpg

 

Skrzydlo o dziwo tylko troche jest uszkodzone. Do odbudowania jest caly przod az do miejsca gdzie konczy sie kabina.

Tam znalazlem fabryczne "mocowanie" i odkleilem to co zostalo na zjeciach powyzej.

 

 

 

Teraz nalezy poszukac zdjec tej Extry w internetach i na ich podstawie zrekonstruowac przod  :)

 

C. D. N.

 

P. S. Moze ktos ma maske do tej Extry na zbyciu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By mass
      Cześć wszystkim, kilka dni temu wybrałem się na lot moim quadcopterem - złożyłem go jakiś rok temu i do tej pory o dziwo obyło się bez większych problemów, co najwyżej połamanych kilka śmigieł Jednakże ten ostatni lot był bardzo dziwny i niepokojący, latałem sobie przez kilka minut na AltHold wiedząc, że mam jeszcze jakieś 5min lotu do końca pakietu przeszedłem sobie na Loiter i wzniosłem kilkadziesiąt metrów, żeby uchwycić na kamerze okolice przed lądowaniem. Gdy copter był już na odpowiedniej dla mnie wysokości zacząłem się obracać w okół jego własnej osi i wtedy nastąpiło dziwne zdarzenie nagle zaczął szybko opadać w dół - nie było żadnego bujnięcia przekręcenia na bok po prostu leciał w dół w ustabilizowanej pozycji (co daje mi do myślenia, że mogę wykluczyć wyłączenie na chwile jakiegoś z silników) zupełnie tak jakby nie miał siły utrzymać się w tej pozycji i brakowało mu mocy. Podczas spadania miałem nie wiele czasu na reakcję w panice przeszedłem na Stabilize, drążek na maks i przy upadaniu wydaje mi się, że coś zaczął regować ale chyba było za późno, żeby zniwelować tą prędkość jakiej nabrał podczas opadania i kolokwialnie mówiąc walnął na kostkę, ale ciągle będąc ustabilizowanym (w sensie spadał równolegle do podłoża) także upadł na nogi i obdarł się jedynie gimbal pod spodem - reszta sprzętu wydaje się być ok. Nie mam pojęcia co się mogło stać, a takie zdarzenie ciężko zlekceważyć - czy macie może jakieś pomysły co mogło być przyczyną takiego wypadku?

      Pobrałem również logi z tego lotu, jednakże z racji że nie miałem za dużego doświadczenia do tej pory z kraksami to mało mi one mówią:
      Log File D:\Program Files (x86)\Mission Planner\logs\QUADROTOR\1\2017-07-06 21-39-57.log Size (kb) 1343.6279296875 No of lines 17830 Duration -1 day, 15:46:54 Vehicletype ArduCopter Firmware Version V3.2.1 Firmware Hash 36b405fb Hardware Type Free Mem 0 Skipped Lines 0 Test: Autotune = NA - Test: Brownout = FAIL - Truncated Log? Ends while armed at altitude 20.71m Test: Compass = GOOD - No MAG data, unable to test mag_field interference Test: Dupe Log Data = GOOD - Test: Empty = GOOD - Test: Event/Failsafe = GOOD - Test: GPS = GOOD - Test: IMU Mismatch = UNKNOWN - No IMU log data Test: Motor Balance = UNKNOWN - Test: Parameters = GOOD - Test: PM = NA - Test: Pitch/Roll = NA - Test: Thrust = NA - Test: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3v Dwie linie które przykuły moją uwagę to:
      Test: Brownout = FAIL - Truncated Log? Ends while armed at altitude 20.71m
      Test: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3v
       
      Tak patrząc to sugeruje mi to jakiś zanik napięcia/zasilania? Pakiet jeszcze miał kilka minut lotu na pewno, a po za tym gdyby było niskie napięcie to mam ustawiony alarm na 3.6V na cele.
      Z góry dziękuję za wszelkie rady/sugestie
      Dodam, że porównując poprzednie logi z lotów powtarza się ten błąd: Test: VCC = WARN - VCC min/max diff 0.567v, should be <0.3v
      Natomiast ten wcześniejszy Test: Brownout był zawsze = GOOD -, wysokość z loga w dnu kraksy (20.71m) mogłaby się zgadzać mniej więcej z tym kiedy miałem to zdarzenie.
    • By Rafcio321
      Witam
      W końcu modę napisać w tym dziale
      Dziś kamera zabiła mi mustanga - bo przecież ja robiłem wszystko żeby go uratować
       
