Jump to content
jarek996

MINI HAWK Staufenbiel

Recommended Posts

. MKS w życiu nie kupię, nie stać mnie, a nawet jak zacznie, to też nie kupię bo nie lubię byc d.....

 

 

Mozesz rozwina druga czesc ? Pierwsza kumam : NIE STAC CIE ( disiaj , bo moze jutro trafisz szostke i okaze sie , ze sa to najtansze dobre serwa swiata ) , ale jak KST Cie wydymalo ??? Jak nie chcesz pisac o tym traumatycznym przezyciu ( PRAWIE zaden facet nie lubi byc wydymany ) to nie pisz , ale jestem bardzo ciekaw CO sie miedzy Wami ( KST i Toba ) stalo ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten silnik bedzie OK ???

 

http://www.nastik.pl/mega-22403s-hotliner-p-4768.html

 

Takie rzeczy ( dla porownania ) na forum wyczytalem : 

 

Hotliner Setup:
Motor: X-Max X36 L-800
Regler: Smart 100 BEC
Akku: XP-plus 3200 4S
Klappluftschraube: Aeronaut 13x10" (kein Dauervollgas)
Spinner: 38 mm

Pylon Standard Setup:
Motor: X-Max X36 L-800
Regler: Smart 100 BEC
Akku: XP-plus 3200 4S
Klappluftschraube: Aeronaut 11x12"
Spinner: 38 mm

Pylon Speed Setup:
Motor: X-Max X36 L-1000 (muss angepasst werden)
Regler: Smart 100 BEC
Akku: XP-plus 2200 6S
Luftschraube: APC 7x8" (starr)
Spinner: 38/5 mm (muss angepasst werden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAX 4 ( moze 3 ? ) On ma ograniczona pojemnosc ( mam na mysli pojemnosc na pakiet , silnik i odbiornik ) .

To TYLKO 132 cm rozpietosci !

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAX 4 ( moze 3 ? ) On ma ograniczona pojemnosc ( mam na mysli pojemnosc na pakiet , silnik i odbiornik ) .

To TYLKO 132 cm rozpietosci !

 

zestaw PNP Staufienbiela ma silnik 440W.

Problemem może być waga, bo ten fabryczny z PNP ma 109g a ta 1kW MEGA z Nastika ma 270g. Czy to się wyważy przy takiej różnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tez to zauwazylem  :o

 

Chyba bedzie trzeba zrezygnowac z RAKIETY i znalezc cos w granicach 150 G i jakichs 700 W ..........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juz szukam, dzieki za podpowedz !

 

Szkoda ze jestem zupelnie zielony jesli chodzi o dobory silnika ,moce obroty Waty i Ampery  <_<

 

Na moj chlopski rozum , to chcialbym JAK najwiecej Watt przy najnizszej wadze  i najnizszym poborze pradu ...

 

 

Jest to logiczne ?  :)

 

No i chce latac SZYBKO , a jednoczesnie dobrze lapac pulap ( w pionowych wznoszeniach ) . Jakie wiec smiglo ? 

 

https://www.reisenauer.de/aid-2258-Tenshock-EDF-1515-15T-4pol-3770KV-br-mit-Micro-Edition-5-1NL-T.html

 

Ta kombinacja ? 3s - 11V - 14x9 Ae M41, 7175 rpm, 60 Amp. 668 Watt, Schub 2735g, Pitchspeed 98 km/h, Eta 77,4%

Czy ta :              4s - 14,8V -10x7 RF F5D, 9790 rpm, 52 Amp. 764 Watt, Pitchspeed 254 km/h, Eta 77,8%

 

Ktory ewentualnie z TYCH i z JAKIM smiglem ?   https://www.reisenauer.de/kid-139-F5J-Antriebe.html

 

Napisalem do nich zapytanie CO mam dobrac do swojego modelu . Zobaczymy CO odpisza ........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarek jak będę przy kompie to Ci napisze co kupić. Mam taki zestaw akurat jak totrzebujesz wiec ci opiszę jak i co z niego można wyciągnąć. Teraz z szajsona to nie pisanie.

