Jump to content

Recommended Posts

Kolejny cud francuskiej techniki, prawda że ładny?

mb_210b5.jpg

 

Rozpiętość 80cm

napęd: dwa silniki Turnigy po 180g ciągu

sterowanie: SK, SW, gaz + może ciąg różnicowy.

pakiet: 2S 950mAh

Waga: mam nadzieję że do 250g.

Rozważałem wciągane podwozie, ale w końcu wymiękłem.

 

 

IMG_20200111_141718842.jpg

IMG_20200111_141737311.jpg

IMG_20200111_141742761.jpg

IMG_20200111_141749322.jpg

IMG_20200111_141757143.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, szczyt francuskiej techniki u progu II wojny światowej?. Do tego jeszcze rkm chauchat rodem z I wojny... A dlaczego taki malutki modelik? Swego czasu chciałem kupić ale trochę większy z czeskiej strony czy bazaru. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudny brzydal :)

Te "pterodaktyle" z lat 30-tych są urocze.

Moi ulubieńcy to Farman 221 i Amiot 143 - kiedyś, jak się naumię projektować, to zrobię model któregoś z nich.

A na razie kibicuje Twojej relacji;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Irek M napisał:

A, bo ja źle zrozumiałem. Te 80cm to rozp. jednego skrzydła ? ?

 

Dokładnie, jest to też mój wzrost od pasa w górę, ot taki zbieg okoliczności ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super temat!! Będę pilnie "śledził":)

A jak się steruje silnikami różnicowo? Masz może jakiś adres strony ktora to wyjaśnia? Pytam bo też myślę nad 2motorowcem, ale o takim układzie nie myślałem i nic nie wiem co z czym się podłącza etc. 

Pozdr, 

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Michał, możesz różnicowo na dwóch drążkach sterować silnikami, a możesz też na jednym czyli "normalnie". Jedno śmigło w jedna stronę obroty drugie w drugą i śśśśśśmigasz.... ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, ale ja naprawdę jestem słaby:( nie kumam; ale spoko będę czytał jakoś w necie, nie chciałbym tu zamulać wątku; sorki!

M

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Michal4x4 napisał:

A jak się steruje silnikami różnicowo? Masz może jakiś adres strony ktora to wyjaśnia? Pytam bo też myślę nad 2motorowcem, ale o takim układzie nie myślałem i nic nie wiem co z czym się podłącza etc. 

 

W zasadzie to nie wiem, bo nigdy tego nie robiłem :) ale wyobrażam sobie to tak, że miksuję kanał SK (lub kanał lotek, których nie używam) z każdym z silników osobno, w przeciwne strony, czyli SK w lewo dodaje gazu na prawym silniku a odejmuje na lewym, SK w prawo na odwrót.

 

Tu jest filmik, jeśli władasz językiem:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aa, tak myślałem, że łatwo to nie będzie...:( miksowania kanałów jeszcze nie próbowałem, poczytam może w instrukcji aparatury coś będzie.

Dzìęki, 

M

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam tylko 3 miksy w aparaturze, a metoda z filmiku wymaga czterech, ale wg. mnie to bez sensu, zamiast miksów:

Gaz > 5

Gaz > 6

SK > 5

SK > 6

Sądzę że da się zrobić:

Gaz > 5

SK > Gaz

SK > 5

 

Jakby co to daj znać na PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest taki kawał.

Podchodzi kark do dziewczyny i mówi .Podobasz mi się.Tylko tego nie spie....l . 

NAwiązując  do niego .Piotrek tylko tego .......... 

Wiem że będzie doskonale, ale musiałem zażartować.

Kiedy oblot ? Z chęcią bym obejrzał !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oblot jak zbuduję, ale nie wcześniej niż na wiosnę, na pewno się podzielę filmikiem, nawet gdyby mi się udało oblot, nazwijmy to, spartolić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waga na dziś: 195g. Została jeszcze bateria (48g) i odbiornik (7g), plus trochę drobiazgów. Planuję wagę do lotu ok 270g.

 

IMG_20200126_160315087.thumb.jpg.7125255f4710131a5897375d325c0903.jpgIMG_20200126_160307610.thumb.jpg.0bc35f953f18b1c7b7cd0ac6db290244.jpgIMG_20200126_160301134.thumb.jpg.b1875512b7884ac340c4bce82d5fba6c.jpgIMG_20200126_160253911.thumb.jpg.c7d656034a33ca5f6e12f31fa1083017.jpgIMG_20200126_160247022.thumb.jpg.70ec486bbd8c807c928a0e2be21cea26.jpg

 

 

 

W dniu 13.01.2020 o 15:54, poharatek napisał:

Cudny brzydal :)

Te "pterodaktyle" z lat 30-tych są urocze.

Moi ulubieńcy to Farman 221 i Amiot 143

 

Teraz pewnie niektórzy koledzy, wróciwszy z latania swoimi Spitfire'ami i Mustangami googlują "Amiot 143" i zastanawiają się "co ci dwaj kolesie bredzą".

A mi też się Amiot bardzo podoba, mój pierwszy plan to było właśnie jego budować a nie Blocha, ale trochę mnie przerażało podwozie. No i jeszcze Savoia-Marchetti S.M.79/84. Nawet znalazłem trzeci taki sam silnik, i teraz trochę żałuję że go nie wykorzystałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten Amiot od dłuższego czasu mi po łbie łazi i według mnie podwozie to nie problem; zwróć uwagę, że główna goleń wchodzi w skrzydło przed gondolą silnika - wystarczyłoby więc zrobić skrzydło na dwóch dźwigarach i związać ja z przednim dźwigarem. Do tego pracujące zastrzały podwozia, wklejone we wręgi kadłuba już na etapie jego montażu a potem przylutowane do głównej goleni i powinno wyjść OK - z tym zastrzeżeniem, że ja celuję w rozpiętość około 1,5 m.

Według mnie tam jest inne wyzwanie:

Po drukowankach mam awersję do "malowanych szybek". I za bardzo nie wiem, jak ten "tramwaj" na dziobie zrobić, i jak bebechy RC umieścić, żeby szybki były i żeby przez te szybki wyposażenie i pakiet nie wyglądały ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.