Jump to content
Sign in to follow this  
Kamyczek_RC

Futaba Radia i odbiorniki w dobrych cenach

Recommended Posts

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Pioterek
      Będzie to relacja z budowy i lotów modelu ilustrowana bogato  zdjęciami i filmami. Znajdą się też nawiązania i porównania z do poprzedniego mojego modelu  FPV Ranger EX. A więc zapraszam:
        No i stałem się posiadaczem styropianowego kolosa - modelu 2600 FPV firmy Powerzone w wersji KIT czyli tzw  "golas". Pudło przyszło kurierem spore i model po rozłożeniu do sprawdzenia też ledwo mieści się na podłodze pokoju. 
       

       

       
      Pierwsze wrażenie - model ładnie wykonany z materiału dającego kleić się cjakiem. Wnętrze obszerne z wygodnym dostępem do elektroniki. Model posiada dwie wersje stateczników z SW na dole i Sw mocowanym na górze  na sterze kierunku. To drugie rozwiązanie jest wygodne jeżeli nasze lotnisko ma trochę wyższą trawę. Ale za to wadą tego usterzenia jest mniejsza sztywność.
       

       
      Skrzydła posiadają po dwa długie węglowe bagnety mocowanie w wklejonych węglowych pochwach. Dopiero po pół godzinie usilnych starań i "wecowania" udało mi się wsunąć bagnety na żądaną głębokość. Musiałem posłużyć się rzadkim olejem teflonowym (taki do konserwacji łańcuchów rowerowych) żeby bagnety zaczęły się w miarę lekko wsuwać.  Model posiada szczątkowe trókołowe podwozie które ułatwia start modelu w miarę płaskiej powierzchni.
       

       
       Skrzydła modelu maja klapy. Do napędu wszystkich powierzchni sterowych wystarczy jeden typ serwa - w moim przypadku wybrałem serwa HS 82MG - 6 szt.. W zestawie otrzymujemy śmigło 10x5, ale równie dobrze dobierając inny silnik można zastosować śmigło 11x5.
       
      Silnik rekomendowany to D3542 1200KV  i pakiet 3S  5000mAh ze śmigłem 10x5  i 50A ESC
      Silnik dobrany przeze mnie to EMAX GT2820/06 985 KV i pakiet 4S 5300 mAh ze śmigłem XOAR 11x5  (max do 11x7) i 60A ESC
       
      cdn
    • By cuando123
      Witam serdecznie. Chciałbym się dowiedzieć czy mogę coś zrobić aby zmienić jakby zakres obrotu serwa. Serwo maksymalnie obraca się 90* (tj. w jedną stronę 45* i w drugą też 45*). Chciałbym aby po pociągnięciu potencjometrem serwo obróciło się o 90* (z -45* do +45*) a nie z 0* do +45* lub z 0* do - 45*. Da się coś takiego zrobić ? Żeby serwo chodziło tylko do swoich dwóch skrajnych punktów obrotu? 
      Jakby ktoś pytał o aparaturę to posiadam: Radiolink T6EHP-E 6 kanałowa, odbiornik R7EH-S.
      Proszę o pomoc, bardzo by mi to pomogło bo bym miał większy zakres i serwo dużo dalej i mocniej pociągałoby mi za linki w paralotni.
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • By Pioterek
      Witam Kolegów !




      Jest to relacja z budowy modelu polskiego samolotu amatorskiego J-1 Prząśniczka, modelu EP o rozpiętości 2,0 m, który wyszedł w końcu jak na zdjęciu powyżej.
       
      od p.#216 rozbudowa modelu o funkcje FPV
       
      A tu zdjęcie i dane oryginału:



      Dane oryginalnego samolotu:
      Rozpiętość 7,60 m
      Długość 4,88 m
      Masa startowa 270 kg
      Maksymalna prędkość 150 km/h
      Pułap 2500 m
      Zasięg 250 km
      Silnik : 2-cylindrowy w układzie bokser, Saturn 500B o mocy 23 KM (17 kW)

      J-1 Prząśniczka to jednomiejscowy samolot amatorski, pierwsza konstrukcja Jarosława Janowskiego z Łodzi, która zapoczątkowała serię jego jednomiejscowych samolotów ze śmigłem pchającym. Prząśniczkę zbudowali w latach 1967-1970 J. Janowski, S. Polawski i W. Kalita. Samolot powstawał w pokoju o powierzchni 18 m2, w mieszkaniu na drugim piętrze. 30 lipca 1970 r. Prząśniczka została oblatana przez Jerzego Orłowskiego. W 1976 r., po wielu trudnościach, samolot został wreszcie zarejestrowany ze znakami SP-0002. W 1981 r. Prząśniczka została mocno uszkodzona w wypadku na lotnisku Łódź-Lublinek. Zniszczony samolot trafił później do zbiorów Muzeum Lotnictwa Polskiego, gdzie w 2008 r. został wyremontowany przez W. Klimka.
      Po 1970 r. J. Janowski dostosował plany konstrukcyjne samolotu do przepisów amerykańskich, co umożliwiło produkcję za granicą. Egzemplarze zmodyfikowanej wersji, oznaczonej J-1A Don Quixote, latają w wielu krajach. Wersja ta jest też produkowana w USA w zestawach do samodzielnego montażu.
      J-1 Prząśniczka jest jednomiejscowym zastrzałowym górnopłatem konstrukcji drewnianej ze stałym podwoziem. Dwusuwowy, dwugaźnikowy silnik o pojemności 500 cm3, zbudowany z elementów dwóch silników od motocykla MZ, napędza dwu- łopatowe śmigło pchające.