 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

w obu przypadkach masz za małe obroty lub za mały skok .

 

drugi z silników gdzieś jest bład w danych -jesli jest 9790rpm i skok smigła 7" to Pitchspeed wychodzi troszkę ponad 100km/h a nie  254 km/h...

 

musisz celować w coś co przy zastosowanym zasilaniu  da na wale około 20 000 obr/min   i śmigło ze skokiem 7 do 9"

 

jeśli obroty rzędu 10 000 rpm to skok 2x większy  -rzędu 16"  -a to napęd już wyjdzie raczej mocny …

 

czyli na 3s musisz szukać czegoś ze stałą kV około 2 000    -    3 000 rpm/V   i  odpowiednio skokiem śmigła 9" -7"  (silnik musi móc  takie śmigło uciągnąć)

 

lub np. wspomniana przez Ciebie  wcześniej mega   http://www.nastik.pl...ner-p-4768.html    i śmigło około 10"skoku ale na zasilaniu 6s  ewentualnie 4s i skok około 14"....     zazwyczaj śmigło ma średnicę równą lub większą niż skok -więc kwestia czy ta mega się nie usmaży. generalnie 3s jest trochę problematyczne dla prędkości jakie chcesz osiągnąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

6S to ja Witek tam nie wloze ...........

A ta tajemnicza 7 to chyba miala byc 17 . To ja zmienilem , bo nie wiedzialem , ze sa smigla 10x17 i myslalem , ze tam jest blad 

:D  :D  :D

Z MEGA jest problem , ze MEGA wazy , a jak wiesz to jest MINI HAWK , a nie HAWK ..........

Jasne : cegla z 2 kW poleci , ale kto tym wyladuje ???

 

Juz troche ochlonalem i nie musi to latac 350 km/h . Niech lata 250+ , ale lata i laduje normalnie 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i mnie właśnie Wojtek ubiegł. :)

Są dwie możliwości albo to co proponuje Wojtek Tenschock 1530 werja albo 10T albo 8T. Nie wiem na jakim Wojtek lata ale przypuszczam że na 10T do tego śmigło 16x8 i masz jazdę beż trzymanki. No chyba że jednak chcesz se zrobić rakietoplan to wówczas dajesz śmigło 18x8,5 i do tego obowiązkowo ze dwa pampersy (bo jeden szybko przecieknie) i możesz szaleć. :)

 

Pakiety tak jak Wojtek radzi 4s ale nie za duże takie 1500-1800mAh 

W te 20-30s będziesz miał na takim zestawie 500m wysokości i 1km od siebie. Tyle, że ten Twój to taka pchełka, więc trzeba się zastanowić czy jest w ogóle sens wsadzać tak mocny napęd bo po 20s stracisz go całkowicie z oczu.

 

Drugie równie dobre rozwiązanie choć nieco słabsze to silnik z tej samej stajni tylko 1520 15T z tym samym śmigłem czyli 16x8 lub 16x8,5 i pakiety podobne na 4s w okolicach 1500-1800mAh.  Ten silnik to około 130g więc nie za ciężki i daje ponad 700W ciągu.

Jak dla mnie idealny. Ale żeby nie było tak hop siop to zanim zamówisz silnik musisz go czytaj model uzbroić i wyważyć. Żeby się nie okazało, że te 130g na dziobie pociągnie za sobą konieczność wsadzenia na ogon 20-30g ołowiu. :D

 

Moja rada jest taka: zbuduj model a potem zrób sobie odważnik 130g i wsadź na dziub. Jak się model będzie wyważał to kup 1520 a jak trzeba będzie doważyć na dziub to wówczas kup 1530. A jak te 130g będzie za dużo to kup wówczas 1515 15T lub 16T z tym samym śmigłem ale z pakietem tylko 3s.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam ten silnik.

