Jump to content
BRoman

Evolution 10 ccm

Recommended Posts

Szanowny kolego Andrzeju...Radugi,to się nadawały ale 30 lat temu a nie teraz.Teraz to są co najwyżej eksponaty muzealne.I co z tego ze są na chodzie,jak ich osiągi w tych czasach pozostawiają wiele do życzenia,to nie ta klasa.Chodziło mi o w miarę dobre silniki jakimi były choćby MDS  i ASP.I wiem że trafiały się tandetne egzemplarze,ale mimo to cena była przystępna.Sam osobiście kupiłem ASP 17,22 CM za 450zł,nowiutkiego.

Zgadzam się w 100% z tym co napisał Darek.Lepiej bym tego nie ujął.Nie każdy chce O.s.maxy czy inne wyczynowce.A co ma teraz powiedzieć młody modelarz,zaczynający zabawę ?Przed nim sciana,zaporowa cena  jaką trzeba zapłacić za silnik.W dodatku silników nie ma.Linki które podałeś też wiele nie zmieniają bo oczywiście na stronie Novarossi sa silniki ale jakie ceny....400 eurosów za motorek 10cm...taniocha.....A drugi link oczywiście prowadzący do OS..

Nie chodziło mi o silniki wyczynowe,tylko o powiedzmy średnią półkę,której już nie ma.

Roman,1000zł za elektryka czy solidny 10cm to wybacz ale przesada..Skoro stać mnie na wydanie tysiaka to dołoże jeszcze 300zł i z Chin ściągne benzynę DLE 55 i mam piękny motor,moc.Ale nie napewno w takiej cenie żarową 10cm..

Nie wszyscy są wyczynowcami i startują w zawodach.Bez urazy oczywiście.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pewny silnik to nie zawsze ekstraklasa z najwyższej półki.Nie musi się to równać z najwyższą ceną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo tototo, własnie o to mi chodzilo :) Radugi itp to raczej zabytki, a pewny silnik to nie tylko os.max ;)

Jak to mówią nie wszystko złoto co ma os na karterze ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tych stronach, których adresy podałem tylko kilka silników nadaje się do "wyczynu" wszystkie lotnicze, czy helikowe to normalne motorki do powszechnego użytkowania, bo żadna firma nie utrzyma się tylko z silników zawodniczych, choć jeden wyjątek jest (CMB), ale to jest wyjątek,który potwierdza regułę.

 

A u nas w Polsce pokutuje niesłuszna moim zdaniem teza, że modelarstwo ma być tanie.

 

A dlaczego?

Jak chcemy tanio, to depron, pianka i tanie elektryczki i akusiki . I OK

A jak chcemy się bawić "na porządnie" to nie płaczemy, tylko wywalamy kasę na to co w tej zabawie nas najbardziej zadowoli. I nie gadamy,  że drogo.

Bo Koledzy modelarze:Tanie  mięso to  psy jedzą.

A jak już chcemy najtaniej to idealnie zapasuje Mały Modelarz, Butapren nożyczki itp.

A.C.

  • Confused 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup OS 65 LA lub 46 LA- silnik lekki, niezawodny i bardzo prosty w obsłudze, trwałość podawana przez producenta to 270 h czyli jakieś 1000+ lotów. Dociera się też szybko i bezproblemowo, działa niezawodnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latam na ASP od chyba 8lat i nigdy nie było z nimi problemów. Chodził mit ze małe ASP, poniżej .46 są kiepskie. No nie wiem. Mam .25 i jest moim ulubionym silnikiem, nigdy nie zawiódł a pali z palca. I do tego jest ekonomiczny. Tak samo był mit o kiepskich 4t. Moim pierwszym 4t byl ASP .61. Palił z palca i gasł kiedy ja chciałem. 

Dla mojego latania te silniki w zupełności wystarczają, szkoda że już nie są dostępne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Muszę wpisać sprostowanie do mojej wypowiedzi z 15 stycznia . 

Silniczki sprawują się dobrze , ale niestety powstał problem z dostępnością części , a zarazem serwisu , które wychwalałem . W dniu wczorajszym kontaktowałem się z serwisem , temat zszedł w kierunku Evo i niestety rozczarowanie . Producent silniczków Evolution zakończył produkcję , gorzej bo się całkowicie zawinął i dostępność części jest zerowa ( O ) :( . Pomoc techniczna oczywiście jest , ale niestety brak już jakichkolwiek części zamiennych . Obecnie nie ma informacji , by ktoś próbował pociągnąć dalej temat produkcji tych zabawek . Pozostaje nam używać i cieszyć się nimi do ich żywotności , a dalej zostaną dawcą , jeśli coś da się odzyskać .

Szkoda , bo zapowiadało się ciekawie z zastosowaniem ich w mniejszych modelach . 

Zapewne moje info pomoże w podejmowaniu decyzji o napędzie , raczej nie będzie to silnik Evo :( .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.