Jump to content
ozokarol

Polecane silniki elektryczne - firmy

Recommended Posts

Witam serdecznie, doświadczonych w bojach modelarskich!
Chciałbym zapytać i w miarę możliwości zrobić w tym temacie, aktualną listę polecanych, dobrze sprawujących się FIRM silniczków modelarskich.
Sam stoję obecnie przed potrzebą zakupu takowego.

Chcę coś klasy 3530/3536 ~1200KV.

Coś wyczytałem o silnikach, że są dobre, firm takich jak:
-Dualsky

-Sunnysky

-RAY

-Emax
a Redox i Turnigy, takie sobie.

 

Dobrze kojarzę? Może ktoś uporządkować od najlepszego do najgorszego? Czy są jeszcze jeszcze jakieś firmy, które można kupić raz, a porządnie i mają dobre/sprawdzone osiągi? Albo ewentualnie jakieś tanie chińczyki, łatwo dostępne i w bardzo dobrych cenach jak na swoje możliwości, które ktoś testował? Chciałbym jakiś kompromis cena/jakość. Miał ktoś może styczność z RacerStar, albo Predator z Aliexpress?

Pozdrawiam serdecznie. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie, doświadczonych w bojach modelarskich!

Chciałbym zapytać i w miarę możliwości zrobić w tym temacie, aktualną listę polecanych, dobrze sprawujących się firm silniczków modelarskich.

Sam stoję obecnie przed potrzebą zakupu takowego.

Chcę coś klasy 3530/3536 ~1200KV.

Coś wyczytałem o silnikach, że są dobre, firm takich jak:

-Dualsky

-Sunnysky

-RAY

-Emax

a Redox i Turnigy, takie sobie.

 

Dobrze kojarzę? Może ktoś uporządkować od najlepszego do najgorszego? Czy są jeszcze jeszcze jakieś firmy, które można kupić raz, a porządnie i mają dobre/sprawdzone osiągi? Albo ewentualnie jakieś tanie chińczyki, łatwo dostępne i w bardzo dobrych cenach jak na swoje możliwości, które ktoś testował? Chciałbym jakiś kompromis cena/jakość. Miał ktoś może styczność z RacerStar, albo Predator z Aliexpress?

Pozdrawiam serdecznie. :D

Co do silników Redoxa to moglbym polemizować na ten temat, miałem i polecam, okazał się lepszy od Emaxa z tymi samymi parametrami i podaną mocą, wyraźnie można było odczuć różnicę w locie. Na redoxie latałem dłużej na tym samym pakiecie i reglu, czułem że jest mocniejszy, Emaxowi tego wigoru brakowało.... Nie polecam natomiast od redoxa regulatorów, miałem 2 i oba po krótkim czasie szlag trafił...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brakuje AXI i Mega. Miałem 3xAxi (jednego mam obecnie) i miałem Mega 16/15/7.

Przy kretowaniu pękały kołpaki i kadłuby a ośki o średnicy 4mm, 3.17mm były proste. Dodatkowo AXI są prądowo oszczędne i trwałe.

(kolega od lat używa w ESA jednego Axi z serii silver)

 

Miałem też silniki Dualsky z serii XM3548EA i XM3542EA napędzane pakietem 4s i chodziły dobrze. Tylko oś przy mini krecie się gięła. Ale złego słowa za całokształt pracy nie powiem i je polecam. 

 

Emax, jak za tą cenę były ok, tylko żarły prąd co w przypadku konukrencji ESA (do tych celów używałem) miało znaczenie ponieważ skracało czas lotu, więc zaprzestałem ich używać. Ośki miękkie.

 

MVVS bodajże seria 2.5. Grzał się niemiłosiernie (Easy Glider) a mocy nie było zbyt wiele. Chyba najgorszy silnik o stosunku ceny/wydajności jaki miałem.

 

Były jeszcze jakieś TowerPro, Ray i inne po drodze.

 

Niestety, ale nie używałem żadnego silnika na tyle intensywnie, aby zajechać mu łożyska lub cokolwiek innego. Dlatego moja ocena dotyczy tylko zużycia prądu i giętkich osi...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik dobiera się do modelu a kolega nie podał w pierwszym poście do jakiego. Od tego między innymi (..) zależy czy dany silnik jest dobry. Co widać po następnych postach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik dobiera się do modelu a kolega nie podał w pierwszym poście do jakiego. Od tego między innymi (..) zależy czy dany silnik jest dobry. Co widać po następnych postach.