      A zaczęło się tak:
      Już trochę późno ale jeszcze zdążę chwilę polatać. Więc w auto i na pola. W drodze na "lotnisko" zrodził się pomysł założenia kamery i zrobienia filmu z pięknych akrobacji. No to przymocuję kamerę na końcu skrzydła żeby śmigło nie przeszkadzało. A że na lotnisko mam blisko to do głosu nie dopchał się aniołek który zazwyczaj szepce do ucha: a może przemyśl tą decyzję, nie śpiesz się itp. W głowie miałem tylko szybko, szybko, szybko - to zawsze mówi diabełek. No i zrobiłem dwie dziurki w skrzydle, przełożyłem gumkę, zamocowałem kamerę i w górę. Już po chwili usłyszałem jak diabełek mówi o k...a i znika. I zostałem sam z miotającym się po niebie modelem. Od razu zorientowałem się co zrobiłem i próbowałem się ratować. Z każdą chwilą model oddalał się ode mnie i zarazem niebezpiecznie zbliżał do budynków. Pod koniec wyłączyłem silnik i szukałem azymutu do poszukiwań.
      Według mnie przyczepiłem opór aerodynamiczny w miejscu w którym miał największe znaczenie i model zaczął się przechylać na prawo najpierw kontrowałem i próbowałem trymować ale nie udało się. Ale film JEST
      Kobieta, która znalazła model przeniosła go kilka metrów w dobrej wierze ale kamera została na ziemi i musiałem trochę jej szukać. Jak już odchodziłem dodała że huk był głośny
      Na szczęście uszkodzenia są "delikatne" - pęknięty kadłub.
      Tutaj jest filmik: https://youtu.be/siFw5Jh-U3s
      i kilka zdjęć
       
       
       
       


    • By radek_lodz
      Hej,
       
      niestety rozbiłem skrzydełko konstrukcyjne. Kupa roboty, jeden lot i kret....
       
      Nurtuje mnie jednak pytanie co było przyczyną krecika?
       
      Modelik latał nieźle, ale stwierdziłem, że na dwóch celach słabo ciągnie, więc dorzucilem pakiet 3s, dobrałem mniejsze śmigiełko i oczywiście wyważyłem całość. Pomyśłałem, że pokręcę trochę akrobacji skoro mam mocniejszy napęd, i żeby mu było łatwiej kręcić beczki nie załozyłęm świadomie wingletów. Oczywiście wyważenie było zrobione już bez wingletów, więc o to jestem na 100% pewny, że wyważenie było dokładnie takie same jak wcześniej....
       
      Jakież było moje zdziwienie po wyrzuceniu modelu na pełnym gazie.... Otóż zachowywał się jakby był kompletnie nie wyważony.... Zrobił salto i zwalił sie na skrzydło..... 
       
      Pomyślłem, że może podmuch czy coś, rzuciłem bez gazu na wprost i jakoś tam poleciał loterm szybowym ale czułem że coś jest nie tak.... No to kolejna próba na gazie i dokładnie ten sam efekt co przy pierwszym wyrzucie ale niestety złamałem łącznik węglowy, pękł keson.... MAsakra:(
       
      Czy ktoś jest w stanie napisać mi co mogło być przyczyną kraksy..... Nie chce mi sie wierzyć że to brak wingletów, bo przecież latają i skrzydełka i delty bez wingletów i dają radę.... Nie rozumiem zupełnie zachowania modelu.....
    • By młodszypilotamatormodelarz
      Czołem,
      Przed pierwszym oblotem zrobiłem pełną check-listę ale zapomniałem o rewersach na lotkach i zobaczcie co się stało... ZAWSZE PAMIĘTAJCIE O REWERSACH !!!
      Mój błąd i dużo pracy aby odbudować Pulsika.

       
    • By mmarkow
      Witam,
       
      Dołączam do grona znawców tematów w tym wątku.
       
      Model IDEAL, wiatr przy gruncie ok. 5m/s, świetne noszenie od ok. 300m na ponad 600m.
       
      Nie wiem dokładnie na jakiej wysokości złamał się kadłub, po czym odleciał ster wysokości.
      Odpadła osłona kabiny, pakiety i GPS. Pakiety znalazłem (do utylizacji) natomiast ster wysokości, osłona kabiny i GPS niestety przepadły.
       
      Fotki i ps logu w załączeniu.






×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.