Jump to content
yarun

"replika" modelarskiego silnika benzynowego felgiebel

Recommended Posts

jacku z tych konkretnych będą korki do zbiornika paliwa mało odpowiedzialny element ale uważam że wałek jest dobrej jakości (patrz na ten przetoczony)

co do mycia myje od x lat tą miksturą i żadne uszczelnienia sie nie zniszczyły poza tym benzyna EKSTRAKCYJNA paruje bardzo szybko więc nie zagrozi silnikowi co do waszej decyzji róbcie co chcecie ale świadomość mieć trzeba że nitro podczas spalania wytwarza czysty tlen a tlen plus żelazo równa sie rdza a prędkość jej narastania jest bardzo duża na drugi dzień silnik potrafi być cały rudy wewnątrz więc decyzja należy do was ja i tak BĘDĘ używał BENZYNY EKSTRAKCYJNEJ 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, yarun napisał:

będą korki do zbiornika paliwa mało odpowiedzialny element ale uważam że wałek jest dobrej jakości (patrz na ten przetoczony)

Kamil,

przetoczony wałek bardzo pieknie wygląda, ale co on w sobie zawiera i jakie ma własności ten stop to ani Ty ani ja bez analizy nie wiemy..

korki i inna "galanteria" to tak... ja juz pomyslałem z rozpędu , ze  panewki bedziesz z tego "strugał "😜

Bardzo dobrze Ci idzie, gratuluję👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jacku zgodzę się z tobą w 100%  sklad jest ważny ale mosiądz na panewki odpada jedynie brąz a topiłem już brąz i nie powstają żadne zgary nic się nie utlenia więc podejrzewam że skład jest identyko jak w wałku z którego są wióry  wałki z brązu swoja droga o wiele lepiej sie leją i wyglądają po wyjęciu z piasku zerknij tu

 jest film z topienia brązu fotek wałków chyba nie ma ale jutro mogę zrobić 

planuję na panewki korbowodu wykonać własny stop już co nie co mam plan w tym temacie po badaniach panewek fabrycznych w kwestii składu % co zawiera stop z którego są wykonane ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, yarun napisał:

ale mosiądz na panewki odpada jedynie brąz

to jest oczywista oczywistośc...niestety  w obecnych realiach wałki z brązu od  16 mm srednicy w górę..

odlewasz  mosiądz i brąz w rurkach ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jacku dopowiem na początek na twoje pytanie nie nie leję w rurkach metoda którą stosuję jest to jedna z najstarszych metod jaka wykonuje formy do odlania prętów i innych brył z metalu (piasek tylko nie jest to zwykły piasek)

a teraz co nie co powiem co się działo jak mnie tu nie było 

więc na warsztacie powstało 20 szt karterów do pojemności 15ccm oraz 21 korbowodów poza tym musiałem zająć sie zleceniami od kolegów z którymi spotkałem sie w zeszły weekend w blachowni

 

przygoda zawody zaczęła sie w piątek o godzinie 12 jak z kolegą Tadeuszem spakowaliśmy auto i wyjechaliśmy w kierunku Bytomia do Pawła. po przyjeździe zebrała sie cała ekipa kolegów silnikowców ze śląska oraz my i zaczeły sie rozmowy do późnych godzin nocnych. a to co widziałem.... po prostu jestem w szoku cześć oczywiście pokarzę tego co widziałem jednak przez 3 dni zwiedzałem każdą gablotke jak w muzeum i do tej pory jest szok i niedowierzanie

 

w sobote rano pojechaliśmy do Katowic zabraliśmy kolegę Kazika wraz z parowcem i pojechaliśmy na zawody i co się okazało na miejscu że starty z Pawłem to czysta przyjemność lepszego mechanika nie mogłem mieć i mam nadzieję że i ja załapie sie na stanowisko mechanika u niego ;) 

 

ważna informacja jest to że korbowody które wykonałem do silnika novarossi przeszły testy łódka którą startowałem przepłynęła całe zawody a kolega Janek z zadowolenia wykupił wszystkie które miałem przy sobie więc są przetestowane w najcięższych warunkach i wcale nie ustępują fabrycznym korbowodom 

ponad to koledzy podziwiali to co wykonałem w temacie felgiebla i byli pod wrażeniem jednak najważniejsze sa dla mnie opinie od kolegów z grona silnikowców  i  najważniejsze że nie są one krytyczne a wręcz napędzające do dalszych działań ;) 

 

ciesze sie że mimo obecnej sytuacji oraz wojen i wojenek mogliśmy się spotkać i dobrze bawić a najbardziej to zadowolony jestem z książki którą podarował mi Paweł :);) dzięki raz jeszcze WUJKU 

nie wiem co pisać więcej czas spędzony w gronie przyjaciół  jest bezcenny i za każdym razem gdy będe w okolicy na pewno każdego z nich odwiedzę 