Śmigło GM 17/10

Regler 70A

Pakiet 4s

Ciąg takiego zestawu 4.500g

Moc ponad 1KW

Dodam jeszcze żecz bardzo istotną że ten prezentowany silnik waży nie 130g tylko 170g

post-20987-0-77574200-1574434468_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam jeszcze żecz bardzo istotną że ten prezentowany silnik waży nie 130g tylko 170g

A czy ktoś pisał, że 130g. Przecież na stronie producenta pisze jak byk 163 + druty + łopatki to spokojnie przekroczy te 170g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale Wy wszyscy madrzy jestescie  :D

Jasne ze chce , zeby byla to petarda , ale jednak "trzymajaca wage" .

 

Pakiecik taki skromny ( 4S 1800 ) ?     Na tym nie bedzie wiele latania chyba .......

 

Te 170 G byloby do przyjecia. W wersji PNP silnik wazy 145 G i jest duzo slabszy , wiec waga podobna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podałem wagę samego silnika a jeśli chodzi o kable zasilające to one stanowią komplet z silnikiem prawda?

Śmigło i kołpak ok.36g

I jak na zdjęciach widać jak ,,byk,,

post-20987-0-52937100-1574440546_thumb.jpg

post-20987-0-42637700-1574440594_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.stefansliposhop.de/akkus/sls-quantum/sls-quantum-65c/sls-quantum-1800mah-4s1p-14-8v-65c-130c::1606.html


Podałem wagę samego silnika a jeśli chodzi o kable zasilające to one stanowią komplet z silnikiem prawda?
Śmigło i kołpak ok.36g
I jak na zdjęciach widać jak ,,byk,,

Na jakich pakietach to "gonisz " Andrzej  ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale Wy wszyscy madrzy jestescie  :D

Jasne ze chce , zeby byla to petarda , ale jednak "trzymajaca wage" .

 

Pakiecik taki skromny ( 4S 1800 ) ?     Na tym nie bedzie wiele latania chyba .......

 

Te 170 G byloby do przyjecia. W wersji PNP silnik wazy 145 G i jest duzo slabszy , wiec waga podobna.

Jarek poleciłem pakiet 1800mAh bo i miejsca pewnie za wiele nie masz, a po drugie taki pakiet na 2 wyciągnięcia wystarczy. A że coś wspominałeś o lataniu na fali to tak naprawdę potrzebujesz tylko wyciągnąć model i latać potem bez silnika. To nie jest model silnikowy żebyś latał cały czas na silniku. ;) Po za tym pakiety 2200 czy większe to już spora waga więc musisz przemyśleć. To jest model mały żeby nie rzec bardzo mały i aby podejść takim spokojnie do lądowania to przy znacznej wadze od silnika i pakietu będziesz musiał lecieć szybko co może nie być dobrym czy optymalnym rozwiązaniem dla tego modelu. No chyba że masz łąkę tak ze 100m i żadnych przed nią przeszkód to prędkość nawet jak będzie znaczna to nie powinno to przeszkodzić w lądowaniu

 

Zrób ten model najlżej jak tylko się da nie przesadzając z silnikiem i wielkością pakietu a zobaczysz jaką będziesz miał frajdę w locie. 

 

PS

Ja osobiście dałbym silnik nie cięższy niż 100g i pakiecik 1000-1200mAh. Kupisz sobie ze 2-3 takie pakieciki i będziesz miał sporo latania.

 

PS2

Ten pakiecik pokazany przez Ciebie moim zdaniem jest idealny. Popatrz jaką ma wagę prawie 250g+ 170g silnik + kołpak i śmigło + 60-100g regulator to już masz prawie 500-550g. Do tego serwa, rami kabelki i inne gadżety i wychodzi ponad 600g

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stosuję tylko SLS X TRON 2000-2600mAh i to w zależności od pojemności kadłuba,tobie w zupełności wystarczy 1800.

Ja stosuję tylko SLS X TRON 2000-2600mAh i to w zależności od pojemności kadłuba,tobie w zupełności wystarczy 1800.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.