Jump to content
Sign in to follow this  
skippi66

Skręcenie geometryczne

Recommended Posts

Otóż sytuacja wygląda tak: mam zamiar zbudować model! :)

Będzie to niewątpliwie samolot, konstrukcja własna, nawiązujący kształtem do warbirdów z II wojny. Jakieś 1,4 - 1,5 m rozpiętości, napęd elektryczny, podwozie stałe ( budowa ma być szybka i jak najprostsza ). Teraz meritum: skrzydło o obrysie trapezowym na profilu NACA 24xx ( 15? ). Jako że zbieżność szykuje się dość duża, postanowiłem wprowadzić skręcenie geometryczne. A oto pytanie: jak przy skręceniu ok. 2 - 3 stopnie wygląda sprawa z kątem zaklinowania płata? Aha, zwichrzenie równomierne na całej długości skrzydła. Czy przypadkiem zaklinowania nie powinno się odrobinę zwiększyć? Czy zostawić zakładane 1,5 - 2 stopnie i przestać o tym myśleć? Czy powinno się to jakoś ( w uproszczony sposób oczywiście; matematykiem nie jestem, niestety ) policzyć? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po głębszym zastanowieniu, doszedłem do wniosku że zaklinowanie powinno się ustawiać dla MAC. Prawdopodobnie mam rację. Mam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po głębszym zastanowieniu, doszedłem do wniosku że zaklinowanie powinno się ustawiać dla MAC. Prawdopodobnie mam rację. Mam?

Jeśli liczysz kąt dekalażu z książki Schier'a, liczysz wszystko dla MAC (wymiary geometryczne, dla wzoru na AH - str. 266 Miniaturowe lotnictwo)

W XFLR5 ostawiasz kąty zaklinowania w osi kadłuba - a program liczy już sam.

 

W modelu można "olać" kąt zwichrzenia dla dekalażu.

post-21299-0-44392100-1572622412_thumb.png

post-21299-0-01305100-1572622425_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.