IMG_20200905_214230.jpg

IMG_20200906_201457.jpg

FB_IMG_1599416293782.jpg

FB_IMG_1599416302134.jpg

FB_IMG_1599416307649.jpg

FB_IMG_1599416317156.jpg

FB_IMG_1599416322069.jpg

FB_IMG_1599416328619.jpg

FB_IMG_1599416337265.jpg

FB_IMG_1599417091714.jpg

FB_IMG_1599417107224.jpg

FB_IMG_1599417117596.jpg

FB_IMG_1599417135376.jpg

IMG_20200905_211945.jpg

IMG_20200905_212001.jpg

IMG_20200905_213944.jpg

IMG_20200905_213950.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno niekoniecznie w temacie ale zastanawia mnie jako że widziałem filmik o pilarce na wtrysku kiedy będzie pierwszy silnik modelarski na wtrysku ,oczywiście mam na mysli zawodniczy

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

taki mały przerywnik w pracach nad silnikiem 

koledzy z zagranicy po wstawieniu fotek na grupy fejsbukowe są dość mocno zainteresowani smigłami a na chwilę obecna mam ich 12szt 

ktoś z was jest chętny na śmigiełko?

120374287_3533303486715002_6288293008957301623_n.jpg

120346232_3533303290048355_5901482885778233083_n.jpg

120363850_3533304386714912_7563719242187880550_n.jpg

120372780_3533303813381636_1411629235879520381_n.jpg

120352955_3533303623381655_8888291329578791743_n.jpg

  • Like 2
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamil o tej porze jeszcze śpi :-)))

A tanio z pewnością nie będzie :-)))

No chyba że dla kolegów zrobi promocję...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Śmigiełka przepięknej urody 👍. Nie chcę zaśmiecać wątku ale mam pytanie: do jakiego modelu retro to śmigiełko by się nadawało? Kamil propozycja z ewentualnym tartakiem to by było coś .

Share this post


Link to post
Share on other sites

opowieści ciąg dalszy 

w zeszły piątek wreszcie skończyłem obrabiać całe aluminium na 60 sztuk silników więc powiedzmy 50% pracy za mną i za maszynami ;)

więc teraz czas na stal a z nią jest kupa problemów bo jest to stal w stanie zmiękczonym i podczas  obróbki się ciągnie jak guma przez co narzędzia czasem tego nie wytrzymują szczególnie nawiertaki jednak są pierwsze sukcesy z wałami korbowymi początek z pręta fi 16 potoczyłem wałki odpowiedniej średnicy ze stosownym naddatkiem na szlifowanie powierzchni współpracującej z tulejką z brązu jednak nie mam pomysłu ile obniżyć średnicę wałów aby bez problemu pracowała z tulejką wykonaną w tolerancji H7 może ktoś z was ma pomysł? chodzi mi o rozszerzalność termiczną stali oraz brązu tak aby to wszystko się nie zatarło 

po obtoczeniu wałków ciąg dalszy obróbki na jednym wałku są dwa wały silnika w tym wypadku 15ccm zostanie je rozciąć oraz wywiercić otwór pod kołek ustalający piastę 

 

IMG_20201012_234932.thumb.jpg.96fe313d44d720c7760e92ea9985921a.jpg

 

również wziąłem się za detale takie jak np uszczelki do silnika tutaj wycięte do wszystkich pojemności uszczelki pomiędzy  karterem a tylnym denkiem oraz karterem a cylindrem jeszcze zastanawiam się nad uszczelka pod głowicą czy również iść w papierową jednak boję sie że będzie się wypalała jednak są jeszcze 2 opcje jedna z nich to uszczelka z blachy aluminiowej oraz opcja bez uszczelki obie powinny być dobre bo silniki w łódkach tak mają uszczelniane płaszcze chłodzące dwie płaskie powierzchnie idealnie przylegają do siebie i wszystko jest szczelne ;) jednak do tego jest jeszcze czas myślę że w środę zacznę frezować przeciwwagi wału miłego oglądania 

 

IMG_20201012_235028.thumb.jpg.22ed07decaf27163de25861b7e327c0b.jpg

 

P.S. 

Grzesiek jak podobaja ci sie nowe kształty śmigieł ? jak je wykończę oczywiście wszyscy je zobaczycie 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

więc przyszedł czas na stal i pierwsze elementy piasty wraz z krzywkami poruszającymi przerywaczem zapłonowym według mnie wyszły super  

a co cieszy mnie najbardziej to sztywność frezarki na pionowych ścianach powierzchnia jest nie mal jak po szlifowaniu więc jak dla mnie więcej nie potrzeba a co za tym wszystkim idzie to zero luzów na wrzecionie oraz na każdej z osi  ;) 

jedyne problemy jakie ma to chińskie frezy które wytrzymują max 3szt detalu jednak po konsultacjach z Mariuszem oraz jednym z moich kolegów  musze zakupić markowe frezy i jazda dalej  :) 

IMG_20201018_132339.jpg

IMG_20201018_132309.jpg

IMG_20201018_132317.jpg

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, przyglądam się pracy i jestem pod wrażaniem :) A najbardziej zazdroszczę ilości czasu jaką możesz poświęcić na wykonanie silnika ;) 

 

W sieci znalazłem filmik z odpalenia takiego repliki takiego silnika jak budujesz: 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jaki ma piękny dźwięk! Czekamy aż nasze - Kamila zaczną pyrkać. 

BTW przypuszczam że taki fajny dźwięk zawdzięcza wysokiemu skokowi tłoka w stosunku do średnicy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.