Jump to content
graziano

Hurricane inspirowany Speedsterem

Recommended Posts

Witam. Zainspirowany Old Speedsterem od Flitetest postanowiłem na jego bazie zbudować Hurricane'a. Materiał - pianka pod panele 6mm. Podobają mi się proporcje Speedstera, więc i Hurri nie będzie miał podobne, trochę kreskówkowe.

 

Rozpiętość - około 110 cm. Napęd ze Speedstera, czyli Tower Pro 2410-9T, z czasem pewnie coś większego. Docelowo ma być FPV.

 

Plan jest taki żeby możliwie nie ingerować w elementy aerodynamiczne, natomiast pobawić się kształtem kadłuba i płatów, no i mocno wzmocnić konstrukcję. Speedstera (też z pianki) wzmacniałem połamanego w tylu miejscach, że myślę że poznałem już wszystkie słabe punkty konstrukcji :)

 

Plany tworzą się na bieżąco :)  Na razie wyglądają tak:

 

HBR0ZP.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiesz że flite test zrobił dużo projektów myśliwców, na których pewnie łatwiej byłoby wzorować Hurricane'a niż na górnopłacie?

W razie jakbyś chciał robić z oryginalnego tworzywa zamiast z podkładów, taką piankę można kupić w sklepach dla artystów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speedster jest akurat dolnopłatem  a skoro to ma być z zamierzenia  taki troche "cartoon" Hurricane  pierwowzór czyli Speedster jest jak najbardziej jest ok.

 

Co do "słabych punktów konstrukcji "  -są one raczej następstwem zastosowania podkładów  i tu Piotr dobrze radzi -pianki podobne do tych z Flitetest występują pod nazwą  np. X-FOAM, FOAM X....itp

Niezapominajmy też o normalnym białym depronie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem, już sobie tą ich piankę wyklikałem w Polsce, ale przynajmniej na razie odpuszczę. Przerobiłem już projekt pod podkłady, latam też coraz bardziej przewidywalnie, więc tak zostanie.

 

Za to depron... widziałem Twoje drukowane Migi, niesamowite. To druk UV? Podoba mi się, i technologia, i możliwości jakie niesie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę że planujesz dźwigar w skrzydle -przy takiej rozpiętości jest to jak najbardziej dobre posunięcie ale może zamknij go dając dolne krycie płata od samego natarcia .

Będziesz miał natarcie bardziej wzmocnione i więcej "mięsa" do oszlifowania by nadać odpowiedni nosek profilu .

Aerodynamika płata się nie zmieni a może nawet poprawi .

Oczywiście zachowujesz brak krycia spływu tak jak zamierzałeś pierwotnie .

 

Zachować też chyba chcesz ten Flitetestowy układ z wysuwanym "modułem" napędowym -raczej niepotrzebnie .-ale to kwestia indywidualna .

 

Druk- tak to był UV ale też eksperymentowałem z drukowanym papierowym  kryciem na WIkol -pomysł się sprawdził bardzo dobrze tylko jakoś te modele nie miały szczęścia być dokończonymi...

 

Przykład  (jeden z wielu ) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mas na myśli takie rozwiązanie? A nie spowoduje że zmieni się profil i (efektywnie) zmniejszy kąt natarcia płata? Podoba mi się o tyle że wysokość dźwigara zwiększy się do 15mm.

HBNp0G.jpg

Ten wysuwany moduł podoba mi się dlatego, że pozwala trzymać wszystko w jednym pudełku, odchodzą tylko dwie przedłużki do serw. Przed speedsterem miałem trenerka ze styroduru, tam był wielki chaos w środku, i strasznie ciężki dostęp bo kadłub wysoki i wąski. Wymiary są kombatybilne z modułem od flite testu ale jest solidniejszy, może się to kiedyś przyda.

 

Myślałem (wciąż trochę myślę, ale zależy ile będzie ważył) o oklejeniu hurrika wydrukiem z folii reklamowej. Klej dobrze trzyma, zwłaszcza po podgrzaniu, jest mocna, tylko dość ciężka, na oko szacuję że dojdzie ze 150 gram.

 

Na jakim papierze (grubość) drukowałeś te "tekstury" pod wikol ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak -o tym myślałem , kąty zaklinowania zostawiasz jak w pierwowzorze .

 

Papierowe krycie rozrysowywałem na A3 -jako największy popularny format pod druk laserowy w większości punktów typu "ksero" (druk laserowy-tani, wodoodporny , dostępny ,same zalety :)  )

Gramatura- w zależności co mają : 60-80g czyli standard typu ksero

 

A efekt ..

-myślę że mniejsza waga jak folie samoprzylepne

-możliwość bardziej finezyjnego wykończenia (narysowania tekstury ) ,

-możliwość w razie potrzeby dodrukowania podczas napraw,

-zwiększenie sztywności modelu .... .itp 

to rekompensuje ciut większą wagę niż malowanie tradycyjne .

Jeśli nie planujesz do tego modelu pakietu cegły to można się zastanowić...

 

PS

FliteTest też używa taki "skinów"  

przykład 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po złożeniu na sucho wygląda tak

HB8uaa.jpg

 

HB8T3g.jpg

 

To białe zniknie, to folia z plotera używana jako szablon. Wyszło równiutko, jestem bardzo zadowolony. Speedster, odrysowywany ręcznie, nie wyszedł tak ładnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytałem o oklejaniu papierem na wikol, i trochę mnie niepokoi "odwieszam na 10 godzin do wyschnięcia" :)

 

Zważyłem natomiast piankę samą, piankę z taśmą pakową i piankę z folią do druku wylewaną (do przetłoczeń, jest wiotka i cieniutka) i wyszło że folia waży tylko około 2x tyle co taśma. Nie spodziewałem się, ale pianka oklejona folią jest jednocześnie mocniejsza. Dlatego ten samolot będzie oklejony folią.

 

Tutaj próbny wydruk statecznika pionowego

 

HxqNO7.jpg

 

A tutaj statecznik oklejony i złożony, nadal na sucho

 

Hxq8ib.jpg

 

Jak na ilość włożonej pracy, efekt mnie zadowala. Inspiruje żeby włożyć więcej pracy i zrobić go jeszcze raz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładna, czysta robota, mam nadzieję że "zrobić go jeszcze raz" chcesz żeby mieć dwa, a nie dlatego że z tym jest coś nie tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.