Skocz do zawartości

Yak-15


paweln7
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jarzeniówka nie jest przyjaznym światłem, lepiej jest pracować przy zwykłej żarówce. Przewód w gniazdku wetknięty jest odwrotnie. On oddziaływuje na Modelarza. Niby to są banały, w entuzjaźmie budowy modelu niezauważalne, ale powiedzmy, że jest to 1-2% energii owego entuzjazmu, który niepotrzebnie umyka. ;)

Poza tym bombowa robota. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mjs napisał:

Jarzeniówka nie jest przyjaznym światłem, lepiej jest pracować przy zwykłej żarówce. Przewód w gniazdku wetknięty jest odwrotnie. On oddziaływuje na Modelarza. Niby to są banały, w entuzjaźmie budowy modelu niezauważalne, ale powiedzmy, że jest to 1-2% energii owego entuzjazmu, który niepotrzebnie umyka. ;)

Poza tym bombowa robota. 

Ech Wy Poznaniacy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wkleiłem sklejki ustalające łoże turbiny,(będzie zamontowana między spinaczami po wycięciu wręgi dolnej i zmianie dolnej pokrywy )

IMG_2010.thumb.JPG.733fcec2f35fe136d371d497c06c8580.JPG

 

Zabrałem się za statecznik pionowy

 

zawiasy steru kierunku

IMG_2011.thumb.JPG.7d1bdf65f7e36a1f7497f6103c85a131.JPG

 

IMG_2012.thumb.JPG.9bb756db18b3f4af16fc05bd98b10347.JPG

IMG_2013.thumb.JPG.8303621ee6c9cd450c7b4d5027bc2753.JPG

 

ster kierunku

IMG_2014.thumb.JPG.a268a797c01c7c3283f7c25c5127f038.JPG

 

klei się pionowy

IMG_2016.thumb.JPG.cb166b0d77005975bef956be1665842e.JPG

 

oprofilowanie kadłub  skrzydło

IMG_2015.thumb.JPG.db1972438f79c1442ae02cdb8f58aa43.JPG

IMG_2017.thumb.JPG.c7f4508c639f7492b6862c70eb5bef1a.JPG

 

CDN

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, psia krew, Ty w ogóle nie śpisz tylko robisz??

Zawstydzasz niektórych swoim tempem prac.

A tak w ogóle, ładnie ta wycinanka wygląda, wszystko pasuje? nie ma żadnych błędów?

Pytam, bo spodobał mi się Jaczek-1 z ich str. i wacham sie, czy nie zamówić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wojtku staram się dłubnąć coś co dziennie  do 1h w soboty i niedziele trochę dłużej.

Co do wycinanki to błędów na razie nie wyłapałem ,co do jakości to  OK ,tak jak pisałem wcześniej ciasno spasowana parę  wręg z kruchej sklejki  , przyglądałem się dzisiaj skrzydłom sklejki  mocowania podwozia idą do kosza ( 4mm trzy warstwy ) w to miejsce dorobię sklejki 5mm 10 warstw (ale model jest zaprojektowany pod ich retraki te z HK potrzebują 10  mm dystansu )

Na pewno coś u nich jeszcze zamówię , tak więc się nie wahaj, w razie czego  mam " czekoladę "

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Zalaminuje tkaninę szklaną dół kadłuba i na to ( nakleję , przykręcę blachę drukarską z 2mm dystansem ) a przednia część będzie zalaminowana tak aby można było w razie awarii siadać na brzuchu ,

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pilot się przymierzył , dotarł tez zbiornik paliwa 2L i wyrównawczy 0,25L

IMG_2025.thumb.JPG.01903667aacfb246b6fcccb58a31b8a0.JPG

 

Pytanie do was środek ciężkości wypada w okolicy rury dźwigara czy zbiornik nie jest za bardzo do przodu ?

 

CDN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest to bardzo ważne aby zbiornik był w środku ciężkości.   Dobrze  byłoby  gdybyś zastosował zbiornik  z wewnętrznymi przegrodami .

Jaka jest pojemność  zbiornika pokazanego na zdjęciu?   Zbiornik pośredni ( odpowietrzający )  o pojemności 100- 200 ml.  może być z przodu

i powinien być napełniony paliwem do wyważenia.

 

 

Pozdrawiam Lucjan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.03.2020 o 12:28, paweln7 napisał:

Witam

Zalaminuje tkaninę szklaną dół kadłuba i na to ( nakleję , przykręcę blachę drukarską z 2mm dystansem ) a przednia część będzie zalaminowana tak aby można było w razie awarii siadać na brzuchu ,

Podczas rozruchu (gorący start ect.) proponował bym stosować osłonę z rury np taką : https://selectdigitals.com/articles/jet.html . Warto też pomyśleć o Aerogel-u

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze ubytek paliwa w zbiorniku podczas lotu jest bardzo odczuwalny. W f 86 zbiornik mam umieszczony sporo przed środkiem ciężkości i w dodatku nie jest mały - 4.5 litra. Stresowałem się tym bo środek ciężkości się w tym przypadku sporo się przesuwał. Gdy postawiłem model z przednim kołem na wadze to nacisk na przednie koło bez paliwa wynosi około 0.5 kg a po zatankowaniu 1.5 kg. Różnica jest spora a w powietrzu nic się nie dzieje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.