Jump to content
malinowski

Spitfire IXc - drukowanka

Recommended Posts

Trochę posiedziałem i drukuję tak by jak najmniej wyrównywać. Używałem tylko podkładu wypełniającego. Kilka elementów z LW-PLA drukowałem, ale za to  ten filament łatwo się szlifuje
Ale może bardziej konkretnie bo może coś tam zacznę drukować ale te filamenty co mam są odporne na szlifowanie. Ładnie szlifuje mi się ABS ale trudny temat w przypadku dużych elementow

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marek_spy mam Anycubic Chiron, zmodyfikowany na direct, zmieniony hotend na Dragona i extruder Bondtech. To miało ogromny wpływ na wydruk, generalnie dzięki temu mało trzeba ręcznie poprawiać. Drukuję z Fiberlogy PLA HD oraz colorfabb lw-pla. Nie przesadzam również z prędkością 20-30mm/s. Wysokość 0.2

Dzięki temu że mam sporą drukarkę drukuję po kilka elementów. Poniżej połączone 6 elementów skrzydła, dzięki temu mam mniej łączeń z klejem które nie są ładne, a które ciężko szlifować. Warto dodać że szlifowanie mechaniczne wytwarza ciepło, odkształca poszycie, niestety wiem :)

Mam tez przerobioną część ogonową na sztywniejszą, mogę podesłać STL. Jak coś to śmiało pytaj.

 

image.thumb.png.c7d3e4ddb83994f2371dcbd281dc7a88.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obecnie jestem na etapie przerabiania mojej Sapphire pro która jak to drukarki budżetowe ma parę błędów ale przymerzam się do drukowanek, a czy w takiej drukowance mogły być silnik spalinowy ? elektryfikacja takiego dużego modelu jest dość kosztowna a silniki mam np. ASP 91 4T nie rozleci się to od drgań ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

średnio to widzę :(  drukowanie modelu na jedna warstwę z takim źródłem drgań jak spalinowy silnik chyba się nie sprawdzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Marek_Spy napisał:

Obecnie jestem na etapie przerabiania mojej Sapphire pro która jak to drukarki budżetowe ma parę błędów ale przymerzam się do drukowanek, a czy w takiej drukowance mogły być silnik spalinowy ? elektryfikacja takiego dużego modelu jest dość kosztowna a silniki mam np. ASP 91 4T nie rozleci się to od drgań ?

Nie widziałem drukowanych samolotów ze spalinówką. Może w sieci ktoś już opisywał podobny przypadek. Mój napęd elektryczny wyniósł ok 800zł (silnik Aerodrive SK3 - 5055-430KV, regulator 120A, pakiet 6s 5000 30C). Wiadomo że dźwięk silnika spalinowego to nie elektryk, ale wiązać będzie się to ze sporymi przeróbkami STLi, masz wprawę? Inna sprawa czy nie będzie z takim silnik za ciężki? Co do drgań, na podstawie moich doświadczeń, myślę że wytrzyma, można ewentualnie przednią część kadłuba wzmocnić pianką (są dwie ścianki oddalone ~10mm) wtedy pianka pochłonie część drgań i w jakimś stopniu wzmocni model, ale trzeba uważać na gęstość pianki, można łatwo przesadzić z wagą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A policz ciężar napędu elektrycznego a silnika z paliwem to wyjdzie lżejszy na korzyść spaliny, nie tylko dźwięk ale mnie obsługa silnika spalinowego nie sprawia kłopotu natomiast irytuje mnie ładowanie pakietów i inne, do małych modeli elektryk ok ale już coś większego to porażka moim zdaniem. Niestety nie mam możliwości edytować stl i nanosić poprawki bo używam freecad i ten nie bardzo potrafi przekonwertować na bryłę którą mogę poprawić. Newralgiczne elementy pozna wzmocnić np. żywica z płótnem.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy żywica pochłonie drgania, a pianka już tak :)

To policzmy wagę: silnik 378g + regulator 93g + bateria 730g =~ 1200g

Silnik spalinowy z osprzętem plus ewentualnymi wzmocnieniami/przeróbkami ile będzie ważył?

 

Co do ładowanie pakietów, to co jest w tym takiego strasznego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A silnik tyle waży 

https://hobbyking.com/en_us/asp-four-stroke-91fs-glow-engine.html?___store=en_us&gclid=Cj0KCQjwm9yJBhDTARIsABKIcGaeqprk0x2VpZZxwuA747TsdlVZ541-aTp17ZfXDVN5LaL8nIDoJ-caAl_wEALw_wcB

Weight: 645g jak podali i paliwo jakieś 100 g czyli powiedzmy 745g a pianka nie wiem ile może ważyć.

