Jump to content
AKocjan

FMS MDM-1 FOX 2300mm

Recommended Posts

Witam
Oryginalnie szybowiec był za lekki do wykonywania akrobacji, dodałem więc ciężarki na skrzydłach, efekty widoczne na filmie:

 

  • Upvote 1
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zeszłym roku miałem Foxa 2300. Bardzo dobry model, chętnie kręcił figury i był bardzo zwrotny jak na swoje wymiary. Nie walił sie na skrzydło w powolnym zakręcie jak np. Gamma 2100. Fabryczny silnik był ledwo wystarczający choć najlepiej wymienić na mocniejszy. Poza tym jest po prostu ładny, używane się praktycznie nie trafiają jak ktoś go ma to nie chce sprzedać. 

20190731_195343_001.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Również go nie sprzedam, bardzo dobry model ;) 
Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

świetne rozwiązanie, czy w piankach typu Vento tez można zastosowac takie obciązenia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście świetne rozwiązanie mające na celu zwiększenie masy szybowca. Zrób prosty eksperyment. Weź metrową listewkę o przekroju 5x5mm lub mniejszym, zaczep dwa ciężarki np. 10cm od jej obu konców, złap ręką w środku i wykonuj szybkie skręty ręką lewo-prawo. Potem zrób to samo z drugą listewką o tym samym przekroju ale ciężarki umieść w środku ciężkości listewki i złap ręką i kręć. Porównaj która listewka szybciej ulegnie złamaniu i Daj nam znać czy lepiej umieszczać ciężarki na skrzydłach, czy w kadłubie w środku ciężkości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, samolocik napisał:

 i Daj nam znać czy lepiej umieszczać ciężarki na skrzydłach, czy w kadłubie w środku ciężkości.

 

to jest problem typu czy teoretycznie lepsze wytrzyma. Pewnie w piance szanse są niewielkie.

Z doświadczeń z latania na zboczu, ja i nie tylko ja jednoznacznie mogę stwierdzić że ciężkie skrzydła (czyli rozłożenie masy, a nie skupienie w punkcie) znacząco poprawiają stabilność modelu w locie po prostej jaki i we wszystkich "akrobacjach" związanych z lotem na wprost ? Oczywiście takie rozwiązanie (zwiększenie masy modelu ) często skutkuje znacznie większymi prędkościami. Czyli znacznym obciążeniem płatów. Jednak w przypadku innych figur akrobatycznych czy innego stylu latania, skupienie masy w jednym punkcie jest znacznie bardziej pożądane.

Więc wszystko znów rozbija się o to co model ma robić :) Akrobacja, akrobacji nierówna. Jak chcemy aby model latał trochę stabilniej stabilnie gdy wieje, zaczynamy bawić sie w akrobacje i chcemy robić piękne pętle to ciężkie skrzydła mogą pomóc, do latania bardziej wyrafinowanego już niespecjalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 6.01.2020 o 12:02, AKocjan napisał:

Oryginalnie szybowiec był za lekki do wykonywania akrobacji, dodałem więc ciężarki na skrzydłach...

Bez ciężarków rozpędzałeś go przed pętlą? Wiesz że prędkość wprowadzenia do pętli to mniej więcej dwa razy tyle co optymalna? W piance tym bardziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak są mocowane skrzydła w tym Fox'e, ale ja w Vento zmieniłem węglowy bagnet na stalowy z pręta i nie musiał zamiatać ciężarami po niebie. Tym bardziej w czasie akrobacji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też tak sądzę że jak dociążać do akro to mocnym bagnetem ( ja wsuwam do rurki węglowej dopasowany pręt węglowy i zaklejam żeby się nie przesuwał - wiele to co prawda nie dociąża :) ) albo większą baterią w kadłubie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy oprócz Pelikana ktoś robi modele Foxa w wielkości +- 2300 albo z innego tworzywa niż EPP?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, d9Jacek napisał:

w moim Fox-ie bagnet jest z pręta stalowego fi 10mm

 

Aż dziw, że nie wpadłeś na pomysł "Poradnik w akcji" czy coś w tym stylu. ?

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, stema napisał:

 

Aż dziw, że nie wpadłeś na pomysł "Poradnik w akcji" czy coś w tym stylu. ?

wow.  no  nie wpadłem .? ..nie jestem specjalistą od pisania poradników, bo robi to kto inny

Foxa odziedziczyłem?, i nawet nie zastanawiałem się  czy tak było pierwotnie czy poprzednik zmienił  

Edited by d9Jacek
uzupełnienie wiadomości
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@samolocik , masa zawieszona na skrzydle odciąża je przeciwdziałając bezpośrednio sile nośnej ;), zmniejszasz tą metodą momenty gnące 



 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten FOX w Model Partner jest niedostępny wszak Royal Model już go chyba nie produkuję. Jakieś pół roku temu też wisiał na stronie MP a był niedostępny fizycznie.
Pozostaje producent który podlinkował Stefan 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, AKocjan napisał:

masa zawieszona na skrzydle odciąża je przeciwdziałając bezpośrednio sile nośnej ;), zmniejszasz tą metodą momenty gnące 

Tak ,oczywiście.Tylko na pewno nie w taki sposób jak Ty zrobiłeś...Zawieszenie ciężarków nic w tym przypadku nie daje..bo ciężar dodatkowy musi być równomiernie rozmieszczony po całej powierzchni skrzydła a nie na końcach.Tak to nie działa i upraszczasz jak zwykle co prowadzi do nikąd..

Zapytaj się chłopaków co tu całe życie latają jak się dobalastowuje szybowce.Bagnetem cięższym albo balastem w kadłubie a nie na skrzydłach.W takim wypadku jak Ty zrobiłeś jesteś już o krok bliżej do złamania skrzydła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.