Myślę, że zadałem proste pytanie. JAKIE FIRMY SILNIKÓW POLECACIE?

 

Klasa i obroty podałem przykładowo bo to ma być uniwersalny dla mnie silnik do kilku modeli i jest to najmniej istotne w tym temacie. Tak jak napisał Pan w 1. i 2. odpowiedzi na mój post, tego typu odpowiedzi oczekuję :) Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na szybko te bardziej popularne, poza tymi już wyżej wymienionymi to:

Schambeck, KIRA, Peggy Peeper, Tenshock, Scorpion, Leopard, Viper, Hyperion, Jeti Pashor, Keda, SAVOX, Graupner, MIG, OS, XPower.

 

Musisz chyba jeszcze trochę się po-edukować w dziedzinie silników modelarskich. ;)

 

Żeby mówić o dobrze sprawujących się silnikach elektrycznych nie wystarczy wymienić tylko samej firmy. Musisz podać konkretny model (rozmiar) i do czego będzie stosowany. W tej samej firmie jeden model silnika jest świetny a drugi sprawuje się tak sobie. W modelu np. zamkniętym jeden silnik outrunner będzie się sprawował kiepsko lub nawet palił a inrounner z tej samej firmy w tym samym modelu będzie robił świetną robotę i sprawował świetnie. 

 

Temat silników modelarskich, tych spalinowych jak i elektrycznych to nie jest banalny temat. :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na szybko te bardziej popularne, poza tymi już wyżej wymienionymi to:

Schambeck, KIRA, Peggy Peeper, Tenshock, Scorpion, Leopard, Viper, Hyperion, Jeti Pashor, Keda, SAVOX, Graupner, MIG, OS, XPower.

 

Musisz chyba jeszcze trochę się po-edukować w dziedzinie silników modelarskich. ;)

 

Żeby mówić o dobrze sprawujących się silnikach elektrycznych nie wystarczy wymienić tylko samej firmy. Musisz podać konkretny model (rozmiar) i do czego będzie stosowany. W tej samej firmie jeden model silnika jest świetny a drugi sprawuje się tak sobie. W modelu np. zamkniętym jeden silnik outrunner będzie się sprawował kiepsko lub nawet palił a inrounner z tej samej firmy w tym samym modelu będzie robił świetną robotę i sprawował świetnie. 

 

Temat silników modelarskich, tych spalinowych jak i elektrycznych to nie jest banalny temat. :)

 

Dobrze, dziękuję za informacje.

Sporo firm o których nigdy nie słyszałem, zaraz prześledzę jak z ich dostępnością i ceną. ^_^

Co do chłodzenia, zawsze robię wloty by był dobry nawiew na silnik jak i regulator. Więc tym absolutnie się nie martwię, ale dla osób jeszcze bardziej zielonych niż ja, myślę, że cenne spostrzeżenie. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są modele w których możesz sobie pozwolić nawet na wycięcie skrzeli na dziobie kadłuba ale są modele gdzie nawet wręga silnikowa jest pełna a jedyna dziura jaka jest to na wał. Tak więc silnik dobiera się do konkretnego zastosowania, modelu.

 

Do modeli piankowych te silniki które sam wymieniłeś będą jak najbardziej OK te z postu Pawła i mojego to już raczej wysoka i bardzo wysoka półka. Ceny mogą porazić. :)

 

Lepiej gdybyś napisał jaki masz model, jaką wagę do lotu byś chciał osiągnąć i jak chciałbyś tym modelem latać. Wówczas ludzie z pewnością polecili by dobry napęd do tego konkretnego zastosowania.

 

PS

A analizę który silnik dobry a który nie to zostaw bo nic z tego dobrego nie wyniknie. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...te z postu Pawła i mojego to już raczej wysoka i bardzo wysoka półka.