Czy pianka jest właściwym rozwiązaniem ? wątpię tu raczej chodzi o wzmocnienie konstrukcji a nie tłumienie drgań

Jak co czekanie aż ładowarka naładuje 😁 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślałem o metanolu a grzeje się, na ile to nie powiem. Dużo lżej bo 400g to dużo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem najpoważniejszy problem to drgania; i sama pianka przy mocowaniu silnika nic nie osiagniemy. Jak sie ten cieniutki kadłub wzbudzi to pęknie od samej pracy silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja myślę że przesadzacie z tymi drganiami. Dobry wydruk z dobrego filamentu się nie rozleci. Miałem przez chwilę niewywarzone śmigło, drgania były widoczne gołym okiem na ogonie i nic się nie rozleciało podczas lotu. Czy sprawna spalina wytwarza nieziemskie drgania?

Ja bym się obawiał jedynie ciepła jakie oddaje silnik spalinowy lub jego tłumik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Dobry wydruk z dobrego filamentu się nie rozleci.

co dokładnie masz na myśli i skąd ta wiedza?

Cytat

Czy sprawna spalina wytwarza nieziemskie drgania?

drgania silnika na pełnych obrotach są zupełnie inne niż na wolnych obrotach a te powodują, że trzęsie się cały model. To nie tylko rotacja wału i brak ewentualnego wyważenia jak w silniku elektrycznym są powodem drgań ale wybuch mieszanki ... a czy drgania są nieziemskie?

Oczywiście NIE,  skoro na ziemi można się o tym przekonać 😃

załóż silnik spalinowy do wydrukowanego modelu (który zwykle jest zaprojektowany pod elektryka) i sprawdź w jakim czasie rozłoży go na elementy 😉

 

Cytat

Nie widziałem drukowanych samolotów ze spalinówką.

W modelach aircombat ad dawna już takie eksperymenty są prowadzone i modele drukowane z napędem spalinowym latają ale zwykle przednia część modelu wzmacniana jest laminatem lub dodatkowymi elementami węglowymi. Kompensacja drgań na łożu i pierwszej wrędze to jeden problem a przeniesienie części drgań przez kadłub aż do ogona to drugi problem dla projektujących modele drukowane ... problem o tyle skomplikowany, że nigdy nie wiadomo gdzie i kiedy pojawi się słabsze połączenie drukowanej warstwy.

ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponieważ przedrukowane mam za sobą setki godzin elementów z różnych filamentów. Wydruk samolotu też mam za sobą, Spit 1.7m 4.4kg, nic się z nim nie dzieje, akrobacje, przeciążenia, lądowania, niewyważone śmigło nie spowodowały żadnych pęknięć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś wydrukowałem waze ale były początki i temp. była źle dobrana wiec przesmarowałem CA rzadkim i się trzymała. Moze tp jakaś droga ? A chętnie bym wydrukował spalinowy model. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat

Ponieważ przedrukowane mam za sobą setki godzin elementów z różnych filamentów

Cieszy duże doświadczenie w drukowaniu ale jednocześnie martwi brak jakikolwiek doświadczeń z silnikami żarowymi czy benzynowymi w modelarstwie w kontekście sugestii czy też opinii jakie prezentujesz na styku tych dwóch światów.

Dlatego sugerowałem, wydrukuj kadłub, przykręć do niego silnik spalinowy i sprawdź efekty pracy tego napędu.

 

Ja sam też trochę drukuję i mam z drukowanymi modelami styczność od kilku lat. 

Mam też kilka a może raczej kilkanaście silników spalinowych i tyleż modeli do nich w czynnej eksploatacji, widziałem już zerwane łoża, wyrwane wręgi silnikowe i liczne uszkodzenia zmęczeniowe jakie w trakcie eksploatacji modeli spalinowych się pojawiają, dlatego chciałem zwrócić uwagę na nieprawidłowość myślenia i działania jakim jest zamontowanie silnika spalinowego do modelu zaprojektowanego i wydrukowanego pod silnik elektryczny. 

 

Myśląc o silniku spalinowym, moim zdaniem cały projekt modelu do druku musi być pod tym kątem przygotowany. 

 

ms

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co stoi na przeszkodzie żebyś zaprojektował taki model ? Czy nawet kadłub ?

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez wątpienia trzeba przeprojektować miejsce montażu silnika, co do reszty mam mieszane uczucia. Jaki silnik do Spita 1.7m? Waga bez napędu ~3.5kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.