      Dane zaczerpnięte ze strony www. Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie.

      Dlaczego J-1 Prząśniczka:
      model ma mocne dwukołowe podwozie i wysoko umieszczone śmigło pchające, które sprawdzą się na lotniskach trawiastych jakie mam do dyspozycji w Lublinie.
      prosty, górny płat o dużej rozpietości i powierzchni zapowiadają stateczny, spokojny lot modelu
      niepowtarzalna konstrukcja i sylwetka modelu nowoczesna do dzisiaj
      duża pojemność luku pod środkiem ciężkości umożliwia wykonywanie widowiskowych zrzutów z powietrza
      śmigło umieszczone z tyłu nie przesłania obiektywu kamery przy filmowaniu kamerą umieszczoną na modelu
      możliwość makietyzacji kabiny pilota - po zapoznaniu się z modelem chyba nie bo w kabinie są przewidziane serwa i pakiet LiPol
      łatwa wymiana akumulatorów (przez otwierana kabinę)
      łatwe i proste kształty ułatwiające szybkie wykonanie modelu
      I co ważne - jest to model wyjątkowego Polskiego samolotu, a nie kolejny Chiński i tuzinkowy nabytek.

      To jest model uznanego na całym świecie Polskiego amatorskiego samolotu, który był przez innych kopiowany jak i również sprzedawany w zestawach do samodzielnego złożenia. Samolot powstał wbrew przeciwnościom tamtych czasów wynikających z braku odpowiedniego miejsca i patronatu, dostępu do materiałów i przepisów nie do końca dostosowanych do budowy indywidualnych samolotów. A jednak samolot powstał, został zarejestrowany i dobrze latał. Stanowi dzisiaj trwałą część historii Polskiego Lotnictwa i jest świadectwem potwierdzającym powiedzenie z tamtych lat, że "Polak Potrafił".

      Dla zainteresowanych dokładniejszym opisem samolotu podaje link: http://www.samolotyp...J-1-Przasniczka

      Jakie będzie przeznaczenie modelu:
      model rekreacyjny
      model do podstawowej akrobacji
      model do nauki latania w systemie Trener-Uczeń
      model krótkiego startu i lądowania
      platworma do filmowania z powietrza
      nie wykluczone, że model znajdzie się docelowo w Kanadzie, więc wykonanie chyba w barwach narodowych ?

      Tartak zamówiony, ma być pod koniec tygodnia i wtedy ruszę z dalszym opisem.
      Literka "M" oznacza że model będę trochę modernizował według moich potrzeb, za co z góry przepraszam wszystkich dogmatyków i zwolenników ścisłego trzymania się oryginału.

      Planowane wyposażenie:

      Napęd:
      silnik 4250/05 Robbe 1000 U/min/Volt
      pakiet 4S 4500 mAh
      Regulator 60 A
      Śmigło - będzie dobierane aby zapewnić co najmniej 0,75 ciągu/do masy modelu

      Radio 6 - 7 kanałowe
      1 - lotki
      2- ster wysokości
      3- gaz
      4- ster kierunku
      5 - klapy krokodylkowe
      6 - żyroskop SK + światła (opcja)
      7 - otwierany w locie luk

      Pokrycie folia Oracover gładka.



      Zapraszam do śledzenia tematu, dyskusji a może i do budowy własnego takiego modelu.


    • By matejko77
      Witam,
      Generalnie jak w tytule, nie radze sobie
      Problem jest taki że są dedykowane ustawienia do modeli samolotów, szybowców i helikopterów a nie ma ani jednego ustawienia do dowolnej konfiguracji    I choć aparatura ma wiele kanałów to w praktyce nie mogę z nich korzystać bo na każdym ustawieniu są po miksowane do kupy po kilka jak nie do klap to do podwozia lub czegoś równie nieprzydatnego w czołgu   Chciałbym mieć je roz-miksowane osobno tak aby na jednym kanale wykonywać jakąś czynność.Ewentualnie sa nieaktywne i nie wiem jak je uaktywnić ?
      Nie potrafię tego zrobić nawet nie wiem czy się da dlatego szukam pomocy. W Skorpionie powiedzieli że chyba się da ale oni nie wiedza jak i że najlepiej to wysłać do serwisu w Niemczech . Czy któryś z kolegów zna się na tym sprzęcie?
       
      Pozdrawiam UZI
      RCtank.pl
    • By cZyNo
      http://www.sm-modellbau.de/shop/product_info.php?products_id=145&cPath=15
       
      pozdrawiam
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.