 

Wiem, wiem, jak juz polecac, to bezpieczniej jest cos dobrego, zeby potem sumienie nie meczylo. Zasadniczo tez jestem tego zdania. Nasuwa sie jednak pytanie, czy w kazdym przypadku musi to byc najwyzsza polka? Ja nie uwazam siebie za znawce silnikow elektrycznych, ale od paru lat uzywam kilka z serii Turnigy Aerodrive SK-3, ktore to, jak dotad pelnia swoja sluzbe bez najmniejszej usterki. Z cala pewnoscia to nie jest najwyzsza klasa, i pod wzgledem osiagow najprawdopodobniej ustepuja takim produktom, jak Plettenberg, czy Hacker, ale tez cena duzo nizsza w porownaniu z wyzej wymienionymi. Moze warto, jako kompromis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, wiem, jak juz polecac, to bezpieczniej jest cos dobrego, zeby potem sumienie nie meczylo. Zasadniczo tez jestem tego zdania. Nasuwa sie jednak pytanie, czy w kazdym przypadku musi to byc najwyzsza polka? Ja nie uwazam siebie za znawce silnikow elektrycznych, ale od paru lat uzywam kilka z serii Turnigy Aerodrive SK-3, ktore to, jak dotad pelnia swoja sluzbe bez najmniejszej usterki. Z cala pewnoscia to nie jest najwyzsza klasa, i pod wzgledem osiagow najprawdopodobniej ustepuja takim produktom, jak Plettenberg, czy Hacker, ale tez cena duzo nizsza w porownaniu z wyzej wymienionymi. Moze warto, jako kompromis?

Z silnikami, tymi lotniczymi zwłaszcza, tymi z średniej półki sprawa jest taka, że są zawsze za ciężkie i za dużo biorą prądu. :)

 

Oczywiście, że nie ma potrzeby stosować ani wyczynowych ani tych bardzo dobrych a zarazem drogich do latania rekreacyjnego. Ten Twój SK-3 sam stosowałem i byłem, no prawie, zadowolony. Mój się bardzo grzał. 

Do modelu za 400PLN nikt przy zdrowych zmysłach nie wsadzi Hackera za 280-300E, czy Schambeck -a za 240E. 

 

Dlatego napisałem, że trzeba wiedzieć do jakiego modelu potrzebny jest silnik i jak się chce latać. Zupełnie inne będą do akrobacji a zupełnie inne do termiki i zupełnie inne do lotów szybkościowych a zupełnie inne do latania rekreacyjnego. 

 

 

Zapomnieliście o silnikach marki Lehner. 

http://www.lehner-motoren.de/index.php

 A kira to silnik marki kontronik, swoją drogą model nieudany, dużo lepszy był model FUN. 

Michał jestem pewien, że jeszcze wielu nie wymieniłem. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zabrakło rodzimego producenta  TAMEL na tej liście.  Znakomite silniki ino przewody ważą .

Ale za to jaka moc i producent miejscowy. Tylko ta średnica wału coś nie modelarska :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale za to jaka moc i producent miejscowy. Tylko ta średnica wału coś nie modelarska :)

No nie mów, ze nie da się zatoczyć ! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niektóre egzemplarze z Tamelu wymagają rozruchu gwiazda-trójkąt ale to już drobiazg bo każden to potrafi.

No chyba, że w zygzak pracują to już wyższa szkoła jazdy. Ja nie ogarniam zygzaka .

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.12.2019 o 10:52, BRoman napisał:

Zabrakło rodzimego producenta  TAMEL na tej liście.  Znakomite silniki ino przewody ważą .

Rozwiązałeś mój problem, dobre silniki, rodzima produkcja- nic więcej do szczęścia nie potrzeba. 😋

Co do silniczka, jak wspominałem, miał to być silnik jak najbardziej uniwersalny do wszelkich modeli jakie buduję, posiadam lub będę budował. Na początek 2 metrowy motoszybowiec- duży przewiewny kadłub, budowany tylko żeby budować i siebie w takiej roli budowniczego sprawdzić, niekoniecznie żeby super dobrze latał XD. Później myślę, że będzie to jakiś metrowy lub ciut większy akrobacik, ale to jeszcze czas pokaże. 😛
Ostatecznie EMAX GT 2815/07 jest już u mnie. Wygląda bardzo przyzwoicie, a możliwość montażu przed wręgą i za wręgą, jak najbardziej plusuje. 😍


Dziękuję wszystkim za wypowiedzi. Dobrze poznać firmy o których nigdy nie słyszałem- możliwe, że dlatego, iż nigdy nie będzie mnie na nie stać. 😅
Chodziło mi głównie jednak o coś z takiej niższej półki cenowej, jak wspomniany przez "mr.jaro" Turnigy Aerodrive - w miarę przyzwoity i stosunkowo tani. Żeby jednak wyleczyć się z chęci zakupu z Aliexpress jakichś silników, z których będzie więcej szkody niż pożytku. No chyba, że ktoś kupił właśnie z Ali coś najtańszego i sobie jednak chwali. To w sumie po to zakładałem ten temat. 😀
Pozdrawiam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.